جزئیات شکایت قالیباف از جهانگیری/ روایت صفری از راه‌های فروش نفت ایران/ ادعاهای متناقض درباره واگذاری خودرو شاسی‌بلند به مجلس

  4020218094 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جزئیات شکایت قالیباف از جهانگیری/ روایت صفری از راه‌های فروش نفت ایران/ ادعاهای متناقض درباره واگذاری خودرو شاسی‌بلند به مجلس

جزئیات شکایت قالیباف از جهانگیری

به گزارش ایسنا، در چند روز اخیر برخی رسانه ها با انتشار مطلبی مدعی شدند محمد باقر قالیباف، رییس مجلس از اسحاق جهانگیری معاون اول دولت حسن روحانی به دادگاه شکایت کرده است. دلیل شکایت هم مربوط به مناظره‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ بیان شده است.

اما محمد سعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه ای رییس مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: 

«خبر می زنند قالیباف بعد از ۵ سال تازه پارسال برای مناظره سال۹۶ از جهانگیری شکایت کرد؛ اما ماجرا چیست؟ 

دکتر قالیباف همان سال۹۶ بدلیل دروغ‌های آقای جهانگیری از او شکایت کرد اگر قوه قضاییه وقت همان زمان به این شکایت رسیدگی می‌کرد باعث بازدارندگی از دروغ‌گویی در مناظرات می‌شد.

در نهایت اسفند پارسال در دادسرا قرار مجرمیت صادر و سپس پیغام‌ها برای گرفتن رضایت شروع شد که تنها شرط آقای قالیباف پذیرش رسمی اشتباه بود در همین حال که آقایان پیگیر رضایت هستند، تیم رسانه‌ای‌شان شروع به عملیات روانی برای تأثیرگذاری بر رای دادگاه کرده است.»

***

راههای برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی

غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در سخنانی به مقوله برهم زنندگان امنیت روانی مردم پرداخت و در این خصوص به مسئولان ذیربط قضایی دستور داد تا با سرعت عمل و تدبیر و اقدامات مناسب و متناسب، با برهم زنندگان امنیت روانی مردم برخورد کنند.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا گفت: ممکن است در همه موارد، تدبیر و اقدام مناسب و متناسب در مواجهه با فرد برهم زننده امنیت روانی مردم ابتدا منحصر به احضار و مجازات و زندانی کردن او نباشد؛ گاهی ممکن است لازم باشد از طرق دیگری، این کار را خنثی کنیم؛ فی‌المثل در ابتدای اقدام به شخص یا دستگاهی بگوییم با فردی که امنیت روانی مردم را برهم زده، صحبت کنند و به او تذکرات لازم داده شود و موضوع برای وی تبیین شود تاوی در صدد جبران برآید؛ بنابراین اینطور نیست که هر کس هر مطلبی در راستای برهم زدن امنیت روانی مردم گفت، به زندان برود؛ گاهی اقدامات دیگری نیاز است؛ البته در مواردی که لازم است، حتماً باید از اقدامات قضایی و قهریه در برابر برهم زنندگان امنیت روانی مردم بهره گرفت.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: در این مقوله، آنچه که مهم است، خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن است؛ لازمه این امر نیز سرعت عمل، تدبیر و اقدامات مناسب و متناسب است؛ در مواردی نیز که لازم است به مجازات فرد برهم زننده امنیت روانی مردم پرداخت، باید اقدامات و تدابیر مناسب و بازدارنده اتخاذ کرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت به برخی پرونده‌های ناظر بر شرارت، سرقت، مزاحمت برای نوامیس، اقدامات جنایتکارانه‌ی منجر به شهادت یا قتل افراد، تعرض به آمرین به معروف و غیره، گفت: مسئولان ذیربط قضایی از جمله دادستان کل کشور و روسای کل دادگستری‌ها توجه و اهتمام داشته باشند که رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها در نهایت دقت و سرعت باشد.

***

لایحه دولت، برگزاری تجمعات را سخت‌تر می کند

علي مجتهدزاده، وکیل دادگستری در اعتماد نوشت: «دولت در روز 12 ارديبهشت اعلام كرد كه لايحه «نحوه برگزاري تجمعات و راهپيمايي‌ها» را به قيد يك فوريت به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرده است...

اصلي‌ترين ايراد اين لايحه به كليت آن برمي‌گردد كه به نظر مي‌رسد به‌‌رغم هدف تصريح شده در مقدمه لايحه، كار را براي سهولت و سامان يافتن تجمعات اعتراضي نه فقط ساده‌تر نمي‌كند كه حتي بر پيچيدگي و دشواري آن مي‌افزايد. به واقع بايد اين لايحه را مخالف اصل 27 قانون اساسي دانست...

 اشكال لايحه اخير دولت اين است كه با بسط استثنائات و همين‌طور تعيين شروط مختلف موارد استثناء مندرج در قانون اساسي را تبديل به اصل موضوع كرده. يعني خلاصه لايحه را بايد اين‌طور ذكر كرد؛ برگزاري تجمعات و راهپيمايي‌ها در كشور ممنوع است مگر اينكه شروط و ضوابط متعدد مواد 46گانه اين لايحه در عمل انجام شود.

محصول چنين لايحه‌اي نه آزادي يا حتي تسهيل برگزاري تجمعات، بلكه مشروط كردن تجمعات و راهپيمايي‌ها به چندين شرط مكرر است. وقتي اين شروط به شكل مكرر و متعدد در لايحه دولت تكرار مي‌شوند معناي عملي‌اش اين خواهد بود كه استثناء مسلط بر اصل خواهد بود.»

***

یک نماینده مجلس: اسامی نمایندگانی که خودرو گرفته اند در اختیار هیات رییسه است

یک نماینده مجلس گفت: ماشین های که نمایندگان گرفتند رانت بوده است و اصل این خبر صحت دارد. ۵۷ نفر علاوه بر دنا پلاس خودروها شاسی بلند نیز گرفتند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد اصفهان در گفتگو با خبرنگار عصرایران در مورد تکذیب خبر واگذاری خودرو به نمایندگان توسط هیات رییسه و هیات نظارت بر نمایندگان، گفت: اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده اند دست خود هیات رئیسه و هیات نظارت است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها افزود: اینکه هیات رییسه رد کرد درست نیست چراکه این خودرو که رانت است به نمایندگان داده شده است.

او ادامه داد: ۵۷ نماینده که برخی از آنها برای خودشان نگرفته اند و برخی برای اقوام، دوستان و آشنایان گرفته اند. برخی برای امامان جمعه یا فرماندارشان گرفته اند و از این جهت این نمایندگان بی گناه هستند. در واقع امام جمعه گفته من ماشین ندارم و برای وی گرفته است البته پنج نماینده هم‌به نام خودشان خودرو گرفته اند.

ابوترابی خاطر نشان کرد: در ابتدای دوره دنا پلاس دادند که اتفاقا من هم گرفتم که بعدا هم  ۵۷ نفر علاوه بر دنا پلاس خودروها شاسی بلند نیز گرفتند.

وی تاکید کرد: آقای درویشیان (رئیس بازرسی ریاست جمهوری) گفتند سه قوه این خودرو را گرفته اند ‌اتفاقا ایرادی که به آقای رییس جمهور داریم این است که در زمان آقای درویشیان در بازرسی کل کشور تعدادی از زیر مجموعه های بازرسی کل کشور با مدیریت خود آقای درویشیان خودرو گرفته اند البته خود آقای درویشیان نگرفته است.

وی افزود: دریافت این خودروها از طرف نمایندگان رانت است و اگر دستگاه قضایی قانون اعاده اموال نامشروع را که چهار سال است خاک می خورد را اجرایی می کرد امروز شاهد این رانت ها نبودیم.

لیستی از نمایندگانی که خودرو گرفته باشند در اختیار هیئت نظارت و هیئت رئیسه مجلس نیست

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهارات نماینده مردم نجف آباد در مجلس مبنی بر اینکه اسامی نمایندگانی که خودرو شاسی بلند به آنها واگذار شده در دست هیأت رئیسه مجلس و هیات نظارت بررفتار نمایندگان است را تکذیب کرد.

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس مبنی بر اینکه اسامی نمایندگانی که خودرو شاسی بلند به آنها واگذار شده در دست هیات رئیسه و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان است، گفت: ادعای جناب آقای ابوترابی درست نیست و اظهار نظر ایشان را تکذیب می‌کنیم.  

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکنون هیچ لیستی که حاوی اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده باشند از سوی آقایان ابوترابی، علیرضابیگی و یا افراد دیگر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یا هیئت رئیسه ارائه نشده است و اگر چنین لیستی در اختیار مجلس قرار بگیرد قطعاً بررسی می‌شود.

اسامی نمایندگان دریافت کننده خودرو اعلام شود
 
۹۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به هیئت رئیسه خواستار اعلام اسامی نمایندگان دریافت کننده خودرو شدند.

به گزارش ایرنا، متن نامه ارسال شده به هیئت رئیسه به شرح زیر است:

«با عنایت به فضاسازی رسانه‌ای ناجوانمردانه علیه مجلس شورای اسلامی و متهم شدن نمایندگان به دریافت خودروی فیدلیتی و دیگنیتی که ثابت شد ارتباط زمانی و ماهیتی به استیضاح وزیر سابق صمت نیز نداشته است، خواهشمند است هیئت رئیسه مجلس بر اساس بند ۱۱ ماده ۲۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به انتشار اسامی تمامی کسانی که خارج از ضوابط مجلس اقدام به دریافت خودروهای مذکور کرده‌اند، چه نماینده چه مدیران مجلس، در اسرع وقت اقدام کند.»

***

آرای جلسات هیئت رئیسه مجلس باید شفاف شود

به گزارش مهر، مالک شریعتی، نماینده تهران در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی، گفت: از رئیس مجلس برای اهتمام ویژه در راه‌اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان که تاکنون بیش از دو سوم از همکاران به صورت داوطلبانه و جلوتر از سایر دستگاه‌ها با آن پیوسته‌اند، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: البته در مجلس همچنان یک بخش مغفول و بسیار مهم وجود دارد که باید شفاف شود. در واقع باید آرای اعضای هیئت رئیسه مجلس و تصمیمات هیئت رئیسه شفاف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطق شفافیت آرای نمایندگان برای مردم آن است که چون نمایندگان با رأی مردم انتخاب شده‌اند حق مردم آن است که بدانند منتخبان آنان در مجلس چه تصمیماتی می‌گیرند و به چه رأی می‌دهند. از آنجا که هیئت رئیسه مجلس هم منتخب نمایندگان هستند، حق مسلم نمایندگان است که بدانند منتخبان آنان در هیئت رئیسه مجلس چگونه تصمیم می‌گیرند و به چه رأی می‌دهند.

شریعتی با اشاره به اینکه دو شرط برای رأی به اعضای هیئت رئیسه برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم داریم، گفت: در وهله اول نامزد عضویت در هیئت رئیسه مجلس باید عضو سامانه شفافیت آرای نمایندگان برای اطلاع مردم شده باشد و از سوی دیگر نامزد عضویت در هیئت رئیسه مجلس با امضای یک متن که آماده شده به همکاران خود و مردم تعهد دهد آرای هیئت رئیسه مجلس را صرفاً برای نمایندگان شفاف کند. این متن از ۱۱ اردیبهشت ماه در سامانه مجلس بارگذاری شده است و همکاران می‌توانند آن را امضا کنند.

***

توضیحات کنعانی درباره نصب دوباره دوربین‌های آژانس

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست در مورد نصب مجدد دوربین‌های آژانس در ایران و روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: همان طور که پیش از این اعلام کردیم سیاست جدی جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مشکلات و رفع سوء تفاهم های احتمالی با آژانس است . سیاست ما این است که اجازه ندهیم که موضوعات مرتبط با فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای ایران که بعضا در قالب موضوعات ادعایی مطرح می‌شود تبدیل به مانع برای همکاری‌های ایران و آژانس شود.

کنعانی ادامه داد: ایران در چارچوب نقشه راهی که در جریان سفر آقای گروسی به تهران بین دو طرف تنظیم شد در حال حرکت است، در این مسیر برنامه‌های اجرایی تنظیم شده و در حال حرکت به سمت جلو هستیم .

وی افزود: ما روند همکاری‌ها را رو به پیشرفت و رو به جلو می‌دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر اقدام ایران در اخراج چهار دیپلمات آذربایجانی و اینکه آیا این خبر مورد تایید است؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقدام غیرسازنده چندی پیش دولت آذربایجان در مورد دیپلمات های ایرانی و در چارچوب  اقدامات تعریف شده دیپلماتیک، چهار دیپلمات آذربایجانی « دو عضو  سفارت این کشور در تهران و دو عضو سرکنسولگری این کشور در تبریز» را اخراج کرد.

وی خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت : آنچه که شما اشاره کردید ، بلافاصله بعد از اقدام آذربایجان از سوی ایران اتفاق افتاد.

کنعانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ارتباط ایران و آذربایجان گفت: در مورد موضوعات اختلافی بین ایران و آذربایجان به ویژه در موضوع مربوط به سفارت آذربایجان در تهران همچنان مایل هستیم فرصت را به دیپلماسی بدهیم و  از طریق دیپلماسی موضوعات را حل و فصل کنیم و اینکه با بستن صفحات تلخ گذشت به سمت جلو و آینده حرکت کنیم.

***

روایت صفری از راه‌های فروش نفت ایران

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه درباره فروش نفت و استفاده از پول آن به ایران گفت: «ما نفت خود را فقط به چین نمی‌فروشیم. ما داریم نفت خود را به کشورهای مختلف با عدد خوبی می‌فروشیم. زمانی که دولت آقای رئیسی مسئولیت را تحویل گرفت، حجم فروش نفت 500 الی 600 هزار بشکه بود اما عدد الان بسیار خوب است...

نفت هیچ وقت تهاتر نبوده است...

برای دریافت پول نفت از چین، مسیرهایی را دنبال می‌کنیم که نمی‌توانیم درباره آنها صحبت کنیم اما پول حاصل از فروش نفت به چین برایمان قابل دسترس است. من نمی‌توانم بگویم که همه نفت خود را به چین می‌فروشیم. چین یکی از مشتری‌های ما به شمار می‌آید...

ما برای دریافت پول مسیرهای مختلفی داریم که نمی‌توانیم بگوییم؛ ولی پول ما در دسترس است؛ یعنی پول حاصل از فروش نفت بلوکه نشده و می‌توانیم از این پول استفاده کنیم...

بر اساس سیاست‌هایی که از سوی بانک مرکزی، ما الان در کشور ثبت سفارش داریم. به صورتی که می‌توانیم به راحتی کالا را با «یوان» از چین بخریم و به ایران بیاوریم. این سیاست اخیراً تغییر کرده است. قبلاً این‌طور بود که طرف از چین کالا سفارش می‌داد اما پول آن را با «درهم» ثبت می‌کرد در صورتی که می‌توانستیم به راحتی کالا را با «یوان» خریداری کنیم.

مشابه این اقدام در رابطه با کشورهای آفریقایی هم در حال انجام است. ما الان پول را به آفریقا می‌بریم و از آنجا پنبه با کیفیت مطلوب مورد نظر خود وارد می‌کنیم. در حالی که قبلاً فرآورده‌های نفتی خود را به کشور A صادر و پول خود را خفه می‌کردیم و سپس می‌رفتیم از کشور B پنبه می‌خریدیم و بعد متوجه می‌شدیم نمی‌توانیم پولشان را پرداخت کنیم. بنابراین راه‌حل پیدا کردیم. به شیوه‌های مختلف با اغلب کشورها در حوزه‌های مختلف همکاری اقتصادی داریم...

این روش به نوعی به حذف مبادلات پولی و مالی می‌انجامد. ما سعی کرده‌ایم زمینه‌هایی فراهم کنیم تا دیپلمات‌ها همه ظرفیت‌های اقصادی کشور را در عرصه‌های نفت، پتروشیمی، دانش بنیان و... به درستی شناسایی کرده و در ادامه کشورهای هدف صادرات و واردات را نیز مشخص کنند؛ یعنی متوجه شوند چه کالاهایی را می‌توانند از برخی کشورها وارد کنند و امکان صادرات چه کالاهایی را دارند.

در حالی که ما قبلاً از کشوری کالایی می‌خریدیم که هیچ کالایی از ما نمی‌خرید، بنابراین مجبور بودیم پول حاصل از فروش کالا به کشور دیگر را با سختی به کشوری که قصد خرید کالا از آن داشتیم، بفرستیم. اما در شرایط جدید و بر اساس راهکارهای تازه و امکان‌هایی که با شناسایی ظرفیت کشورها به دست آورده‌ایم کشورهایی را یافته‌ایم که هم کالای خود را به آن بفروشیم و هم کالای مورد نیاز خود را از آن بخریم و به این ترتیب مشکل انتقال مالی حل شده است؛ یعنی با این روش یک‌ میانبر زدیم.»

معاون اجرایی رییس جمهور: فروش روزانه نفت ایران به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید
 
به گزارش ایرنا، یوسف منصوری معاون اجرایی رییس جمهور گفت: تحولات جدی در صادرات نفت کشورمان اتفاق افتاده و فروش روزانه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

 

دیدگاه کاربران

از نظام آباد تهران۳۰۳۴۷۴۷۲۲:۴۸:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۸
باز شدن پای اسنپ نان باعث شده به ما که در صف نانوایی هستیم، خیلی اوقات نان نرسد ولی برای اسنپی‌ها مشکلی نیست!
ناشناس۳۰۳۵۱۲۹۰۹:۰۴:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
همه نانواییها با اسنپ کار نمیکنن
ناشناس۳۰۳۵۱۸۹۰۹:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قالیباف نباید رضایت بدهد تا باب دروغگویی و تهمت زنی در مناظرات بسته شود.
ناشناس۳۰۳۵۲۲۵۱۰:۲۴:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
خریداران نان از اسنپ خارج از نوبت نان نمیگیرند ، سفارش دادند نوبشان بعد از آخرین نفر در صف ،
ناشناس۳۰۳۴۷۴۹۲۲:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۸
با توجه به تورم بالا اگر مردم قدرت خرید نداشته باشند، شاهد کسادی کسب‌وکار و بی‌رونقی همه اصناف بازار خواهیم بود.
ناشناس۳۰۳۵۰۰۱۰۶:۲۲:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
چرا دیده بان شفافیت و عدالت که اول کار مجلس از بسیاری نمایندگان قسم نامه اخذ کرد که فساد نکنند الان هیچ نامه و بیانیه و یا حتی نظری در الف منعکس نمی کند؟
ناشناس۳۰۳۴۷۵۲۲۲:۵۱:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۸
پایین آمدن ارزش پول ملی کشور را مردم با پوست و استخوان خویش حس می کنند. در این میان، اقشار کم درآمد در حال له شدن هستند.
ناشناس۳۰۳۵۰۰۳۰۶:۲۴:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
فساد بزرگ دولت در با دستکاری در بورس رقم می خورد
ناشناس۳۰۳۴۷۵۸۲۲:۵۲:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۸
چرا باید وضعیتی پدید آید که قیمت پراید 400 میلیون تومان بشود؟ چرا باید متوسط قیمت یک متر مسکن در فروردین 1402 به 70 میلیون تومان افزایش پیدا کند؟
ناشناس۳۰۳۵۱۴۰۰۹:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
چون دلالی کاذب در ایران هست و با پول سرگردان می تازانند
ناشناس۳۰۳۴۷۷۰۲۲:۵۷:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱۸
در حالی که نیمه اردیبهشت سال جاری پست سر گذاشته‌ایم، در صورت مراجعه به بازار لوازم خانگی با کمبود لوازم خانگی در بازار مواجه خواهید شد و با کمال تعجب برخی فروشگاه‌های بزرگ و کوچک را خالی از لوازم خانگی خواهید دید. حتی تعدادی از نمایندگی‌های برخی از برندها می‌گویند به دلیل اینکه شرکت هنوز نرخ‌های جدید را اعلام نکرده امکان فروش کالای مورد نظر شما را نداریم!!!
ناشناس۳۰۳۴۷۷۳۲۲:۵۸:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۸
شهردار تهران نسبت به رفع مشکل ایجاد شده در بزرگراه فتح شرقی ورودی به آزادگان جنوب که باعث ترافیک سنگین به خاطر کوچک کردن عرض جاده شده و بیش از 5 ماه به حال خود رها گردیده است، اهتمام ورزد.
ناشناس۳۰۳۴۷۷۹۲۳:۰۲:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۸
از سوی مسئولین امر اعلام می‌شود که کودکان کار و مشغول تکدی‌گری در سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند!!! ولی در بسیاری از محله ها از جمله شهرک غرب و سعادت آباد بر تعداد آنها روز به روز افزوده می شود. بطوریکه در تقاطع های بلوار دادمان ، بر سر هر تقاطع حداقل 10-15 نفر کودک به امر شیشه پاکنی مشغول هستند.
ناشناس۳۰۳۴۷۸۸۲۳:۰۵:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۸
قرار بود هنرستان جایی باشد تا مهارتی را به دانش‌آموزان یاد بدهد و تربیت نیروی کار ماهر از همین جا شروع شود‌ اما با توجه به وضعیت حاکم بر هنرستان‌ها این موضوع مهم مورد غفلت واقع شده است. اکثر کتابها قدیمی شده اند. به طور مثال کتاب‌‌های رشته کامپیوتر ، قدیمی و بسیاری ازمطالبش منسوخ شده و عملاً وقت دانش‌آموزان در این رشته ها هدر می‌رود.
ناشناس۳۰۳۴۷۹۴۲۳:۰۷:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
علی‌رغم وعده‌های متعدد وزارت کشور و رئیس‌سازمان ثبت احوال کشور و رئیس‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخصوص صدور تمام کارت‌های ملی هموطنان تا پایان سال ۱۴۰۱، متاسفانه هنوز درصد بالایی از مردم در انتظار دریافت کارت ملی هستند و سازمان ثبت احوال هیچ جوابی برای انتظار مردم نمی‌دهد. آیا صادر شدن یک کارت باید ۳ سال زمان ببرد و مردم همچنان در ادارات و بانک‌ها رسید کاغذی ثبت‌نام کارت را تحویل دهند؟
ناشناس۳۰۳۴۷۹۷۲۳:۰۸:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۸
افزایش حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران در حالی 20 و 27 درصد تعیین شده که با میزان تورم فاصله زیادی دارد.
ناشناس۳۰۳۴۷۹۸۲۳:۰۹:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۸
شهرداری تهران برای رفع چاله‌ و چوله‌های پایتخت و ترمیم آسفالت‌های خراب شده بعضی از خیابان‌ها اقدام بکند. وسط برخی از بزرگراه‌ها چاله‌هایی به وجود آمده که برای رانندگان عبوری فاجعه درست می‌کنند.
ناشناس۳۰۳۴۸۰۰۲۳:۱۰:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۸
شرکت‌های انحصاری تولیدکننده خودرو به 30 درصد افزایش قیمت جدید خودرو قانع نشده به افراد متقاضی ثبت‌نام کرده پیام فرستاده و اعلام کرده‌اند ماشین‌ها با قیمت روز محاسبه و تحویل خواهد شد. .
ناشناس۳۰۳۴۸۰۲۲۳:۱۲:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
وزیر اقتصاد گفته صدای نارضایتی‌های مردم از افزایش قیمت‌ها وگرانی‌ها به گوش دولت رسیده . اقدام کنند جهت کاهش گرانی ها
ناشناس۳۰۳۴۸۰۳۲۳:۱۲:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۸
مسئولین امر آگهی‌های تکان دهنده قیمت‌های اجاره مسکن حتی در جنوب شهر تهران را نگاه کنند تا متوجه شوند قیمت مسکن به چه بحرانی تبدیل شده است و قشر فاقد مسکن در چه تنگنایی قرار گرفته‌اند.
ناشناس۳۰۳۴۸۰۴۲۳:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۸
حق این مردم خوب کشورمان نیست که هر روز اخبار گرانی و افزایش قیمت‌ها را بشنوند و آزرده خاطر بشوند.
ناشناس۳۰۳۴۸۱۹۲۳:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۸
دروغ آقای جهانگیری چی بوده ؟!!
ناشناس۳۰۳۵۱۱۰۰۸:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
حتما;دروغ گفته که در دادگاه محکوم شده و حالا بدنبال گرفتن رضایت است.
ناشناس۳۰۳۴۹۱۲۰۱:۰۱:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
جناب اژه ای درحال حاضر برخی نمایندگان مجلس وهیات رییسه ونظارت بر رفتار نمایندگان وبازرسی ریاست جمهوری هستند که با تایید وتکذیب های مکرر امنیت روانی جامعه واعتماد عمومی را دارند از بین می برند. قاطعانه شفاف سازی کنید.
ناشناس۳۰۳۵۱۹۸۱۰:۰۸:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
جهانگیری استقبال کرده و گفته دنبال رضایت هم نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین