احتکار ۴ هزارتنی پسته عامل گرانی آن در شب عید

  4011223109 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

  رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با کشف بیش از ۴ هزار تن پسته و عرضه آن در کمتر از ۲۴ ساعت آینده، پسته به بازار لبخند می‌زند.

احتکار ۴ هزارتنی پسته عامل گرانی آن در شب عید

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، احمد اصانلو گفت: امروز در گشت‌های ویژه تعزیرات حکومتی چند انبار در شهر ری بررسی و محموله ۴ هزار تن پسته کشف شد.

به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، امتناع از عرضه این کالا باعث گرانی پسته در بازار شب عید شده بود که با تصمیم قاضی ویژه رسیدگی به این تخلف، محموله پس از تعیین تکلیف حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت آینده عرضه می‌شود.

اصانلو گفت: قیمت عرضه پسته‌های مکشوفه در بازار بر اساس قبض ورود به انبار تعیین و محل توزیع آن هم برای دسترسی آسان مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۵۱۲۴۴۲۲:۳۴:۵۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
یعنی امیداوار باشیم قیمت ها کاهش پیدا کنه.
ب۲۹۵۱۳۷۹۰۴:۱۸:۰۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
این بازی هر ساله و هر دقیقه اونها ست.
حسین۲۹۵۲۸۱۴۱۱:۳۲:۲۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
این که محتکر میگیرن کار هرسالشون هست که خوبه که
ناشناس۲۹۵۱۳۸۰۰۴:۳۲:۲۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ساده نباشید. بعد از ده‌ها سال باید فهمیده باشید که مسئولین فقط با حرف بدون عمل مدیریت می‌کنند
حاج علی۲۹۵۱۷۲۵۱۳:۱۶:۳۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
مسولیت آدمهای صادقی هستن اگر قیمتها اومد تو این دو سه روز پایین وارد بازار ایران شدن اگه هم نیامد پایین باید بگن این پسته ها کجا رفته بعداز پیدا شدن اگه جواب ندن میتونیم به قوه قضائیه شکایت کنیم وبه همین ترتیب....
ناشناس۲۹۵۲۵۲۳۰۲:۱۰:۵۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
علت العلل گراني كالاهاي كشاورزي و دامى ايراني صادرات انها بخاطر گران بودن دلار و بي ارزش شدن پول كشور عزيزمان است و دليل انهم ناكارامدي و احياناً بي تعهدي و خالص نبودن مسئولين اقتصادي و پولي كشور بوده و هست و خواهد بود اگر نگوييم برخی خائن هستند ...
ناشناس۲۹۵۱۲۷۱۲۳:۱۸:۵۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
من که نخریدم و دیگه نمیخرم اما سوالم این است هزینه داشت و برداشت این میوه از سایر میوه ها بیشتر است که قیمت آن بالاتر است؟
ناشناس۲۹۵۱۳۰۱۰۰:۱۰:۰۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
بله هزینه های خیلی بالایی داره خصوصا از زمان کاشت حدود۷تا۸سال باید هزینه کنی تا اولین محصول رو کم کم بده
ناشناس۲۹۵۱۵۰۰۰۹:۲۳:۲۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
خب تموم درختان مثمر همین هستند ! پرتقال رو امسال بکاری سال بعد که میوه نمی ده ! ایضا گردو و انار و زیتون و ...
ناشناس۲۹۵۱۳۶۳۰۲:۳۷:۱۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
سودش به دلال میرسه ما باغ پسته داریم بیشتر از یک هکتار سالی نهایت ۱۰۰ میلیون پسته میده
ناشناس۲۹۵۱۳۸۱۰۴:۳۳:۴۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
کدام بقیه؟؟ مگر قیمت بقیه پایین است؟؟؟!!
ناشناس۲۹۵۱۵۴۷۱۰:۳۸:۴۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
نسبی عرض کردم. اختلاف قیمت بیست برابر توجیه نداره.
کرمانی۲۹۵۱۴۵۵۰۸:۱۷:۱۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
هزینه بالاتر نیست. به دلیل صادرات و بازار سریع و آسان آن، بازار داخلی به راحتی تحت تاثیر صادرات است.
ناشناس۲۹۵۱۵۵۰۱۰:۴۵:۴۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
روند صادراتی ایران به دلایل متعدد نزولیه بعلاوه نرخ دلار صعودیه پس چرا مازاد پسته هرسال با قیمت بالاتر عرضه میشه؟
محمد۲۹۵۱۳۱۴۰۰:۲۷:۵۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
شما که قیمت پسته رو دستوری اعلام می کنید چه حمایتی از کشاورز بیچاره کردید؟؟! سم تقلبی و کودهای شیمیایی بی کیفیت سرمازدگی و خشکسالی همه کشاورزا رو بیچاره کرده چرا حمایت نمی کنید که هزینه تولید بیاد پایین
ناشناس۲۹۵۱۳۱۷۰۰:۳۵:۱۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
مردم همین یک خبر را تا انتها رصد کنند ، تا بین حرف و واقعیت عمل مشخص گردد !!!!!
ناشناس۲۹۵۱۳۳۸۰۱:۰۳:۱۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
خیر. چون محصول صادراتیه و پول ما در برابر دلار بی ارزش هست.
ناشناس۲۹۵۱۳۴۵۰۱:۱۹:۵۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
خوبی چه شد به نفح مردم آن پسته رابه قیمت زیر بازارتوزیع کنید تاشب عیدی همه خوشحال و خندان باشند این کارکنید منتظر هستیم درهمه جای ایران ارزانی بیاد
ناشناس۲۹۵۱۳۵۴۰۱:۴۹:۳۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
آجیل چهارشنبه سوری نیم میلیون تومان بود در مراکز تره بار
ناشناس۲۹۵۱۳۷۶۰۳:۴۸:۵۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
همه چی زیرسرخودنوته چهارهزارتن پسته خداتومن پولشه
ناشناس۲۹۵۱۳۹۰۰۶:۲۴:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
حالا با اون شرور محتکر چه میکنید؟ میگید مصداق احتکار نداشت. سند بیار، شب عیدی برو خونه تون تا بعد.
ناشناس۲۹۵۱۳۹۱۰۶:۳۵:۰۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
میدان بهمن تهران توزیع میشه هموطنان خوزستانی و هرمزگانی و بوشهری و شمالی تشریف بیارن میدون بهمن
ناشناس۲۹۵۱۴۱۳۰۷:۱۱:۲۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
باید از هستی ساقط بشن این محتکران تا درس عبرت برای دیگران بشن
ناشناس۲۹۵۱۴۴۳۰۷:۵۷:۴۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
دیروز.اجیل.هفصد.هزار.بود..نخریدم.یعنی.پولشو. نداشتم...
ناشناس۲۹۵۱۴۶۴۰۸:۲۶:۵۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
4 میلیون کیلو پسته را احتکار کرده ولی نامی از او نیست. این یعنی 4 میلیون خانواده را از خرید پسته محروم کرده و رد اقتصاد کشور دستکاری چرا نامش اعلام نمیشود؟!
ناشناس۲۹۵۱۴۹۰۰۹:۰۳:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
تا ارزان کنیم. چگونه؟ نخریم و نخوریم.
ناشناس۲۹۵۱۵۰۳۰۹:۳۳:۰۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
یک فرد می تواند چهار هزار تن پسته احتکار کند در حالیکه کارگران بیشترین مالیات را می دهند .
ناشناس۲۹۵۱۵۰۴۰۹:۳۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
اگر در مملکت چهار تا آدم باسواد واقتصاددان مسئول بودند وضع مملکت این نبود اینم یه سلطان دیگه .
ناشناس۲۹۵۲۱۲۰۱۸:۱۹:۴۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
باسواد هاتون هم دیدیم! علی کریمی مثلا
ناشناس۲۹۵۱۵۰۹۰۹:۳۶:۰۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
نه جلو احتکار را می توانید بگیرید، نه مافیاهای رنگارنگ را می توانید از بین ببرید، نقش شما فقط اخذ مالیات به صور مختلف برای بقای برج عظیم بوروکراسی دولتی است؟
ناشناس۲۹۵۱۵۱۲۰۹:۳۸:۱۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
نمی‌خریم دیگه صادر کنید.
علیجانی۲۹۵۱۵۶۶۱۱:۰۸:۴۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
یک ریال ارزان نمیشه
مجتبی۲۹۵۱۶۹۲۱۲:۵۸:۴۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
اولا کار هیچ ادم معمولی نیست این میزان پسته را احتکار کنه. دوما اگر این میزان پسته وارد بازار شب عید باشه. پسته باید کیلویی ۱۰۰ هزار تومان برسه دست مصرف کننده.
فرشید۲۹۵۲۰۴۵۱۷:۰۸:۵۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
کسانی که مامور تنظیم بازار هستند و گرانی رو کنترل نمی‌کنند پاسخگو باشند.
ناشناس۲۹۵۲۰۴۸۱۷:۱۱:۲۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
خب حالا این محتکر را گرفتند.قطعا باید مجازات بشه
ناشناس۲۹۵۲۴۰۹۲۲:۵۴:۰۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
احتکار کار کیه ؟
ناشناس۲۹۵۲۵۶۹۰۷:۱۹:۲۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
سلام مردم ایران خیلی باهوشتر از اینها هستند همه بدبختی ما دلال بازی تو همه اجناس هست هر وقت دلال بازی هست هیچ مشکلی از مردم درست نمیشه
ناشناس۲۹۵۲۷۸۹۱۱:۱۰:۱۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
باید برخورد سخت کرد که کسی دیگه جرات نکنه با معیشت 80 میلیون نفر بازی بکنه.
ناشناس۲۹۵۲۸۰۰۱۱:۲۲:۴۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
خب این همه پسته کجامیشه
yektanetتریبون

آخرین عناوین