رسوایی‌های مکرر تیم «نجات» اسرائیل در ترکیه

  4011201065 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

صهیونیست‌ها که در چارچوب مانورهای بشردوستانه بعد از زلزله مهیب ترکیه به بهانه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان وارد این کشور شدند، با رسوایی‌هایی که به بار آوردند ثابت کردند، هدف اصلی آنها کمک به زلزله‌زدگان نبوده است.

رسوایی‌های مکرر تیم «نجات» اسرائیل در ترکیه

به گزارش الف، از ابتدای وقوع زلزله مهیبی که بخش‌های زیادی از ترکیه و مناطق شمالی سوریه را لرزاند، رسانه‌های عبری زبان همه تمرکز خود را معطوف به تبلیغ کمک‌رسانی‌های رژیم صهیونیستی به زلزله‌زدگان ترکیه و اعزام تیم امداد و نجات به این کشور کردند. این اقدام رسانه‌های اسرائیلی تلاشی بود در راستای جلب نظر افکار عمومی عربی و اسلامی و همچنین مردم سراسر جهان و ارائه چهره‌ای انسانی و بشردوستانه از رژیم کودک‌کش اسرائیل. اما اتفاقاتی که اخیرا در رابطه با مسئله نوع کمک‌رسانی رژیم صهیونیستی به زلزله‌زدگان ترکیه رخ داد، فخرفروشی‌های اسرائیل را به پایان رسانده و یک رسوایی بزرگ برای این رژیم به بار آورد.

گزارش رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی یک تیم نظامی متشکل از نظامیان مسلح خود موسوم به «شلداگ» را برای محافظت از تیم امداد و نجات این رژیم در ترکیه راهی این کشور کرده بود.

این مسئله به شدت موجب خشم و ناراحتی مقامات ترکیه شده و همه اعضای گروه شلداگ را خلع سلاح و اعلام کردند که تیم امدادی اسرائیل نیز باید مانند سایر گروه‌های امداد و نجات برای کمک به زلزله‌زدگان رفتار کند و اعزام یک تیم نظامی در این شرایط معنایی ندارد.

اما چرا رژیم صهیونیستی که روابط خود را رسما با ترکیه عادی کرده و مقامات دو طرف طی یک سال گذشته سفرهای متقابل زیادی داشته‌اند، در این کشور احساس ناامنی می‌کند. افسران صهیونیست بعد از رسوایی افشای خبر ورود تیم نظامی این رژیم به ترکیه این اقدام خود را اینگونه توجیه کردند که نگران خطراتی هستند که امنیت تیم امداد و نجات اسرائیل را در ترکیه تهدید می‌کند. 

بعد از آن گروه موسوم به سازمان «یونایتد هاتزلا» که یک تیم خدمات پزشکی اسرائیلی است با اشاره به اینکه تهدید امنیتی بزرگی تیم امداد و نجات اسرائیل را در ترکیه هدف قرار داده، اعلام کرد که از ماموریت خود در این کشور عقب‌نشینی کرده و به اسرائیل برمی‌گردد.

درحالی که تیم‌های امداد و نجات از سراسر جهان که برای کمک‌رسانی به ترکیه رفته‌اند صرفا مشغول انجام ماموریت خود هستند، رژیم صهیونیستی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه را در چارچوب یک مانور تبلیغاتی قرار داده‌ و رسانه‌های این رژیم ماموریت بزرگی برای تبلیغ کمک‌های اسرائیل به زلزله‌زدگان دارند.

اعتراف صهیونیست‌ها به احساس ناامنی در ترکیه نشان می‌دهد که ملت ترکیه حتی در شرایط بحرانی زلزله نیز از اسرائیلی‌ها استقبال نمی‌کنند و امدادرسانی آنها را نمی‌خواهند. اما مقامات آنکارا اکنون درحال بررسی و پاسخ دادن به مجموعه‌ای از سوالات امنیتی و اطلاعاتی درباره ورود یک یگان نظامی اسرائیلی به ترکیه هستند؛ آن هم یگانی که نیروهای آن سابقه قتل و آدم ربایی و ترور در کارنامه خود دارند.

اما این پایان رسوایی اسرائیلی‌ها در ترکیه نبود، بلکه رسانه‌های این کشور اعلام کردند که تیم امداد و نجات اسرائیل به بهانه کمک به زلزله‌زدگان ترکیه، با سوءاستفاده از شرایط متشنج و بحرانی این کشور اقدام به سرقت نسخه‌های خطی تاریخی آن کرده بود. اطلاعات نشان می‌دهد که تیم جستجو و نجات رژیم صهیونیستی بخشهایی از طومارهای کتاب« استر» را از کنیسه ویران شده در انطاکیه سرقت کرده بودند که بعد از فاش شدن خبر آن، مقامات صهیونیست مجبور شدند این نسخه‌ها را به ترکیه برگردانند.

سرقت نسخه‌های خطی تاریخی ترکیه توسط تیم امداد و نجات رژیم صهیونیستی خشم شهروندان ترک را برانگیخته و سرو صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد. قدمت این دست خط‌ها مربوط به دو قرن پیش است که در کنیسه انطاکیه نگهداری می‌شد.

از سوی دیگر اظهارات «شموئل الیاهو» خاخام اسرائیلی در واکنش به زلزله ترکیه و سوریه موجب خشم و واکنش تند شهروندان دو کشور شد. این خاخام صهیونیست زلزله مهیب اخیر در ترکیه و سوریه را تحقق «عدالت الهی» دانسته و ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق گفت: این زلزله هزاران نفر از ترک‌ها و سوری‌هایی که یهودیان را دوست نداشتند از بین برد.

اما جالب توجه است که با همه این ها «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که به دلیل مدیریت ضعیف بحران زلزله و همچنین سیاست‌های غلط گذشته خود به ویژه در حوزه اقتصاد، تا حد زیادی جایگاه خود را میان شهروندان ترکیه از دست داده و شانس چشمگیری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ندارد، همچنان در تلاش برای تقویت دوستی خود با صهیونیست‌هاست. 

آنگونه که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر چند روز قبل خود به اوکراین اعلام کرد، اردوغان قصد دارد به زودی به تل آویو سفر کند. کوهن که هفته قبل به آنکارا سفر کرده بود دیدار مفصلی با اردوغان داشت و دو طرف بار دیگر مسئله انتقال گاز از فلسطین اشغالی به اروپا از راه ترکیه را مطرح کردند.

کارشناسان بر این باورند که اردوغان در سایه شکست‌های مکرری که در سطح سیاست‌های داخلی و خارجی متحمل شده و همچنین ضعف آشکار او در مقابله با چالش‌های ناشی از زلزله ، موقعیتش در انتخابات به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و محتمل‌ترین سناریو آن است که به سمت گزینه تعویق انتخابات حرکت کند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۱۸۷۹۹۰۸:۳۵:۱۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲
رفتن دزدی کتابهای خطی....
ناشناس۲۹۱۸۸۵۸۱۰:۰۲:۵۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲
گناه و خطای اصلی متوجه آن سازندگان ساختمانهای سست و فاقد استحکام است که به خاطر سود و مال دنیا باعث از دست رفتن جان انسانها شدند.
ناشناس۲۹۱۹۱۳۰۱۲:۵۰:۳۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲
این باعث نمی شود خباثت صهیونیستها را ندیده گرفت ودرباره اش حرفی نزد اگر خانه شما روزی آسیب ببیند چون خوب نساختی باید دزد برود به اسم کمک اموال شمارا غارت کند یعنی ماله کشی برخباثت این غارتگران اینقدر برشما واجب است؟؟؟
ناشناس۲۹۱۹۲۲۳۱۳:۳۱:۴۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲
عدم استحکام ساختمان های ترکیه چیزی از دزدی و شیطنت صهیونیست ها کم نمیکنه .
محمودزاده۲۹۱۸۸۰۷۰۸:۵۴:۴۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲
خاک بر سر اقای اردوغان باد که از تاریخ عبرت نگرفت است برای انان یعنی یهود که حافظه تاریخی دارند بین اردوغان و سلطان سلیم که یکی از امرای امپراتوری عثمانی بود و در زمان صدارتش با اقلیت های مذهبی به شکل وقیحانه رفتار کرد هیچ فرقی نیست
ناشناس۲۹۱۸۸۶۰۱۰:۰۴:۱۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲
آیا ساختمانهایی که اکنون در ایران ساخته می شوند در مقابل زلزله 7 ریشتری مقاوم هستند؟
ناشناس۲۹۱۸۹۳۴۱۰:۵۰:۲۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲
اینا مثل متروپل خود به خود می ریزه زلزله لازم نداره...
علی۲۹۱۹۸۶۰۲۱:۲۰:۵۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲
ایااصلا کلیپهای مصالح ساختمانی ترکیه رادیدی ایا؟
ناشناس۲۹۱۸۸۶۲۱۰:۰۵:۲۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲
چرا خبری از امداد رسانی ایرانی ها در زلزله ترکیه منتشر نمی شود.
ناشناس۲۹۱۸۹۸۳۱۱:۱۲:۳۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲
شد . فیلم مربوط به استقبال بسیار محبت آمیز رئیس هلال احمر ترکیه از همتای ایرانی اش در همین الف منتشر شد.
ناشناس۲۹۱۸۸۶۳۱۰:۰۵:۲۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲
زندگی مردم ایران را با حکومت اسرائیل گره زده اید واقعاً فواید و محسنات این کار برای ملت ما چه بوده است که خودمان کاملاً از آن بی خبریم ؟!
ناشناس۲۹۱۸۹۲۸۱۰:۴۷:۳۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲
بارها جوابت در همین جا داده شده شما سوال تکراری می کنی
ناشناس۲۹۱۹۰۷۹۱۲:۱۲:۳۲ ۱۴۰۱/۱۲/۲
گره نزدیم آنها گره زدن که نیل تا فرات را دنبال می کنند و تجزیه کشورها!!
ناشناس۲۹۱۹۱۱۳۱۲:۳۴:۴۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲
این شمایید که دارید وارونه جلوه می دهید!
ناشناس۲۹۱۹۲۲۵۱۳:۳۲:۵۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از صفحه روزگار محو شود.
امیر حسین۲۹۱۹۵۶۴۱۷:۰۹:۰۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲
کدوم کشور از روابط با اسرائیل خیری دیده که ما هم ببریم.این روابط هم که میبنید فقط ظاهره.امریکا و انگلیس اصلا نمیخوان منطقه خاور میانه تو ارامش باشه به این دلیل که راحت بتونن سلاح خودشونه بفروشن.حالا هردفه یه کشور رو بازی میدن قبلا ایران گاو شیر ده بود الان عربستان و بحرین ...هر کشوری هم که بخواد جلوش مقاوت کنه میشه محور شرارت و دشمن امریکا. با خدا باش پادشاهی کن
ناشناس۲۹۱۹۸۳۰۲۰:۵۸:۰۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲
اگه جایی زندگی میکردی که اسرایئلی ها همه چیزتو به یغما می بردن از این حرفها نمی زدی.یه جایی زندگی میکنی که دیگران برات امنیت فراهم کردندو تو حالا راحت زندگی میکنی
ناشناس۲۹۱۸۸۶۷۱۰:۰۹:۵۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲
قدیما وقتی در دنیا و به خصوص در کشورهای همسایه زلزله ای می آمد، محلهایی برای اهدا کمکهای مردمی اعلام می شد و مردم از روی همدردی و کمک رسانی، کالاهای ضروری برای زلزله زدگان اهدا می کردند. متاسفانه در شرایط اقتصادی الان مملکت، امکان این کار ظاهراً مهیا نیست.
ناشناس۲۹۱۸۸۷۱۱۰:۱۲:۴۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲
اگر خدای نکرده زلزله ای با این قدرت و شدت (7.7 ریشتر) در تهران اتفاق بیافتد، آیا مسئولان از کمک رسانی کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، اسراییل، عربستان استقبال می کنند یا پیشنهاد کمک های آنها را رد می کنند؟
لیلا۲۹۱۹۰۹۱۱۲:۲۳:۳۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲
اسرائیل بیاد کمک؟این رژیم دشمن بشره.مثل اینکه خیلیا این رژیم نکبتی رو نمیشناسن
ناشناس۲۹۱۹۱۳۶۱۲:۵۵:۴۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲
یعنی شما مجبوری توی ذهنت اینقدر روی کمک این جانیان خبیث حساب باز کنی؟دست خدا بالاتر از همه است ماهم خدایی داریم که همیشه از ما مراقبت کرده باز هم خواهد کرد خدایی که ازش نخواهی ونشناسی اورا بازهم بامهربانی از بندگانش حمایت خواهد کرد دعای هرروز ماه رجب را بخوان ولذت ببر از داشتن خدای رحمان ورحیم وکریم و...
ناشناس۲۹۱۹۲۲۷۱۳:۳۴:۱۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲
امریکا و اروپا و کانادا و استرالیا چرا به زلزله زدگان مظلوم سوریه کمک نکردند ؟!
مانی۲۹۲۰۰۲۴۲۳:۲۰:۰۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲
نهادهای مدنی این کشورها معمولا کمک انساندوستانه می کنند،ولی صدا و سیمای ما براساس سیاست خصمانه با کشورهای غربی،فقط نکات منفی آنها را مطرح میکند.
ناشناس۲۹۱۸۸۸۰۱۰:۱۹:۰۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲
ساختمان متروپل یا ساختمان متروپل در دو رمان متفاوت فرو ریختند، این همه مردم ناراحت و عزادار شدند. در زلزله اخیر ترکیه و سوریه، تنها در ترکیه 78 هزار ساختمان تخریب یا آسیب دیده اند. این حجم از آسیب و خسارت غیر قابل تصور است.
ناشناس۲۹۱۸۹۱۸۱۰:۴۴:۵۹ ۱۴۰۱/۱۲/۲
متروپل و پلاسکو
محمد۲۹۱۹۰۳۵۱۱:۵۵:۰۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲
یعنی اون دست‌نوشته مهمتر از اون بچه ای هست که زیر آوار بود
ایمان۲۹۱۹۰۶۷۱۲:۰۷:۰۶ ۱۴۰۱/۱۲/۲
این زلزله نشون داد باید منتظر فاجعه باشیم بالاخره زلزله میاد و ساختمانهای ایران هم ایمنی ندارند.
مهدی۲۹۱۹۱۳۱۱۲:۵۲:۳۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲
واقعا فکر اینکه غربی ها به فکر ایران هستند و می‌خوان کمک کنند به مردم ایران خیلی فکر اشتباهی هست تاریخ به ما نشون میده که چه بر سر ایران و ایرانی آوردن جنگ جهانی دوم سلطه کشور های غربی و غارت منابع جنگ های ترکیبی تحریم مایحتاج مردم دارو و غیره قدرت رسانه ای که دارن تاثیر گذاری زیادی داره من منکر عیب های این نظام نیستم اما نسخه غربی حال ما رو خوب نمیکنه خودمون باید به فکر خودمون باشیم بی معرفتی نکنیم در حق همدیگه نسل آینده رو طوری تربیت کنیم که محکم و استوار برای پیشرفت ایران و این خاک اجدادی مون بجنگند چه با دشمن خارجی چه با دشمن داخلی ایران هیچوقت شکست نخورده مگر از خیانت داخل هوشیار باشیم و امیدوار
رضا۲۹۱۹۲۴۳۱۳:۴۲:۳۵ ۱۴۰۱/۱۲/۲
با سلام و عرض ادب خدمت دوست و برادران گرامی ،،،، من خدمت فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران عرض کردم متاسفانه برخی کشورهای همسایه کامل مملکت هاشونو فرو ختن پولش هم گرفتن من اسم نمیارم دوساعت میخاد با این واون چکو چونه بزنم همون هایی که پهبادهای اسرائیل رو بوس میکنن وتمام نظام و ابزار آلات جنگی وخاکشون هم دودستی مفت و مجانی رایگان در اختیار آمریکا اسرائیل و انگلیس گذوشتن متاسفانه خودشون هم میدونن و پشیمان هستن ولی راه برگشتی ندارن باید با همین فرمون واجباری برن جلو که عواقب بدی برا ما هم دارن خودشون که هیچ تموم شدن رفت ما باید محکم و باهم از خاک عزیزمان ایران دفاع کنیم چه شخصی چه نظامی باهم ،، بعد از تمام شدن این مراحل که دیگه تقریباً روبه تموم شدن هم هست دیگه اون ثروت پول کار قدرت نظامی قوی تر ودقیق تر نصیبمان خواهد شد ،،،
ناصر۲۹۲۰۲۹۳۰۸:۲۳:۱۰ ۱۴۰۱/۱۲/۳
اسرائیل خودش خانه کسی را ویران نکند کمکش پیش کش
ناشناس۲۹۱۹۲۴۴۱۳:۴۳:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲
مرگ بر اسراییل
حسین۲۹۱۹۵۴۸۱۶:۵۴:۴۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲
لعنت بر صهیونیست این غده سرطانی
ناشناس۲۹۱۹۷۱۲۱۸:۴۹:۱۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲
دفعه دیگه این اسرائیلیاخواستن به کسی کمک کنن باید شک کرد.درس عبرت واسه بقیه .چرا اردوغان دفعه قبل عبرتش نشد نمیدونم
سام۲۹۱۹۷۹۲۲۰:۳۳:۱۸ ۱۴۰۱/۱۲/۲
اسراییلی ها که دین ندارند، لامذهب هستند، فقط نام یهودی ها را بدنام کردند.
سام۲۹۱۹۷۹۶۲۰:۳۵:۱۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲
چرا اسراییل 75سال پیش با اسراییل الان فرق دارد.
امیر۲۹۱۹۸۹۰۲۱:۳۸:۵۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲
همینجایه نکته میخام عرض کنم ببینید دشمن دشمنه فرقی نمیکنه آشناباشه یا غریبه بلاخره امریکاواسراییل دشمن ماهستندنبایدگول انهارابخوریم اگه قدرت نظامی ومردمی ایران نبودایران را زیرورومیکردند
شاهین۲۹۲۰۰۷۸۰۰:۰۴:۰۶ ۱۴۰۱/۱۲/۳
اونا سالانه هزاران میلیارد هزینه تبلیغاتی میکنند عده ای هم فریب ظاهر اینا رو میخورن،البته این بار ماسک شون از صورتشون افتاد...اسراییل و کمک بشر دوستانه!!!مغز ادم هنگ میکنه
حاج رزاق۲۹۲۰۰۸۴۰۰:۰۶:۴۶ ۱۴۰۱/۱۲/۳
خاک بر سر دزدشون کنن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین