توضیح وزیر ارشاد درباره قرارگاه عفاف و حجاب/ هراس آمریکایی‌ها از انتقام ایران/ پاسخ شریعتمداری به ادعای روحانی

  4011126117 ۹۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیح وزیر ارشاد درباره قرارگاه عفاف و حجاب/ هراس آمریکایی‌ها از انتقام ایران/ پاسخ شریعتمداری به ادعای روحانی

توضیح وزیر ارشاد درباره قرارگاه عفاف و حجاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «نگاه به مسئله حجاب باید فرهنگی-اجتماعی باشد چراکه این نگاه اجماع‌ساز است.»

محمدمهدی اسماعیلی در گفتگو با ایلنا، درباره قرارگاه عفاف و حجاب گفت: «یکی از وظایف ذاتی ما در شورای فرهنگ عمومی مربوط به حوزه مسائل مربوط به پوشش و حجاب است. آنجا ما بخش‌ها و میزهایی داریم. به طور مثال میز مد و لباس و میز صنایع اجتماعی داریم و میز زیست عفیفانه هم داریم حالا شما بگوئید اسمش هر چیزی می‌خواهد باشد. چیز جدیدی نیست. البته دولت نگاهش این است که در این حوزه رویکرد فرهنگی-اجتماعی باید غلبه داشته باشد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «در حال حاضر در خصوص این مسئله نسبت به وزارت فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی این مسئولیت بیش از گذشته متوجه شده است، زیرا آقای رئیس‌جمهور نظرش این است، به همین دلیل بیش از گذشته روی این موضوع کار می‌کنیم اما قرار نیست این موضوع به دو قطبی‌سازی منجر شود و قرار است به وفاق اجتماعی منجر شود.»

وی تاکید کرد: «اصلا گفته‌ایم فرهنگی- اجتماعی که بعضا آن تبعات نگاه غیرفرهنگی را نداشته باشد به همین دلیل ما دنبال ایجاد وفاق و همگرایی ملی در این حوزه هستیم؛ چراکه معتقدیم این مسئله، مسئله ذاتی در جامعه ایرانی است و این مسئله را با حوزه فرهنگی و اجتماعی حل می‌کنیم.»

******

هراس آمریکایی‌ها از انتقام ایران

خبرگزاری فارس نوشت: «بر اساس سندی که به آن دست یافته‌ایم، تعدادی از مقامات آمریکایی در انتقاد از هزینه اندک حفاظت شخصی خود در مقایسه با برخی مقامات دولت دونالد ترامپ، نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به نهادهای پلیسی و امنیتی آمریکا نوشته‌اند.»

در بخشی از این نامه که رونوشتی از آن نیز در اختیار «جان کاتر» مسئول میز ایران در پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز قرار گرفته و نشان‌دهنده شدت نگرانی آن‌ها از انتقام سخت ایران است، آمده است: «پاسخ رسمی آمریکا پس از تهدیدات ایران، امیدوارکننده اما بیشتر زبانی بوده؛ اقدامات تحریک‌آمیز فزاینده و بدون وقفه ایران نشان می‌دهد آن‌ها دلسرد نیستند و حتی مصمم به انجام اقدامات خصمانه فزاینده هستند.»

نویسندگان این نامه با ابراز ترس و وحشت از تشدید تحرکات ایران برای گرفتن انتقام شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی افزوده‌اند: «شبه‌نظامیان نیابتی ایران، به حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه ادامه می‌دهند و مقامات ایرانی تهدید می‌کنند عملیات‌های تروریستی را داخل ایالات متحده و سایر نقاط در سراسر جهان انجام خواهند داد.»

مقامات آمریکایی مذکور در ادامه نامه، با طرح این ابهام که «مشخص نیست چه شخصی در دولت آمریکا باید مسئول تأمین حفاظت ما باشد!» نوشته‌اند: «دولت فعلی، اطمینان یافته که تهدیدات ایران علیه مایک پامپئو و یکی از دستیاران ارشد او همچنان معتبر است و با گذشت حدود دو سال از خروج آن‌ها از مناصب خود هنوز ادامه دارد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «تهدیدات خاص، معتبر و قریب‌الوقوع علیه ما و خانواده‌های ما از سوی ایران و افرادی که از طرف آن‌ها عمل می‌کنند، وجود حفاظت شخصی و سایبری فوری را می‌طلبد. هرچند که مقامات بلندپایه، ممکن است اولویت انتقام ایران باشند اما امنیت شخصی‌شان تأمین شده و ممکن است [این سطح از حفاظت‌شان] مانع تهدیدات شود ولی توجه آن‌ها (ایران) را به طرف کسانی از ما که سطح حفاظتی مشابهی برای‌شان تأمین نشده، معطوف کند.»

******

علت شنیده شدن صدای مهیب در کرمان چه بود؟

حدود ساعت ۱۲ ظهر امروز بود که صدای مهیبی در برخی نقاط شهر کرمان شنیده شد و تعدادی از شهروندان مدعی شدند که این صدای مهیب همراه با لرزش ساختمان بوده است.

پس از گذشت ساعتی، مجتبی اسدی زاده، مدیر روابط عمومی استانداری کرمان در گفت و گو با فارس علت صدای مهیب ظهر امروز در شهر کرمان را انهدام مهمات تاریخ گذشته در منطقه باغین کرمان عنوان کرد.

او تاکید کرد که این انفجار از قبل با دستگاه های مربوطه هماهنگ و به مردم منطقه باغین هم اطلاع رسانی شده بود.

پس از این مسئله، یک منبع آگاه در ارتش، درباره ارتباط صدای مهیب شنیده شده در کرمان با انهدام مهمات توسط ارتش، به تسنیم گفت: «طبق روال جاری در نیروهای مسلح مهمات از رده خارج و تاریخ مصرف گذشته که از لحاظ اصول امنیتی دیگر قابل استفاده نیستند باید منهدم شوند.»

وی افزود: «بر همین اساس نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران طی چند روز گذشته در استان کرمان مبادرت به انهدام مهمات از رده خارج موجود در یگان‌های استان کرمان کرده است.»

این منبع خاطرنشان کرد: «انهدام این مهمات در محیطی امن و با رعایت تمام اصول ایمنی صورت گرفته است و هیچگونه جای نگرانی برای شهروندان کرمانی وجود ندارد.»

******

زاکانی: در حال انتقام‌گیری از ما هستند

شهردار تهران با اشاره به مدیریت مناسب شهرداری در برف اخیر اذعان کرد که برخی به دنبال انتقام‌گیری هستند.

علیرضا زاکانی اظهار داشت: «قرارگاهی در سازمان پیش‌گیری از بحران تشکیل شده است که تمام عوامل مربوط در حوزه بارش برف، در این قرارگاه مستقر شده‌اند. بیش از ۲هزار نیرو در حوزه مدیریت بحران مرتبط با برف و باران فعال بودند.»

شهردار تهران بیان کرد: «مدیریت بحران در برف سال ۹۶ تهران موجب بی‌آبرویی عده‌ای در مدیریت شهری شد که امروز درحال انتقام‌گیری از ما هستند.»

******

پاسخ شریعمتداری به ادعای حسن روحانی

حسن روحانی در ادامه مواضع جنجالی و تحرکات رسانه ای خود، این بار با حمله به مجلس شورای اسلامی مدعی شد که مصوبه مجلس در اسفند سال ۹۹ جلوی احیای برجام را گرفت! اما حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، طی یادداشتی به این ادعای روحانی پاسخ داد و نوشت:

«آقای روحانی رئیس‌جمهور سابق کشورمان گفته‌اند کشورهای ۱+۵ در اسفند ۹۹، حتی شروط ما برای رفع برخی تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم پذیرفته بودند اما مصوبه مجلس جلوی [احیای برجام] را گرفت‌! در این باره گفتنی است که مصوبه مورد اشاره آقای روحانی «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» است که بعد از خود‌داری آمریکا و اروپا از انجام تعهدات برجامی خود در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود. موضوع مصوبه یاد شده آن است که چنانچه طرف مقابل کماکان از انجام تعهداتی که در برجام پذیرفته است خودداری کند، دولت ایران نیز موظف خواهد بود تعهدات برجامی خود را به تدریج کاهش بدهد. به بیان دیگر، مصوبه مجلس برای پایان دادن به دیپلماسی منفعلانه دولت آقای روحانی و الزام طرف مقابل به لغو تحریم‌ها و انجام تعهداتش بوده است و معلوم نیست نظر جناب روحانی که آن را مانع رفع تحریم‌ها دانسته‌اند از کجای این مصوبه بیرون آمده است؟! اگر به گفته ایشان، کشورهای ۱+۵ آماده لغو تحریم‌ها بودند! که باید از مصوبه مجلس استقبال می‌کردند، جنابعالی چگونه آن را مانع رفع تحریم‌ها دانسته‌اید؟!

ترامپ در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و از آنجا که برجام برای آمریکا یک سند طلایی و برای ما یک فاجعه بود، اقدام ترامپ بسیار تعجب‌آور به نظر می‌رسید ولی خانم فدریکا موگرینی (مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا) پرده از پشت پرده ماجرا برداشت و در مصاحبه با نشریه «پولیتیکو» گفت: «من از روحانی تضمین گرفتم که حتی در صورت خروج آمریکا از توافق و برگرداندن تحریم‌ها، ایران به برجام پایبند بماند و از آن خارج نشود»! ترامپ (بخوانید تمامیت آمریکا‌) با شناختی که از انفعال دولت قبل داشت در پی آن بود که ایران برای بازگشت آمریکا به برجام، امتیازات بیشتری به حریف واگذار کند! و برجام‌های ۲ و ۳ و... نیز شکل بگیرد! ولی مصوبه مجلس چنین اجازه‌ای به دولت آقای روحانی نداد و ترفند ترامپ به نتیجه نرسید.

خروج ترامپ از برجام با چراغ سبز جناب روحانی و تضمین ایشان صورت گرفته بود! و سؤالی که اگر پای حساب و کتاب و بازخواست در میان باشد، باید از آقای روحانی پرسیده شود، این است که چرا چنین تضمینی به ترامپ داده بودید؟! ترامپ درپی آن بود که مسائلی نظیر حضور ایران در منطقه و صنایع موشکی کشورمان را هم به برجام اضافه کند و به همین علت بعد از خروج از برجام بارها اعلام کرد که ایران برای مذاکره در این خصوص مراجعه خواهد کرد! و آقای روحانی نیز اصرار به ادامه مذاکره داشتند که مصوبه مجلس مانع از آن شد. جناب روحانی! حتماً به خاطر دارید که بعد از تصویب قانون یاد شده در مجلس، به شدت با آن مخالفت می‌کردید! چرا؟! مصوبه مزبور تاکید بر لغو تحریم‌ها و مقابله با بد‌عهدی آمریکا و اروپا داشت. مخالفت شما با چه توضیح و توجیهی صورت می‌پذیرفت؟!

از هنگام تصویب برجام تا‌کنون، نه فقط آقای روحانی، بلکه هیچیک از طرفداران برجام نتوانسته‌اند حتی به یک نمونه از دستاوردهای برجام اشاره کنند! مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ها صورت گرفته بود و طی ۸ سال ریاست آقای روحانی بر قوه مجریه بسیاری از وقت، امکانات و ظرفیت‌های نظام به پای برجام ریخته شده بود ولی نه فقط تحریم‌ها لغو نشد، بلکه دوبرابر نیز شد! بنابراین سؤال آن است که جناب روحانی از کدام برجام و کدام دستاورد سخن می‌گویند؟! فاجعه برجام به‌اندازه‌ای آشکار است که حتی دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای دولت ایشان نیز با صراحت به آن اعتراف کرده‌اند.

حالا باید از جناب روحانی پرسید؛ کدامیک از موارد یاد شده که همراه با اسناد آن ارائه شده قابل انکار است؟! اگر قابل انکار نیست چگونه ادعا می‌فرمائيد که «‌کشورهای ۱+۵ در اسفند ۹۹، حتی شروط ما برای رفع برخی تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم پذیرفته بودند اما مصوبه مجلس جلوی [احیای برجام] را گرفت‌»! هنوز چند سالی بیشتر از ماجرا نگذشته است و اسناد موجود که به برخی از آنها اشاره شد از حافظه تاریخی ملت پاک نشده و تماماً در بایگانی نظام ثبت و ضبط است و قابل انکار نیست.»

******

دشمن می‌خواست خیابان‌های ما را مملو از خشونت کند

فرمانده کل سپاه گفت: «دشمن می‌خواست خیابان‌ها و کوچه‌های ما را مملو از خشونت و در مقابل آرمان‌طلبی یک ملت و امت ایستادگی کند.»

به گزارش مهر، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج اظهار داشت: « رهبر معظم انقلاب اسلامی با منطق قرآن‌، ما را از چالش‌ها و بحران‌ها عبور می‌دهند و امروز قرآن کریم در اندیشه و تفکر ایشان تجسم، تجلی و معنابخشی دارد.»

سرلشکر سلامی با بیان اینکه آنچه که روز شنبه در راهپیمایی ۲۲ بهمن رخ داد، تفسیر آیات قرآن بر روی زمین بود، افزود: «ماهها بود که دشمن، توطئه‌های شوم خود را طراحی و اجرا می‌کرد و با غرور با مردم ما سخن می‌گفت. او با تصورات و رویایی شیطانی برای خاموش کردن انوار پرفروغ اسلام که از خورشید ولایت سر زده بود و صفحه زمین را منور کرده بود، برنامه‌ها و توطئه‌های زیادی داشت. دشمن می‌خواست خیابان‌ها و کوچه‌های ما را مملو از خشونت و در مقابل آرمان‌طلبی یک ملت و امت ایستادگی کند؛ این مکر دشمنان ما بود؛ اما با حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خداوند این توطئه را به آن‌ها بازگرداند و خیابان‌ها پر از قلب‌های مطمئن، دل‌های استوار و قدم‌های ثابت شد.»

******

بررسی مسمویت سریالی دانش‌آموزان در قم به کجا رسید؟

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در قم، موضوعی است که مورد توجه دولت و نهادهای متولی قرار گرفته است. امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این رابطه توضیح داد و اظهار داشت: «وزیر بهداشت برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان استان قم، عازم این استان شده است اما مطابق گزارش های اولیه پزشکی، اثر مسمومیت بلند مدت نیست. برای بررسی بهتر عوامل این مسمومیت، همکاری بین وزارت اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است. با توجه به برخی از مباحثی که پیرامون حوادثی در برخی از دبیرستان‌های دخترانه استان قم پیش از این در جلسات قبلی هیات دولت توسط وزیر آموزش و پرورش ارائه شده بود و ماموریتی که به وزیر اطلاعات داده شده بود امروز ایشان گزارش اولیه را از بررسی‌های ابتدایی در مجموعه هیات دولت ارائه کردند.»

علاوه بر این،‌ برای بررسی این مسمومیت‌ها کارگروهی تشکیل شده که مسئولیت بررسی و واکاوی این موضوع را به عهده دارد. مجید محبی، سخنگوی این کارگروه در خصوص نتایج بررسی و علت‌یابی این مسمومیت‌ها به ایلنا گفت: «تا به حال تمام دانش آموزانی که دچار مسمومیت شده‌اند حال عمومی خوبی دارند. هیچ کدام از این دانش آموزان پس از مسمومیت دچار مشکل ساختاری یا پایدار در جسم‌شان نشده‌اند و بهبود یافته اند. البته برخی از آنها اظهار می‌کنند که ضعف عضلانی دارند یا حالت سرگیجه در آن‌ها وجود دارد که این موارد نیز قابل درمان و پیگیری است. بنابراین تا به حال با مشکل ساختاری که منجر به اشکالی در دانش آموزی شود، مواجه نبوده ایم.»

وی در مورد انجام آزمایش روی دانش آموزانی که دچار مسمومیت شده اند، عنوان کرد: «تمام آزمایش‌های خون، نمونه‌های گوارشی، آزمایش ادرار، نوار عصب و عضله، سی تی اسکن مغزی، ام آر آی ریه و مغز و… همه به صورت کامل روی افراد مسموم انجام شده است، اما هیچ کدام مشکل حادی نداشتند. در برخی آزمایشات به دلیل مشکل زمینه‌ای مانند سوء تغذیه، شاید در موردی شاهد کمبود کلسیم یا منیزم و… بودیم، اما این کمبودها هیچ ارتباط معنادار و علمی با موضوع مسمومیت دانش آموز ندارد.»

محبی خاطرنشان کرد: «در بررسی‌هایی که انجام دادیم قویا علت گاز دی اکسید کربن، مونوکسید کربن، آمونیاک و… را در مسمومیت دانش آموزان رد می‌کنیم. شاهدی هم مبنی بر وجود این موضوع نداریم.»

******

نگاه بدبینانه برجامیون به رابطه ایران و چین

سفر مهم و راهبردی سید ابراهیم رئیسی به کشور چین، می‌تواند نقطه آغازی برای بهبود روابط اقتصادی دو کشور و برخورداری ایران از مزایای ارتباط اقتصادی گسترده با دومین اقتصاد جهان باشد. اما با این وجود، جریان اصلاح‌طلب و رسانه‌های مدافع دولت قبل و برجام، همچنان به این رابطه می‌تازند و سعی دارند با نگاهی بدبینانه به این سفر و دستاوردهای احتمالی‌اش بنگرند. 

سایت خبرآنلاین که یکی از مدافعان سرسخت دولت قبل و برجام به حساب می‌آید در این خصوص نوشت: «روابط ایران و چین در سال های گذشته تحت تاثیر خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های یکجانبه قرار داشته است. شرکت های چینی به سختی به همکاری با ایران ادامه می دهند و با وجود نیاز روزافزون چین به انرژی، خرید نفت از ایران یک گزینه در دسترس و عالی برای پکن نیست. بعلاوه، حرکت آرام چین به قله هرم قدرت جهانی به نظر می رسد این ابرقدرت جدید را ناگزیر کرده که فراتر از آمریکا و رقابت های مرسوم با آن، نیم نگاهی عمیق تر به مناسبات خود درون شبکه ای از ارتباطات استراتژیک با سایر کشورها هم داشته باشد. آنجا که صحبت از ایران است، چین ناچار به در نظر گرفتن منافع کشورهایی است که قدرت گرفتن ایران را موجب برهم خوردن موازنه های منطقه ای و تهدیدی برای خود می شمارند. سفر اخیر و پرحاشیه شی جین پینگ به عربستان سعودی تلاشی برای پی بردن چین ظرافت های ژئوپولیتیک در این منطقه کلیدی از جهان بود.

در این سفر ۳۰ توافقنامه شراکت استراتژیک جامع بین عربستان و چین به امضا رسید . اما از نکات بسیار حائز اهمیت در این سفر بیانیه های مشترک چین و عربستان بود. در این بیانیه ها چین نه تنها از ایران خواسته که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند تا به پرسش‌ها و تردیدها پیرامون برنامه هسته‌ای پاسخ داده شود بلکه اتهام دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را به رسمیت شناخته و از تهران خواسته است به این اقدامات پایان دهد.از دیگر نقاط قابل توجه در این بیانیه‌های مشترک، ورود پکن به مسئله جزایر سه‌گانه و ادعایی است که مقام‌های اماراتی در خصوص ابوموسی، تنب‌بزرگ و کوچک کرده بودند. چین در این مسئله با جانبداری از کشورهای عربی از تلاش‌های امارات برای حل این مسئله استقبال کرده است.»

این سایت در ادامه آورده است: « بسیاری از ناظران آشنا به امور چین، بعید می دانند که تا زمانی که تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران پابرجاست، پیشرفت چشمگیری در سرمایه‌گذاری چین در حوزه زیرساختی ایران انجام بگیرد؛ نه تنها به این دلیل که شرکت های چین با این اقدام خود را در معرض تحریم های ایالات متحده قرار خواهد داد بلکه سرنوشت نامعلوم روابط ایران و غرب و احتمال وقوع برخورد نظامی در ماه ها و سالهای آینده، چین را نگران می کند که به درون منازعات ایران و غرب کشیده شود. با این وجود، چین محتاطانه و برای از دست ندادن کارت های بازی خود، همچنان به مناسبات نیم بند و دشوارش با ایران ادامه می دهد و به نظر می رسد می کوشد که تعهداتش به تهران را تا جای ممکن به حداقل برساند. این سیاست زیرکانه به پکن امکان می دهد که زمان بیشتری بخرد، از ایران در موازنه های دیپلماتیک خود با آمریکا استفاده کند و البته آنجا که امکان پذیر است به تجارت نفت با ایران ادامه دهد. برای قضاوت اینکه آیا سفر رئیسی به پکن و مذاکرات متعاقب آن، چیزی از این معادله شکننده را تغییر خواهد داد یا نه، زود است اما لااقل دولت رئیسی فرصت زیادی نخواهد داشت تا سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و مردم را متقاعد کند که سفر پرطمطراق او به چین، صفحه شطرنج را بازآرایی کرده است.»

******

آزادی زندانیان آمریکایی در قبال دسترسی ایران به پول‌های بلوکه شده‌اش 

پایگاه خبری انتخاب به نقل از شبکه NBC از توافق ایران و آمریکا بر سر آزادی زندانیان آمریکایی خبر داد و نوشت: « دولت بایدن در حال مذاکره غیرمستقیم با ایران برای تبادل زندانی است. این مذاکرات پیشرفت داشته است اما مشخص نیست که توافق نهایی بدست آید.

طرفین درحال تلاش برای دستیابی به فرمولی هستند که به سال ۲۰۲۱ بر می گردد و می تواند شامل آزادی زندانی ها در قبال آزادی میلیاردها دلار پول های ایران در کره جنوبی شود.

براساس این توافق، ایران به پول های بلوکه شده خود دست پیدامی کند اما فقط برای خرید مواد غذایی، دارو و سایر مصارف بشردوستانه.

 منابع خبری به شبکه NBC گفته‌اند که در گفتگوها دیپلمات های ایران و امریکا ترتیبات احتمالی برای چگونگی انتقال پول های بلوکه شده و وجود کشور ثالثی مثل قطر برای نظارت بر این روند را بررسی کرده‌اند.»

******

از استارلینک استقبال می‌کنیم، اگر...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد که قوانین لندینگ رایت کشور به طور رسمی به استارلینک ابلاغ شده است و اگر آنها این قواعد سرزمینی را بپذیرند ما نیز از فعالیت استارلینک استقبال خواهیم کرد.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت، بیان کرد: «ما از فعالیت مجموعه های ماهواره ای و رسانه‌های خارجی استقبال می‌کنیم به شرط اینکه به قواعد بین المللی پایبند باشند. بر اساس قواعد مصوب (ITU) که اتحادیه بین المللی مخابرات است هر اپراتور ماهواره ای که بخواهد در کشور فعالیت کند باید قواعد لندینگ رایت  یا همان قواعد سرزمینی آن کشور را رعایت کند.»

وی در ادامه اظهار کرد: «ما نیز قواعد سرزمینی خود را که توسط کمیسیون فضانوردی تصویب شده به آنها ابلاغ کردیم و گفتیم که اگر آن را رعایت کنند، ما نیز استقبال خواهیم کرد. منتظر پاسخ آنها هستیم. استارلینک نیز اگر قواعد سرزمینی ما را رعایت کند ما نیز استقبال می کنیم.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۰۸۵۷۵۲۰:۴۱:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
جمهوری اسلامی بدون رعایت عفاف و حجاب که هم حکم دین است و هم قانون مصوب کشور معنی و مفهوم نظام اسلامی را ندارد نیروی انتظامی الان باید مانند راننده تصادف کرده ای می ماند که اعتماد به نفس خود را از دست داده و از خود تمایلی برای اجرای قانون عفاف و حجاب را ندارد و بر همین اساس حجاب و عفاف افسار گسیخته شده است
ناشناس۲۹۰۹۹۵۱۱۲:۵۲:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
چرا راجع به پول ملی حرفی نمی زنید که طی 3 ماه 50 درصد ارزش خود را از دست داده چرا از تورم نمی گید که خانواده ها را متلاشی کرده فساد نتیجه شرمندگی پدر در مقابل همسر و دختر و پسر جوانش هست از نتوانستن تشکیل خانواده توسط جوان هست که همه نتیجه تورم و حرف درمانی دولت هست .
ناشناس۲۹۱۰۵۰۰۱۶:۲۴:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
بعد از فتنه 88 بانک مرکزی تحریم شد و ارزش پول ملی در دهه 90 به یک سی اُم تقلیل یافت و فاجعه اقتصادی رُخ داد.
ناشناس۲۹۱۰۶۱۶۱۶:۵۴:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس پاسخ روحانی را داد و گفت قانون راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی در اذرماه 1399 به تصویب رسید اما مذاکرات احیای برجام از 13 فروردین 1400 شروع شد و پیش از مصوبه مجلس مذاکره ای صورت نگرفته بود که این مصوبه مانع اجرای لغو تحریم ها بشود.
ناشناس۲۹۰۸۵۸۲۲۰:۴۴:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
حاج شریعتمداری از وقایع اخیر دو سال بیشتر نگذشته و اینطور که داری سعی میکنی مسایل رو جور دیگه نشون بدی .
ناشناس۲۹۰۹۴۱۹۰۷:۵۲:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
مجلس با تورم بالای ۵۰ درصد چرا می خواهد افزایش حقوق ها را 20 درصد عمل کنند ؟
ناشناس۲۹۱۰۵۷۰۱۶:۴۳:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
طی 3 ماه 50 درصد ارزش پول ملی از بین رفت! 6 ماه قبل ترش هم 25 درصد سقوط کرده بود! تورم در چنین شرایطی طی 6 ماه آینده قطعا بالای 50 درصد خواهد بود!
ناشناس۲۹۰۹۴۲۹۰۸:۰۰:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دلار 47 تومنی گویای ضعف وزارت خارجه و شکست طرح هاست واقعا در حق مردم ظلم شد
ناشناس۲۹۱۰۵۱۵۱۶:۲۸:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دلار 33 هزار تومانی نتیجه برجام نافرجام و ضعف وزارت خارجه دولت قبل است واقعا در حق مردم ظلم شد.
ناشناس۲۹۱۰۴۵۰۱۶:۰۷:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۹۰۸۵۸۴۲۰:۴۷:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
زاکانی جان اونایی رو که داری بهشون میپری از کارگزاران و مسئولین و تایید شده های همین نظام بودند و از غرب نیامده بودند!
ناشناس۲۹۰۹۸۳۲۱۲:۰۳:۴۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
فرافکنی زاکانی به علت مدیریت نا مناسب پنجشنبه گذشته با تلقین کلمه مناسب برای قفل شدن خیاباتهای تهران و پریدن به دیگران بجای پاسخگویی واقعا نوبره! تمام ریش و تمام قیچی دست شماست بجای حرافی عمل کن!
ناشناس۲۹۱۰۴۵۲۱۶:۰۹:۰۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
شهرداری در بارش برف سنگین چند روز گذشته تهران غافلگیر نشد و به خوبی مدیریت کرد.
ناشناس۲۹۰۸۵۹۹۲۰:۵۳:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
صحبت های هر روزه مسئولین ما:امریکا،غرب،دشمن،قرارگاه و حجاب.این 5 کلمه را از انها بگیرید دیگر حرفی برای گفتن ندارند.از درد و حال و روز زندگی مردم چیزی در صحبت هاشون نیست.
ناشناس۲۹۰۸۶۰۴۲۰:۵۵:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
جوانان که بخاطر گرانی و تورم و فقر رو به گسترش از فکر ازدواج و تشکیل خانواده گذشته اند
ناشناس۲۹۰۸۶۲۲۲۱:۰۳:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
چرا فقط دبیرستان های دخترانه؟!
ناشناس۲۹۰۸۶۳۲۲۱:۰۸:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها باید برای تمامی نمایندگان ادوار مجلس و بستگان آنها و وراث آنها و افراد در سایه آنها اجرایی و عملیاتی شود
ناشناس۲۹۰۸۶۳۶۲۱:۱۰:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
صدا و سیما مواقع ۲۲ بهمن و انتخابات از حضور زنان بدحجاب استفاده ابزاری میکند
ناشناس۲۹۰۸۶۸۶۲۱:۳۳:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
جناب روحانی کلیدت چی شد؟؟ این کلید کجا شکست؟
مصطفی۲۹۰۸۷۲۰۲۱:۴۹:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
سلام چرا بجای مجلس آقای شریعتمداری به سخنان آقای روحانی جواب داده مگر ایشان وکیل ووصی مجلس است
ناشناس۲۹۰۹۵۶۰۰۹:۵۰:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
ببخشید که جواب به ایشان که برای خوش رقصی توازن ایجاد نمی کرد و تا برجام بعدی را عملیاتی کند می دهد!! در ضمن اسم آن روزنامه هست!!
ناشناس۲۹۰۸۷۷۱۲۲:۱۹:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
نتوانستید مردم رو با حجاب کنید اگه من چادر دارم بنا به تمایل خودم هست .
ناشناس۲۹۰۸۸۲۸۲۲:۴۴:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
روحانی 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل برجام نافرجام کرد و نتیجه اون دو برابر شدن تحریم ها و 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و غیره شد روحانی اکنون باید پاسخگو باشد نه مدعی !
***۲۹۰۸۸۲۹۲۲:۴۴:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
روحانی بد،دولتهای قبل هم همه بد،ببینیم دولت خوب فعلی چه خواهدکرد!
ناشناس۲۹۰۹۵۶۴۰۹:۵۱:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
نگران نباش هیچ دولتی بدتر از قبل نخواهد شد که برای عصبانی کردن مردم در اهداف شوم خیلی کارها کرد حتی نصف کارهای مانده آن هم الان دارند آوار برداری می کنند
ناشناس۲۹۱۰۳۹۳۱۵:۴۴:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
کارنامه دولت روحانی با هیچ دولت دیگری قابل مقایسه نیست میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال گذشته صفر بود و 4 سال پیاپی تورم بالای 60 درصد داشت و نرخ دلار را 10 برابر کرد.
ناشناس۲۹۰۸۸۳۵۲۲:۴۶:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اتحاد ایران و چین و روسیه بهترین راهکار خنثی سازی تحریم هاست امریکا و غربگدایان داخلی چرا از رابطه ایران با چین و روسیه و بی اثر شدن تحریم ها نگران شدند ؟!
ناشناس۲۹۰۸۸۴۰۲۲:۴۸:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
روحانی پاسخگو باشد چرا در سالهای 92 تا 98 تحریمهای ظالمانه امریکا و اروپا لغو نشدند ؟!
ناشناس۲۹۰۸۸۴۸۲۲:۴۹:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
انتقام سخت از قاتلان شهید سردار سلیمانی قطعی است هراس دشمنان از انتقام ایران بی دلیل نیست.
ناشناس۲۹۰۸۸۵۶۲۲:۵۱:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
حسن روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست و دائما فرافکنی می کند ؟!
محمودزاده۲۹۰۸۸۶۴۲۲:۵۳:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ایکاش اقایان انقدر که به مسله حجاب دختر بچه های که امروز دوران بلوغ سنی خود را می گذارند و این دوران بنا به اعتراف روانشناسان دوران خود نمایی انان است مقداری هم به فکر ارزش پول ملی می بودند که اکنون 46 هزار تومان یک دلار شده وگرانی های افسار گسیخته زندگی مردم بویژه اقشار کم درآمد را فلج کرده است.
ناشناس۲۹۰۹۶۳۳۱۰:۳۹:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
پول ملی بی ارزش می شود چون تورم دارید بدون اینکه خیلی تفاوتی کند اما وقتی بی حیایی رسوخ کند در آن غرق خواهید شد و لطفا مقایسه بی جهت هم نفرمایید
ناشناس۲۹۱۰۲۰۶۱۴:۳۸:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
بله درسته این دوران خودنمایی غریزی است... اما همین دوران می تواند خطرناکترین دوران باشد و با غفلت والدین و مربیان آینده یک نوجوان ناآگاه را تا آخر عمر تباه کند.
محمد۲۹۰۸۸۶۸۲۲:۵۴:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
برجام تا ترامپ نیامده بود انواع منافع برای ایران داشت .خرید هوا پیما های نو ایرباس و هواپیماهای ایتالیایی و ازاد شدن میلیارد ها دلار ایران کم شدن تحریم ها و فروش نفت به نرخ اوپک چهار سال اول دولت روحانی در بازار وفور اجناس بود وقیمت ها ثابت بود دلار روی چهار هزارو دویست مانده بود تشنج کمتری با دنیا داشتیم پروژه ها و قرار داد های نفتی گازی داشت رونق می گرفت رقابت برای پروژه ها بین شرکت های شرق وغرب در ایران شروع شده بود .که ترامپ امدو برجام را پاره کرد.
ناشناس۲۹۱۰۳۹۹۱۵:۴۷:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
هواپیماهای ATR برجامی که خریده بودند همه بدلیل نداشتن قطعه زمینگیر شدند و با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازاد شد انهم بابت ازادی جیسیون رضائیان جاسوس بود.
ناشناس۲۹۱۰۴۵۷۱۶:۱۲:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
نقض فاحش برجام از دوران اوباما با تمدید 10 ساله تحریم ایسا و غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ایران و اعمال قانون تحریم ویزا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند شروع شد.
علی۲۹۰۸۸۷۰۲۲:۵۴:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ای کاش شریعتمداری حرف نمیزد ،چرا که هر زمان حرف میزند برای ملت ایران هزینه تراشی میکنه.
ناشناس۲۹۱۰۵۱۹۱۶:۲۹:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
هزینه و فایده برجام چی بود ؟!
معلم تاریخ۲۹۰۸۸۷۴۲۲:۵۶:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
همگان می دانند که مذاکرات برجام زیر نظر مقامات عالی نظام انجام می شود و این اضهار نظر ها فقط بخاطر اختلاف سیاسی بین جناح ها و افراداست.
ناشناس۲۹۱۰۴۰۳۱۵:۴۸:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
وقتی شروط 9 گانه و خطوط قرمز رهبری در برجام لحاظ نشد به خسارت محض تبدیل شد.
ناشناس۲۹۰۸۹۰۳۲۳:۰۵:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
روحانی در سال 92 کشور را با 700 عنوان تحریم تحویل گرفت و در سال گذشته با 1500 عنوان تحریم تحویل داد ادعای ایشان در مورد لغو تحریم ها درست نیست.
ناشناس۲۹۰۸۹۱۱۲۳:۰۷:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
نگران شدت عواقب مخالفت با شما را کی داره؟؟؟
ناشناس۲۹۰۸۹۱۳۲۳:۰۸:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
فقط کاسبان تحریم از قرارداد همکاری بین ایران و چین و پایان دادن به یکجانبه گرایی امریکا نگران هستن ولاغیر.
ناشناس۲۹۰۸۹۱۶۲۳:۰۹:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
همین حاج حسین شریعتمداری شما نبودید که میگفتید برجام سند طلایی برای آمریکا هست و ترامپ به هیچ وجه از آن خارج نمیشه؟؟
ناشناس۲۹۰۸۹۱۷۲۳:۱۰:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم که به نکته خوبی اشاره کردند قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام سبب شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.
حسن۲۹۰۸۹۲۴۲۳:۱۱:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
آقای شریعتمداری روزنامه محترم کیهان ملت در حال عذاب کشیدن مدتهاست از لباس خریدن کتاب خریدن سینما رفتن. مسافرت رفتن استخر رفتن .....بخاطر نداشتن توانایی مالی دست کشیدیم به امید حل مشکلات ولی اکنون متوجه شدیم حل نشده هیچ بلکه برای تامین معاش خود و خانواده مشگل داریم . اجاره نشین و از کار افتاده ام بجای اینکه مانند گذشته بهمه گیر بدی و خودت رو عقل کل بدانی به عقب نگاه نکن کاری کن دولت را رهنمایی فرما کارد به استخوان رسیده جای حرف گذشت . کاری کنید که بازنشسته هم بتواند یه دست کت و شلوار مثل مال شما بخرد از اجاره نشینی درایم حرف نزن روحانی رفت مردم رو اینور اونور نبر اتحاد ایجاد کن نه نفاق منفی بافی فایده ندارد بگو نون کجاست چه کنیم.
ناشناس۲۹۰۸۹۴۸۲۳:۲۲:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
شریعتمداری کدوم منصب کشور رو در اختیار داره که جواب میده؟ اصلا در حد جواب به روحانی نیست .
ناشناس۲۹۱۰۴۰۷۱۵:۵۰:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
روحانی کدام منصب را در اختیار داره که هر روز سخنرانی میکنه ؟!
ناشناس۲۹۰۸۹۶۷۲۳:۲۹:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
آقای وزیر ،قرارگاه عفاف و حجاب دیگر چیست ؟
ناشناس۲۹۰۸۹۸۲۲۳:۳۸:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ظاهراً اي آقای شریعتمداری در تمام مذاکرات داخلی و خارجی و تمام مصوبات مجالس کشورها و جلسات هیئت دولت های داخلی و خارجی و تصمیات کلان ممالک و حتی جلسات خصوصی و محرمانه مسؤلان هم حاضر هستند و هم اطلاعاتی دارند که خود حاضرین در این جلسات ندارند. الحمدالله ایشن در بیان هر مطلبی هم آزاد هستند
ناشناس۲۹۰۹۰۱۰۲۳:۵۲:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
شریعتمداری و امثال این آقا که کم نیستند اگر حرف نزنند جامعه به تشنج کشیده نمیشه
ناشناس۲۹۰۹۰۱۹۲۳:۵۵:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
جناب شریعتمداری قانون راهبردی مصوبه مجلس را اجرا کردید چه گلی به سر ملت زدید بجز تحریم های بیشتر وبدبختی ملت.
ناشناس۲۹۱۰۴۱۰۱۵:۵۱:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
به قول جناب عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۹۰۹۰۷۶۰۰:۲۳:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
بدحجابی وبداخلاقی در کشور ایران ثروتمند بزرگتر از تاریخ ناشی از اختلاس ها.حقوق های نجومی .فقر.رشد اختلاف طبقاتی .کاخ نشینی گرانفروشی وکم فروشی .امضاهای طلایی.کشمکش های سیاسی ووعده های سرخرمن اصلاح طلبان واصولگرایان در زمان.انتخابات می باشد والا چرا باید فرزندان جامعه اسلامی اینگونه رفتار .....نمایند.
ناشناس۲۹۱۰۵۲۸۱۶:۳۱:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
بزرگترین اختلاس بعد از انقلاب در دولت روحانی با رقم 92 هزار میلیارد تومان انجام شد.
ناشناس۲۹۰۹۰۸۴۰۰:۲۵:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
تفکرات شریعتمداریها نگذاشتن برجام نتیجه برسه و مردم را به خاک سیاه نشاندن .
ناشناس۲۹۱۰۴۱۱۱۵:۵۲:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اون کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن مقصر نابودی برجام هستن.
ناشناس۲۹۱۰۴۱۳۱۵:۵۳:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اصلاح طلبان قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۲۹۱۰۵۳۷۱۶:۳۲:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
عمده مشکلات نتیجه 34 سال سوء مدیریت غربگدایان در کشور است.
ناشناس۲۹۰۹۱۰۴۰۰:۳۶:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اصولگراها با مصوبه مجلس قصد داشتید افتخار بازگشت به برجام را برای رییسی ودولتش کنار بگذارید واقعا قانون مجلس چه دستاوردی برای ملت داشت؟!جز اینکه تحریمها وقیمت دلار چند برابر شد برجام باعث شد کمی اقتصاد ایران بهبود کند .
عاقل۲۹۰۹۱۰۵۰۰:۳۶:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اقای زاکانی وشریعتمداری مردم دیگه حرفهای شمارو باور ندارن چی شد قرار بود همه چیز گل وبلبل باشه.
ناشناس۲۹۱۰۵۴۱۱۶:۳۳:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
مردم دیگه حرفهای روحانی را باور ندارند قرار بود با برجام دلار 1000 تومان و پراید 7 میلیون بشه اما بیش از 10 برابر شد !
ناشناس۲۹۰۹۱۵۴۰۱:۱۴:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
قرارگاه حجاب و عفاف برای چیست؟
عمران۲۹۰۹۹۳۵۱۲:۴۷:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
برای ظاهرسازی! وقتی حقایق برخلاف میل برخی افراد است، باطن را فراموش میکنند و ظاهر را میچسبند تا اعتقاداتشان متزلزل نشود.
محمد۲۹۰۹۱۶۰۰۱:۲۲:۳۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
عمو حسین . برادر . انقلابی ..حالا که دولت مورد حمایت و مطلوب شما هم بدنبال احیای همان برجام ۲۰۱۵ به اینطرف و آنطرف میدود که طرف مقابل را راضی به حضور بر سر همان میز خسارت بار برجام کند .حال چه می‌گویید و آیا همین جملات را هم برای آقای رئیسی با مضامین روحانی اعلام میکنید؟
ناشناس۲۹۱۰۵۴۳۱۶:۳۵:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دولت رئیسی بدون تضمین لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نخواهد کرد به همین دلیل هم مذاکرات به بن بست خورده است.
ناشناس۲۹۰۹۱۷۷۰۱:۳۶:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
من نمیدونم بر جام خوب بود یا بد ولی این را خوب میدونم که بعداز بر جام دلار سه هزار تومان شد ودر اخبار شبکه دو دولت روحانی گفت مردم از بانک مرکزی دلار را چهارهزار ۲۰۰ تومان میخرد تو در آرشیو صدا وسیما است
ناشناس۲۹۱۰۴۱۸۱۵:۵۶:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
قبل از برجام دلار 3 هزار و مرغ 5 هزار و پراید 17 میلیون بود بعد از برجام قیمت همه اقلام 10 برابر شد.
علی۲۹۰۹۱۹۱۰۱:۵۰:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اگر من توی این جامعه به عنوان یه شهروند عادی زندگی میکنم هر چه بد بختی میبینم میبینم بعد از برجام بود. اینم از مجلس ودولت انقلابی دلار 46 هزار تومان.
ناشناس۲۹۱۰۴۲۱۱۵:۵۷:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
مشکلات کنونی مردم و کشور نتیجه 8 سال فرصت سوزی دولت روحانی با برجام است.
عبدالله۲۹۰۹۲۰۹۰۲:۱۰:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
تخصص اصل مهم زندگی امروز و حکومت است اگر درآمد ملی و سرانه ملت و کشور را مطالعه کنید و مقایسه کنیم با جهان برای هر کسی روشن میشود که مسولان ناکارآمد هستند.
ناشناس۲۹۰۹۲۶۵۰۳:۲۴:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
فکر کنم آقای شریعتمداری بره معاون رییس جمهور بشه بهتره این آدم به همه چیز مسلط است.
ناشناس۲۹۰۹۳۰۱۰۵:۰۲:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
برید گوشت کیلویی 350 هزار تومانی و دلار 48هزار تومنی رو درست کنید .
بهروز۲۹۰۹۳۲۵۰۶:۱۷:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
از معایب برجلم حرف میزنید؟ بفرمایید یکسال ونیم ازدولت انقلابی جهادی گذشته گوشت به ۴۰۰ هزارتومن رسید ودلار به ۴۷هزار وتورم به بالای ۴۸درصد وروابط با همسایگان که مدعی بودید آذربایجان که سفارت بسته ترکمنستان که گازوقطع کرد افغانستان حق آبه رو نداد،عراق خلیج عربی رو واقعیت تاریخی اعلام کرده وداره با عربستان وآمریکا وفرانسه قرارداد امضا میکنه که برق وگاز از ایران نگیره.چین ادعای جزایرسه گانه و....
ناشناس۲۹۰۹۳۶۸۰۷:۰۲:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
این اصلاحاتچی ها هنوز نفهمیده اند ونخواهند فهمید که انقلاب اسلامی ایران قطاری است که بر روی ریل گذاری اهداف متعالی خودش حرکت می‌کند... این جماعت غربزده ای که فهمی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نداشته و ندارندمیخواهند سوار لوکوموتیو انقلاب باشند اما،،،، بر ریل‌های غرب وصهیونیسم حرکت کنند...
امیر حسین سلطان/تهران۲۹۰۹۳۷۵۰۷:۰۹:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
آقای شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان به فرض محال(که محال نیست) همه ادعاهای شان صحیح باشد چرا متوجه یک واقعیت کاملا عینی و بسیار ملموس نیستند که طی گذشت تقریبا این دو سال از اسفند 1399 تاکنون دور ماندن از احیای برجام وضعیت مان را به کجا رسانده است؟! سکه طلای 26 میلیون تومانی و بالاتر از آن و دلار 45 هزار تومانی و بالاتر از آن کافی نیستند که ایشان و همفکران شان را مجاب کند هرگونه اقدام و تلاش با مصوبه و یا بدون مصوبه که شائبه عدم میل و یا عدم نیاز ایران برای احیای برجام را در اذهان طرف 1+5 ایجاد کرده است یا دستکم بهانه به دست آنها داده است نه تنها کمکی به کشور و ملت ما نمی کند بلکه در عوض حتی موجب گسترش و تشدید فشارها و تحریم ها نیز گشته است. آنچه دغدغه جناب دکتر روحانی و دهها میلیون نفر هموطنان مان بوده و هست با این ادعاهای آقای شریعتمداری قابل انکار و اغماض و نادیده گرفتن نخواهد بود. جناب شریعتمداری لطفا کمی دست از عناد با برجام و برجامیان بردارید! برجام هیچگاه «فاجعه» نبوده است و خروج ترامپ هم بواسطه عوامل بسیاری و از جمله بواسطه خودخواهی ها و افزون طلبی ها و ... شخص آقای ترامپ بوده است کما اینکه از معاهدات بین المللی دیگری هم خارج شد که خاص برجام هم نبوده است. والله اعلم
ناشناس۲۹۰۹۸۵۹۱۲:۱۹:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
لابد موگرینی برای اون معاهدات بین المللی هم از روحانی تعهد گرفته بود!!!
ناشناس۲۹۱۰۴۲۹۱۵:۵۹:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
برجام فاجعه بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریمها نشد بلکه باعث تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن شد.
ناشناس۲۹۰۹۳۹۴۰۷:۲۹:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اقای شریعمتدای مردم قیمت مرغ را از زبان مسوولان باور ندارند از مرغ فروشی می پرسند ؟
ناشناس۲۹۰۹۴۰۱۰۷:۳۵:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اقای شریعتمداری بدان روز قیامت حکومت را بخاطر حجاب مردم باز خواست نمیکنن بخاطر بیت المال و باند رانت و بی عدالتی باز خواست می‌شود .
حسین۲۹۰۹۴۷۳۰۸:۵۱:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
این شریعتمداری به عنوان یک روزنامه نگار چرا گرانی گوشت دلار مسکن دارو حرف نمیزنه
ناشناس۲۹۰۹۵۳۹۰۹:۳۸:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
قیمت ها را در زمان روحانی با الان مقایسه کن اگه برجام بد بود پس چرا تلاش میکنید.
ناشناس۲۹۱۰۴۳۳۱۶:۰۰:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
در دولت روحانی دلار 3 هزار تومانی 30 هزار تومان شد و فاجعه اقتصادی رُخ داد.
حسین۲۹۰۹۵۷۴۰۹:۵۴:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دشمن می‌خواست خیابان‌های ما را مملو از خشونت کند؟
علی کریمی۲۹۰۹۵۸۷۱۰:۰۵:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
جناب آقای شریعتمداری با بر هم خوردن برجام ما چه دستاوردهایی بدست آوردیم؟ آیا تحریم ها کمتر شد؟ آیا وضعیت اقتصادی کشور و به تبع آن وضعیت معیشت مردم بهتر شد؟
ناشناس۲۹۱۰۴۳۵۱۶:۰۱:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دستاورد برجام دقیقا هیچ بود و تحریم ها دو برابر و نرخ ارز 10 برابر شد.
ناشناس۲۹۰۹۶۱۵۱۰:۲۲:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اگر برجام دستاورد نداشت الان که غرب به کلی مذاکرات برجام را کنار گذاشته،چرا شما هم برجام را کنار نمی گذارید.
ناشناس۲۹۱۰۴۳۸۱۶:۰۲:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
مکانیسم ماشه مانع خروج ایران از برجام است روحانی و ظریف باید در این مورد پاسخگو باشند.
ناشناس۲۹۱۰۵۰۶۱۶:۲۶:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
خود جناب سیف فرمودند که دستاورد برجام تقریبا هیچ بود.
ناشناس۲۹۰۹۷۴۳۱۱:۲۴:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
از هنگام تصویب برجام تا‌کنون، نه فقط آقای روحانی، بلکه هیچیک از طرفداران برجام نتوانسته‌اند حتی به یک نمونه از دستاوردهای برجام اشاره کنند! ....
ناشناس۲۹۱۰۱۸۰۱۴:۳۰:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
عجب! دلارهای وارده که حتی گاندو هم البته به روش خودش به آن اشاره کرد و هواپیماهایی که قبل از خروج ترامپ وارد کشور شد و مهمتر از همه شکستن اجماع جهانی علیه ایران. و اثرات عدم برجام را هم با تورم و گرانیهای شدید اخیر به عینه مشاهده میکنیم.
ناشناس۲۹۱۰۵۵۳۱۶:۳۷:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
تورم 65 درصدی 4 سال پایانی دولت قبل نتیجه برجام بی فرجام بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین