خداحافظی ایران خودرو با ۲۰۶ یا خداحافظی مردم با خودرو؟!

سعید ونکی، گروه اقتصادی الف،   4011125052 ۲۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

با تصمیمات خلق‌الساعه و آشفته‌ای که در بازار خودرو گرفته می‌شود، این خانوارهای کم‌در‌آمد ایرانی هستند که از خرید خودروی اقتصادی محروم می‌شوند و خودرودار شدن برای آن‌ها به آرزویی دست‌نیافتنی تبدیل می‌شود!

خداحافظی ایران خودرو با ۲۰۶ یا خداحافظی مردم با خودرو؟!

به گزارش الف، صنعت خودروی ایران می‌تواند بهترین شاهد مثال برای ناکارآمدی، آشفتگی و تصمیمات خلق‌الساعه مدیریتی باشد. از تولید خودروهای بی‌کیفیت گرفته تا قیمت‌های گزاف و آشفتگی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آن گوشه‌ای از اختلال و نابسامانی در این صنعت هستند که روز به روز نمایان‌تر می‌شوند.

در تازه‌ترین تصمیم، گروه صنعتی ایران خودرو تصمیم گرفته تولید خودروی پژو ۲۰۶که یکی از پرفروش‌ترین و اقتصادی‌ترین محصولات خود از دهه ۸۰ تا کنون بوده را متوقف کند و محصولات دیگری را جایگزین آن کند؛ تصمیمی که علاوه بر تنش قیمتی موجب متضرر شدن مصرف‌کننده خواهد شد.

خداحافظی رسمی با ۲۰۶

روز گذشته بود که ایران خودرو اعلام کرد: «باتوجه به راهبرد گروه صنعتی ایران خودرو در طرح تحول کیفیت محصولات که از بهمن ماه سال گذشته تدوین شده و در حال اجراست و در راستای عمل به فرامین هشت ماده ای رییس جمهور، توقف تولید محصولات قدیمی و جایگزینی آن ها با خودروهای به روز و جدید در دستور کار این خودروساز قرار دارد تا رضایتمندی مشتریان افزایش یابد. به این ترتیب، این محصول در اسفندماه امسال و پس از تحقق تعهدات به مشتریان از خط تولید خارج می شود.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، دو خودروی پژو ۲۰۷ مجهز به موتور TU۳ و محصول پروژه TF۲۱ که در سال آینده به تولید انبوه می رسند، جایگزین ۲۰۶ خواهند شد.

گفتنی است، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای طرح تحول کیفیت محصولات، در سال جاری در بخش سواری از دو محصول جدید رونمایی کرده که طبق برنامه در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهند رسید و همچنین محصولات فعلی را توسعه و بهبود بخشیده است.»

تحولی به قیمت محرومیت خانوارها

اگرچه این تصمیم بنا به گفته ایران‌خودرو در راستای تحول و عرضه محصولات جدید صورت می‌گیرد اما واقعیت آن است که خروجی این تصمیم متضرر شدن مصرف کننده و منفعت تولیدکننده است. 

خودروی ۲۰۶  به دلیل قیمت مناسب، کیفیت قابل قبول و ظاهر جذاب آن از زمانی که وارد بازار ایران شد همواره جایگاه ویژه‌ای بین خریداران داشت.

اگر چه از اوایل دهه ۹۰ به بعد و با ایرانیزه شدن آن از کیفیت اولیه آن کاسته شد اما همچنان ۲۰۶ طرفداران خاص خود را داشت و در حال حاضر هم با وجود تلاطم‌های قیمتی وحشتناک، این خودرو با قیمتی کمتر از دیگر محصولات در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد و می‌توان آن را خودرویی اقتصادی برای افراد و خانوارها در نظر گرفت.

حال اگر این خودرو از دایره تولید خارج شود، خریدارانی که توان کمتری دارند ضرر می‌کنند و امکان جایگزینی با بازه‌های قیمتی مشابه برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. در نقطه مقابل، نباید انتظار داشت تولید‌کننده‌ای که اعلام کرده خودروهای ۲۰۷ ( با تغییرات موتوری) وTF۲۱ را جایگزین خواهد کرد، با همان قیمت مشابه پژو ۲۰۶ این محصولات را روانه بازار کند و این به نفع خودروساز تمام خواهد شد.

تجربه‌ای شکست‌خورده

 سیاستی که ایران‌خودرو در پیش‌گرفته در گذشته هم آزموده شده و تنها عایدی آن محرومیت بسیاری از خانوارها از دستیابی به خودروهای اقتصادی بوده است. 

در سالیان گذشته، پراید که خودرویی کاملاً اقتصادی برای بسیاری از افراد جامعه بود، با توجیهاتی نظیر عدم ایمنی و عدم کیفیت از دایره محصولات تولیدی سایپا حذف شد و حتی شرکت ایران‌خودرو هم تولید سمند و پژو ۴۰۵ را متوقف کرد و هیچ‌گاه خودروهای مشابه قیمتی جایگزین آن‌ها نشد و بدین ترتیب مصرف‌کننده‌ای که می‌توانست با سرمایه‌ای محدود صاحب خودرو شود، ناکام ماند.

توجیهاتی که قانع‌کننده نیست

در این شکی نیست که خودروهایی که با توقف تولید مواجه‌ شده‌اند، از لحاظ کیفیت فنی، ایمنی و تکنولوژی بسیار عقب‌مانده هستند اما در شرایط موجود این دلیل کافی برای توقف تولید محسوب نمی‌شود. زیرا خودروسازی ایران از اساس عقب‌مانده و فاقد کیفیت‌های روز دنیاست و اگر قرار باشد که با این دلایل و توجیهات، خودرویی از چرخه تولید خارج شود پس اکثر محصولات باید ذیل این قاعده قرار گیرند!

بنابراین چنین دلایلی نمی‌تواند مصرف‌کننده را راضی و قانع کند. به نظر می‌رسد همانند گذشته دود چنین تصمیماتی به چشم افراد و خانوارهایی برود که با سرمایه اندک خود به دنبال خرید خودرو بودند و حالا همین خودروهای اقتصادی هم برای آن‌ها به آرزویی دست نیافتنی تبدیل بشود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۰۴۹۹۵۱۲:۳۷:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
عوضش 207 میدن که تقریبا 206 هست و 800 تومن میگیرند بازی برد برد برای ایران خودرو
ناشناس۲۹۰۵۱۶۳۱۳:۳۸:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
در شرایطی که بازار خودرو افسار گسیخته شده است اعلام چنین مواردی که خودرو پر طرفدار از تولید خارج میشود شوک های دیگری به بازار خودرو وارد میکند فعلا باید تجدید نظر کرد
ناشناس۲۹۰۶۰۸۳۲۰:۰۲:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
تولید خودرو در ایران توجیه اقتصادی ندارد, حقوق مصرف کننده به هیچ عنوان رعایت نمیشود.
ناشناس۲۹۰۶۰۸۶۲۰:۰۲:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ما خودروساز نیستیم ما فقط تولید کننده هستیم.
عبدالله۲۹۱۲۳۱۵۰۸:۰۲:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
متاسفانه دیگه اثر خود را گذاشته است
شیخ حسنعلی سبد سبد کل یاس۲۹۰۵۱۸۰۱۳:۴۲:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خودرو تحت هر شرایطی باید از طریق قرعه کشی به سرپرستان خانواده فاقد خودرو که اعضای خانواده هم خودرو نداشته باشند فروخته شود و تا چند سال هم حق فروش نداشته باشند
ناشناس۲۹۰۵۱۸۶۱۳:۴۵:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
به این می گویند کلاهبرداری با عوض کردن پالان. .... همان.... است اما پالانش عوض شده است!!!
ناشناس۲۹۰۹۹۶۲۱۲:۵۹:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دمت گرم
ناشناس۲۹۰۵۱۹۲۱۳:۴۸:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
تا میلیاردی شدن همه خودروهایی که در ایران تولید می شوند، چیزی نمانده است.
ناشناس۲۹۰۵۳۳۳۱۴:۵۰:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دنیا داره به سمت خودروهای برقی میره و کشورها برنامه ریزی میکنن که تا سال فلان خودروهای بنزین سوز رو کلا حذف کنن، بعد ما باید این خودروهای آلاینده و تکنولوژی پایین رو با قیمتهای نجومی بخریم‌
ناشناس۲۹۰۶۰۷۴۱۹:۵۷:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
باتری خودروهای برقی بسیار گران هستند( بیش از 15 هزار دلار), عمر باتری های قابل شارژ خودرو 7 سال است, برای همین در ایران بصرفه نیستند.
ناشناس۲۹۰۶۲۰۹۲۱:۰۳:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
الان بزرگ ترین خیانتی که خودرو سازان داخل ایران می‌کنند صد رحمت به اختلاس گران چون اختلاس گران مال مردم می‌برند خودرو سازان هم مال مردم می‌برند هم جان مردم
ناشناس۲۹۰۷۶۱۳۱۲:۵۶:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
عزیز دل برادر حق داری مستند اختاپوس را ببینید تا بدانید این خودروسازها با زد و بند چه بر سر مردم اورده اند در آپارت این مستند هست
ناشناس۲۹۰۶۲۲۳۲۱:۰۹:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
تولید ‌206ادامه‌داشته‌باشد
ناشناس۲۹۰۶۲۳۲۲۱:۱۶:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خدا رو خوش میاد ۲۰۷ بشه ۸۰۰ میلیون .بیچاره اونی که ماشین نداره چه کار کنه .والا ماشین داشتن هم شده آرزو برای ما
ناشناس۲۹۰۶۲۳۵۲۱:۱۷:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دقیقا. این صنایع هرجای دنیا بودند بابت کارهاشون محاکمه میشدن.
ناشناس۲۹۰۷۳۲۷۱۰:۰۴:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
رانندگی را برای خانم ها ممنوع کنند قیمت ها پایین میاد و درخواست خودرو کم میشه
آنتی دیکتاتوریسم۲۹۱۲۲۰۰۰۴:۱۰:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
اتفاقا رانندگان اقا بیشتر هستن. رانندگی رو برای اقایون ممنوع کنن هم ترافیک هم الودگی هم قیمت خودرو به یک سوم امار فعلی کاهش پیدا میکنه هم نقض قوانین و تصادفات تا هشتاد درصد کم میشه
ناشناس۲۹۱۲۹۴۹۱۳:۱۸:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
این پندار، پندار بیهوده‌ای‌ست چرا که این قماش برای گران‌کردنِ افسارگسیخته‌ی بهای کالاها(خودرو و هر چیز دیگری)هر کاری می‌کنند و بنا بر این گواهی‌نامه‌داربودنِ خانم‌ها خوشی به حالِ‌ این‌هاست. پس بیهوده به این امید نباش.
ناشناس۲۹۰۵۰۰۲۱۲:۴۲:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
حالا مثل همیشه وانت میکردی اول بعد درش را تخته میکردی و 207 یا قیمت 700 میدادید
ناشناس۲۹۰۵۱۸۴۱۳:۴۴:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یکی از شرایط فروش خودرو باید شرط داشتن پارکینگ باشد که منبعد باید در مورد شرایط خریداران اضافه شود
ناشناس۲۹۰۵۴۹۷۱۶:۰۴:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
حالا شما خونتون پارکینگ داره نباید کسی که نداره ماشین سوار بشه چشم و دلت رو باز بکن معلومه بعدأ پول دیدی چون آدمهایی که ذاتن دارند و دیده اند بر عکس شما میگن همه داشته باشند انشالله که روز به روز پیشرفت کنی پول از سرت بباره
ناشناس۲۹۰۵۶۴۴۱۷:۰۶:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
برای اینکه اول باید فرهنگ ماشین سواری باشه که با پارک ماشین جلوی منازل مردم برای دیگران مشکل درست نشود
ناشناس۲۹۰۵۸۵۷۱۸:۳۹:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
شرایط خرید خودرو و شرکت در قرعه کشی رو مسخره کرده.
ناشناس۲۹۰۶۰۸۷۲۰:۰۲:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
درست گفته ایشون. شهر که آشغالدونی و پارکینگ امثال شما نیست که کردیدش پارکینگ. طرف دو تا ماشین داره بدون پارکینگ میاره یکیشون تو حیاط به زور اون یکی هم تو خیابون...کلی پارک دوبل و سوبل....حق الناسه...یکم فرهنگ یاد بگیرید ملت با فرهنگ کورشی....
ناشناس۲۹۰۶۸۳۱۰۱:۰۹:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
احسنت
س۲۹۰۶۱۴۱۲۰:۲۹:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یه شرط پنهان هم بانک‌ها گذاشتن که اکثرا نمیدونن اگر بانک از شما خوشش بیاد حساب وکالتی باز میکنه در غیر اینصورت یه حساب معمولی باز میکنه که هیهات طرف هرچی میره تو سایت ثبت نام موجودی را براش صفر میزنه
ناشناس۲۹۱۲۰۴۶۰۱:۱۶:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
باسلام خودت میتونی از طریق آدرس ک دادن اینترنتی در صورت داشتن حساب قرض الحسنه یکی از بانک های مد نظر حساب وکالتی تو فعال کنی
ناشناس۲۹۱۲۵۱۷۰۹:۴۹:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
دقیقا همین بلا رو سر من پیاده کردن
ناشناس۲۹۰۶۱۴۷۲۰:۳۳:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
غیر منطقی ترین حرفی که شنیدم همینه. مدیران هم مثل شما تصمیم می‌گیرند که مملکت به این روز افتاد.
ناشناس۲۹۰۶۸۳۳۰۱:۱۱:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
واقعا که فاضت خیلی زیاده ملت دنبال ماشین هستن که بدون دردسر بخرن تو بفکر پارکینگی عموجان هروقت خریدی ببر پارکینگ عمومی
ناشناس۲۹۱۲۹۵۷۱۳:۲۴:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
شما باید بدانی کمبود پارکینگ در برابر کمبود خيابان چندان نیست.
ناشناس۲۹۰۵۰۰۶۱۲:۴۴:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
وظیفه خودروسازان ، تولید خودرو است . اینکه گران فروشی و کم فروشی و احتکار و اختلاس نکنند ، جزو وظایف دولتی است که به دلیل لابی قدرتمند خودروسازان ، از همه این گناهانشان چشم پوشی می شود . به عبارت بهتر ، بانک و صنعت خودرو ، دو بنگاه اقتصادی هستند که مردم را به ورشکستگی کشانده اند و تا این دو اصلاح نشوند روز خوش نخواهیم دید.
ناشناس۲۹۰۶۲۳۷۲۱:۱۸:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
احسنت
ناشناس۲۹۰۶۷۹۴۰۰:۴۴:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
درست هم نمیشن. خیالتون راحت
ناشناس۲۹۰۵۰۱۴۱۲:۴۶:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
با این روند مملکت داری بزرگترین و قوی ترین دشمن این نظام و مملکت خودمان هستیم .
ناشناس۲۹۰۵۰۱۵۱۲:۴۶:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یک روزی می گویید چرا هنوز ماشین ها با تکنولوژی قدیمی ساخته می شود یک روزی هم رنگ عوض می کنی در حالی که قیمت بهانه می کنی و آنها که خریدار هستند می‌دانند چی بخرند
ناشناس۲۹۱۱۰۴۵۱۹:۱۸:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
سلام‌خودتون متوجه هستین چی نوشتین. من با سی سال معلمی پراید۸۶زیرپامه.
ناشناس۲۹۰۵۰۵۹۱۳:۰۲:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دیگه کار از این صحبتها گذشته... این قیمتهای خودرو ظلم آشکار به ملت است. پول ۲۰ سال یک گارگر یک خودرو نمی شود در حالیکه در بقیه کشورها با حقوق چندماه خودرو می خرند.
ناشناس۲۹۰۶۱۶۰۲۰:۴۰:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
۲۰۷ در اروپا زیر ۱۰۰۰ دلار است
ناشناس۲۹۰۸۹۱۰۲۳:۰۷:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اون ها درآمد دلاری دارند نه ریالی
ناشناس۲۹۰۵۰۶۷۱۳:۰۵:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
چند روز قبل به بازار رفتم از اول تا آخر بازار در موارد متعددی افرادی جلو مغازه‌ها مشغول فروش مواد ترقه برای چهارشنبه‌سوری پایان سال بودند. تعجب بنده از این است که هیچ کس کاری به کار آنان ندارد و هر سال این مشکل و خسارات جانی و مالی ناشی از آن را داریم.
ناشناس۲۹۰۶۸۱۱۰۰:۵۶:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
...چه ربطی به شایعه داره
ناشناس۲۹۰۵۰۶۹۱۳:۰۶:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خدا را شاکریم که در دهه فجر انقلاب شکوهمند با نفس مسیحایی امام راحل(ره) و پشتکار ملت و درخشش جوانان، امروز جزو 4 کشور برتر جهان در علوم باروری و ناباروری، جزو 10 کشور برتر جهان در فناوری لیزر، جزو 8 کشور دارای فناوری فضایی در جهان، سومین کشور دارای فناوری نیروگاه خورشیدی، جزو 6 تولیدکننده برتر زیردریایی در جهان، جزو 2 کشور برتر تولیدکننده پهپاد رادارگریز در جهان، رتبه اول فناوری نانو در جهان، دومین کشور تولیدکننده نانودارو در جهان، نخستین تولیدکننده داروی گیاهی ایدز در جهان و سرعت پیشرفت علم در ایران 11 برابر دنیا و نخستین تولیدکننده پودر استخوان در جهان و سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق در جهان و... هستیم. اینها بخشی از ثمرات انقلاب اسلامی و خون شهدا و انقلاب امامین خمینی و خامنه‌ای است.
ناشناس۲۹۰۵۲۱۵۱۴:۰۱:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خودرو تحت هر شرایطی باید از طریق قرعه کشی به سرپرستان خانواده فاقد خودرو که اعضای خانواده هم خودرو نداشته باشند فروخته شود و تا چند سال هم حق فروش نداشته باشند
ناشناس۲۹۰۵۶۵۵۱۷:۱۰:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
احسنت این حرف شما کاملا درسته
ناشناس۲۹۰۷۶۸۵۱۳:۲۸:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
از زمانی که دولت رییسی رو ی کار آمده ،همه چیز رو داره گران می‌کنه ،از مواد غذایی گرفته تا لوازم خانگی و خودرو بی شک بزرگترین ضربه رو به اعتماد مردم و علاقه مردم نسبت به انقلاب رو وارد میکنه،اسمشو هم گذاشته دولت مردمی و انقلابی،در حالیکه همه کارهاش ضد مردمی بخصوص قشر ضعیف جامعه هست
بی نام۲۹۰۶۲۳۰۲۱:۱۴:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
والا اونای که ماشین دارن همشون هم برنده شدن .چندتا چندتا .اونی که آرزو داره برنده بشه .هیچ وقت نشده
ناشناس۲۹۰۶۵۸۹۲۳:۳۴:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ازماست که برماست چرانمیگی اصلا چراباید قرعه کشی باشه قبلا که نبود قیمت بازار از خود کارخونه ارزونتر بود ولی حالاچی.
علی۲۹۰۵۲۷۶۱۴:۳۰:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
در تولید خودرو به هیچ جایی نمی رسیم.
ناشناس۲۹۰۵۲۸۶۱۴:۳۳:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
آفرین ، با وجود اینها من که چیزی نمی خوام ؟ فقط گرونی نباشه بقیش حله
ناشناس۲۹۰۵۳۷۷۱۵:۱۲:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اینها چه ربطی به خودرو داشت
ناشناس۲۹۰۵۴۱۹۱۵:۲۶:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اینها چه ربطی داشت به خودرو و قیمت خودرو . میتوانستند اقتصاداین کشور رادرست کنند .که ما به حداقل ها برسیم .
ناشناس۲۹۰۵۵۰۹۱۶:۰۸:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
به همین دلایل که شمردین چند ماه قبل یه شربت استامینوفن و سرم و آنتی بیوتیک ساده پیدا نمیشد و الان هم که الانه سرم وارد میشه، یا تو اوج سرما گاز نبود برا مصرف یا تو تابستونا برق کم داریم؟ صنعت خودرو سازی مون چی؟ تورم؟ شاخص رفاه و ... با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه اینایی که فرمودین هروقت برا مردم نون و آب شد و مردم اثراتشو تو زندگی روزمره خود دیدند اونوقت بیا شعار بده
درخشان۲۹۰۶۳۰۰۲۱:۴۹:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
قربونت دهنت کاکو کاشکی یکم طرز فکر شما رو این مسئولان داشتن یاحق
ناشناس۲۹۰۵۵۲۳۱۶:۱۷:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
چه ربطی داشت به بحث ماشین
Khaste del۲۹۰۵۵۸۳۱۶:۴۱:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اینای که گفتی چقدر نون تو سفره مردم اورده و تورم کم کرده . خیلی کشورها رتبه ای ندارن ولی زندگی یک کارگرشون مثل یک پزشک اینجا تو رفاه کامله
ناشناس۲۹۰۵۶۱۱۱۶:۵۴:۵۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
چرا از اینهمه افتخار نمیتونن درآمدزایی کنند؟
ناشناس۲۹۰۵۸۳۸۱۸:۲۶:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
این امارهاروازکجاتون درمیارین ......اگه این همه پیشرفت داشتیم چرا وضع کشوراینجوریه
علی۲۹۰۵۸۸۰۱۸:۴۶:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
واقعا باورت شده؟!! گیرم که اینجوری باشه، چه فایده ای برای مردم داشته؟
ناشناس۲۹۰۵۹۲۲۱۹:۰۱:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دوست عزیز پهباد رو نه میشه خورد نمیشه پوشید نه میشه سوار شد... زمانی که مردم تاثیر پیشرفت رو در زندگیشون ببینند باور میکنند.
مصطفی۲۹۰۵۹۲۸۱۹:۰۲:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
کاش یه مقام پنجم جهانی هم از لحاظ رفاه اقتصادی داشتیم
ناشناس۲۹۰۵۹۴۱۱۹:۰۵:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
همه اینها برای من خدا شاهده هیچ ثمری ندارم دارم طول سال تو غربت کار میکنم کرایه وپول تو جیبی برا بچه ام ندارم حال این همه پیش رفت که شمردی به چه درد من میخوره
مریم۲۹۰۵۹۹۹۱۹:۳۱:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ما که از اونایی که گفتی سردرنمیاریم چون برامون نون شب نمیشه
ناشناس۲۹۰۶۰۰۵۱۹:۳۲:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ولی با داشتن 17درصد گاز دنیا امسال با مشکل گاز برخورد کردیم
حسین۲۹۱۳۹۵۰۲۲:۲۸:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
چون شبکه گازرسانی ما گسترده ترین شبکه جهانی عزیزم
ایرانی۲۹۰۶۰۶۲۱۹:۵۲:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
و خروجی این همه پیشرفت در سبد اقتصاد خانوار؟؟؟ سرمان را مثل کبک زیر برف کرده ایم...‌‌
ناشناس۲۹۰۶۱۷۳۲۰:۴۴:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اره اینا که گفتی برا زن و بچه من نون شب میشن هه
ناشناس۲۹۰۶۱۸۴۲۰:۵۳:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ایناچه ربطی به خودرو داره
درخشان۲۹۰۶۲۹۸۲۱:۴۶:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
والله کسی از پیشرفت سرزمینش ناراحت نمیشه !!! یه پراید ۳۱۰میلیون هزینه ازدواج بدون گرفتن عروسی برا یه جوان ایرانی حداقل داخل یه شهرستان نه گلانشهرا ، ۱میلیارد میشه ، رهن و اجاره خونه و یه وسیله ( ارابه مرگ) وسایل منزل و یه جفت حلقه پوکیده !!!! یه کارگر چقدر کار کنه ؟ خدا رو در نظر بگیر
ناشناس۲۹۰۶۳۸۱۲۲:۱۵:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
چندمین در خودرو هستیم
ناشناس۲۹۰۵۰۸۰۱۳:۰۸:۴۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
برخی افراد که گویا از نعمت حقوق‌های نجومی دولت قبل به نوایی رسیده‌اند دولت جهادی دکتر رئيسی را زیر سؤال می‌برند و آن را ناکارآمد جلوه می‌دهند و باز فیل‌شان یاد هندوستان کرده است و برای بازگشت وضعیت اسفبار گذشته ادعا می‌کنند آن دولت قبل خیلی کارآمدتر از این دولت بود!
ناشناس۲۹۰۵۳۲۴۱۴:۴۶:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
به نظر شما وضعیت گذشته اسفبار بود و الان دیگر اسفبار نیست؟
ناشناس۲۹۰۵۷۴۰۱۷:۴۹:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خب، واقعا ناکارآمد هست تو هم اگه چشمت رو باز کنی و واقعیت‌ها رو قبول داشته باشی متوجه میشی
ناشناس۲۹۰۶۹۰۰۰۲:۱۶:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
هموطن درست میفرمایید اما جهاد در راه رکورد زدن تورم، مالیات برحقوق کارگر، بیکاری، نساختن مسکن، جهاد در به اوج قیمت رساندن قیمت ارز، سکه، خودرو، مسکن و... لازمه حرف زدن مقداری تفکر است
NO ONE۲۹۰۵۰۸۱۱۳:۰۹:۰۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
امید به روزی که با کل ایرانخودرو و سایپا خداحافظی کنیم.
ناشناس۲۹۰۷۳۸۸۱۰:۳۷:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
امید داری؟
ناشناس۲۹۱۰۴۴۵۱۶:۰۵:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
نه
ناشناس۲۹۰۵۰۸۳۱۳:۰۹:۵۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
با توجه به رشد و شکسته شدن رکورد افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ان‌شاءالله شاهد روندی باشیم که کشور را از واردات خودرو بی نیاز نمایند و همچنین انقلابی در تولید خودرو همانند صنایع نظامی به وجود آورند.
بارش۲۹۰۵۴۵۲۱۵:۴۰:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
مگه میزارن خودرو وارد شه.خودرو وارد کنن کی آشغال‌ها ی اینا رو می‌خره
یک ایرانی۲۹۰۷۳۵۲۱۰:۲۲:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
ناشناس۲۹۰۵۰۹۴۱۳:۱۲:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خودرو 207 همان خودرو 206 است که با اندکی تغییرات تولید می شود.
علی۲۹۰۵۵۴۹۱۶:۳۱:۵۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اصلاً اون خودرو ۲۰۷ نیست.... اینو میدونستم!؟ ۲۰۷ اصلی را من دیدم کلاً فرق دارد هم زیباتره هم فنی‌بالا‌ ... این ۲۰۷ جعلی که ایرانخودرو میندازه به ملت در حقیقت ۲۰۶ پلاسه.... که با نسخه ۲۰۶پلاس فرانسوی تفاوت دارد... اینی که ایرانخودرو تولید میکنه از اساس اشتباه و قطعات به کار رفته چینی هستش همش....
محمد۲۹۰۵۸۷۶۱۸:۴۵:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
گنجشک را رنگ میکنند جای قناری میفروشند
ناشناس۲۹۰۵۱۳۰۱۳:۲۳:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
والا ۲۰۶ هم با این قیمتی که پیدا کرده هیچ شباهتی به خودروی اقتصادی نداره دیگه
ناشناس۲۹۰۵۱۵۴۱۳:۳۵:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
پژو 206از خط تولید خارج شد جایگزین چی شد 207با موتور tu3 یعنی همون ماشین 206 دوتا خطر عقب با چراغ جلو عوض میشه 207با قیمت بالاتر عجب مهندسین باحالی داره این ایران خودرو مردم هم حق هیچگونه اعتراضی ندارن
ناشناس۲۹۰۵۱۶۱۱۳:۳۸:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
راه حل قیمت خودرو افزایش تولید است. تا زمانی که تولید افزایش پیدا نکند هیچ شانسی برای تعادل قیمت وجود ندارد.
ناشناس۲۹۰۵۲۳۸۱۴:۱۵:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
سلام‌ این قرعه کشی سر کار گذاشتن خلق الله بود ایران خودرو نیاز به پول داشت که رسید
صیقلانی۲۹۰۵۲۷۸۱۴:۳۰:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
واردات خودروهای اقتصادی اعم از دست دوم و نو چاره کار هست تا قیمت کارخانه با بازار مساوی بشه خیلی سخت نیست .
محمد۲۹۰۵۳۱۵۱۴:۴۱:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
206 با تغییر چند مورد قیمت 207 میفروشن و ما میخریم معلومه دیگه تولید نکنند میرن سراغ تولید 207 و سود بیشتر
علیرضا۲۹۰۵۳۷۶۱۵:۱۱:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
کجاش به صرفه بود؟ نفست از جای گرم درمیاد؟
ناشناس۲۹۰۵۳۸۲۱۵:۱۳:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خداقوت
امین۲۹۰۵۳۸۳۱۵:۱۳:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
زیادم چیزی عوض نشده کجاش خودروی اقتصادی بوده ۴۰۰ میلیون کجاش اقتصادی هست همون بهتر بای بای کنه
آرمان۲۹۰۵۳۹۴۱۵:۱۶:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
باید فروش خودرو به کسانی که خودرو ندارند در اولویت قرار گیرد و تعهد از آنان گرفته شود تا در صورت نیاز دست به فروش آن نزنند و کارت ملی یا مدرک مهمی از آنان بمدت پنج سال روی پلاک یا سند ماشین الحاق شود.
دارا۲۹۰۵۴۱۲۱۵:۲۴:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اگه دولت به فکر مردم بود واردات را آزاد میکرد یا خود دولت وارد میکرد قیمت رو به تعادل میرساند وخودرو سازان داخلی رو می نشوند سر جاشون .
ناشناس۲۹۰۵۵۶۶۱۶:۳۶:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
درست ترین راه حل همینه
احمد۲۹۰۵۶۱۷۱۶:۵۶:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دولت فقط به تولیدکننده و واردکننده و منافع خودش فکر میکند.
ناشناس۲۹۰۷۱۸۶۰۸:۳۵:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
فقط خودروی صفر از هیچ راهی خرید نکنید
ناشناس۲۹۰۵۴۲۶۱۵:۲۹:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
مثل همیشه دود تمامی تصمیمات غلط به چشم قشرآسیب پذیر می رود.
ب ر۲۹۰۵۴۶۶۱۵:۴۸:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اگر اسم مهندسین شرکت‌های ایران خودرو وسایپا مهندس هست پس به مهندسین خودرو سازهای بنز، بی ام دبلیو، ا او دی، فورد، اینفینیتی، تویوتا، ولوو، هوندا،و... چی هست، آخه ماشینهای تولیدی کشور ما نسخه ضعیف وبی کیفیت خودروهای تولیدی 70 سال پیش کشورهای دیگه هست ، وچرا ما باید این خودروهای کلکسیونی وعتیقه کشورهای دیگه رو بی‌کیفیت و ضعیفتر تولید کنیم وبه قيمت بالاتر از قيمت خودروهای تقریبا لوکس کشورهای دیگه بخریم، ما حقمون خیلی بیشتر از این هاست، چون ما ایرانی هستیم ،. امیدوارم مسئولین ومهندسهای خودروسازها کشور عزیزمون تعصب وغیرت ایرانی ورو توی ساخت خودرو هاشون هم به دنیا نشون بدن
مشتری مظلوم۲۹۰۵۴۷۴۱۵:۵۳:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
در تمام دنیا خودرو یک وسیله مصرفیه ولی در ایران کالای لوکس و تجاریه. پژو۲۰۶ سالها قبل در فرانسه از رده خارج شده ولی در ایران ما باید برای داشتنش حسرت بخوریم و در قرعه کشی شرکت کنیم.
ناشناس۲۹۰۵۹۷۴۱۹:۲۰:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
لایک داری
محمد۲۹۰۵۵۳۲۱۶:۲۳:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
گل گفتی نویسنده خدا اجرت دهد ❤
نگار المیرا۲۹۰۵۵۳۷۱۶:۲۵:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
به نظر شما قرعه کشی ها درست انجام میشه ،من مادر دارای سه فرزندم ،بچم یکسال ویه ماهش شد اما هنوز در نیومد.
افشین۲۹۰۵۵۳۹۱۶:۲۶:۵۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اگر خانوارها کم‌درآمد هستند خودرو می‌خوان چکار؟؟!!!!!مگه در همه دنیا همه کم درآمدها بقول شما خودرو دارند؟؟؟ دوما خودروی ارزانتر از ۲۰۶وجود داره و ساینا و کوییک در حال تولید هست. البته با توجه به اینکه بنزین از آب ارزانتر هست و گازوییل از فاضلاب ارزانتر !!!! بایدم همه هوس داشتن خودرو داشته باشند. برعکس خارج که خودرو ارزان هست نسبت به درآمد سرانه و در عوض سوخت و مالیات هر ساله اون چندین برابر کشور ما. بجای جوش زدن برای خودرو دار شدن همه خانوارها بهتر هست که برای گسترش و نوسازی حمل و نقل عمومی جوش بزنید . همه ملت سوار خودروهای تک سرنشینه و البته همه ما در حال خفه شدن!!!! فردا اگه دیدید رسانه ای نوشته کران شدن تاسیسات سونا و جکوزی و استخر آبگرم و ناتوانی خرید توسط خانوارهای کم درآمد اصلا تعجب نکنید!!!!! بعضی‌ها عدالت رو اینجوری فهمیدن.
.۲۹۱۰۶۱۲۱۶:۵۳:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
شر و ور های شما پایان ندارن نه؟؟
هموطن۲۹۰۵۵۵۱۱۶:۳۲:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یک خودرو خوب داشتیم اونهم دارن تولیدش رو قطع میکنن در صورتی که از چند ماه قبل اعلام کردن تولید پژو 405 تولیدش قطع میشود ولی الان تولید با فیمت بالای 400 به ملت ایران تحویل میدهن ..
ناشناس۲۹۰۵۵۵۶۱۶:۳۳:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
باسلام همانطور که پراید از چرخه تولید کنار گذاشته شد پژو ۲۰۶ هم کنار می‌رود تازه بازار ۳۰۰ میلیونی پراید داغ شده چه سودی بالاتر از این ۴ میلیون کجا ۳۰۰ ملیون کجا
محسن۲۹۰۵۵۹۴۱۶:۴۸:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
درسته که پرایدو۴۰۵ایمنی ندارن و...ولی مردم مگه چاره دادن.من سال۸۹یه پرایدقسطی خریدم و سال ۹۳ یه ۴۰۵ ازشرکت گرفتم . امسال یه پارس جایگزین کردم . البته ۲۵۰وام گرفتم تا۳۶ماه کل حقوقم میده جا قسط. چاره نداشتم .
ناشناس۲۹۰۵۶۰۳۱۶:۵۰:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
بهترین خودرو مونتاژ حذف شد
ناشناس۲۹۰۵۷۴۲۱۷:۴۹:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خدایی این چه وضعیه
علی علیزاده۲۹۰۵۶۰۶۱۶:۵۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
چی میگی206 خودروی خانوار ایرانی،،،مردم زورشون نمیرسه ی آ ردی بخرن تو میگی خودرو ی خانواده ایرانی،،
ناشناس۲۹۰۵۶۱۴۱۶:۵۵:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
درسته که خودرو به قشرپردرآمدمیرسه ولی من خیلیامیشناسم که واقعاماشین لازم داشتن وبرنده شدن پس نگین که قرعه کشی الکیه .قرعه کشی اگه هم الکی باشه خدا هست ونصیب قشرکم درآمدهم میشه .بعضی ازماشینای ایرانخودرو اتفاقاخیلی هم باکیفیته
ناشناس۲۹۰۶۹۰۸۰۲:۲۳:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خودروهای وطنی شاید از نظر ظاهری از فرقون یکم سر باشن ، ولی از نظر کیفیت بعید میدونم
ناشناس۲۹۰۵۶۱۹۱۶:۵۶:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اگر 206 از چرخه خارج شود چون عرضه متوقف می‌شود و این خودرو هم پر طرفدار است عملا چون جایگزین مناسبی هم ندارد قیمت آن که نسبتا به صرفه بود بالا می‌رود
ناشناس۲۹۰۵۸۷۴۱۸:۴۵:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
کجاش باصرفه بود اخه
ناشناس۲۹۰۶۸۱۲۰۰:۵۷:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
سلام شما وضع مالی خوبی دارین، کجا قیمتش نسبتااااااااااا خوبع
محبت۲۹۰۵۶۲۲۱۶:۵۷:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اینقدرخودروها راگرون کردن وروزبروزقیمت جدیدی روی خودرو میگذارن که مردم هم باخودروخداحافظی میکنن وخودروهای بی کیفیتی هم تولید میکنن
اکبر اسدی۲۹۰۵۶۳۸۱۷:۰۴:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
تنها راه،لغو انحصار در تولید و واردات خودرو است
ناشناس۲۹۰۶۱۶۷۲۰:۴۱:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اونا کارخودشونا می کنن ما بیچاره ایم
ناشناس۲۹۰۵۶۴۹۱۷:۰۷:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
به خدا ظلمه!آخه چرا یه خانواده متوسط باید آرزوی یه پراید رو به گور ببره وخانوادشو دستشونو بگیره یه وسیله داشته باشن برا تردد وگردش..
میثم‌۲۹۰۵۶۵۰۱۷:۰۷:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
۹۰ ملیون ده روز ریختیم حالا زرو شدیم این دیگه واقعن مسخره هستش این رزو دیگه
حمید هواسی۲۹۰۵۶۶۸۱۷:۱۴:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یک کارگر باید تو ایران20 سال کار کنه تا یه خودرو معمولی بخره . برید اول اقتصاد اصلاح کنید بعد حرف از عدالت و انصاف واسلام وخدا بزنید
ش ب۲۹۰۵۶۷۰۱۷:۱۴:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
همین پراید بنجل وبدرد نخورازرده خارج شده هم دیگه باقیمتی که اخیرا پیداکرده دیگه اقتصادی نیست و کسی نمیتونه بخره مدل پایین زیرسال 90شده ۱۰۰میلیون وبیشتر همیشه هم خراب ودمارازروزگارخریداربیچاره درمیاره لوازم یدکیش هم ازپژوگرانتره هیچی توایران دیگه اقتصادی نیست.
bm۲۹۰۵۶۹۲۱۷:۲۶:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
واقعا باید در هرچی خودرو سازی داخل ایران هست را تخته کرد،ماشین بی کیفیت .قیمت نجومی،یکی توی این مملکت پیدا نمیشه یه ذره به فکر قشر کم درآمد و کارگر محروم از همه چیز باشه،کو این عدالتی که اینقدر ازش صحبت میکنن،فقر بیداد،تورم بیداد، یه کارگر لایه حقوق ماهی ۶ الی ۸ میلیون چکار کنه،به کدوم دردش برسه،ماشین بخوره تو سرش،من خودم سال ۸۲ با حقوق روزی ۵هزارتومان یه پراید خریدم،الان با روزی ۵۰۰هزارتومان به خرج خونه نمیرسم
مجتبی۲۹۰۵۶۹۵۱۷:۲۸:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خودرو فقط تویوتا نرم وراحت وبدون خرج وقتی سوار میشی میفهمی خودرو های ایرانی چیه
ناشناس۲۹۰۵۷۲۵۱۷:۴۲:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خودرو که هیچ قیمت فرغون هم بالا رفته نمی شه خرید .
محمد احمدی۲۹۰۵۷۳۸۱۷:۴۷:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
حذف ۲۰۶ مثل حذف سمند فقط و فقط ظلم به مصرف کننده است و گرنه تکنولوژی موتور و شاسی سمند با سورن و دنا مگر چه فرقی دارد و موتور ۲۰۶ با ۲۰۷ مثلا ۱۶ سوپاپ چه فرقی دارد و بهانه ای برای گرانفروشی خودرو سازها ، حالا ما قشر بدبخت کارمند با پول سمند چه خودرویی می توانیم هم اندازه و هم رده سمند بخریم یا چه خودرویی با قیمت ۲۰۶ بخریم این یک بهانه فقط و فقط جهت گران کردن خودرو است و خریدن خودروی صفر کیلومتر برای ما دارد یک آرزو می شود . واقعا انسان تاسف می خورد .
حسین ارومیه۲۹۰۵۷۴۷۱۷:۵۱:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
من 54سالم هیچوقت نتوانستم یک ماشین برای خانواده خودم ازدوخودروسازبگیرم من بیچاره تاکی منتظربمانیم ماادم نیستیم به هرکجای دنیاداریم کمک میکنیم خودمان حتایک ماشین بی کیفیت داخلی رانمیتوانیم بخریم .
ناشناس۲۹۰۵۷۵۲۱۷:۵۱:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
لطفا بااین حرفها سر مردم رو گرم نکنید چرا مثل همه کشورها دیگه بدون دردسر و قرعه کشی به مردم به قیمت بازار خودرو نمیدین .
حمید۲۹۰۵۷۵۳۱۷:۵۲:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
تنها خودرو ی مناسب از همه جوانب ۲۰۶ است.روسای خوردرو سازی از مردم خبر ندارند
سعید۲۹۰۵۷۷۷۱۸:۰۲:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
مدیر بی کیفیت ماشین بدتر بجای جا زدن خوب فکر می‌کردید یک زمان کره جنوبی در حسرت پیکان ایران و ماشین ایرانی حالا بر عکس شده مرد میدان باشید زیاد به فکر جیبهای مبارکتان نباشی به فکر این مردم باشید .
مهرداد۲۹۰۵۸۰۲۱۸:۰۸:۱۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
همش دروغه میخوان تقاضا بیشتر بشه و خودروهاشون بفروشن این یک ترفند قدیمیه وقتی میگن سیاست انگلیسی هنوز نفوذ خودش داره نباید شک کرد ... با این خبر موجی از خریداران به سمت پژو ۲۰۶ میرن و زودتر میخرند
ممدی۲۹۰۵۸۰۵۱۸:۰۹:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
وبازبازی جدیدی تو راهه فردا مردم صف میکشن مبارک باشه اگه هیچی نخوری و پس انداز کنی شاید تو۳۰سال بشه بخری تا واردات نباشه همینه
سعید۲۹۰۵۸۱۳۱۸:۱۴:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
واقعا ماشین 206 ظاهری داره که هیچوقت قدیمی نمیشه،آیرودینامیک و جمع و جور
ناشناس۲۹۰۵۸۳۳۱۸:۲۳:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خدا لعنت کنه کسانی که دوست دارند مردم در رفاه نباشن و همیشه دست به گریبان مشکلات اقتصادی باشند
رزمنده و جانباز ۸ سال دفاع مقدس۲۹۰۵۸۳۴۱۸:۲۳:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خودرو سازهای ما دارای یک تیم تحلیل گر هستند که مدام در حال فکر کردن هستند که چگونه راهبردهایی را به کار ببرند تا همیشه مسئولین و مردم را به خودشون وابسته کنند.
فرشید۲۹۰۵۸۴۵۱۸:۳۱:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
از بس هی ملت دارن میخرن اینا هم گرونتر میکنن ۲۰۷ فرانسه رو ببینید زمین تا اسمون فرق داره ۲۰۶ پلاس دارن به اسم ۲۰۷ تحویل ملت میدن ..
فرزاد۲۹۰۵۸۴۷۱۸:۳۵:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
داشتن یه موتور هم برامون آرزو شده .میگفتن روحانی همه چیز رو خراب کرد در صورتی در هیچ یک از دوره‌های ریاست جمهوری چنین سابقه گرانی وجود نداشته .با این اوضاع ملت هم هر روز از روز قبل بیشتر سراغ خرید ماشین ‌هایی بی‌کیفیت میرن .
ناشناس۲۹۰۵۸۶۰۱۸:۴۰:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ایکاش خداوند متعال چاه های نفت را از زمین پاک می کرد تا تمام مشکلات کره زمین حل میشد
حمید۲۹۰۵۸۶۳۱۸:۴۲:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
قبلا ما ایرانیها اسم ارابه های مرگ را روی ماشین های پژو ۲۰۶و۴۰۵وپراید گذاشته بودیم الان که بهمون فشار اومده همین ماشینها شدند خودروی اقتصادی.
ناشناس۲۹۰۵۸۷۱۱۸:۴۳:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اکثر اونایی که تو قرعه کشی برنده خودرو میشن، سریع خودرو رو میفروشن و خودرو ارزانتر میخرند.!!!!!!!!
رضا۲۹۰۵۸۷۹۱۸:۴۵:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اگر از این خودروهای بی کیفیت نخرند قیمت میاد پایین
ناشناس۲۹۰۵۹۱۵۱۸:۵۸:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ایشاله تو چند سال دیگه باید یواش یواش رو بیاریم به شتر و اسب برای سوار شدن
رضا۲۹۰۵۹۵۲۱۹:۰۹:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
انشاالله امام زمان ظهور کنه که حریف ایران خودرو بشه ومدیران نا لایق و بی کفایت را مجازات کنه .
ناشناس۲۹۰۵۹۶۶۱۹:۱۷:۲۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶ و موتور ضهیفتر احتمالت ۲۶ و نیم میشه
ناشناس۲۹۰۵۹۸۴۱۹:۲۳:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
هر روز موج جدیدی از استرس بر زندگیمون حاکم میشه. الان دیگه ۲۰۶ هم نمیشه خرید. همه فکر میکنن گنج دارن
ماهان۲۹۰۶۰۰۰۱۹:۳۱:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
از وعده های انتخاباتی ریسی ساماندهی بازار خودرو بود !!الان قیمت خودرو دوبرابر شده!!
ابراهیم۲۹۰۶۰۱۷۱۹:۳۷:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
بی تدبیرترین و مضهک ترین تصمیمات فقط تو ایران گرفته میشه کارخانه به اون عظمت داریم و هرساله کلی خودرو تولید میشه ولی نسبت به کشورهای خلیج فارس که هیچ تولیدی ندارن و فقط وارد کننده هستن بیشتر داریم اذیت میشیم .عاخه چرا باید خودرو رو به قیمت کارخانه که اونم منصفانه نیست نشه خرید .
امین۲۹۰۶۰۱۹۱۹:۳۷:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ایران خودرو این 206 رو از رده خارج می‌کنه بعد 207 با موتور tu3 همون هست فقط تفاوتش چراغ های جلو عقبش هست بعد 207 اصلی که ایران تولید نمیکنه فرق داره با 207 فرانسوی دقیقا میخواد همون کاری که با 207 تقلبی تولید کرد این کارو ادامه بده واقعا دست مریزاد با این مهندسی ایران‌خودرو
مهتاب۲۹۰۶۰۵۴۱۹:۴۹:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اولا که اصلا اقتصادی نبود دوما مثل پراید گرون تر هم میشه
ناشناس۲۹۰۶۰۶۰۱۹:۵۱:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
از زمانی که ایران‌خودرو پیکان رو متوقف کرد دست به دامان پژو آردی و پراید شد ،درحالیکه اگر روا رو تولید میکرد کسی دنبال نمی‌رفت ،وبه دنبال آن اعتراض شرکت پژو رو درپی داشت ...در گرداب جایگزینی فرو رفت و به سیاست های اشتباه خود ادامه داد.پیشرفت صنعت خودرو اینی نیس که اینها درپیش گرفتن،اکنون ملت برای خریدخودروهای بی کیفیت چینی که به دوزار نمی ارزن بهای زیادی میپردازن
بابک۲۹۰۶۰۶۳۱۹:۵۳:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خود ۲۰۷ همان ۲۰۶ پلاسه حالا کسی پی این کلاهبرداری را نمی گیره یک چیزی ولی خدائ آخه این ماشین ها این رقمی نیستن من ۴۵ سالمه ۲۰۶ خریدم ۱۴ و ۲۰۷ خریدم ۳۰ آخه چطوری برم همان ماشین را اینقدر پول بدم گوشی شده ۱۰۰ میلیون آپارتمان کف تهران شده ۸۰ میلیون کاری با بالای همت و اصلا رسالت نداریم مردم هم نه هدف و نه انگیزه ای فقط باهم دعوا می کنن و تو خیابان به هم راه نمی دن پیاده ها حسرت ماشین و ماشین دارها حسرت دور خالی سقف آرزوها رسیده به کف کار
ناشناس۲۹۰۶۰۶۹۱۹:۵۶:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
شرکتهای خودروساز ایران فقط بلدن زه کنار دربعا و لاستیکهای کنار دربها و قفل های بسیار ساده و وسایلی اولیه صد سال پیش به خودروها نصب کنند و هیچگونه تغییری در موتور و تعلیق بندی و قطعات مهم نداده و و بعد از چند صد سال هنوز هم مونتاژکارن فقط و حتی گاری با موتور کلا داخلی نساختند
ناشناس۲۹۰۶۰۷۳۱۹:۵۷:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
۲۰۷ هم که همون ۲۰۶ است فقط سپر و چراغهاش متفاوته احتمالا هدفشون اینه که ماشین ۱۰۰ میلیون دیگه بره بالا و مردم بیشتر گرفتار مشکل شوند و بحران و اغتشاش بوجود بیاد
رضا جم۲۹۰۶۱۲۲۲۰:۱۸:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
نظارت‌وکنترل اساسی‌وکارشناسی‌قوی‌در.جهت‌‌تامین‌نیازمندی‌جامعه‌هدف‌در‌کشور‌ضعیف‌است....عنایت‌کنید..۲۰۷..تقریبا همان‌۲۰۶‌است مگر ایران‌خودرو مخش‌ترکیه.تولید کنن‌...مردم..چند‌من..سر‌مایه‌بری..عشق‌است..متاسفم....ادمین نیای بگی..بازم گفتی...دلم می‌سوزه...حق‌وحقیقتو...
مسعود۲۹۰۶۱۲۸۲۰:۲۱:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
تنها راهش نخریدنه چه اونی که داراست چه اونه که نداره اگه نخرید بخدا بعداً التماس میکنم
فایق۲۹۰۶۱۴۶۲۰:۳۳:۰۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خدااز مسولین این دو شرکت خودروسازی نگذرد. دیدار ما با خودرو افتاد قیامت
ناشناس۲۹۰۷۷۱۴۱۳:۴۲:۳۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
مشکل از مدیران خودرو ساز نیست،مشکل از دولت ضد طبقه محروم جامعه است که با سیاستهای ضد مردمیش داره کاری می‌کنه طبقه متوسط و پایین جامعه از خرید گوشت ،مرغ،مواد غذایی،لوازم خانگی و خانه و خودرو و خیلی چیزهای دیگه کوتاه بشه.
میثم ابادی۲۹۰۶۱۵۰۲۰:۳۴:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندا موتور در سال ۱۹۶۷، یعنی دقیقا چهار سال پس از تاسیس ایران خودرو، بنیان گذاشته شد. این شرکت به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت بزرگ «ساخت و ساز و مهندسی هیوندا» (Hyundai Engineering & Construction Company) کار خود را آغاز کرد. درست مثل ایران خودرو، شرکت هیوندا هم در ابتدا مونتاژ خودرو را در دستور کار خود قرار داد و این کار را با مونتاژ خودرو و کامیون‌های شرکت «فورد» شروع کرد. قیمت هیوندا در ایران و جهان همواره در طول این ۴۰ سال از عوامل تاثیرگذار در موفقیت فروش آن بوده است. محصولات هیوندا اکنون، از قابل اطمینان‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شوند.
نیما۲۹۰۶۱۵۱۲۰:۳۴:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
پیام ها گلچین میشه مردم. همه پیام ها توی سایت نمیاد
ناشناس۲۹۰۶۲۲۶۲۱:۱۱:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
بهترین راه دوچرخه بخرین هم بصرفه بدون سوخت وورزش هم هست .سلامتی خودتون ومحیط زیست اگه اینم فرداگرون نکنن
ناشناس۲۹۰۶۲۴۱۲۱:۱۹:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
با ورود انواع خودرو خارجی مردم را در انتخاب خودرو آزاد بگذارید تا چه زمانی بعضی شرکت های زیان ده و مشکل آفرین را حمایت می کنید این خودرو سازان مانند کودکی است که تا هر چند سالی که راه رفتن به آنها یاد ندهید می بایست دست آنان را بگیرید که خدای نکرده نیفتند و ابن کودک اگر هفتاد هشتاد سال عمر کند باز نیاز به کمک جهت راه رفتن دارد . این خودرو سازان بهتر است به جای خودرو برای خودشان رو روک بسازند تا حداقل راه رفتن یاد بگیرند تا نیاز به کمک بزرگترها نداشته باشند .
ناشناس۲۹۰۶۳۵۰۲۲:۰۷:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
پراید را هم می‌گفتند خداحافظ ولی چه شد گران شد 206هوین طور .
ناشناس۲۹۰۶۳۹۰۲۲:۱۸:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
فقط میخوان ۲۰۶ رو به اسم ۲۰۷ به ملت غالب کنند اینا همش هم فیمه ۲۰۷ با موتور tu3یهنی همون ۲۰۶ با چراغ های ۲۰۷ ولی چندین برابر ۲۰۶.اینا دلشون به حال کیفیت و نواوری نسوخته فقط میخوان گرونتر بفروشن و تمااااام
ناشناس۲۹۰۶۳۹۹۲۲:۲۱:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خودرو را برای آسایش و راحتی و لذت بردن بشر اختراع کردن،برای سواری، اما در ایران این خودرو هست که سوار مردم شده و تبدیل ب وسیله ای برای زجرکش کردن
ناشناس۲۹۰۶۴۰۱۲۲:۲۲:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
س بخدا یک فکری به حال مردم بدبخت روستایی کنید مامردم کم درامد روستایی باید تا کی بدبختی بکشیم یک خانوار 5نفره باموتور مسافرت برویم باید خودرو راتویه خواب ببینیم تا کی باید خودرو قیمتش بره بالا کسی هم نیست جلوه گرونیه خودرو رابگیره ازشما دولت محترم تقازا مندیم بابا تاکی
ناشناس۲۹۰۶۴۶۷۲۲:۴۶:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
مستاجرها گرفتار شدن
ناشناس۲۹۰۷۴۶۹۱۱:۳۵:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خیلی ! یکسال با این تورم بدون تغییر اجاره میشینن تمام خرج ها هم با صاحبخانه هست!
ناشناس۲۹۰۶۴۸۳۲۲:۵۲:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
هنوزم ک هنوزه ۲۰۶ جز بهترین طراحی‌ها رو بین خودروهای داخلی داره
ناشناس۲۹۰۶۵۱۰۲۳:۰۶:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
وجدانا گل گفتی که خدا حافظی مردم از خودرو، منتها یک مشکلی هست مردم عزیز ما واقعا باید خودرو نخرند بعید می‌دانم این همه خودرو که دست مردم هست کفاف نیاز آنهارا نداشته باشه فقط چیزی که هست اینه که خودرو الان به یک کالای تجاری برای سود تبدیل شده و خودرو سازان هم از خداشونه البته خودرو سازان با تلاش زیاد و احتکار خودرو با کانالیزه کردن بازار به این مهم رسیدند و پول خوبی را هم از دولت و هم از مردم به جیب می‌زنند یعنی هم از آخر می‌خورند و هم از توبره و جالب این است که جیق هم می‌زنند و بده کاری هم دارند این از عجائب روزگار است.
احمد۲۹۰۶۵۱۵۲۳:۰۹:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ایا بیان دیدگاها اثری در نوع تفگر وبی کفایتی مدیران و مسعولان داره
افشین۲۹۰۶۵۶۵۲۳:۲۹:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
جالب کلاه برداری تو روز ۲۰۶ حذف میکن ۲۰۷ که همون ۲۰۶ هست به قیمت چندین برابر بده یعنی هرچی سر این ملت عوام بیاد حق هست درود بر کلاه بردار ها
ناشناس۲۹۰۶۵۸۲۲۳:۳۳:۱۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
مردم ازخداحافظي با خود ايران خودرو خيلي خوشحال ميشوند اينكه پرايد برود،تيبا جايش را بگيرد يا پژو برود سمند جايش را بگيرد تحول نيست كشور بايد از زير يوغ خودروسازان ازاد شود تا مردم نفسي بكشند وبا واردات اساسي خودرو حق انتخاب داشته باشند
اشنا۲۹۰۶۵۸۳۲۳:۳۳:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ببینید دوستان عزیز ،،از قدیم گفتن که از ماست که بر ماست،،تا زمانی که ما مردم حجوم مئ آوریم برای خرید خودرو این هم بااین قیمت ها من وشما مقصریم عزیز دل
ناشناس۲۹۰۶۶۰۹۲۳:۴۳:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
برا یک بار هم که شده بیان قرعه کشی بزارن یا حتی بدون قرعه کشی برا اونایی که سال هاست ماشین ندارن و نتونستن ماشین بخرن دیگه خسته شدیم از بس هی روز به روز قیمت ماشینارو میبرن بالا ....بعد هم اسم اونایی که ماشین دارن و میخوان سود کنن درمیاد...هیچ وقت عدالت برقرار نمیکنن.. اگه عدالت برقرار میشه یک بار هم بگن اونایی که اصلا ماشین ندارن بیان ثبت نام کنن ...
ناشناس۲۹۰۶۶۱۷۲۳:۴۶:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
به نظر من که کمبود خودرو نیست چون تمام پارکینگ‌های سایپا و ایران خودرو پره و نمایشگاه هم که پر ماشین ولی می‌خوان مردم رو به صف کنن و قیمت رو نجومی،تا صنعت ورشکسته و رانتی خودشون رو داشته باشن میزان تقاضا رو بالا میبرن میزان عرضه رو پایین اشتباه از مردمی که خرید میکنن، همین خودروها چند سال قبل تحویل 20روزه با قیمت زیر بیست میلیون ، کسی نگاه نمیکرد،جریان بورس تکرار شده.
ناشناس۲۹۰۶۶۱۹۲۳:۴۷:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
آره دیگه تصمیم عاقلانه ای گرفتن البته فقط به نفع خودشون وقتی 207را بادوبرابر 206 می فروشن درصورتی که همان 206هست که فقط چراغها وکاپوت جلو وسپرجلو رودستکاری کردن وبه جای 207سالهاست که به مردم قالب می کنن درصورتی که 207اصل فرانسه هم طول وعرض وهم موتورش بااینهایی که تو ایران به اسم 207تولید میشه کلی فرق میکنه و 207تولید ایران درواقع 206هست باچراغهای 207
ناشناس۲۹۰۶۶۴۸۲۳:۵۵:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
به امید خدا حافظی با کل تولیدات خودرو چون نه کیفت داره نه قیمت منطقی
عارف۲۹۰۶۶۵۵۲۳:۵۷:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دیگه ۲۰۶ می‌ره بالا با این خبر منتظر میلیاردی شدن ۲۰۶ پرطرفدار باشید
ناشناس۲۹۰۶۶۹۲۰۰:۰۷:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ای کاش زودتر شر این لگن را ازسر مردم کوتاه کرده بودید.دویست وخرده ای اصلا ماشین بدرد بخوری نبود.
ناشناس۲۹۰۶۷۰۶۰۰:۱۵:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
با این بازار که دورست کردید شدیم شرمنده خانوادهامون
Raheb۲۹۰۶۷۲۰۰۰:۲۰:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کلیشه ای حرف نزنید. ایران خودرو خون مردم کرده تو شیشه. مشکل از ریشه است. تنها راه این بحران ، نخریدن خودرو است
ش۲۹۰۶۷۳۲۰۰:۲۳:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
من معلم ۱۰ ساله کار میکنم هر سال میگم این سال دیگه میتونم ماشین بخرم ولی متاسفانه با افزایش قیمت نتونستم خدا نگذره ازشون
ج۲۹۰۶۷۶۵۰۰:۳۴:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ما راضیم ماشین بدون استاندارد بزنید قیمت پایین باشد بتونم بخریم
صدیقه۲۹۰۶۷۷۴۰۰:۳۷:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
هرخودرو ساز باید یک خودرو ارزان واقتصادی برای طبقه ضعیف در خط تولید خود داشته باشند ودولت هم بابت این خودرو حمایت لازم رابنماید وهمچنین خودروهایی که خدمات عمومی میدهند مانند وانت و آمبولانس وتاکسی یارانه ی دولت را به همراه داشته واز مالیات وهرگونه عوارض معاف وسازمان تعزیرات کنترل لازم را انجام دهد
ناشناس۲۹۰۶۷۸۳۰۰:۴۰:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
راهش اینه شرکت های جدید خودروسازی را دولت اجازه بده کار کنند چندین و چندین رقیب جدید اضافه بشه. واردات خودرو با کمترین تعرفه و مالیات ممکن هم انجام بشه
ناشناس۲۹۰۶۸۸۲۰۲:۰۳:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
حالا ازثبت نام خودرو که سر کاری هست بگذریم جدیدا کار بورس و شکرت های خودرو سازی شده به بهانه ی قرعه کشی بانکهارو پر کنند ، باید مردم از قبل قرعه کشی پول بریزند بانک تا آیا قرعه به اسمشون بیفته یا نه ، در این مدت هم بانکها پر پول میشه
شهروند۲۹۰۶۹۲۸۰۲:۴۵:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
چه میشه کرد ؟
بی خانمان۲۹۰۷۰۱۷۰۶:۲۱:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
این دوشرکت خودرو سازی فقط مثل این زالوها خون مردم ضعیف میکشن این‌ها برای سود بیشتر ماشین های جدید بدون کیفیت باقیمت بالاتر روانه بازار میکنن ما تو یک پراید موندیم تا برسه 207بخریم خدا لعنت کنه این دو شرکت خودروسازی آمریکایی و اروپاماشین از دم قسط میدن تا مردمانش راحت و آسایش داشته باشن ولی ایران آریایی ما خون مردم میخورن
علی۲۹۰۷۱۱۹۰۸:۰۲:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
من الان یه پراید ۸۴ دارم. چندین ساله میخام اینو نو کنم. اما هر سری یه اتفاقی میوفته قیمتا دوباره جهش میکنه. مگه ما چقدر درامد داریم؟ والا همه کشورا خودرو سازاشون وام میدن که شما ماشینت نو بشه. ایران با این همه تقاضای خودرو جلوی وارداتشم گرفته شده
ناشناس۲۹۰۹۶۵۱۱۰:۴۹:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
واقعا
ناشناس۲۹۰۷۱۸۰۰۸:۳۳:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
فقط مردم می‌توانند با خرید نکردن خودروی صفر قیمت محصولات رو به صورت قابل توجهی کاهش بده وقتی مردم تو صف خرید هستند خودروساز معلومه هر جور دلش بخواد قیمت میده یا خودروی باقیمت ارزون تر رو حذف میکنه
حسین۲۹۰۷۳۰۳۰۹:۵۵:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ملت ایران حرص خودرو برشون داشته کجای دنیا حتی کشورهای پیشرفته اینقدر خودرو در خونه ها هست و دور دور می کنند توی خیابون؟ ازطرفی دولت سو استفاده می کنه و از طرفی ملت اسراف
کبلوس۲۹۰۹۱۸۸۰۱:۴۸:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
دوستان چرا اشتباه متوجه می شید؟هیچ چیز مثل ماشین برای دولت سود نداره.اقتصاد یعنی عرضه و تقاضا.خودروساز دولتی کمبود مصنوعی تو بازار ایجاد می کنه تا بازار آزاد سربه فلک بذاره بعد یه قرعه کشی می ذاره برای ۲ هزار خودرو و دو میلیون شرکت می کنن.برای چی؟خودرو لازم دارن؟نه فقط برای کسب سود
کربلایی۲۹۰۹۲۱۲۰۲:۱۳:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
خدایا به بزرگی و عظمت خودت به دادمردم مملکتمون برس واقعا فاجعه بزرگی روداریم تحمل میکنیم 206تیپ2بدون رنگ مدل 88با80هزار کار،روفروختم 25میلیون ،الان باید بخرم بنام 207به700م فقط دارم دیوانه میشم چرادولت نمیتونه راهکاری درست وشفاف که تدبین کنه که پای دلالها رو،ازبازارخودروخارج کنه،خداروخوش نمیاد
بابک۲۹۰۹۸۹۷۱۲:۳۴:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
تنها خودری که دربازار ایران به درد می خورد مخصوصا tu5 با موتور قدرتمند و نمیر .متاسفانه آنهم رفت و بجایش کسی نمی داند چی میاد ...
کیان۲۹۱۱۸۹۳۰۰:۱۲:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
تنهاترین راه خروج از این مافیا نخریدنه ، بخدا قسم هیچ کدوممون از نخریدن و ثبت نام نکردن برای خرید خودرو صفر نمرده و نمی میرسم .
حسین۲۹۱۰۹۵۴۱۸:۵۲:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
نه دیگه ۲۰۷ پلاس داریم ما خیلی پیشرفته هستیم ماشینای جدید تولید میکنیم
بی خودرو۲۹۱۱۰۲۱۱۹:۱۱:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
مثلا کجاشو از رده خارج کردی، چراغ هایش را عوض کردی و اسمش را گذاشتی ۲۰۷ و چهار برابر داری به ماها میفروشیش، باور کنید من یه بچه سه ساله دارم تمام ماشین‌ها را میشناسه فقط ۲۰۶ و ۲۰۷ را نمیتونه تشخیص بده و مدام با ما دعوا میکنه که اینا دوتاش مثل هم هستند خخخخخ
حسین رونقی۲۹۱۱۰۳۶۱۹:۱۴:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
خوبیش اینه که پژو 206 هم بازنشسته شد ولی پراید هنوز تولید میشه
ناشناس۲۹۱۱۰۳۸۱۹:۱۵:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
باید فقط آرزوی مرگ کنیم همین بهتر است
کیوان۲۹۱۱۰۷۱۱۹:۲۶:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
اگر دولت و آقازاده ها خودرو را رها کنند همه به یک خودرو دلخواه خواهند رسید...با این کار حتما ۲۰۶ به جمع میلیاردی ها خواهد پیوست...۲۰۶ جریانش با ۴۰۵ یا غیره متفاوته و خودروی خاصیه حتی با ۲۰۷ هم قابل مقایسه نیست
جواد۲۹۱۱۴۱۶۲۱:۱۸:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
ازقدیم گفتن خرهمون خره فقط پالونش عوض شده حالا ۲۰۶ همون ۲۰۶ هست فقط پالونش عوض شده دارن به مامیدنش ۸۰۰ میلیون
محسن۲۹۱۱۴۳۹۲۱:۲۹:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
کل کارشناسان وزارت صمت همشون نابلدند وگرنه باید خرید خودرو ب قیمت کارخانه رو ب اقشار کم درآمد اختصاص بدن یا ب خودروهای فرسوده ک مردم تهران و کلان شهرها آرزوی باد وباران رو نداشته باشن ک از آلودگیشون کاسته بشه بالای 90درصد از افرادی ک تو قرعه کشی برنده میشن ماشین دار هستن بعد امتیاز خودرویی ک تو قرعه بردن رو میفروشن این جوری حق ناحق میشه
کیان۲۹۱۱۹۰۰۰۰:۱۶:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
یک سال خریدن ماشین صفر و ثبت نام حرام است
علی۲۹۱۲۰۰۹۰۱:۰۴:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
آرزو میکنم روزی برسه مردم ایران اونقدر بدست بیارن که فقط خودرو باکیفیت سوار بشن .و خرید خودرو برای همه امکان پذیر بشه.و هیچ خودرویی بخاطر نقص فنی باعث جان باختن عزیزانمون نباشه.
ناشناس۲۹۱۲۱۹۹۰۴:۱۰:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
مردم ایران بدبختیم ماه چی پول جمع میکنیم تایه ماشین بخريم سوار شیم به لطف مسئولین باید خر سوار بشیم البته اونم نمیشه اونم گرون شده
کیان۲۹۱۲۳۲۷۰۸:۰۶:۳۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
وقتیکه یک محصول رو دیگه نمی تونن گرونتر بفروشند با عناوینی زود خط تولیدشو می‌بندند ، و با یک اسم تازه و قیمت دو برابری تولید و عرضه می کنند ، نخریدن بهترین راه حل مقابله است .
سیامک۲۹۱۲۷۲۹۱۱:۲۸:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
شرکت‌های خودروسازی داخلی برای رفاه حال پولدارها و مستکبرین هست نه آحاد جامعه رو به پایین
ناشناس۲۹۱۲۷۸۱۱۱:۵۳:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
ما خودروساز نیستیم. اشغال ساز هستیم
ناشناس۲۹۱۳۴۲۴۱۷:۲۹:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
والله اگه من کارگر کارخانه حقوقمو هر ماه یکجا جمع کنم و پس انداز کنم. هیچی نخورم هیچی نپوشم چند سال طول میکشه با حقوق قانون کار یک پراید بخرم؟ 206 نمیگم ها خودروی به اصطلاح لوکس نمیخوام پراید اقتصادی میخوام. سایپا و ایران خودرو جمع کنند مشکلات خودرو ایران حل میشه. به سیصد میلیون تو کشور همسایه تویوتا میدن تو مملکت خودمون بایدصف وایسیم قرعه کشی کنن پراید بدن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین