رونمایی گاردین از یک اتفاق جدید در زندان ایران/ ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟

  4011120060

آرمیتا عباسی و ندابیات فقط مشتی از خروار هستند. تقریباً داستان تخیلی عجیبی نمانده که طی چهار ماه اخیر از آن رونمایی نشده باشد. از پرت کردن معترضان کرد با هلی کوپتر به خلیج فارس گرفته تا حضور حشدالشعبی در سرکوب اعتراضات ایران!

رونمایی گاردین از یک اتفاق جدید در زندان ایران/ ماجرای ادعایی تجاوز به آرمیتا عباسی چه بود؟

نیروهای امنیتی ایران چطور از تجاوز جنسی برای سرکوب اعتراضات بهره می‌برند؟» این تیترِ گزارش ویژه شبکه سی.ان.ان (CNN) آمریکا در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ است و عبارت ذیل اولین سکانس‌های ادعایی این داستان می‌باشند:

«هشدار: این گزارش حاوی جزئیات تعرض‌های جنسی است. آن‌ها (منظور نیروهای امنیتی) زنانی را انتحاب می‌کردند که متناسب با اشتهایشان باشد. افسر یکی از آن‌ها (منظور یکی از دختران جوان) را از سلول به اتاقی کوچکتر و شخصی می‌برد. آنجا بود که به آنان تعرض جنسی می‌کردند.»

شبکه CNN در ادامه سوژه خود را آرمیتا عباسی معرفی کرد و اینگونه ادامه داد: «او قریب به یک ماه پس از شروع تظاهرات‌ها در کرج بازداشت شد. حکومت در بیانیه ۲۹ اکتبر (۷ آبان) مدعی شد که او لیدر شورش بود و پلیس از آپارتمان او ۱۰ کوکتل مولوتوف پیدا شد. این یک بیانیه دلهره آور بود که به نظر می‌رسید معنای [بیانیه این] است که دستگاه قضایی ایران برای این جوان ۲۰ ساله مجازات سختی در نظر گرفته است.»

در ادامه گزارش ادعا شد که عباسی روز ۲۵ مهرماه به همراه نیروهای لباس شخصی به بیمارستان امام علی در کرج برده شد در حالی که موهای او تراشیده شده بود و به شدت نیز می‌لرزید. در ادامه نیز با استناد به مکالمات به اصطلاح افشا شده کادر پزشکی آمده است که آن‌ها از وحشتی صحبت می‌کردند که با دیدن شواهد تجاوز وحشیانه به آرمیتا عباسی احساس کردند. 

شبکه CNN در ادامه نوشت که یکی از افراد داخل بیمارستان امام علی صحت این اطلاعات را تایید کرد. حال او کیست؟ CNN نوشت او به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود! همین گزارش مبنای ادعاهای بعدی شد.

ادعای تجاوز در حالی است که مادر آرمیتا عباسی در یک استوری نوشت: «یه سری اخبار کذب از سی ان ان پخش شده که صد در صد ردش می‌کنم. چون شخصاً با آرمیتا صحبت کردم. دوستانی که نگران وضعیت جسمی آرمیتای من هستید، لطفاً به این اخبار زرد اهمیت ندید. آرمیتا خوبه، در زندان کرج هست. به طور متوسط روزانه هم برام زنگ میزنه. دلتنگی من و آرمیتا از جدایی و طولانی شدن فاصله ایجاد شده ا‌ست و اینکه هنوز حکمش معلوم نیست.»

امّا در اخبار متعددی که پس از گزارش CNN در رسانه‌های لندنی-سعودی پیرامون آرمیتا عباسی کار شد، پیش فرض بر این بود که او یک زندانی است که مورد تجاوز قرار گرفته؛ سند آن چیست؟ CNN نوشته است!

رادیو فردا در همین رابطه نوشت: «سی‌ان‌ان می‌گوید درز اطلاعات پرونده به دست پنج عضو کادر درمانی انجام شده و بررسی مدارک پزشکی آرمیتا در خارج از ایران، موضوع تجاوز جنسی به وی را تایید کرده. آرمیتا عباسی هم‌اکنون در زندان فردیس نگهداری می‌شود. سی‌ان‌ان می‌نویسد که نتوانسته با او یا اعضای خانواده وی صحبت کند.»

در ادامه ایران اینترنشنال با یک «آئورا بولدرینی» که به اصطلاح کفیل سیاسی آرمیتا عباسی شده بود، مصاحبه‌ای انجام داد. این مقام ایتالیایی(!) با نشان دادن تصویری گفت: «این هم دختری ۲۱ ساله است؛ آرمیتا عباسی که متاسفانه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و خشونت‌های زیادی را متحمل شده است. »

شبکه سعودی در روز نهم بهمن نیز همین ادعا را مجدداً به این صورت تکرار کرد: «می‌دانیم که آرمیتا در مهرماه بازداشت شده و تحت شکنجه جنسی هم بوده است!»

تا اینجا سه گزاره ادعا شد: اول؛ موهای آرمیتا تراشیده شده بود. دوم؛ به او تجاوز جنسی شده بود. سوم؛ تحت شکنجه شدید قرار گرفته است. چهارم؛ دستگاه قضایی مجازات فوق‌العاده سنگینی برای او در نظر گرفته است.

روز دوشنبه ۱۷ بهمن نیز روزنامه گاردین (The Guardian) انگلیس با ۱۱ معترض زن و مرد مصاحبه کرده و تجاوزات گسترده در ایران پرداخته است. این گزارش در سلسه روایت‌های بدون سند با کلیدواژه مشترک تجاوز از سوی نیروهای امنیتی است. گاردین گفته که به دلایل امنیتی نام مصاحبه‌شوندگان را تغییر داده است!

دویچه وله (DW) فارسی نیز وظیفه برگردان فارسی آن را  برعهده گرفت. گاردین درباره مصاحبه با یکی از این افراد تحت عنوان ادعایی درسا نوشت: «درسا در اتاق بازجویی تنها شد و می‌توانست فریاد دوستان مرد را بشنود که در نزدیکی ‌آن‌جا شکنجه می‌شدند. در بازجویی او را مورد ضرب و شتم قرار داده، برهنه‌اش می‌کنند و می‌گویند، یک پزشک زن می‌آید معاینه‌اش می‌کند. اما در عوض، یک مرد وارد شد و به او تعرض و تجاوز جنسی کرد. درسا که می‌گوید دچار پیامدهای روانی شده ... تحت روان‌درمانی قرار دارد، دارو مصرف می‌کند و هر بار که به بیمارستان می‌رود دچار پنیک (هجوم ناگهانی ترس و اضطراب) می‌شود.»

نکته اینجاست که چگونه تجاوز جنسی در زندان منجر به پیامدهای روانی برای آرمیتا عباسی نشده است و او دچار پنیک نمی‌شود؟ این در حالی است که هم مورد تجاوز قرار گرفته و هم وحشیانه طی دوران سه ماهه بازداشت شکنجه شده بدون آنکه نشانه‌ای ظاهری در ظاهر یا نوع گام برداشتن عباسی ایجاد شده باشد!

موضوع فقط ادعای تجاوز نیست. مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس روز چهاردهم آبان گزارشی درباره عملکرد ۵ رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آنها منتشر کرد و نوشت: « این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند. »

دروغ‌هایی که به سمت داستان‌ها تخیلی میل پیدا کرده است. داستان‌ آرمیتا عباسی فقط مشتی از خروار دروغ آوار شده بر اذهان عمومی است.

تقریباً اظهارنظر شاذ و عجیبی نمانده که طی چهار ماه اخیر از آن رونمایی نکرده باشند. از ادعای پرت کردن معترضان کردستانی با هلی کوپتر به خلیج فارس گرفته تا حضور نیروهای حشدالشعبی در سرکوب اعتراضات و تظاهرات ۳۰-۴۰ میلیونی در ایران!

قبل از مورد آرمیتا عباسی نیز موارد نظیر شخصیت خیالی ندا بیات وجود داشت که ادعا می‌شد مورد تجاوز قرار گرفته است!

 

 

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین