۱۳۰هزار زلزله‌زده ‌خوی اسکان یافتند/ به کمک زلزله‌زدگان "ترکیه و سوریه" شتافتیم

  4011120027

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور سریع و به‌موقع نیروهای امدادی هلال احمر در زلزله خوی گفت: ۱۳۰هزار نفر حادثه‌دیده متأثر از زلزله اسکان داده شدند.

۱۳۰هزار زلزله‌زده ‌خوی اسکان یافتند/ به کمک زلزله‌زدگان "ترکیه و سوریه" شتافتیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیرجان، پیرحسین کولیوند شامگاه گذشته در مراسم جشن انقلاب در شهرستان سیرجان ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان حوادث اخیر در شهرستان خوی و کشورهای ترکیه و سوریه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به‌مصداق آیه شریفه "تعاونوا علی البرّ و التقوی" با همراهی نیروهای داوطلب و مردمی کنار همه برای خدمت و امدادرسانی حضور خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به حضور و همدلی صاحبان اقتصادی، خیّرین و واقفین در شهرستان سیرجان افزود: جمعیت هلال احمر رشد شکوفایی در کل کشور دارد که نمونه بارز آن استان کرمان است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات امدادرسانی جمعیت هلال احمر در شهرستان خوی بیان کرد: این نهاد مردمی و بین‌المللی وزراتخانه و یا سازمان نیست بلکه جمعیت است که همه مردم می‌توانند همراه ما باشند.

وی با اشاره به حضور سریع و به‌موقع نیروهای امدادی هلال احمر در زلزله خوی تصریح کرد: در این شهرستان طی مدت زمان 75 ساعت عملیات جست‌وجو و نجات به پایان رسید و با برپایی 110 اردوگاه؛ 130 هزار نفر حادثه‌دیده متأثر از زلزله اسکان داده شدند.

کولیوند با بیان اینکه افراد حادثه‌دیده و اسکان‌یافته در خوی تحت حمایت جمعیت هلال احمر و سایر نهادهای امدادی قرار گرفته‌اند، گفت: همکاری خوب استانداری آذربایجان غربی، نیروهای امنیتی و نظامی، اداره برق و سایر ادارات این استان در روند خدمت‌رسانی هلال احمر خیلی مؤثر بود.

وی به حضور رئیس جمهور در روز بعد از حادثه در منطقه زلزله‌زده خوی اشاره کرد و گفت: این سفر با استقبال بسیار خوب مردم حادثه‌دیده مواجه شد و برکات زیاد و خیلی خوبی برای زلزله‌زدگان داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر هر زمان در حادثه‌ای حضور یافته است، مؤثر بوده است، افزود: هم‌اکنون هم تیم‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال در ترکیه و سوریه تا کنون افراد زیادی را نجات داده‌اند و هم‌چنین رهاسازی اجساد را از زیر آوار انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: این اقدامات و خدمات نماد حضور و تعاون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در بُعد ملی و بین‌المللی است و شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های سوریه و ترکیه خدمات جمعیت هلال احمر را به رخ همگان می‌کشانند.

کولیوند به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با دو رکن "حالت تحرک و حضور دائم" اشاره کرد و گفت: هر جای دنیا اتفاقی برای مردم و ملتش بیفتد و اعلام نیاز و کمک کنند، حتماً جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور نیروهای آموزش‌دیده و داوطلب حضور خواهد یافت.

وی با اشاره به مشارکت و کمک مردم، صاحبان فکر و اندیشه در سرنوشت جمعیت هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر حلقه اتصال بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است و این فرهنگ را باید ترویج داد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به جذب و سازماندهی اعضای جدید الورود در رده‌های سنی مختلف اشاره کرد و افزود: جذب امدادگران و ارتقای معیشت زندگی پرسنل یکی از برنامه‌های مهم و جدی جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به گسترش و فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی بیان کرد:  جمعیت هلال احمر استان کرمان سطح بالایی دارد و در حادثه متروپل تیم امدادونجات این استان یکی از بهترین و کامل‌ترین تیم‌ها با تجهیزات و سگ‌های زنده‌یاب در منطقه بود و تیم امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از جمله تیم‌های اعزامی به کشور ترکیه و سوریه هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین