واکنش رئیسی به انتقادها از مصوبه مولدسازی

  4011109114 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور گفت: هدف مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، اجرای قانون در جهت مولدسازی اموال راکد دستگاه‌ها، با پشتوانه قانونی و حقوقی و بر اساس روشی اصولی است که با استفاه از تجارب گذشته بویژه تجربه اجرای ناصحیح سیاست خصوصی‌سازی، انجام خواهد شد.

واکنش رئیسی به انتقادها از مصوبه مولدسازی

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان و آسیب‌دیدگان حادثه زلزله شب گذشته شهرستان خوی، بر لزوم تسریع در امدادرسانی به زلزله‌زدگان با توجه به شدت برودت هوا در این منطقه و برنامه‌ریزی برای آغاز روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده تأکید کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از وزیر کشور بابت حضور سریع در منطقه و تلاش برای رفع نیازهای آسیب‌دیدگان، از اقدامات مسئولان استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی در رسیدگی به وضع زلزله‌زدگان نیز ابراز رضایت کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید ۳ ساعته مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی کشور، این نمایشگاه را گزارش عینی پیشرفت کشور در عرصه تولید دانست و تصریح کرد: دولت برای سرعت‌بخشی به روند پیشرفت کشور همه توان خود را بکار خواهد گرفت.

رئیس جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای مولدسازی دارایی‌های دولت در راستای اجرای مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، لزوم تبیین هر چه بیشتر ابعاد و دستاوردهای این اقدام برای رفع ابهامات را متذکر شد و افزود: هدف مولدسازی دارایی‌های دولت این است که در اجرای قانون، از ثروت‌های بلااستفاده و متوقف مانده در دستگاه‌ها برای رونق تولید و تسریع پیشرفت کشور استفاده بهینه شود.

رئیسی با بیان اینکه ارزش و اهمیت امکانات و سرمایه‌ها، در گرو فعال شدن آنها در مسیر رونق تولید و رشد و پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: هدف مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، اجرای قانون در جهت مولدسازی اموال راکد دستگاه‌ها، با پشتوانه قانونی و حقوقی و بر اساس روشی اصولی است که با استفاه از تجارب گذشته بویژه تجربه اجرای ناصحیح سیاست خصوصی‌سازی، انجام خواهد شد.

  
  

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۲۸۸۲۰۳۰۲۰:۱۷:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۹
ریاست محترم جمهوری هدف نمایندگان از تصویب واردات خودرو این بود که مردم متوسط جامعه بتوانند صاحب خودروی با کیفیت و اقتصادی شوند و در ضمن رقابتی هم در بین خودرو سازان داخلی بوجود آید که خودرو با کیفیت و با قیمت اقتصادی تولید کنند با توجه به اینکه خودروهای داخلی و وارداتی در بورس عرضه میشود و فاصله قیمتی زیادی با نرخ سازمان حمایت و شورای رقابت پیدا کرده است مردم عادی جامعه دیگر نمی توانند صاحب خودرو شوند خودرو در شرایط فعلی که تولید و واردات کم است باید از طریق قرعه کشی بین سرپرستان خانواده فاقد خودرو که اعضای خانواده آنها نیز خودرو نداشته باشند و متقاضی باشند با نرخ سازمان حمایت فروخته شود و برای جلوگیری از دلالی تا چند سال حق فروش نداشته باشند
فلاح۲۸۸۲۰۳۱۲۰:۱۹:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۹
یکی مسئولیت این مصوبه مولد سازی رو بر عهده بگیره
ناشناس۲۸۸۲۰۳۶۲۰:۲۳:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۹
بجای دریافت مالیاتی مختصر از صاحبان ثروت های افسانه ای و گنج قارونی و بجای فروش اموال بیت المال قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را اجرا کنید و تا صد سال براحتی کشور را حتی بدون فروش نفت و صادراتی دیگر محصول ها اداره نمایید
ناشناس۲۸۸۲۰۸۶۲۱:۰۵:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۹
آقای رییسی به هدف اشاره می کنند که خود جای بحث دارد ولی به نحوه اجرا آن اشاره نمی کنند و نمی گویند برای چی باید چند نفر عضو هیات باید مصونیت قضایی داشته باشند. آیا با توجه به وسعت و حجم کار آیا این چند نفر می توانند جایگزین دستگاههای نظارتی شوند. از شما بسیار بعید بود جناب رییسی، آیا از این نوع تصمیمات کشور کم لطمه دیده؟
ناشناس۲۸۸۲۶۹۵۰۹:۵۵:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
آقای رئیسی به عنوان ریاست جمهوری با توجه به فساد بسیار .. عظیمی که در واگذاری های سازمان خصوصی سازی رخ داد و برخی از این اموال در زمان ریاست ایشان بر قوه قضاییه به بیت المال برگردانده شد ( کشت و صتعت مغان ، نیشکر هفت تپه ، پوشش گیلان ، رشت الکتریک ، هپکو ، ....... ) آیا می توانند در محضر خداوند متعال به ملت ایران فقط ۱۰% تضمین و اطمینان دهند که در اجرای مصوبه مولد سازی فسادهای بسیار عظیم تری از واگذاری های گذشته رخ نخواهد داد .
ناشناس۲۸۸۲۰۹۵۲۱:۰۹:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۹
آیا موضوع به این مهمی که تصمیم در مورد اموالی بالغ بر صدها هزار میلیارد تومان است را به یک مجموعه کوچک و آنهم بدون پاسخگویی که مصونیت هم از هرگونه تعقیب قضایی دارند باید واگذار کرد؟ عقل این را حکم نمی کند.
ناشناس۲۸۸۲۱۰۶۲۱:۱۶:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۹
مشکل تولید نبود مدیریت درست است. نه چوب حراج زدن به اموال مردم . میترسم چند سال دیگر جنگلهای شمال را بفروشید برای هزینه دولت.
ناشناس۲۸۸۲۱۷۵۲۲:۱۲:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۹
الف جان لطفا با دید انتقادی ، نسبت به این طرح بنویس . یا ، ما که کار شناس نیستیم حرفی بزنیم ولی انصافا حرفهای انتقادی کارشناسان واقعی رو منتشر کن و راجعش به وظیفه اصلی خودت عمل کن و شفاف سازی کن . چه کسانی خواهند خرید ؟
ناشناس۲۸۸۲۱۹۹۲۲:۲۹:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۹
چون مردم حقیقت وعده ها را ندیدند به واگذاری صحیح این دارایی ها هم اعتماد ندارند
ناشناس۲۸۸۲۳۱۶۰۰:۰۶:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
قرار نیست شما هر تصمیمی را گرفتید مردم قبول کنند همه چیز را همگان دانند
ناشناس۲۸۸۲۳۳۱۰۰:۲۶:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چرا هیئتی که قرار هست اموال مازاد دولت را بفروشه باید مصونیت قضایی داشته باشه؟ اینطوری امکان وجود هرگونه فساد وجود خواهد داشت... آیا واگذاری مجتمع پارس آباد مغان را فراموش کردید؟
ناشناس۲۸۸۲۳۳۲۰۰:۲۷:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
آقای رییسی.. با مصونیت قضایی هیئت واگذاری بستر فساد را فراهم خواهید کرد.... فردا این هیئت میتونه بدلخواه خودش هر کاری بکنه و پاسخگو هم نباشه...
ناشناس۲۸۸۲۳۴۱۰۰:۳۲:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
آقای رییسی... اگر در هیئت واگذاری فردای روزی فسادی کشف بشه چه کسی پاسخگو هست؟ نمیشه با یک دستور حکومتی فضای امن برای فساد ایجاد کرد...
ناشناس۲۸۸۲۳۶۶۰۱:۰۳:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
آقایان خواهشا هیچ کار برای اقتصاد نکنین فقط ارزش پول ملی رو درست کنین
ناشناس۲۸۸۲۳۷۲۰۱:۱۲:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اگر قرار است واگذاری ها درست صورت گیرد پس مصونیت در مقابل قانون برای چیست؟
ناشناس۲۸۸۲۳۸۸۰۱:۴۱:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شكی نیست كه در پروژه مولد سازي رانت وخصولتي سازي بدتر از گذشته صورت خواهد گرفت
ناشناس۲۸۸۲۷۲۰۱۰:۱۰:۵۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بدون نظارت بدن شک فساد صورت خواهد گرفت
ناشناس۲۸۸۲۷۳۸۱۰:۲۰:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اصلا اگر قرار نیست هیچ تخلف قانونی صورت بگیره چرا به ذهنتون رسیده که اعضا باید مصونیت قضایی داشته باشند.
کارمند ساده۲۸۸۲۸۷۴۱۱:۴۹:۴۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
عده زیادی کسانی که از پول جمهور ملت ایران برای خودشان به خرید زمین و مستغلات و ... پرداخته اند مثل بانک ها و فولادی ها و پتروشیمی ها و گمرک و بازرگانی و اوقاف دست به عصا بودن را فراموش و حمله کننده شده اند این خودش جای سوال است .... و تو خود بخوان حدیث مفصل از کسانی که جایگاهی در بین 70 درصد مردم ایران شامل کارمندان و کارگران ساده و کسبه و کشاورزان خرد ندارند....
yektanetتریبون

آخرین عناوین