این چه وضعی است؟!

حسین علی زاده، گروه اجتماعی الف،   4011102136 ۳۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
این چه وضعی است؟!

ماجرای ورود وزیر محترم آموزش و پرورش به موضوع حضوری شدن مدارس سراسر کشور علیرغم آلودگی هوا از چند جهت قابل انتقاد است :

۱- کمیته ای در هر استان وجود دارد به نام کمیته اضطرار آلودگی هوا که نمایندگان دستگاه های حاکمیتی و وزارتی از جمله آموزش و پرورش در آن عضویت دارند و پس از ارائه و بررسی شاخص های جوی و آلودگی و سایر ملاحظات اقدام به رای گیری و اعلام نظر با محوریت استانداری و از طریق سخنگو یا دبیر این کارگروه می کنند. آیا وزیر آموزش و پرورش می تواند به صورت مستقل و جداگانه در این زمینه ورود و اعلام نظر کارشناسی کند؟ آیا نمایندگان آموزش و پرورش به عنوان یکی از اعضای حاضر در جلسات این کمیته قادر به متقاعد کردن سایر اعضا نبوده اند؟ اگر اینطور است با کدام مجوز قانونی وزیر محترم آموزش و پرورش راسا در این زمینه در دولت اقدام و با کسب موافقت رییس جمهور اعلام نظر می کند؟ و اگر چنین نیست ، یعنی نظر وزیر آموزش و پرورش، همان نظر کمیته ( کمیته کدام استان؟ ) است چرا باید بر خلاف رویه قانونی پیشین، از طریق ایشان این نظر اعلام شود نه استانداری ها یا سخنگو ها و دبیران این کمیته ها؟ 

۲- رسانه ها اقدام به انتشار سخنان وزیر  آموزش و پرورش با این تیتر می کنند: تمام مدارس کشور فردا به صورت حضوری فعالیت دارند. 

اما بعد از همین اعلام، از شهرهای دیگری خبرهایی در نقض این سخن مخابره می شود مبنی بر اینکه مدارس مناطقی در کشور به دلیل برودت هوا همچنان غیرحضوری است ! علاوه بر بلاتکلیفی مردم، این تشتت در تصمیم گیری و اعلام نظر چه تصویری از نظام حکمرانی کشور ارائه می دهد؟! 

ممکن است بگویند تاکید وزیر آموزش و پرورش چنانکه در گفتگوی تلویزیونی نیز مورد اشاره ایشان قرار گرفت یک رویه کلی بوده و استثنائاتی چون راه بندان و برودت و مصرف گاز را نیز مد نظر داشته است. پرسش این است که در خطر افتادن سلامت دانش آموزان و استنشاق هوای آلوده با کدام منطق در زمره این استثنائات قرار نمی گیرد؟ و مرجعیت کارشناسی این موضوع آیا آموزش و پرورش است؟! 

۳- پیش بینی های جوی و سنجش آلودگی در تهران حاکی از ادامه وضعیت آلودگی بود. آیا این پیش بینی محقق نشده و آلودگی از حالت خطر خارج شده است؟! اگر اینطور است چرا خود کمیته اضطرار تهران این وضعیت را اعلام نکرده است؟ و اگر این طور نیست آیا وزیر آموزش و پرورش می تواند در زمینه وضعیت سلامت دانش آموزان در این هوای آلوده تصمیم گیری کند؟! اگر پاسخ مثبت است پس کمیته نباید درباره مدارس اظهار نظر و تصمیم گیری کند و اگر پاسخ منفی است چگونه باید تصمیم وزیر که در هیات دولت مطرح و تصویب شده ملاک عمل باشد آن هم در شرایطی که در برخی اخبار، استان هایی مانند البرز، از پیش، روز دوشنبه را هم به دلیل آلودگی غیرحضوری اعلام کرده اند. 

۴- استناد کردن به استمرار آموزش در کشورهای دیگر دنیا در شرایط آلودگی هوا نباید مبتنی بر کلی گویی در این زمینه باشد. باید مشخص شود کدام کشورها در چه سطح و استاندارد بهداشتی و شهروندی در هر شرایطی دانش آموزان را در مدرسه حاضر می کنند و آیا اقدامات مشابه برخی دیگر از آنان را که راه حل هایی را برای کم کردن مضرات این حضور اندیشیده اند در مدارس کشورمان نیز شاهد هستیم؟! و آیا در همان شهرهای آلوده در هر شرایطی دانش آموزان که در زمره افراد خطرپذیرند در مدارس حاضر می شوند یا کمیت خاصی در شاخص آلودگی برای این منظور تعریف و مشخص شده و کدام نهاد مرجعیت این امر را عهده دار بوده است؟! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۷۰۷۳۳۰۰:۲۴:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مگر آلودگی هوا چیز تازه ای هست فکر کنم 20 سال هست تهران آلودگی هوا بالا هست یا دیگر کشورها آلودگی هوا دارند مگر تعطیل می شد و یا می کنند؟
kimia۲۸۷۱۴۱۳۰۹:۴۱:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
باید تعطیل شود به این دلیل که الودگی هوابسیار خطر ناک است دیروز دوست من به علت سرب موجود در هوا والودکی شدید درون پایش غده در اومده پس این الودکی هوا بسیار خطر ناک هستش شاید برای شما مهم نباشه اما افرادی هستن که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به خصوص کودکان
ناشناس۲۸۷۱۶۳۵۱۱:۱۸:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
خوب کسی که حساس هست به آلودگی هوا برای چی رفته ساکن تهران و شاغل در تهران شده؟؟ بره یک جای خوش آب و هوا. همین میل افسار گسیخته به سکونت در شهر تهران هست که باعث تشدید آلودگی میشه. راه حل کنترل آلودگی هوا توجه به ظرفیت زیستی شهر هست و جلوگیری از اسکان جمعیت اضافه، نه تعطیل کردن هر روزه به بهانه های مختلف!
چمن۲۸۷۱۸۵۶۱۳:۱۰:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
چقدر زیبا ، مرد حسابی تو شهر ما کار نیست رفته تهران واسه زن و بچه اش خرجی در بیاره درد غربت سختی کار درتهران رو به جان میخره اونوقت شما میگید واسه خوشی رفته تهران آدمیزاد میمونه تو برخی نظرات که بدون کمترین بینش از خودشان یه مطلب می نویسند
ناشناس۲۸۷۱۸۹۵۱۳:۲۸:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
شاید مجبور شدن به خاطر کار به تهران بیا ین
ناشناس۲۸۷۱۸۹۷۱۳:۲۹:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
میشه لطفا دهنتو ببندی بعضی مجبورن بخاطر کار بیان تواین تهرون خراب شده پس دهنتو ببند نفس ازجای گرم بلند میشه
ناشناس۲۸۷۱۹۳۱۱۳:۴۷:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
فکر کردی فقط تهران آلوده است حداقل ۷تا ۸ کلان شهر آلوده هستند ۱۴ نیروگاه مازوت می سوزانند شما به اندازه ۸ کلانشهر جای خوش آب و هوا؛همه با سر میرن شماهم تشریف ببرید به امورات شهرهای بزرگ برسید
reyhana۲۸۷۲۳۷۲۱۷:۲۶:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اینکه میخواد توی پایتخت کشورش زندگی کنه مشکل داره یا اینکه تهران اینقدر الودس؟
ناشناس۲۸۷۲۴۴۹۱۸:۰۹:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
خودت این مشکل و داشتی و به هزار دلیل مجبور بودی بیایی تهران بازن همینو میگفتی، امثال شما وقتی خودشون تو چاه بیفتن تازه حال بقیه رو شاید درک کنن
ناشناس۲۸۷۲۴۵۶۱۸:۱۱:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
باید استان البرز تعطیل شود
ناشناس۲۸۷۲۴۹۹۱۸:۳۵:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
به همین دلیل که دیگران می‌آیند کار و امکانات و ...
مهدی۲۸۷۲۷۱۵۲۰:۱۵:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وقتی من بچه تهرانم و از جدام در تهران چی برو یکم به حرفات فکر کن
ناشناس۲۸۷۲۷۸۴۲۰:۴۷:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
متاسفم برای شما با این نظر الان اصفهان وضعیتش بدتر از تهران هست و تنها دلیلش هم جمعیت نیست بلکه صنعت اصفهان هست و استفاده از سوخت های نا سالم هست
یک دانش آموز۲۸۷۲۷۹۰۲۰:۴۹:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بله دقیقا من با حرفتون موافقم من مدرسه حضوری دوست دارم نه مجازی با این شاد مسخره که همش قاطی داره
ناشناس۲۸۷۲۸۵۵۲۱:۲۲:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من تهران به دنیااومدم اینجابزرگ شدم و همه ایل وتبارم اینجاهستندحالامگه میتونم برم شهرغربت زندگی کنم؟ضمنا پول هم ندارم برم منطقه خوش آب وهوا خونه بخرم وظیفه دولت هست تعطیل کنند حداقل مدارس رو بریدآمار رو ببینیدسالانه چندهزارنفربراثرآلودگی هوا دارن فوت میشن اینوکه دیگه خود دولت داره آمارمیده توبهشت زهرا(س)قسمت پذیرش متوفی ببینیدروی تابلوچندسال پیش میخوندم نزدیک به ۴۰۰۰نفر فقط اون سال فوت شده بودن براثرآلودگی تقریبا۳سال پیش بود خدایی دارن ظلم میکنن درحق بچه ها حالاما به درک بچه هاچه گناهی دارن؟
ناشناس۲۸۷۲۸۸۶۲۱:۳۸:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
ما که خارج تهران و مثلا جای خوش آب و هوا هستیم ،پردیس هم الودست
ناشناس۲۸۷۲۹۶۵۲۲:۱۲:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
هر چرت و پرتی تفت نده یکی ماهی 40 ملیون بگیره نمیدونه واسه چی یه نفر با اون شرایط اومده تهران
یه دانش اموز۲۸۷۲۹۹۷۲۲:۲۴:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
۱-با این وضع معیشتی، خرید خانه در تهران که هیچ در خارج از شهر هم امکان پذیر نیست. ۲-به جای حل مشکل،صورت مسئله رو پاک نکنیم. ۳-شما جای یک آدم که سیستم ایمنی بدنش پایینه نیستی ۴-مدارس تعطیل نمی شه و در شاد برگزار میشه لطفا منطقی فکر کن
مجید۲۸۷۳۱۹۵۲۳:۴۳:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقا کجا آلوده نیست. اراک سمی ترین شهر است.تجویز بفرمایید کجا برویم
مصطفی۲۸۷۳۳۵۵۰۰:۴۷:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۴
چه ربطی داره چرا به جای جواب درست صورت مسئله رو پاک میکنید
گودرزی۲۸۷۳۴۸۲۰۲:۴۳:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۴
چه طرز فکر مسخره ای این شرایط آب و هوایی برای همه مردم مضر هست حالا یکی زودتر نشون میده یکی دیرتر عوارض و نشون میده
ناشناس۲۸۷۳۵۲۵۰۵:۱۵:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۴
شما که میگید کسی که حساس هست چرا تهران ساکن هست ، خیلی عذر میخوام ، منی که ساکن تهرانم ، علم و غیب ندارم که کی آلوده هست هوا و کی آلوده نیست ‌.
ناشناس۲۸۷۳۶۷۵۰۹:۱۳:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۴
الان خوزستان هم همین هوا رو داره اما تعطیل نمیکنن . سلامتی مردم خیلی با ارزش تر از درس خواندن است
شفقی۲۸۷۳۶۸۴۰۹:۲۰:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۴
چه ربطی داره الان اکثر بچه ها الرژی دارند / اسم کودکان دارند / ایمنی بچه ها پایین هست / همه بلند شن از تهران برن ؟ کجا برن ؟ وقتی جد در جد تهران بودند خانواده و کسب و کار و .... پیشنهادتون خنده داره مگه از شهرستان اومدن همه که برن شهرشون ؟؟؟؟ موضوع اینه این گاز سم خالصه و خطرناکه برای بچه ها
ناشناس۲۸۷۳۷۳۲۰۹:۵۸:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۴
بله منم موافقم سلامتی بچه ها از هر چیز دیگری واجب تر هستش
ناشناس۲۸۷۱۴۵۲۰۹:۵۸:۱۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
کشورهای دیگه عزیزم تعطیل نمیشه چون مدارس تصفیه هوا دارند وجود درخت کاری در مدارس و ساعت رفت امد مدارس مشخص باعث شده بچه ها به مدرسه برند الان تو ایران کدام گزینه رعایت شده تنفس سرب مساوی سرطان وسکته ومشکلات قلبی و ریوی گناه بچه ها چیه
زیبا۲۸۷۱۷۳۳۱۱:۵۵:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا با وجود الودگی هوا در حق بچه ها ظلم میکنیم که میزار یم میان مدرسه مسولین محترم باید مدارس رو تعطیل کنن
ناشناس۲۸۷۱۹۰۸۱۳:۳۵:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
عزیزم همه جا آلودگی هوا دارند فانتزی هم فکر نکن!
ناشناس۲۸۷۳۱۳۵۲۳:۱۵:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
میشه بگین کجای دنیا هواش اینقدر الوده ست کجا تو نیروگاهاها مازوت میسوزونن ؟
ناشناس۲۸۷۳۵۵۲۰۷:۰۰:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۴
باشه ولی نمیدونم چرا هر کشوری بزرگی میبینم شاخص کمتر از ۵۰ داره و با این حال انقدر برای فرزندهایشان سیستم های تصویه هوا به کار بردند وزیر محترم عدد ۲۰۱ رو ۳۰۰ میخونه انتظاری نباید داشت
امیرحسین بشردوست۲۸۷۲۱۵۰۱۵:۲۳:۰۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اگر از لحاظ درخت کاری و اینا میگین،تهران در خاور میانه بهترین پارک ها و فضای سبز را داردو درخت کاری در 90درصد خیابانهای این شهر هستش،تهرون دیگه جایی . چیزی برای از دست دادن نداره و حتی برای تأمین گازش ،گاز شهر های نوشهر و چالوس یک شب قطع کردند،وضعیت آبش هم از استان های دیگه قرض میگیره،تهرون یک جهنمه و بهترین دانشمندان تاریخ هم نمیتوانند کاری کنند،فقط مهاجرت این شهر نجات میده،هر چیزه زیست محیطی ظرفیتی دارد،خود من و خانوادم ترجیح میدیم در نوشهر کارگر باشیم چند میلیون کم تر درآمد داشته باشیم اما پیاده تا ساحل و جنگل بتونیم بریم،دمای معتدل و آب و هوای زیر شاخص 40تجربه میکنیم،ایران به این بزرگی،چرا سرمایه داران پایتخت که چندین شرکت بزرگ دارند،در شهر های صنعتی مثل رشت،ساری،بابل و آمل سرمایه گذاری نمیکنند.تهرون تا 38سال پیش هم سومین پایتخت پاکیزه جهان بود و خیابان هاش از لحاظ درخت کاری در جهان اول بود زیرا کاشته دست بشر بود و شاهکار،اما نابودش کردند و کردیم
ناشناس۲۸۷۲۹۲۰۲۱:۵۳:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مشکل اینه که وقتی که مشخصه هیچ چیزی در تهران مستقل نیست و تهران همه چیزش رو به استان های دیگه وابسته است باید تغییر پایتخت رخ بدهد ولی از اونجایی که مسئولان باجرئت داریم هیچ وقت این اتفاق رخ نمی دهد.تهران شاید در دوره و تکنولوژی قاجار جوابگو بود و شهری مناسب برای پایتخت بودن بود. اما در حال حاضر و تکنولوژی الان جوابگو نیست مثلا در دوره ی قاجار همه ی ساختمان ها از گل و خشت بودن که به راحتی در هر جای ایران میتوان تامین کرد اما الان همه ساختمان ها باید از بتن و سیمان و گچ و میل گرد و... ساخته بشوند و در تهران حتی گچ هم نمی توان پیدا کرد و از هر استانی که بتواند برای رفع نیازهایش استفاده می کند
هانیخ۲۸۷۲۶۳۹۱۹:۵۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا همین طوره اخه من صبح ها میرم مدرسه بخاطر الودگی هوا نمی تونم نفس بکشم بعد این ملت مدرسه رو حضوری کردن که بچه ها درس بخونم نصف ملت درس دوست ندارند به زور میرن مدرسه مدرسه مهمه یا سلامتی بچه ها تو خونه هم میشه خوند
ناشناس۲۸۷۱۶۹۰۱۱:۳۸:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
چند سال پیش چیزی بنام مازوت سوزی نبود یا بنزین ها آنقدر بی کیفیت نبود.الان شما دوست داری سرطان بگیری میل خودته .
ناشناس۲۸۷۱۸۲۵۱۲:۵۵:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
در نیروگاههای تهران مازوت سوزی نداریم ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شده اکنون 1000 واگن مترو کمبود داریم و تعداد اتوبوس های شهر از 6000 عدد در 8 سال گذشته به 2000 کاهش یافته است به قول خود محسن هاشمی در 4 سال گذشته که اصلاح طلبان مدیریت کردند حتی یک کیلومتر خط مترو نساختن.
ناشناس۲۸۷۲۱۸۲۱۵:۳۹:۴۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
باشه قبول مشکل اصلاح طلبا بودن نه کمبود بودجه و تحریم !! خب پس چرا اصولگراها تو این دو سال حداقل نصف کیلو متر مترو رو نساختن ؟!
ناشناس۲۸۷۳۲۷۸۰۰:۱۵:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۴
شهرداری تهران خبرداد در اسفند ماه 4 ایستگاه جدید مترو افتتاح می شوند.
ناشناس۲۸۷۳۶۷۶۰۹:۱۴:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۴
اصفهان که میسوزونن...مگه ایران تو تهران خلاصه میشه!جلل خالق
ناشناس۲۸۷۲۸۲۴۲۱:۰۷:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
عزیزم بچه ها اگر تعطیل بشن چیزی یاد نمیگیرن بازیگوشی میکنن حداقل پیش معلم نمیتونن بازی گوشی کنن گوش میدن تازه دوست ندارن تو خونه تنها باشن مخصوصاً بچه من که تک فرزنده
ارزو حسین خانی۲۸۷۱۷۹۰۱۲:۳۲:۱۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
این چه وضعی هست حداقل مدارس ابتدایی باید تعطیل باشد وبچه ها به حالت آنلاین مخصوصا ابتدایی ها بهتر یاد میگیرند چون در مدرسه بازیگوشی وبازی میکنندوباید به حالت آنلاین باشدومخصوصا کرونا هم هست وآنها واکسن نزدند
ناشناس۲۸۷۲۳۹۹۱۷:۴۲:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دقیقا باید حد اقل ابتدایی تعطیل میشد
ناشناس۲۸۷۳۴۰۴۰۱:۲۲:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۴
خیرمگه ماراهنمایی هاآدم نیستیم اگه قرارتعطیل بشه بایدتمامی مقاطع تحصیلی تعطیل بشه
ناشناس۲۸۷۳۶۳۰۰۸:۳۶:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۴
سلام عزیزم چون فرزند خودتون ابتدایی هست میگی راهنمایی و دبیرستان ریه ندارند مهم نیست شما درست میگید ولی دلت باید برای کل بچه ها بسوزه وقتی ناسالمه برای تمام گروه سنی خودشون اعلام می کنند ناسالم یعنی همه بچه ها رو در نظر بگیرند وبزرگوار آموزش و پرورش اگه مقایسه با کشورهای دیگر میکنند شرایط و امکانات رو هم در نظر بگیرند وبعد شکر بفرمایند
ناشناس۲۸۷۳۶۸۵۰۹:۲۱:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۴
من دیگه بیشتر از این کشش ندارم به دوقلوهام درس بدم،کلا مدرسه رو تعطیل کنن،هر وقت آلودگی رو جمع و جور کردن،مدرسه رو باز کنن
ناشناس۲۸۷۴۰۴۵۱۳:۲۸:۰۲ ۱۴۰۱/۱۱/۴
ولی زنده بمونن و درگیر دکتر نشویم خیلی بهتر که باسواد بیمار تحویل جامعه بدیم
ناشناس۲۸۷۱۸۳۶۱۳:۰۰:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
خوب اینجا هم برای بچه ها هزینه کنن و دستگاه تصفیه هوا بگذارند ،امکانات مدارس ما مثل مدارس خارج از کشور است!؟
ناشناس۲۸۷۲۱۸۷۱۵:۴۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تعطیلی والا فقط تهرانیا تعطیلات دارن جاهای دیگه قشنگ مدارس بازه بعد هم آموزش مجازی باید روش کاربشه اینترنت هم باید پرسرعت باشه کشتینمون از بس تو هوا حرف میزنید مخصوصا وزیر بره رتبه بندی رو جمع کنه بعد بیاد حرف بزنه
ناشناس۲۸۷۲۵۲۵۱۸:۵۴:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
نه عزیزم:|
محمد۲۸۷۲۶۰۲۱۹:۳۷:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
یک روز ما بچه طهران ها می‌گفتیم با شهرستانی ها چه کنیم حالا با خودمون کنار آمدیم که هم وطن هستیم ولی خدا لعنت کنه کسی را که باعث وارد شدن افغانی ها به طهران شدن هم باعث گرانی و اجاره خانه شد هم باعث بیکاری جوان ها .
علی۲۸۷۲۷۲۰۲۰:۱۸:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وقتی میگن آلودگی ،یعنی ذرات بسیار ریزی که از طریق تنفس جذب خون میشن و باعث لخته خون و خدای نکرده سکته مغزی و قلبی میشوند ،الودگی داریم تا الودگی
مخاطب۲۸۷۲۷۴۶۲۰:۲۸:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
میدونین این الودگی چه ضرری به افراد به خصوص دانش آموزان میزنه؟واقعا این مسئله شوخی بردار نیست لطفا جدی بگیرید ...
ناشناس۲۸۷۲۷۹۴۲۰:۵۱:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
خوب نیست که مدارس تعطیل شود
زهرا۲۸۷۳۲۳۰۲۳:۵۵:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
در عرض ۱۵ سال از رتبه ۱۶ آلودگی رسیده به رتبه ۴ چهارمین کشور آلوده دنیا میفهمی یعنی چی؟؟؟ در حالیکه کشورهای خیلی خیلی پرجمعیت تر و حتی صنعتی تر تا این حد آلوده نیستن
ناشناس۲۸۷۳۳۴۲۰۰:۴۱:۴۰ ۱۴۰۱/۱۱/۴
دوست عزیز الان من یک روز رفتم دبیرستان از صبح گلوم درد می‌کنه اگه این سطح از آلودگی طبیعی هست لابد کل مردم دنیا همیشه گلو درد دارن انگار که ما هوای پاک کرج با شاخص ۳۰ یا چهل ندیدیم برو بیرون نگاه کن کوه دیده نمیشه شاخص ۱۶۸ هست بعد میگی طبیعیه و همه جا هست ؟
ندا۲۸۷۳۷۷۹۱۰:۴۳:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۴
بله منم هم موافقم مدارس باید تعطیل بشه الان فقط سلامتی بچها مهمه مسولین محترم باید رسیدگی کنن چرا با این اوضاع مدارس بازه
ناشناس۲۸۷۰۷۶۹۰۰:۴۵:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
احتمالا فشار مدارس غیر انتفاعی و اولیای کارمند که نمی خواهند فرزندانشان در منزل بمانند، این وضعیت را به وجود می آورد. وزیر آموزش و پرورش باید روند قانونی را که همان تشکیل کمیته اضطرار هوا است رعایت کند. ولی عجیب است که شخصا ورود به موضوع می کند
ناشناس۲۸۷۲۲۰۴۱۵:۵۰:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
والا ما بچه هامون غیر انتفاعی هستن و هیچ اصراری نکردیم برای حضوری
محمد۲۸۷۳۰۶۱۲۲:۴۶:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
جناب وزیرشمانمیخوادبه فکرافت تحصیلی باشی به فکرمریض نشدن بچه هاباش بچه ای که مریض میشه افت تحصیلی نداره ولی غیرحضوری داره ؟شماکه میای میگی مدارس بازه ولی هیچ فعالیتی داخل حیاط نداشته باشن کو؟امروزبچه های ماصف بستن ,زنگ تفریح بیرون بودن ,حتی ورزش هم رفتن بیرون .... دانش اموزی که مریض میشه مدرسه نمیتونه بره کاملاعقب میمونه .حداقل غیرحضوری چندتافیلم معلم نگاه میکنه یادمیگیره پس اول سلامتی مهمه.
ناشناس۲۸۷۰۸۲۱۰۱:۱۳:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
کلا در زمستان حرکت وسایل نقلیه شخصی نباید مجاز باشد
ناشناس۲۸۷۱۷۴۳۱۲:۰۰:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سوخت خودرو را استاندارد کنند نه تردد خودرو را ممنوع...
ناشناس۲۸۷۲۱۸۸۱۵:۴۲:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بله باید مشکل رفع بشه وگرنه تا کی می خوایم مملکت رو تعطیل کنیم ؟! دنیا نمی ایسته که ما بهش برسیم !!
ناشناس۲۸۷۰۸۴۳۰۱:۲۱:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آیا جور این وضعیتی که نتیجه سیاستهای غلط مملکت داری مسئولین است را باید معلمین و دانش آموزان به گرده بکشن ؟! خدا شاهده از وقتی دوباره مدارس غیر حضوری شده من معلم حتی یک شب زودتر از ۳ یا ۴ نصف شب نخوابیدم ؛ چون با این نت « ضعیف » که اشک آدم رو در میاره !! بارها و برای هر درس باید محتواهای آموزشی را از تلگرام فیلتر شده به شاد و ایتا بفرستی تا فردا سر کلاس وقت شما و بچه ها را برای دانلود آنها نگیره !! و تازه بعد از پایان کلاس هم می ماند دیدن تکالیف وبازخورد و کارهای جانبی دیگر و بازهم آماده شدن برای کلاس فردا !! در حالی که با این همه زحمت وقت‌گیر مطمئنی حق آموزش را ادا نکرده ای و دانش آموزت درست نیاموخته و مقصر هم نیست !! حالا آقایان دلشان خوش باشد به خاطر سیاست هایشان به روزی افتاده ایم که با این حجم گاز توان گاز رسانی نداریم وبا یک برف سبک کل کشور زمین گیر می شود و با سوخت نا مرغوب و مضر هوای نفس کشیدن هم نداریم !!
ناشناس۲۸۷۱۳۹۷۰۹:۳۳:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اونی که بخواد بخونه تو خونه ام میخونه نمی‌خواد تو نگرانشون باشی
ناشناس۲۸۷۱۶۶۷۱۱:۳۳:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
پسر بچه هفت هشت ساله داریم تعطیل میشن فقط بازی و داد و فریاد. بچه باید انرژیش رو تو مدرسه خالی کنه نه تو آپارتمان. مشاغل مختلف همسایه هستند نمیشه همه چیز بهم ریخته
بی نام۲۸۷۲۹۳۴۲۱:۵۸:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
انرژی تو مدرسه تخلیه نمیشه باید وقت بزاری وپول خرج کنی کلاس ورزشی و هنری ثبت نام کنی
ناشناس۲۸۷۳۴۸۵۰۲:۵۹:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۴
شما بهتر است بچه تان را به باشگاه بفرستید تا انرژیش تخلیه بشه.
ناشناس۲۸۷۲۲۱۲۱۵:۵۵:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
کامنت گذار ۲۸۷۱۳۹۷ اولا تو نه و شما !!دوما من معلم اگر نگرانم چون می بینم این مشکلات قرار نیست حالا حالاها دست از سر ما برداره و قراره تا کی به جای رفع ریشه ای مشکل با تعطیلی مدارس و ادارات و کارخانه ها به مقابله با آنها بپردازیم ؟!! سوما مطمئن باش آنکه درسش را می خواند در کلاس حضوری به مراتب بهتر از مجازی خواهد بود و ما با اشتباهات خود حق نداریم این امتیاز را از او بگیریم و نسبت به او مسئولیم !! در ضمن در کامنت من درخواست باز شدن مدارس نبود بلکه درخواست رفع مشکل بود !! حالا جنابعالی اگر نگران باز شدن مدارسی باید علت را در خودت پیدا کنی !!
ناشناس۲۸۷۳۴۱۹۰۱:۳۰:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۴
افرین به شما معلم دلسوز .انشالله موفق باشی عزیزم .
S.g۲۸۷۳۷۵۸۱۰:۲۰:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۴
شما درست میگید ولی اگر می خواستند برای آلودگی فکری کنند تا حالا کرده بودند واین مشکل هر ساله نبود ولی اثرات آلودگی خیلی زود با انواع بیماری ها خودش رانشان خواهد داد وان موقع بدون سلامتی تحصیلات به درد بچه ها نخواهد خورد
ناشناس۲۸۷۳۳۰۶۰۰:۲۶:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۴
ضمن تشکر از شما که دلسوزانه به فکر فرزاندان ما هستید به نظر بنده حداقل کار در این شرایط درست کردن زیر ساختها ست وقتی شبکه های اجتماعی کار نمیکندد و اینترنت فیلتر است و حتی دسترسی برقراری ارتباط از طریق شاد سخت است خوب حق با شماست ولی در هر صورت ایا درست است سلامت فرزندانمان تهدید شود
محمد۲۸۷۰۹۲۳۰۲:۱۶:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
فوق العاده بود و واقعا حرف های درستی زدید کاش این خبر پخش بشه و همه بخونن
ناشناس۲۸۷۰۹۳۳۰۲:۲۲:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اون موقعی کا باید تعطیل کنن نمیکنن.
ناشناس۲۸۷۲۴۲۰۱۸:۰۰:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اول هفته رو تعطیل میکنن که بچه ها ذوق مدرسه دارن آخر هفته تازه یادشون میاد بفرستشون مدرسه
رضایی۲۸۷۰۹۴۱۰۲:۳۰:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام چرا فکر سلامتی دانش آموزان نیستند
ناشناس۲۸۷۱۸۰۲۱۲:۳۹:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دوتا دخترم مریض شدن تو این هوا تورا خدا تعطیل کنید ریه بچها داغون میشن
ماریا۲۸۷۱۹۷۶۱۴:۰۷:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
هوا واقعا افتضاحه بچه ها بیرون میرن و میان کسل میشن و سردرد میگیرن اینطور بیشتر از درس عقب میوفتن
ناشناس۲۸۷۳۰۶۸۲۲:۴۷:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا اسفناکه متاسفم باید بود با جون بچه ها بازی می کنند که سیاست رو درست کنند این اصلا منطقی نیست
بی نام۲۸۷۰۹۴۵۰۲:۳۵:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعن حق می‌گوید خدارو خوش نمیاد تمام بچها مریض میشن آخه چرا آقای وزیر آموزش وپرورش این کارها میکنه
مینا۲۸۷۱۶۱۴۱۱:۰۸:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من هم بچموتو این هوای سمی نمیفرستم مادرا و پدرا والا بخدا جون بچه ها سلامتی‌شان از همه چی مهمتره بچه هامونو بادست خودمون نابود نکنیم
S.g۲۸۷۳۷۴۶۱۰:۰۸:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۴
دمتون گرم.والا تو کرونا هم بچه ها تو خونه درس خواندند .چرا حالا نمیشه.همه می‌دونیم درس خواندن حضوری خیلی بهتره ولی بچه مریض به چه دردش میخوره
ناشناس۲۸۷۱۷۰۴۱۱:۴۵:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
چرا مدارس رابازکردین بااین آلودگی هوا واقعا نمیتونین درست تصمیم بگیرین
ناشناس۲۸۷۲۹۶۲۲۲:۱۱:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من که وقتی به بچم گفتم فردا تعطیل نیست خیلی خوشحال شد انگار که دنیارو بهش داده بودن
بی نشان۲۸۷۰۹۶۲۰۳:۰۵:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا این چه وضعشه...تعطیلی مدارس بخاطر آسیبی هست که به جسم دانش اموزان وارد میشود نه به خاطر جلوگیری از آلودگی هوا...الان با این وضع آلودگی هوا چرا کمیته اضطرار خودشو کنار کشیده و گفته من در بازگشایی مدارس دخالتی ندارم...پس بهتره کمیته اضطرار تعطیل شه و بیخود حقه بیت المال تو جیبشون نره
ناشناس۲۸۷۱۳۶۸۰۹:۲۲:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اونوقت سلامتی جسم بچه ها براتون مهمه اما سلامتی روحشون نه؟؟؟ میدونید توی این دوسال کذایی، چه با فضای مجازی چه بر سر بچه های ما اومده؟؟؟ همه کشور آلودگی هوا دارن، ولی آخرین جایی که تعطیل میکنن مدارسه!!
ناشناس۲۸۷۱۶۰۵۱۱:۰۴:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلامت روح دانش آموز وظیفه پدر و مادرهاست
ناشناس۲۸۷۲۰۳۷۱۴:۳۱:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دوست گرامی واقعا فکر میکنید اگر مدارس تعطیل نمیشد بچه ها با فضای مجازی کاری نداشتند ،اتفاقا تعطیلی مدارس باعث شد بجه ها از هم دور باشند و بسیاری از سایتها و فیلمها و برنامه ها رو بهم معرفی نکنند
ناشناس۲۸۷۲۴۸۷۱۸:۳۰:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تعطیلی مدارس باعث شده بچه ها از هم دورباشن !!!!عزیزم وقتی مدارس تعطیله به بهانه شاد بیست و چهار ساعت بچه ها دنبال رل بازی هستند اما اگر مدارس باز باشه کلا گوشی رو از دانش آموز میگیریم تا تابستون
ناشناس۲۸۷۰۹۹۷۰۴:۲۲:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
احسنت یعنی سلامت مخاطره باشد... آلودگی و... استثنا نبوده؟! به چه قیمتی سر کلاس حضوری باشند... مریضی و روانه مریضخانه شدن یا دانشمند شدن در نظام کیفی الان مگر تو غیر حضوری آموزش تعطیل بود؟!!!! تضمین سلامت و تعریف استثنائات از نظر وزیر چیست.؟!! حتما متفاوت است!!!
ساناز اسدی۲۸۷۱۰۰۹۰۴:۴۵:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
کاش بیشتربه فکرسلامتی مردم وبچه هاباشید، من که به شخصه بجه خودم رو نمیزارم به مدرسه برودبااین وضعیت سمی بودن هوا
ناشناس۲۸۷۱۳۶۱۰۹:۱۸:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
این هوای سمی فقط داخل مدارس هست؟
ناشناس۲۸۷۱۸۵۰۱۳:۰۷:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
نه خیر فقط داخل مدارس نیست و افرادی که به موضوع آلودگی و سلامتی حساس هستن خودشون از خونه بیرون نمیان خود من الان یکهفته بیشتره که خونه موندم با فرزندم اگه راه چاره ای داشتم همسرم رو هم نمیذاشتم از خونه بره بیرون . بچه ای که بخواد درس بخونه در خونه هم میخونه کسی هم که نخواد درس بخونه تو مدرسه غل و زنجیرش کنین هم نمیخونه .پس خیلی حضوري یا غیر حضوری فرقی نمیکنه ضمن اینکه تو حضوری بچه ها از همکلاسی هاشون حرفهای زشت یا کار های بد هم یاد میگیرن
ناشناس۲۸۷۲۲۱۹۱۵:۵۹:۴۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
عجب منطقی !! یعنی قراره بچه ها زندگی در اجتماع رو یاد نگیرن چون در اجتماع با حرف بد آشنا میشن ؟!!
رحیمی۲۸۷۱۵۸۴۱۰:۵۳:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
به نظر من این تصمیم واقعا اشتباه هست که با وجود الودگی مدارس باز باشد سلامتی فرزندان ما مهم تر از تحصیلشان هست واگر قرار هست هر کس در حیطه کار دیگری دخالت کرده و تصمیم بگیرد پس چرا این نهادها ایجاد شده مثلا این وظیفه به عهده کمیته اضطرار هست و نباید یک وزارت دیگر در کار آنها دخالت کند و از قدیم گفته اند عقل سالم در بدن سالم هست بچه های ما باید سالم باشند که بتوانند پیشرفت علمی داشته باشند دختر من وقتی الودگی میشه آلرژی میگیره و بدنش کهیر میزنه تنگی نفس میگیره
خانم میرزایی۲۸۷۲۱۲۳۱۵:۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آفرین به این طرز فکر،احسنت ،من همه صحبت های شما را تایید میکنم،بچه اگه درسخوان باشه حضوری وغیر حضوری تفاوتی براش نداره .....
ناشناس۲۸۷۲۳۰۵۱۶:۳۵:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
یعنی چه بچه اگر درس خوان باشد خودش درس می خواند مگر همه بچه ها از نظر سطح یاد گیری در یک اندازه هستند یا همگی با یک روش می آموزند ؟! خیلی پدر و مادرها به دلیل ساعات کاری و گرفتاری های شغلی یا عدم آشنایی با روش های آموزشی توانایی رفع اشکالات درسی فرزندشان را ندارند ! از طرفی یک معلم در فضای مجازی آنهم با کندی اینترنت که به مراتب نسبت به دوسال قبل بدتر شده و ارتباط کلامی غیر مستقیم تا چه اندازه می تواند مفاهیم درسی را به این دانش آموزان بیاموزد ؟!! امروزه به دلیل سالهای مجازی بسیاری از دانش آموزان ابتدایی در خواندن ونوشتن که پایه و اساس یادگیری بقیه دروس است دچار مشکل هستند حالا مشکل این دانش آموز قرار است کی و توسط چه کسی رفع شود خدا داند !! از طرفی آموزش که فقط درس و مشق و ریاضی نیست بچه ها نیاز به ارتباط با گروه همسن و آموزش های اجتماعی دارند ! این نظر را نمی دهم که بگویم طرفدار باز شدن مدارس هستم خیر چرا که قطعا سلامت فرزندانمان از همه چیز مهم تر است این را می گویم که بدانیم باید فکر اساسی کرد باید برای رفع آنچه باعث تعطیلی مدارس می شود ریشه یابی کرد و راه رفع اساسی آنها را پیدا کرد و این باید مطالبه مردم از مسئولین باشد!
محسن بابا۲۸۷۱۰۳۰۰۵:۲۰:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با غیر حضوری کردن مدارس دور درس و مدرسه راخط باید کشید و بچه ها با بودن معلم انگیزه درس ندارند وای به حال غیر حضوری
ناشناس۲۸۷۲۸۴۸۲۱:۱۷:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعاً درست میگید
مریم۲۸۷۱۰۴۳۰۵:۴۴:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اگه بچه ما مریض بشه وزیر آموزش وپرورش میاد پول ودرمان بده پس الکی نشین برای خودت تصمیم گیری نکن هیچ کس بچه اش را نمیفرسته توی این هوای آلوده
ناشناس۲۸۷۱۳۷۳۰۹:۲۴:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
حالا اگه مدرسه نره مریض نمیشه!!!! ینی شما اصلا بیرون نمی‌بریدش!!!
ناشناس۲۸۷۱۶۷۱۱۱:۳۵:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بحث آلودگی که خیلی مهم هست جدا باشه بحث سرما و کروناهم هست.چرا کشورهای دیگه رو باچیزها و معیارهای دیگه باایران مقایسه نمیکنن فقط اون چیزی که به نفع خودشونه مقایسه میکنن؟
ناشناس۲۸۷۱۶۷۸۱۱:۳۶:۰۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مگه سلامتی بچه ها شوخیه، اگر میتونن هوا رو درست کنن بعد بچه ها رو بفرستن مدرسه
ناشناس۲۸۷۱۸۵۷۱۳:۱۱:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وقتی بچه میره مدرسه نمیتونی کنترلش کنی که فعالیت نکنه وتومحیط باز نره ولی توخونه میتونید کنترلش کنید خدایی نکرده چند سال دیگه که همین الودگی موجب ناراحتی هایی از قبیل اسم وقلبی وریوی شد اونوقت همش باید دنبال درمان باشیم وتاآخرعمر باید فقط عوارضش رو بکشیم
ناشناس۲۸۷۱۹۶۸۱۴:۰۵:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
نه عزیز نمیرفتیم از زبان بقیه صحبت نکن اگه بدونی الودگی هوا چه تاثیری رو سلامتیشون میگذاره هیچ وقت این حرف و نمیزدی
یک دانش آموز۲۸۷۲۷۸۲۲۰:۴۵:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا عالی گفتید و من با حرفتون موافقم تو مجازی آدم چهار چشم میشه با این شاد مسخره که همش قاطی داره
ح .ب۲۸۷۳۷۷۵۱۰:۴۱:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۴
ما واقعا از منزل خارج نمیشیم سلامتی بچه هامون خیلی مهم تره
حسن۲۸۷۱۴۳۵۰۹:۵۱:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
ما که فرستادیم شما نفرست بعدش فقط مدرسه هواش الودس تو خونه یا پارک یا دورهمی که تشریف میبری هوا تمیزه تاسف باید خورد اینم از تیتر روزنامه اخه الودگی حالا حالا هاهست تاکی باید همه جا رو تعطیل کنیم همینه که عقب مونده هستیم افکار جهان دهمی دارید شما
ناشناس۲۸۷۱۰۴۵۰۵:۴۸:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
كشور علاوه بر بحران اقتصادي در اين دولت بحران مديريتي هم وتصميم گيري هم اضافه شده
علی۲۸۷۱۰۵۴۰۶:۰۰:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقای وزیر اگر مشکلی برای بچه ها پیش بیاد جوابگو هستی؟ نه یه مدرسه درست و حسابی داری نه معلم باانگیزه ای مونده نه سیستم آموزشی درست و درمونی داری!
سحر۲۸۷۱۰۷۳۰۶:۱۶:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
امروز وضعیت الودگی هوا بسیار بده و چند منطقه رنگ بنفش دارن که خطرناکه..وزیر فقط،بخاطر لجبازی و اینکه حرفش،روی زمین مونده بود همچین دستوری صادر کرد در حالیکه من مادر نمیبخشمش و کاری هم از دستم برنمیاد چرا باید یک وزیر اجازه داشته باشه اینقدر راحت با سلامتی پاره های تن ما بازی کنه!!!؟
ناشناس۲۸۷۱۷۴۶۱۲:۰۱:۵۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من با حرف شما موافقم الان پسر من بخاطر آلودگی هوا رییش عفونت کرده فعلا باید بمونه خونه تا خوب بشه اگه بره مدرسه با این وضعیت آلودگی هوا بدتر میشه
ناشناس۲۸۷۲۲۳۸۱۶:۰۵:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
احسنت واقعا مشکلی برای بچه ها پیش بیاد جوابگو هستن آقای وزیر .....
میترا۲۸۷۱۰۸۷۰۶:۳۳:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
جون بچه هامون شده بازیچه دستشون کشورهای دیگه خیلی کارهای دیگه هم میکنن فقط اونکه به نفعتون هست میبینین؟
محمد۲۸۷۱۱۰۰۰۶:۵۲:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وزیر آموزش و پرورش چه تخصصی در خصوص آلاینده های هوا و بیماری های واگیر داره؟؟ گفته من شاخص های جهان رو نگاه کردم اینطور نیست که مدارس باید تعطیل بشه ، کسی نبود بگه به ایشون که در کنار شاخص های هوای جهان نحوه ی آموزش و کیفیت مدارس جهان رو هم یه نگاه مینداختی!!! نه به خاطر بعضی مسایل داخلی خود آموزش پرورش جون بچه های مردم رو به خطر مینداختی.... کلاس های ۴۰ نفره مدارس دوشیفت که حتی معلم ورزش و ... ندارن سرویس بهداشتی درستی ندارن تهویه و گندزدایی کلاس ها که یک شوخیه معلم های جدید هم که گلی به جمال حق التدریس ها مقایسه کردن آقای وزیر باید در همه جوانب باشه.... در بیماری و سلامت تک تک فرزندان این مملکت شما تصمیم گیران سهیم هستید.... یاد شهید رجایی بخیر که می‌گفت: در جهنم جایی است که گناه ۳۶میلیون انسان توش نوشته میشه اونجا جای من هست که با هر تصمیم و هر بله و هر نه من روی زندگی یک ملت تاثیر می‌ذاره.... آقای نوری حواست باشه چکار می‌کنی و چی میگی خسرالدنیا و الاخره نشی
ناشناس۲۸۷۱۴۱۶۰۹:۴۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آفرین. دقیقا درست گفتید. دلم برای خودم و 80 میلیون هموطنم میسوزه.
ایران۲۸۷۱۹۴۹۱۳:۵۶:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
ایکاش حداقل وقتی غیر حضوری میشه یه کم پیچ سرعت اینترنت را بچرخونن ،شاد که کلا بالا نمیاد هم بچه ها و هم معلم را ناشاد میکنه .بقیه پلتفرم ها هم با وجود اینترنت ضعیف دچار مشکل میشن .آخه مشکلات تو این مملکت با این رئیس و روسای داغون یکی دوتا نیست .
ناشناس۲۸۷۳۶۸۷۰۹:۲۲:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۴
عالی واقعا همین طور هست باشما کاملا موافقم
خدا۲۸۷۱۱۰۴۰۶:۵۶:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا جای تاسف داره این آقای وزیر شرمنده میکنن می‌خواهند جامعه پراز دکتر ومهندسی باشه نه اینکه الان شغل فراوان آقای وزیر استیضاح باید شوی با جون بچها بازی میکنی
ناشناس۲۸۷۱۱۰۶۰۶:۵۷:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
نمیدونم آیا میشه بچه مسولین هم در این هوا مدرسه برن
مصطفی اله وردی۲۸۷۱۱۱۰۰۷:۰۱:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اولا کمیته اضطرار که اصلا تشکیل نمیشه اینو علنی اعلام کردند که این جلسات تلفنی برگزار میشه و جلسه ای که تلفنی برگزار بشه مصوبه هم تلفنی خواهد بود. دوم اینکه تا کی باید دانش آموزان از درس لطمه بخورند؟ این آقایان فقط بلدن مدرسه تعطیل کنند آیا اقدام دیگری انجام میدن که آلودگی برطرف بشه؟ کلی اتوبوس دودزا در تهران تردد میکنند‌ سوم اینکه اگر مدرسه تعطیل بشه و دانش آموز در منزل بمونه آیا در منزل دستگاه تصفیه هوا وجود داره که دانش آموز آسیب نبینه؟
وی۲۸۷۱۱۲۰۰۷:۰۷:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دقیقا همینه وقتی هوا آلودست چرا بچه ها باید بروند مدرسه مخصوصا بچه های دارای بیماری زمینه ای
موعود۲۸۷۱۱۲۷۰۷:۱۲:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بچه ها با آلودگی هوا از دست برن، بهتره تا بیان توی فضای مجازی امثال تو مخش پر کنی از چرت وپرت، خطر فضای مجازی صد برابر آلودگی هواست.
ناشناس۲۸۷۱۱۳۳۰۷:۱۶:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
درکشوری زندگی میکنیم که مسئولین اتفاق نظر ندارن اگر وزیر دلش برای آموزش میسوزه کیفیت آموزشی،روببره بالا مجازی وغیرمجازی نداره معلمان اونقدر مشکل دارن برای بچه ها دلسوزی نمیکنند بعد میخواد با سلامت بچه ها به بهانه آموزش بازی کنه
ناشناس۲۸۷۱۱۳۶۰۷:۱۸:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام به چه دلیل وزیر آموزش و پرورش تصمیم میگیره که بااین آلودگی باید مدارس باز باشد.اگر دانش آموزی مریض شودچه کسی جوابگو خواهدبود لطفاً مدارس راتعطیل کنید
ناشناس۲۸۷۱۱۴۰۰۷:۲۱:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
والا دیشب اعلام کردن زاهدان تعطیله امروز صبح مدرسه باز بود ودانش آموزان داشتن مدرسه میرفتن ،،با گذاشتن خبرهای ضد ونقیض دچار سردرگمی میشیم ،یا خبر ونذارند یا با هم هماهنگ باشن
شهروند۲۸۷۱۱۴۲۰۷:۲۱:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا تاسف باراست بچه های معصوم چرا بایدقربانی شوند
ناشناس۲۸۷۱۱۵۰۰۷:۲۴:۵۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وزیر آموزش پرورش فکر سلامتی بچه های مردم نیست سلامتی بچه ها مهم تره تا سواد ودرس وقتی سلامتی نباشه درس هم مهم نیست . من یک آموزگار پایه سوم هستم وقتی این طفلکی هارو میبینم همش در حال سرفه هستن واقعا دلم به حالشون میسوزه.
عطیه محمدی۲۸۷۱۱۵۶۰۷:۳۰:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا این چه وضعی است ؟
ناشناس۲۸۷۱۱۵۸۰۷:۳۲:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعااین وسط جون بچه های مادرخطرهست رسانه تعطیل اعلام میکنه.مدیرمدرسه باصلاحدیدمنطقه بازمیکنه واقعااین هماهنگی عالیه بعدماراباکشورهای دیگه مقایسه میکنه
موحدی قمی۲۸۷۱۱۶۲۰۷:۳۴:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با عرض سلام از شما خواهش میکنم مطلب من رو به وزیر آموزش و پرورش برسانید بچه های دبستانی هنوز کوچک هستن طاقت آلودگی هوا رو ندارن سلامتی‌شان به خطر می افتد خواهش میکنم خواهش میکنم مدارس رو غیر حضوری کنید سلامتی بچه ها از همه چیز باید برای وزیر مهم تر باشد لطفا
ناشناس۲۸۷۱۱۶۳۰۷:۳۴:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با سلام به نظر من در این شرایطی که کرونا و آلودگی هوا وجود دارد نباید مدارس باز باشد آیا درس خواندن بچه هایی که هفته ای یک بار به خاطر بیماری در خانه می‌مانند فایده‌ای هم دارد . ایاوزیر آموزش وپرورش و ریس جمهور از این که شفاژ مدارس خاموش است خبر دارن؟یا گاز را به ممالک دیگر ندهند وسایل گرمایشی مدارس کار کند یا باید مدارس تعطیل باشد .امتحانات دوره متوسطه اول هم آنلاین داده شود اینقدر دانش آموزان را در این سن دچار اظطراب واسترس نکنید.
ناشناس۲۸۷۱۱۶۵۰۷:۳۵:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
ریشه اصلی ابن مشکلات رو بخشکانید تا مجبور به تعطیل کردن مدارس وادارات وکسب وکار مردم ودر اصل تعطیل کردن مملکت نباشیم با این وضعیتی که پیش می رویم به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور عقب مانده هستیم ودنیا برای ما صبر نمی کند !
ناشناس۲۸۷۱۴۲۵۰۹:۴۶:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا درسته. متأسفم برای خودمون.
ناشناس۲۸۷۱۱۶۹۰۷:۳۷:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعانمیشه نفس کشید.توراخدامدارس راتعطیل کنیدوخواهشابه مناطق ومدیران بفرماییدخودسرانه مدرسه رابازنکنن اینهمه اصرارمدیران برای چیه؟ به خدابچهاعقب نمیمونن.اونی که اهل درسه.بامجازی هم میخونه
ناشناس۲۸۷۱۱۷۴۰۷:۴۰:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مگه بچه ها آدم نیستن مگه سلامتیشون مهم نیست همین فقط خواستید گاز رسانی کنید خودتون آدم خوبه باشید مگه وزیر آموزش و پرورش کارشناس در این حد تصمیم میگیره تو این آلودگی کاسه داغ تر از آش شده
ناشناس۲۸۷۳۲۰۵۲۳:۴۵:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با این آلودگی هوا ومریضی تصمیم درست برای این بچه ها دبستان گرفته بشه هوا خیلی سرد ومریضی زیاد شده
ناشناس۲۸۷۱۱۷۷۰۷:۴۳:۳۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بچه من مشکل داره وقتی تو این شرایط الوده مدرسه رو باز میکنی بچه من تو این شرایط مریض بشه تودرمانش میکنی بروالودگی رو بر طرف کن بعد مدرسه رو باز کن .
ناشناس۲۸۷۱۱۷۹۰۷:۴۴:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
ما کجای زندگیمون مثل بقیه کشوراست که این قسمتش باشه. سلامت آدمای یه جامعه خیلی مهمه، که متاسفانه همیشه در کشور ماقربانی سیاست ها میشن
ناشناس۲۸۷۱۱۸۴۰۷:۴۷:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا تاسف برانگیز است این همه تناقض. درثانی سلامت بچه ها قطعا مهمتر است. و ثالثا گرچه کلاسهای حضوری کارایی بیشتری دارد اما در زمان کرونا بنا به شرایط ،شرایط آموزش در شاد خیلی بهتر از الان و با برنامه تر بود.این بی برنامگی آموزش و پرورش بیشتر ضربه می زند.
ناشناس۲۸۷۱۱۹۲۰۷:۵۱:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اگر فرزندان ما مریض شدند رئیس آموزش و پرورش میخواد جواب بده؟
ناشناس۲۸۷۱۱۹۶۰۷:۵۵:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
به آسیب پذیرترین قشر جامعه که کودکان مهد و پیش دبستانی هستند هم رحم نکرد...
ناشناس۲۸۷۱۲۰۹۰۸:۰۴:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بله کلی تصمیم میگیرن بچه های ما که بیماری زمینه ای دارن چی تو این هوا چه جوری نفس بکشن
ناشناس۲۸۷۱۲۱۶۰۸:۰۷:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقای وزیر دستور داده بخاطر آلودگی هوا دیگه مدارس تعطیل نشن. واقعا که.
ناشناس۲۸۷۱۲۲۴۰۸:۱۰:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وقتی سلامتی بچه ام به خطر بیفتد صد ساله دیگه هم نمی خواهم بچه ام درس بخواند. با این تصمیم گیری های بدون کارشناسی این دولت، اقتصاد که هیچ سلامتی مان هم در خطر است.
ناشناس۲۸۷۱۲۳۰۰۸:۱۴:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
در نظام حکمرانی ایران، تنها چیزی که اهمیت ندارند مردمی است که آنان را حاکم کرده اند.
صدف۲۸۷۱۲۴۰۰۸:۲۰:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
خودشون مشکل ندارن که. بچه های بیچاره مردم گرفتار میشن.
ناشناس۲۸۷۱۲۴۲۰۸:۲۱:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با تمام سختی کلاس های انلاین برای مادران و دانش آموزان اما جان بچه ها مهم تره و نباید مدارس در صورت آلودگی هوا حضوری باش
ناشناس۲۸۷۱۲۵۸۰۸:۲۹:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با سلام . واقعا به عنوان یک والدین یک دانش آموز ابتدایی میخوام بدونم وزیر محترم آموزش و پرورش خودشونو رو در چه جایگاهی می بینن یا می دانند که در مورد سلامتی بچه های مردم تصمیم میگیرن ؟؟؟ ما فرزندانی با روح و جسم وروانی سالم میخواهیم هر چند کم سواد نه فرزندانی ناقص و مشگل دار ولی با سواد این موضوع آلودگی هوا در دراز مدت تاثیرات خودشو در کودکان نشان خواهد داد که در اون روز وزیر آموزش و پرورش معلوم نیست کجا خواهد بود !! رسیدگی کنید به این موضوع صدای ما به هیچ جا نمیرسه ...
ناشناس۲۸۷۱۲۶۱۰۸:۳۱:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
چرابایدتواین هوای آلوده بچه دبستانی و ببریم مدرسه چرا برای جان مردم ارزش و احترام قائل نیستید واقعا کمیته اضطرار آلودگی هوا ،وضعیت امروزومساعد برای مدرسه رفتن بچه ها دونستن هیهات
اکرم۲۸۷۱۲۷۵۰۸:۳۹:۴۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
فقط همین بچه ها تو این زندگی برامون مونده،میخوان همین هم ازمون بگیرن
معلم۲۸۷۱۲۹۰۰۸:۴۶:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام وعرض ادب واحترام! در اینجا هرکسی می خواهد بگوید که من وظیفه ی خودم را انجام دادم واگر مشکلی پیش آمده؛ بقیه مقصرند نه من در حقیقت هیچ کس خود را مسئول و موظف نمی داند ویک نوع شانه خالی کردن از وظيفه هست که باب شده متاسفانه هیچکداممان کار گروهی ونظر گروهی را یاد نگرفتیم
ناشناس۲۸۷۱۳۰۶۰۸:۵۱:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا مدرسه مهمتر از سلامتی بچه ها بود؟ چطور این تصمیم رو گرفتند ... امروز سلامتی بچه های عزیز جدی در خطر ...غیر حضوری هم میتونست باشه تو این شرایط بد آلودگی ..واقعا متاسفم که بچه های عزیز ایران باید تو شرایط سختی درس بخونن .این درس خوندن وقتی آینده سلامت نباشن ارزش نداره
صمصام۲۸۷۱۳۰۹۰۸:۵۴:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
همه تصمیم گیری ها در موضوعات دیگر همین گونه است متاسفانه منطقی در تصمیم گیری ها حاکم نیست !
بی نام۲۸۷۱۳۱۱۰۸:۵۵:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تو رو خدا به فکر سلامتی بچه‌ها باشید امروز با باز شدن مدارس کلی ماشین بیرون اومد واین به آلودگی هوا اضافه می‌کنه سرویس مدارس و خودروهای شخصی معلمان و اولیا به خاطر رساندن فرزندانشان واقعا سلامتی بچه‌ها در خطر مدارس رو تعطیل کنید
محمد۲۸۷۱۳۱۳۰۸:۵۵:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا چی اول مهمتره ؟سلامتی و بعد آموزش. اصلا نباید حضوری میشد .بچه های عزیز ایران چه گناهی کردن که باید تو این هوا به مدرسه برن ؟آموزش ببینن و بعد سلامت نباشن؟ کاش آموزش و پرورش مثل بچه های خودشون اول فکر سلامتی بچه ها بودن و غیر حضوری بود مدارس
ناشناس۲۸۷۱۳۱۵۰۸:۵۶:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
کم کم ایشان وزیر همه کاره می شوند راستی برایمان جالب است ایشان به جای همه تصمیم صادر می کنند ....
علی۲۸۷۱۳۱۸۰۸:۵۷:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وزیر از جون بچه های مردم مایع میذاره فردا برای بچه اتفاقی پیش بیاد باید جوابکو باشند
ناشناس۲۸۷۱۳۱۹۰۸:۵۹:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
این دیگه چه وضعی شده هر روز تعطیلی یک روز وا سه برف یک روز واسه گاز یک روز واسه الودگی شهر ما جز شهرهای الودست پس تقصیر بچه هاچیه
ناشناس۲۸۷۱۳۲۲۰۹:۰۱:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام.واقعا این موضوع خیلی عجیب بود! تعطیلی مدارس در آلودگی هوا برای حفظ سلامت کودکان هست .ولی با این کار آقای وزیر موضوع آلودگی هوا هم از این پس یک موضوع عادی در این کشور خواهد بود.امروز شاخص هوا ۱۵۵ بود که بچه ها رفتند مدرسه.باز دم شما گرم که به این موضوع پرداختید.اکثر رسانه ها که فقط تیتر زدند و انگار نه انگار!!!!!
ناشناس۲۸۷۱۳۲۷۰۹:۰۲:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وزیر آموزش وپرورش تصمیم گرفته مدارس حضوری باشه سلامتی ولی بچه هامون مهم تر از تحصیل هست
مادر تنها۲۸۷۱۳۳۳۰۹:۰۵:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آخه خدا وکیلی چه کاری بود که آقای نوری انجام داد مگه خودش بچه نداره تو این آلودگی آدم سرش میترکه.
ناشناس۲۸۷۱۳۳۴۰۹:۰۵:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
والا بعضی استان ها متاسفانه بله قربان گو هر امری هستند فکر بچه هایی که با پای پیاده وبدون لباس گرم ومدرسه ی بدون امکانات گرمایش نمی کنند
ناشناس۲۸۷۱۳۳۶۰۹:۰۶:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آفرین بر قلم توانایت وصد لعنت برسخنان نسنجیده آن هم کسی که بر کرسی وزارت تکیه زده است
ناشناس۲۸۷۱۳۵۱۰۹:۱۵:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دانش آموزان در کلاس باشند یا در خانه چه فرقی میکند؟چرا الکی جو میدید؟ اصلا فکر کردید وقتی مدارس غیر حضوری میشود تکلیف پدر و مادرانی که هر دو شاغل هستند و دانش آموزی با سن پایین دارند چیست؟بچه را کجا باید بگذارند؟
معین۲۸۷۲۱۲۴۱۵:۱۰:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
در مدرسه به هیچ عنوان عایق بندی مناسبی وجود نداره ولی خانه ها اکثرا در و پنجره دو جداره دارن . گردش هوا در مدارس بسیار بیشتره تا خانه ها و رفت و آمد هم در نظر بگیرید
بدون نام۲۸۷۱۳۵۶۰۹:۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا درسته ،ما دیگه خسته شدیم از این بی برنامه گی ها،رو چه حسابی با سلامت بچه های مردم بازی می کنید امروز هوا از دیروز بدتر یه دفعه یاد درس بچه ها میفتن خستمون کردید بخدا
سید رضا حسینی۲۸۷۱۳۶۰۰۹:۱۸:۳۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام وزیرمحترم آموزش و پرورش خودش هم دانش آموز داره که در این هوای آلوده حضوری سرکلاس درس حاضر بشه یا فقط ایشان در پست رياست فقط دستور دادن را یاد گرفتن. و موضوع را از جنبه بالا نگاه میکنند
۱۲۳۲۸۷۱۳۷۹۰۹:۲۷:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
به جای اینکه این بچه های طفل معصوم را هر روز بازیچه قرار بدین. به فکر تعطیلی کارخانه ها . خودروها و سوخت مزخرفتان باشید. با سلامت جسم و روان دانش آموزان بازی میکنید
بدون نام۲۸۷۱۳۸۸۰۹:۳۱:۲۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بچه های من تو غیر حضوری شدن مدرسه ها کلی افت تحصیلی پیدا کردن و همچنین افسردگی .حضوری شدن خوبه ولی بچه ها نباید داخل حیاط برن و از دستگاه تصفیه هوا داخل مدارس استفاده بشه.
من ایرانی ام۲۸۷۱۳۸۹۰۹:۳۱:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام من به جز کار ضروری بیرون نمیرم اما دختر دبستانی م یک روز رفت مدرسه الان ۳ هفته است درگیر آنفولانزا شده وهنوز بیمار است ما که تو این گرونی پول نون به سختی در میاریم درسته همش دنبال دوا دکتر باشیم به خاطر ی عده بی مسئولیت. بحث سلامتیه که خیلی مهمه لطفا مسئولین واقعی تصمیم گیری کنند با این شرایط کرونای جدید، آنفولانزا ،آلودگی هوا ،گرانی وبی پولی،سوء تغذیه،،، ایران رسما شده جهنم .
امید یاوری دارانی۲۸۷۱۳۹۸۰۹:۳۴:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مطمئنا علم اموزی اهمیت والایی دارد ولی طبعا از سلامت جسم و جان بیشتر اهمیت ندارد.نکته مهم انکه همگی دیده ایم که طی حدود 20 سال گذشته با رشد الایندگی و انباشت ان در شهرها با تعطیلی مواجه شده ایم در حالیکه این تعطیلیها هیچ اثر مثبتی بر کاهش الودگی و یا عوارض ناشی از ان نداشته است .چیزی که روشن است انکه عمده این الودگیها ناشی از صنایع و سوخت بی کیفیت و خودروهای سبک و سنگین است که خود معلول مستقیم تحریمها هستند.کیست که نداند تحریمها چه اثرات مخربی بر همه بخشهای گوناگون کشور گذاشته است؟ تا سیاست خارجی تغییر نکند مشکلات این اب و خاک حل نخواهد شد.خود را فریب ندهیم.اوضاع کشور نا مناسب است
ناشناس۲۸۷۱۴۱۷۰۹:۴۳:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آای کاش آقای وزیر می آمد دم صبح پرپر زدن فرزندم بعلت حمله آسم ناشی از آلودگی هوا رادربیمارستان میدید.
شهروند تهران۲۸۷۱۴۲۹۰۹:۴۷:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تنها چیزی که مهم نیست برای مسئولین و خصوصا وزیر آموزش و پرورش سلامتی دانش آموزان است.... یادگیری با چه قیمتی؟ و آیا یادگیری و آموزش همراه با خطر و بیماری‌های جبران ناپذیر سود و فایده ای هم دارد؟
آموزگار۲۸۷۱۴۳۰۰۹:۵۰:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من واقعا نمیدونم وزیر آ.پ واسه چی تو مسائلی که نه بهش علمی داره و نه بهش ربطی داره دخول میکنه .
امید یاوری دارانی۲۸۷۱۴۳۴۰۹:۵۰:۵۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تا وقتی بجای بررسی و شناسایی و حل ریشه ای مشکلات فقط برای رفع تکلیف به معلولها می پردازند چیزی تغییر نمی کند .
ناشناس۲۸۷۱۴۴۷۰۹:۵۶:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
این چه وضعش لابد وزیر آموزش وپرورش خودش فرزند نداره آقا این بچه های طفل معصوم چه گناهی کردن که باید آسیب ببینند
فرزاد۲۸۷۲۹۴۰۲۲:۰۰:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دقیقا یکسری خانواده چونمیخوان بچه رو از سر باز کنن میگن تو آلودگی هم برن از بس بی پدر و مادرن
ناشناس۲۸۷۱۴۴۹۰۹:۵۷:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام روز همگی بخیر وزیر آموزش پرورش محترم احتمالا بچه محصل نداره یاایران زندگی نمیکنن توی این هوای آلوده که نمیشه نفس کشیداگر بچه ای مریض بشه باید کلی پول دوا درمون بدی اون اصلا دارویی پیدا نمیشه وزیر محترم آموزش وپرورش برای مردم کشورت ارزش قائل شو
حق۲۸۷۱۴۶۸۱۰:۰۸:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من یک دانش اموز پایه هفتم هستم . اموزش و پرورش خبر داره ، که ما می ریم مدرسه شوفاژ ها خاموش هستند . هرروز بچه ها با خودشان گاز برقی میارن تا گرما ببمونن . ایا اموزش پرورش می دانه بچه های کلاس ما دیابت دارن توی هوای الوده بی هوش می شن . ایا اموزش و پرورش می دانه بچه ها هر روز ۵ نفر مردود یا اخراج میشن ایا اموز پرورش میدانه معلم فارسی ۸ تم میشه معلم ریاضی هفتم واقعا که الان هم دارن با جون ما بازی میکنن
ناشناس۲۸۷۲۲۴۶۱۶:۰۷:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دقیقاً همینطوره،دختر من با وجود اینکه کلاه و کاپشن داره تو کلاس بازم میگه از سرما یخ میزنیم، حالا هی خودشونو با کشورهای دیگه مقایسه میکنن
ناشناس۲۸۷۱۴۹۳۱۰:۱۹:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
یعنی چه درس بهتره یاسلامتی .سلامتی نباشه چه فایده
ناشناس۲۸۷۱۵۰۱۱۰:۲۱:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بچه ها تو‌مدرسه چیزی یاد نمی گیرند بیشتر زحمت رو دوش والدین هست پس معلم های محترم خیلی هم سنگ آموزش بچه ها رو به سینه نزنید بیشتر به خاطر خودتون هست که کارتون کمتر باشه و تو کلاس هر رفتاری می تونید با بچه ها داشته باشید اما تو آنلاین مجبورین به خاطر والدین رعایت کنید
بدون نام۲۸۷۱۵۰۲۱۰:۲۲:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلامتی بچه ها ازباسوادشدن آنها مهمتراست وزیراموزش وپرورش این روبدونه
ناشناس۲۸۷۱۵۱۱۱۰:۲۵:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
در این شرایط باید آموزش و پرورش مدرسه ها رو از اول شهریور باز کنه و یک ماه زمستان که آلودگی اوج می گیره رو تعطیلات زمستانی اعلام کنه و به مادران کارمند هم دورکاری بدن که حداقل بچه ها آسیب نبینند
ناشناس۲۸۷۱۵۱۲۱۰:۲۵:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بچه های معصوم سرطان می گیرند
م,m۲۸۷۱۵۱۷۱۰:۲۷:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا چرا با این وضعیت بد آب و هوایی مدارس رو حضوری کردین . آقای مسئول خودت رو بزار جای این پدر و مادر تواین وضعیت بد آب و هوای این تهران میدونی داری چه بلایی به سر این بچه ها میارین آقای رییس خودت میدونی که این همه بیماری و غیره چه قدر خطرناک هستش برای تمام دانش آموزان نکنید بزارین این آموزش مجازی پایدار باشه وزیر آموزش پرورش نمیدونه داره چه تصمیمی در مورد حضوری کردن مدارس بلایی داره به سر بچه های مردم میاره آقای ریسی خواهشن مدارس رو غیر حضوری کنین
ناشناس۲۸۷۱۵۲۵۱۰:۲۹:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آلودگی هوا سرطان زا است...
ناشناس۲۸۷۱۵۲۹۱۰:۳۰:۳۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
َآقاي وزیر بچه ها بیمار می شوند
ناشناس۲۸۷۱۵۴۱۱۰:۳۵:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
متآسفم براتون خیلی هواآلوده است گناه مریض شدن این بچه های بیگناه پیش دبستانی وابتدایی به گردن شماست چطورمیخواهیدجواب بدیدلااقل فکری به حال این آلودگیهابکنیدومدارس راحضوری کنید
ناشناس۲۸۷۱۵۵۳۱۰:۴۱:۴۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا اموزش پرورش چه فکری پیش خودش کرده یعنی مدرسه و درس واجبتر از سلامتی و جان بچه هاست وقتی که کمیته اضطرار الودگی میگه الودگی ادامه داره چرا باید وزیر اموزش پرورش بگه مدارس بازه و جان بچه ها رو به خطر بندازه
سحر۲۸۷۱۵۶۲۱۰:۴۳:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا بچه ای که ناراحتی قلبی داره اگر نره از بقیه عقب میفته اگر هم بره سلامتیش در خطره خب پس برای چی شاد را درست کردین برای اینطور موقع ها دیگه. لطفا کمی تامل.....
Arat۲۸۷۱۵۶۶۱۰:۴۵:۰۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقای نوری شما دردت امتحانات هستش ؟ خب بگو چرا بهونه میاری اگه میخواستی تعطیل نکنی همون دوهفته پیش تعطیل میکردی من الان حدود یه هفته هستش به خدا از گلو درد نمیتونم بخوابم سرفه های شدید دارم حداقل بزار استاندار تصمیم گیری کنه چرا خودتو دخالت میدی من الان بمیرم تو میخوای جواب گو باشی ؟ نمیدونم خانواده خودت هم با بقیه مساوی میبینی
ناشناس۲۸۷۱۵۷۲۱۰:۴۶:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
والله من امروز بچه مو بردم مدرسه امتحانم داشت شوفاژ خاموش بود خیلی سرد بود حداقل نکرده بودن زودتر روشن کنن تا آمدن بچه ها گرم بشه از سرما یخ زدیم از وقتی برگشتم خونه همش جلوی بخاریم تا استخوانهام یخ زده بود طفلکی بچه ها که موندن مدرسه این وزیر آموزش وپرورش که هی میگه مدارس حضوری بشه حداقل وسایل گرمایشی بچه هارو هم دستور بده روشن باشه والله مدرسه یخ بود
ناشناس۲۸۷۱۵۷۸۱۰:۵۰:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
همیشه هوای تهران آلوده بوده ایا تعطیلی مدرسه راه حل میشه خیل جمعیت بچه های بی سواد و که در آینده به جامعه وارد می‌شوند و چه کسی پاسخگو هست حداقل بزارید بچه ها سر کلاس حاضر بشن و آموزش ببیند دو سال کرونا بچه ها به اندازه کافی صدمه دیدند زمان ما اگه سنگ از آسمون می‌بارید مدرسه تعطیل نمیشد ولی الان یه سره بچه ها تعطیلن ایا با وجود الودگی هوا بچه ها به کلاس های دیگر نمی‌روند و باشگاه و ورزش نمی‌کنند فقط مدرسه بچه ها رو میکشه لطفا واقع بین باشید بچه ها واقعا افت تحصیلی زیادی کردند و تصمیم وزیر آموزش و پرورش بسیار درست بوده ایکاش زودتر مداخله می‌کردند
ناشناس۲۸۷۱۵۸۵۱۰:۵۳:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
چه وضعشه من ریه ام داغونه با آلودگی هوا کارم به بیمارستان کشید از اونور دولت دانشگاه و تعطیل میکنه ولی رئیس دانشگاه امتحان برگزار میکنه یک هفته بیمارستان بستری بودم از همه چیم افتادم
ثریا۲۸۷۱۵۸۸۱۰:۵۵:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
برف میاد مملکت تعطیل، بارون میاد سیل، نمیاد خشکسالی، گاز نداریم، برق نداریم، هوا نداریم، بنزین نداریم اینترنت نداریم یه مشت بیسواد دارن تحویل مملکت میدن یا همه چیز قصدیه یا واقعا در همین حد بهرحال باید سوخت و ساخت
عاطفه۲۸۷۱۵۹۰۱۰:۵۶:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
این عکس و موارد بدتر از این هوای تقریبا بیش از یکماه است که در اهواز گریبان همه را گرفته است ولی فقط دو بار تعطیلی اعلام شد با وجود اینکه غلظت آلاینده ها بیش از همه ی شهرهای دیگر است. به اسم مه که اصلا شبیه مه نیست از تعطیلی سر باز می زنند.چرا وزیر میگوید مدرسه اخرین جایی است که باید تعطیل شود؟اتفاقا مدرسه جایی است که حساسترین گروه های سنی در آن هستند.
ناشناس۲۸۷۱۵۹۳۱۰:۵۸:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا به چه قیمتی مدرسه ها حضوری شده ؟ سلامتی بچه هامون خیلی مهمتره...وقتی بچه ای خدای نکرده مریض بشن کی جوابگو هست؟ این همه اتفاق تو کشورمون افتاد هیچ کس گردن نگرفت...یعنی مدرسه ها خیلی آموزش و پرورش میدن که از سلامتیشون مهمتره ؟
ناشناس۲۸۷۱۵۹۸۱۱:۰۰:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقایان باید به فکر چاره بود ... یک راه حل موضوع آلودگی هوا تقسیم کردن تعطیلات تابستانی به دو قسمت تعطیلات تابستانی و زمستانی هست تابستان در روزهای اوج مصرف برق یعنی اواسط تیر تا اواخر مرداد و زمستان هم در دوره اوج آلودگی هوا یعنی از اوایل دی تا اواسط بهمن. باید به مشکلات به صورت مساله محور و راه حل محور نگاه کرد و خلاقیت و جسارت مدیریتی داشت .
ناشناس۲۸۷۱۶۱۸۱۱:۰۸:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
عذاب کلاسهای غیر حضوری بامادر هستش ولی بازهم حاضرم این عذاب رو بکشم ولی تواین هوای آلوده شهرمان که شاخص آلودگی به ۱۹۰رسیده بچمو مدرسه نفرستم
Sureh۲۸۷۱۶۲۷۱۱:۱۴:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من واقعا برای وزیر آموزش وپرورش و هرآن کسی که سلامتی بچه ها رو به خطر انداختند متاسفم برای اینکه این قدر تفکر و اندیشه پشت حرف ها و عمل های شما نیست وقتی شرایط اینه که شاخص آلودگی بالاست و براز سلامتی بچه ها بسیار مضر هست درس و تحصیل چه جایگاهی داره کافی است کمی نظرات صاحب نظرات و پزشکان رو در مورد مضرات هوای آلوده بررسی کنید باز هم متاسفم که هیچ درکی از هیچ موضوعی ندارید
کیان۲۸۷۱۶۲۸۱۱:۱۴:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
حالا که پول سرویسا را گرفتند پول غیر انتفاعی هم گرفتن یادشون اومده تعطیل کنند کی دیگه بما پول پس بده خدا میدونه
حسین۲۸۷۱۶۴۱۱۱:۲۱:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
جالبه گفته اموزش نباید تعطیل باشه.آقای وزیر محترم اموزش تعطیل نبود مجازی بود
یک مادر۲۸۷۱۶۵۶۱۱:۲۹:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
توی این هوای آلوده و سمی چه لزومی داره مدارس باز بشه؟ باید مدارس رو بخاطر سلامتی روحی و جسمی بچه هامون تعطیل کنید.
ملیسا۲۸۷۲۹۸۶۲۲:۲۰:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آیا شما میخواهید بچه هاتون خوشحال باشن اگه میخواهید باز شدن مدارس را قبول کنید
زهره۲۸۷۱۶۵۷۱۱:۲۹:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با سلام متاسفانه تمام کسانی که نظر دادن مدارس باید غیرحضوری بشه خودشون و بچه هاشون در سطح شهر تردد میکنند جالبه وقتی پای مدرسه رفتن میاد وسط همه جبهه میگیرن . بچه های ما همگی بیسواد اومدن بالا . اگه مدارس تعطیل بشه باید همه پاساژها مراکز خرید و پارک ها هم تعطیل بشه .
ناشناس۲۸۷۱۶۶۹۱۱:۳۴:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
گفتنی ها گفته شده اینکه خودشان بهتر مطلع هستند که چه بسر بچه های این مملکت میاید ....
ناشناس۲۸۷۱۶۷۰۱۱:۳۴:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
حالا فکر کردی درس بخونه فوق لیسانسم بگیره چکاره میشه برو تو فامیلت یه دوری بزن ببین چقدر تحصیلکرده بیکار داری.. متاسفانه مسئولین وضعیت حال را چسبیدند آیندگان براشون معنا نداره همینکه الان دهن مردم بسته بشه کافیه دیگه براشون مهم نیست چه بر سر دانش آموزان میاد..
ناشناس۲۸۷۲۲۷۳۱۶:۲۲:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
شما نفرست مدرسه نزار درس بخونه. ما دوست داریم فرزندمان تحصیل کرده بیکار باشه تا شاغل و دلال تو این کشور.
ناشناس۲۸۷۱۶۹۸۱۱:۴۱:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بخاطر برف و کمبود گاز تعطیل میکنید ولی بخاطر این سمی که تو ریه ما میره و جونمون رو تهدید میکنه مجازی نمیکنید؟من میخوام بدونم توی حضوری چه چیز اضافه ای یاد میدن که تو مجازی نیست؟
فاطمه۲۸۷۱۷۰۸۱۱:۴۶:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
فقط میشه تاسف خورد به حال این مسولان که هیچ چیز مردم حتی سلامتی بچه ها براشون مهم نیست.
ناشناس۲۸۷۱۷۰۹۱۱:۴۶:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
چون شرایط اقلیمی و مدیریتی در نقاط مختلف کشور متفاوت هستند، با حرف های کلی مانند اینکه از فردا تمام مدارس کشور باز است، غیر عاقلانه و بدون منطق بودن مواضع خودشان را آشکار می سازند.وزیر محترم آموزش و پرورش بهتر است در مورد شرح وظایف خودشان اظهار نطر نمایند و به مافیای کنکور، تربیت فرزندان، آموزش مناسب و... بپردازند.
بینام۲۸۷۱۷۱۰۱۱:۴۶:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
پسرمن‌توالودگی‌هواقفسه سینه اش ورم کرده دکتر گفته فقط مال الودگیه هواست بااین گرانی دارو من مادر چکارمیتونم بکنم..خدایاتوکمک کن
سهیلا۲۸۷۱۷۲۱۱۱:۵۱:۲۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دارند با جون بچه های مردم بازی می کنند وزیر آموزش و پرورش به چه حقی برای سلامتی بچه های ما تصمیم می گیره .
ناشناس۲۸۷۱۷۲۳۱۱:۵۲:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
توروخداتعطیل کنیدتوروخدا این پیامهارابرای وزیراموزش وپرورش بفرستیددخترمن دبیرستانه ولی خیلی ضعیفه و مدارس شوفازها خاموش وکلاسهاخیلی سرده به خدااگربچها آنلاین درس بخونن خیلی بهتره منتظرین تا دوباره بچها کرونا بگیرین بعد تعطیل کنین
سمیع۲۸۷۱۷۳۵۱۱:۵۶:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بیشتر برمی گرده به بحث ناهماهنگی‌ها موجود در این مورد والا بحث تعطیلی والودگی هوا خیلی مفصل هست
م۲۸۷۱۷۵۳۱۲:۰۸:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اول سلامتی بعد۰۰۰۰۰
نسترن۲۸۷۱۷۵۶۱۲:۰۸:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا این چه کاریه هوا به قدری الودست تو هوا همه چی و تار میبینی اونوقت این بچه ها گناه دارن وزیر آموزش و پرورش به چه منطقی این حرف وزد میگه در موارد استثنا مدارس تعطیله از این استثنا تر مگه داریم این بازی با جون بچه هامونه
محمد۲۸۷۱۷۵۹۱۲:۱۰:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دانش آموز کلاس اول داخل موبایل هیچ چیز یادنمیگیرد ،در ضمن بفرمایید نرقتن به مدرسه چند درصد باعث کاهش آلودگی میشود بعد نظر کارشناسیتون رو بفرمایید
تیمور۲۸۷۱۷۶۱۱۲:۱۱:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با سلام البته درست میگویند که مدرسه باید آخرین جایی باشد که تعطیل شود این یعنی اینکه سلامتی دانش آموزان آخرین مرحله ای باید باشد که به آن توجه بشود .بعضی ها فکر میکنند مدارس رو بخاطر ترافیک و جلوگیری از آلودگی تعطیل میکند نه عزیزم همه اینها بخاطر سلامتی بچه هاست تو را به خدا کارشناسی عمل کنید.
ناشناس۲۸۷۱۷۶۵۱۲:۱۴:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
باید مدرسه هارو ببندن خدااین مسئولین را از آلودگی هوا مریض شوند بینن چقدر ضرر داره
ناشناس۲۸۷۱۷۷۳۱۲:۲۱:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا با این اوضاع هوای الوده چرا نباید مدارس تعطیل باشه چه کسی جوابگوی بیماری بچه هاست
ناشناس۲۸۷۱۷۷۹۱۲:۲۴:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مقاله جالبی بود،مشکل ما آلودگی ،برف،گاز نیست ،مشکل تصمیمات غیر کارشناسی و مهمتر از همه پاسخگو نبودن است.اگه نباید تعطیل میشد چرا تعطیل کردید و اگه باید تعطیل میشد الان چی میگید؟
ناشناس۲۸۷۱۷۸۱۱۲:۲۴:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقای وزیر آموزش وپرورش فکر کرده بچه های ما ریه فولادی دارن با این وضع هوای تهران دقیقا متن درسته هست ایشان درجایگاهی نیست که بخواد واسه سلامت همه بچه ها تصمیم بگیرد
ناشناس۲۸۷۱۸۰۴۱۲:۴۱:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بیشتر از سی سال پیش تو صبح جمعه باشما میخوندن ؛هوای آلوده پُرِ از دوده میخوری و هیچی نمیگی مث پالوده تازه نه این همه جمعیت بود ونه این همه ماشین و سوخت بی کیفیت حالا بعد این همه سال به این جا رسیدیم همین سال۱۴۰۱ یک یادوروز هوا قابل قبول داشتیم دنبال چی میگردین تغییر نظر مدیریت آموزش وپرورش یا کنترل کیفیت هوا؟؟
مادر۲۸۷۱۸۲۳۱۲:۵۴:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
علاوه بر آلودگی ،اصلا وسایل گرمایشی مدرسه امروز روشن نبوده بچها تو این شرایط فکر میکنن درس ومتوجه میشند کلاسهای بسیار سرد وهوای آلوده
فرشته۲۸۷۱۸۴۶۱۳:۰۵:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا بچه های ما از اب شش استفاده می کنند ما داخل تهران منطقه چهارده هستیم به خدا الودگی اینقدر زیاده که همه سردرد گرفتن اقایون خودشون نشستن دارن برای خودشون تصمیم می گیرند اقا وزریر اموزش پرورش تو نگران عقب افتادن بچه های ما نباش به خدا امروز باید بچه ها تعطیل می شدند تو رو خدا این پیام ها رو به وزیر اموزش پرورش بگید .
سحر۲۸۷۱۸۴۹۱۳:۰۶:۲۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
به جای تعطیل کردن مدارس کارخانه هاواداره ها وپالایشگاه هاراتعطیل کنید تا هواتمیزبمونه وباجون بچه های مردم بازی نکنید چون اکثر کارمندان باوسیله ی شخصی شون سرکارمیرندپالایشگاه هم مازوت استفاده می کنند
زهرا۲۸۷۱۸۵۵۱۳:۰۹:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اگه اینطوری باش که کل این۷یا۸ماه رونبایدبرن مدرسه ودانشگاه اگه بجای هندیهاباشیدچکارمیکنید، یابچهای سیستان بلوچستان،نبایدتعطیلی مدارس ادامه داشته باش ا۱
مجید محمدی۲۸۷۱۸۶۶۱۳:۱۴:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وزیر آموزش پرورش انگار تو شهر نیست وقتی تو آلودگی مدارس بازه یعنی جابجایی ،یعنی رفت آمد وسایل نقیله چند برابر میشه یعنی آلودگی بیشتر . پس منطقی است اولین اقدام کم کردن جابجایی وسایل نقلیه با تعطیلی مدارس انجام میشه
علی۲۸۷۱۸۸۸۱۳:۲۴:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اول باید زیر ساخت های اموزش غیرحضوری فراهم باشه مثل درس دادن تو برنامه هایی مثل ادوب و اسکای روم و... تا شرایط غیر حضوری شدن محیا باشه تا معلم با ۴ ویس و عکس تدریسو سمبل نکنه
ناشناس۲۸۷۱۸۹۶۱۳:۲۸:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
برگردین به شهرستان هاتون چکار می کنید تو تهران اگه واقعا علاقمند به بچه هاتون هستید
ناشناس۲۸۷۲۲۰۹۱۵:۵۳:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تو مترو دیدید چه خبره؟ جای اینکه مسافر جا به جا کنه فروشنده و گدا و نوازنده و دزد جا به جا میکنه. تهران شده پارکینگ دوبله سوبله پارک میشه پلیسم که نیست. هند کثیف شدیم. آقا گند زدید تو تهران و ایران. بسه دیگه امیدوارم اینقدر تهران خونه اجاره و مسکن گرون بشه که خلوت بشه.
ناشناس۲۸۷۲۵۱۶۱۸:۴۸:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تو از کجا آمده ای واقعا
مادر۲۸۷۱۹۳۲۱۳:۴۷:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
نوروخدا تعطیل کنید بچه های معصوم ما چه گناهی کردن که باید تو این هوای آلوده برن مدرسه وانواع مریضی ها رو بگیرن بعد درد سرش برای پدر ومادر بدبخت
سعید۲۸۷۱۹۴۷۱۳:۵۶:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
الان با باز شدن مدارس مشکل الودگی حل شد!!! چرا مسئولین عزیز از اصل مساله غافل هستند؟ اصل مساله سلامتی کلیه شهروندان است
ناشناس۲۸۷۱۹۵۴۱۳:۵۸:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با سلام خدمت همه ی عزیزان به نظرمن سلامت بچه ها مهمتره اگربچه ای بخواد درس بخونه تویه خونه هم می خونه بچه من از کلاس چهارم ابتدایی که کرونا اومد آنلاین درس خونده الان که کلاس هفتم هست ممتازه پس اگربچه ای بخواد درس بخونه ربطی به حضوری غیرحضوری نداره سلامتی بچه ها واجب تر
ناشناس۲۸۷۱۹۶۱۱۴:۰۱:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
این از اوضاع هوا که آلوده اونم از مدارس که میگن دستگاه گرمایشی نداریم بچها مریض بشن آقای وزیر میاد خرج درمانشان بده یا خوانواده ها با این گرانی بایدخرج کنند آقای وزیر اگر کاری بلد نیستی خواهشن ساکت بمون تا دیگران انجام وظیفه کنندحالا اونایی که درس خوندن دکتر مهندس شدن کار درست و حسابی ندارن که توقع داری تو این اوضاع بچها بیان درس بخونن
ناشناس۲۸۷۱۹۶۴۱۴:۰۲:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مگه فقط بچه دبستانی ها آدم هستند مریض میشن؟ دانشگاه ها بذاره چون اکثرا مرکز هستند یا همه تعطیل بشن یا هیچکدام.
ناشناس۲۸۷۱۹۶۹۱۴:۰۵:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
شما از شهردارو مسولین بخواهید مازوت سوزی نکنند به جای ول خرجی اتوبوس و تاکسی نو در شهر بگذارند. فرهنگ عدم تک سرنشینی رایج بدین .براي بچه ها در مدرسه بهترین جای آموزش‌ هستش. نه تو بیمارستان یا امراض بد ها
ناشناس۲۸۷۱۹۷۱۱۴:۰۵:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام. از وزیر محترم بابت بازگشایی مدارس متشکریم. 3 سال مدارس غیر حضوری شده / دانش اموزان دچار ضعف شدید درسی و تربیتی شده اند.
ناشناس۲۸۷۱۹۹۸۱۴:۱۲:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
الودگی هوا بعلت سوزوندن مازوت هستش نه زیاد بودن جمعیت.
ناشناس۲۸۷۲۰۰۷۱۴:۱۸:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اگر قراره مدارس تعطیل بشه باید کلاس زبان و باشگاه های ورزشی هم تعطیل کنن، چون بچه‌ها این کلاسها رو هم میرن کاش می‌فهمیدیم با تعطیلی مدارس چه کسانی سود به جیب میزنن که اینقدر دم از نگرانی سلامت بچه‌ها میزنن، قطعا هیچ کسی نگران سلامتی بچه‌ها نیست و فقط منافع برخی در خطر افتاده
ناشناس۲۸۷۲۰۳۲۱۴:۲۹:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
ملت شریف وعزیز اگر بچه ها مدرسه نروند مطمئن باشید بی سواد می مانند،،، خواهش می کنم نظر مختلف ندهید، کار اصولی این طور که همه شما می فرمایید نیست، اگر فقط مدرسه بود بله تعطیل می شد ولی واما ملت همه بیرون از خانه هستند فقط بچه نیست که بگیم فقط باید مدرسه تعطیل شود مدرسه تعطیل میشه باز همه بچه ها در تفریح هستند ما باید کارمون اساسی درست بشه تهران در حال تخریب هست هر لحظه خطر در کمین ماست کاش فقط آلودگی بود درد زیاده من متاسفانه واقعأ ملت و مردم عزیزم درد ایران از درد هم گذشته
ناشناس۲۸۷۲۰۷۹۱۴:۵۲:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا این چه وضعیه تو مملکت داریم .هیچ کس کارشو درست انجام نمیده ، سلامت بچه ها مهمتره یا مدرسه رفتنشون ؟ اگه بچه ها مریض بشن جناب وزیر آموزش و پرورش جوابگو هستن بچه های ما شدن موش آزمایشگاهی .والا با سواداش الان بیکارن
ناشناس۲۸۷۲۰۸۱۱۴:۵۲:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا این چه تصمیمی هستش جناب وزیر که با سلامت بچه ها بازی بشه امروز دختر من سه تا زنگ تفریح تو مدرسه تو هوای سرطانی بوده در صورتی که چند وقته من اجازه بیرون رفتن به خاطر شرایط هوارو ندادم واقعا که خیلی بی تدبیرانه تصمیم گیری کردن حداقل هزینه درمان تو این هوای خطر ناک هم تقبل میکردن
ناشناس۲۸۷۲۰۸۶۱۴:۵۵:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقای وزیر که شما لطف بفرمایید به مدرسه ها رسیدگی کنید مثل قدیم آنقدر اول سال ومابین سال و زمان کارنامه جیب مردم را خالی نکنند در مدرسه ها،، و مدیران که ماشین با کلاس سوار شوند وپیاده بروند وبیایند می‌گویند ما را ببینید فقط خرج مدرسه می کنیم اما دوتا رنگ زدن دو تا در درست کردن مگر چقدر هزینه دارد پای حساب بشین نفری 600هم بدی مدیر میلیاردها جمع می‌کنه کم کم هر مدرسه ای 800نفر باشه لطفا رسیدگی بشه می‌دونم مملکت از دست رفت داد و بیداد امید وارم روزی همه چیز سر جای خودش قرار بگیرد
ناشناس۲۸۷۲۱۰۲۱۵:۰۱:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تصمیم باز شدن مدارس اصلا تصمیم درستی نبود سلامتی بچه هامون خیلی مهم تر از تحصیله اوناست لطفا تعطیل کنید.
ناشناس۲۸۷۲۱۰۸۱۵:۰۴:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وزیر آموزش پرورش مگه باید تصمیم بازگشایی مدارس رو بگیره پس کمیته اضطرار آلودگی هوا برای چیه؟؟؟؟ اصلا به وزیر چه ربطی داره؟
ناشناس۲۸۷۲۱۱۶۱۵:۰۷:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دانش آموزانی ک بیماری زمینه‌ ایی دارن و آلودگی برای اونا سمه تکلیفشون چیه جناب وزیر؟؟؟
ناشناس۲۸۷۲۱۲۰۱۵:۰۸:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
لطفا مدارس را تعطیل کنید هوا بسیار آلوده است من بچه مو نمیفرستم مدرسه تحصیل مهم تره یا سلامتشون؟؟
ناشناس۲۸۷۲۱۲۸۱۵:۱۰:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
لطفا و خواهشا مدارس را تعطیل کنید الودگی هوا بسیار خطرناکه.
زهرا۲۸۷۲۱۲۹۱۵:۱۱:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بخدا بچه ها گناه دارن.ما مسوول این همه بدبختی های آینده بچه هامون هستیم از تمام ذخایری ک متعلق به نسل های آینده هست استفاده کردیم.هوا ناسالم اقتصاد بیمار هر کس به جای ارگان یا مرکز دیگری فرمان میدهد محیط زیست نابود شده اقلیم بهم خورده وما مسوولیم در قبال آیندگان.جان بچه ها عزیز هست و روی جان فرزندانمان مماشات و قمار نخواهیم کرد.حتی به فرموده جناب وزیر.وضعیت مدارس در کشورهای پیشرفته را کاش مطالعه میکردین سپس اشاعه سخن میفرمودین جناب وزیر.کمی تعقل بسیار زیباست.ایران میهن ماست.ابادی این وطن وظیفه ماست.به امید آبادی و آزادی و زیبایی این وطن خسته.
ناشناس۲۸۷۲۱۳۳۱۵:۱۲:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مدارس را تعطیل کنید هرچقدر هم لطمه وارد بشه به آموزش بهتره تا اینکه سلامتی بچه هامون از بین‌بره
ناشناس۲۸۷۲۱۴۱۱۵:۱۷:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من معلمم و تدریس حضوری برام راحت تره تا از صبح تا شب تو گوشی بودن ولی امروز واقعا صبح که حالت تهوع گرفته بودم الانم که برگشتم خونه سرگیجه و سوزش گلو گناه دارن مردم یه فکری کنید برای آلودگی اینم شد زندگی؟؟ اصلا بلد نیستن راهکار بدن دور خودشون میچرخن فقط
ناشناس۲۸۷۲۱۵۷۱۵:۲۸:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام من که به شخصه در مورد رفتن فرزندم تصمیم گرفتم چون به این نتیجه رسیدم جان فرزندم در اولویت هست تا درس
ناشناس۲۸۷۲۱۷۲۱۵:۳۵:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
فقط جای تاسف داره. کودکان ما چه گناهی دارند ... البته تو کشور ما جون آدما کم ارزش ترین چیز ممکنه که اگه غیر این بود الان مدارس حضوری نمیشد که بچه های ما به جای تنفس اکسیژن و هوای پاک ،سرب و گازهای حاصل از سوخت نفت کوره و ... را استنشاق کنند. و در آینده ای نه چندان دور حاصلش بشه بیماریهای ریوی ،قلبی،عروقی ،سرطان و تومورهای رنگ با رنگ .
سید محمد حسین حسینی۲۸۷۲۱۷۶۱۵:۳۶:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
هیچ جای بحث ندارد مثال چین با شاخص بالای ۳۰۰ میرن مدرسه و هند و خیلی جاهای دیگر
ناشناس۲۸۷۲۵۳۱۱۸:۵۶:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقای مثلا باهوش ! در کشور چین تمامی مدارس تصفیه آب و هوا دارند اونجا خیلی پیشرفته تر از اونی هست که فکر میکنی آیا شما در کشور خودمون همچین چیزی شما میبینید؟
ناشناس۲۸۷۲۱۹۶۱۵:۴۴:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه همه جا استاندارد را ارتقاء می دهند اینجا به دنبال کاهش آن هستند آخه مگه وزیر آموزش پرورش دکتره که اظهارنظر میکنه !!! قطعا سلامتی واجب تر ومهمتر از مدرسه رفتنه تعارف نداریم کسیکه بخواهد درس بخوند حضوری ومجازی فرقی نمیکنه . فرزندانمان مریض شدند ایشان جوابگو خواهد بود. والا نمیدونم این مجلس کجاست؟
Mm۲۸۷۲۲۰۵۱۵:۵۱:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
از یه طرف آلودگی هم ضرر مالی میزنه هم جانی از یک طرف مریضی میاره از طرف دیگه باعث میشه داشتجو ها و دانش‌آموزان از درس بمونن بعد با این وضعیت اقتصادی اگه این کشور مدرک و کار بلد نباشی اخرش باید گدایی کنیم
ناشناس۲۸۷۲۲۳۵۱۶:۰۵:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
هوای همدان ۲۳درجه زیر صفر بود مدرسه های که ۱۰ روز تعطیل و وسایل گرمایشی خاموش بچه رسما وارد یخچال شد امروز من دل بندم و نفرستادم و الان متوجه شدم از همکلاسی هاش که رفتند صبح لرز رفته جونشون و بی حال هستند این بدترین تصمیم ما تو جنگ مدرسه ها تعطیل بود تو زمستانهای سرد تعطیل بود حتی اموزش مجازی نبود چی شد که حالا اگر ۱ماه تعطیل باشه چیزی بشه پارسال سال اول بود و مجازی خدا روشکر چیزی کم نداره و کاملا درس ها رو یادگرفت و امسال هم پیشرفت خوبی داشته کسایی که مرتب میگن بچه بره بیشتر به فکر این هستند بچه خونه نباشه نه چیز دیگه من با داشتن بچه ۱ساله نمیخواهم دلبندم تو این اوضاع بره مدرسه تو خونه بهش درس میدهم و انواع کلیپ های اموزشی رایگان تو نت به جای چرخش بی مورد تو پیچ و دنبال فیلترشکن و کارهای دیگه از امکانات باید درست استفاده کرد.این بدترین تصمیم بود که تو هوای آلوده و سرد بچه ها بروند مدرسه.
سارا۲۸۷۲۲۴۳۱۶:۰۷:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
پسر من از ظهر که از مدرسه اومده از سردرد فقط گریه میکنه آیا شما پاسخگو هستی ؟؟؟سلامتی فدای درس خوندن بشه ؟؟؟ به چه قیمت ؟؟ متاسفم واقعا
بازنشسته فرهنگی۲۸۷۲۲۴۵۱۶:۰۷:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
درودوسلامتی برای همه انسانهای روی زمین اقدامات پیشگیرانه دررفع انواع آلودگیهاازوظایف هرحکومتی است بایدراهکارهای کارشناسی بین المللی ارائه گردیده وپاسخ دراین شهرنمانندکوتاه فکری است شهرهای صنعتی ایران سالهاست اینگونه پیش رفته وهزاران تن جان خودراازدست دادندیابیماریهای نتیجه ای گرفتندبایدبصورت تعامل اطلاعات این مشکل راحل کرد
ناشناس۲۸۷۲۲۵۶۱۶:۱۳:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
باجون مردم بازی کردن به چه قیمتی، آخرشم که سوالات کنکور لو میره، خیلی ازبچه ها اصلا هدف ا خواندن درسهای مدرسه روندارند چون کاربردی نیست
ناشناس۲۸۷۲۲۸۳۱۶:۲۵:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام به همه عزیزان ایکاش وزیر محترم آموزش و پرورش همه چیزهای مدارس ایران را با کشورهای دیگه مقایسه کنه نه فقط آلودگی هوا را دوما به کتاب فارسی مقطع ابتدایی هم رسیدگی کنه که هم معنی و متضاد تو کتاب چاپ نکردن خود معلم برای هر درس در میاره میگه قبلا زمان ما کتاب فارسی آخر هر درس لغت ها بود الان نه سوما چرا ما باید الگو از کشورهای بیگانه بگیریم فلان کشور این جوری فلان کشور جور دیگه عزیزم اینجا ایران است خودمان باید برای بچه ها تصمیم بگیریم برنامه ریزی،کنیم کار ما شده الگو برداری از کشورهای بیگانه اون هم چیزهای مثبتش نه چیزهای که به نفع مسئولین ما است
ناشناس۲۸۷۲۲۹۲۱۶:۳۱:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آلودگی هوا چه ربطی به وزیر آموزش پرورش داره در این مورد کمیته اضطرار تصمیم میگیره منم تا وقتی هوا در حد ناسالم دخترمو مدرسه نمیفرستم
ناشناس۲۸۷۲۳۰۳۱۶:۳۵:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تو این هوای آلوده بهتر به فکربچهامون باشیم کشور مثل خونه ای بدون بزرگتر شده همه توکار هم دخالت میکنن واینم شده دسترنجشون یکی تعطیل میکنه یکی دیگه باز میکنه
ناشناس۲۸۷۲۹۷۷۲۲:۱۶:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام واقعا درسته چون بچه ی من بخدا مشکل تنفسی داره الانم این آموزش پرورش اعلام حضوری شدن مدارس روکردن بفکربچه ی وامثال بچه ی من نکردن بخدا من میترسم بچه موبفرستم مدرسه
محمد۲۸۷۲۳۲۰۱۶:۴۲:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اقا آلودگی هوا چیز مشخصیه کشور از تدبیر مسیولین محترم دچار کمبود گاز شده نیروگاهها دارن مازوت میسوزن الان خود من دودکش نیروگاه رو میبینم که دایما داره دود سیاه غلیظ میده به هوا شبانه روز این کار رو میکنه خوب سرب و گوگرد و.. تو همین مازوت هست که ته ماند نفت است و کثیف ترین بخشش که الان دارن میسوزوننش
ک.م۲۸۷۲۳۳۱۱۶:۴۸:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
اینجا ضرر فقط برای مردم بیچاره تعریف شده و دولت همیشه پیروز و برنده و دو سر برد است.باز و بسته بودن ادارات و مدارس فرقی نداره .
ناشناس۲۸۷۲۳۴۶۱۷:۰۰:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
چرا انقدر دنبال تعطیلی هستید بچه هاتون و تنبل بار اوردید یعنی شماها بیرون نمیرید؟ فقط برای مدرسه رفتنه که بچها مریض میشن؟ دمتت گرم اقای وزیر تعطیلات دیگه بس.
ناشناس۲۸۷۲۴۳۸۱۸:۰۵:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
خدمت شما عرض کنم که من به شخصه حاضر نیستم ۵ ۶ ساعت بچمو ببرم توی هوای آلوده و فقط بیماریشو مرتب ببینم خیلی شما بیخیال تشریف دارید متاسفم برای طرز فکرتون
کوکی۲۸۷۲۵۰۸۱۸:۴۰:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
حاجی بیخیال هر کس دلش میخواد درس میخونه هر کس که دلش هم نمی‌خواد درس نمی‌خونه فرص کن تو همچین هوایی بچت رو بفرستی مدرسه یه هو زنگ بزنن از مدرسه بت بگن که به خاطر آلودگی بچت مریض شد میفته رو دستت بعد از چند روز هم نمیره
ناشناس۲۸۷۲۶۲۰۱۹:۴۵:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
حاجی جان ما هم همینو میگیم. مدارس باز بشن شماها دوست نداشتید نفرستید . درس خونده هاش به قول خودتون بیکارن دیگه. بچه هاتون خیلی درسخونن تو خونه هم میخونن دیگه. جالب این جاست پس فردا سر کنکور همینا میان میگن بچه ما نخبه بود این سهمیه ها نزاشتن دکتر مهندس بشه بچه حیف شد...
ناشناس۲۸۷۲۳۴۸۱۷:۰۳:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وقتی وزیربرای خودش حکم صادرمیکنه مملکت همینه بچه هارامیخواهندمریض کنندتا،، ،
ناشناس۲۸۷۲۳۶۱۱۷:۱۹:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تعطیل کردن مدرسه به نوعی تعطیل کردن مملکت هست.
معلم۲۸۷۲۳۶۳۱۷:۲۱:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
برای ما و انجام کارهای درسی بهترین گزینهدحضوری بودنه ولی مثلا امروز رو در کلاس پنجره ها بسته دوای کلاس وحشتناک بالا و گرم ۳۷دانش آموز آقا گرمه پنجره رو باز کن جواب نمیشه هوا آلودست .آقا بریم دستشویی نمیشه عزیزم لوله ها یخ زدن .آقا بریم خوراکی بخریم صف زنگ تفریح برای بوفه سی متر و اکثرا رعایت نمیکردند خلاصه وضعیت خیلی هاشون سرما خورده از خز خز سینه معلوم بود اینجوری شرایط
ناشناس۲۸۷۲۴۰۲۱۷:۴۳:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
از همین یک مورد می شود به علت مختل و عقب مانده بودن در بسیاری از زمینه ها پی برد.
ناشناس۲۸۷۲۴۰۳۱۷:۴۵:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
با عرض سلام اتفاقا وزیر کار بسیار خوبی کرده خوب دانش آموزان در. محیط باز حیاط نیارند مگر قدیم ما مدرسه میفرتیم هزاران مشکل بود
حمیدرضا بصیری۲۸۷۲۴۰۶۱۷:۴۷:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
توی اداره یی که من کار میکنم، یه مثالی هست که میگن : هر کسی زودتر از خواب پاشِه بیاد اداره، اون رئیسه.
دانش آموز۲۸۷۲۴۱۶۱۷:۵۷:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وزیر آموزش پرورش برمیگرده میگه شرایط عالیه هوا اصلا کثیف نیست فقط کافیه دانش آموزان بیان باقی مونده امتحانارو بدن امروز ما بعد یه مدت رفتیم مدرسه انقدددر کلاس ها سرد بود که حد نداشت توی حیاط نور خورشید مارو گرم می کرد ولی کلاسامون انقدر سرد بود که همه بچها از سرما می لرزیدن اگه قراره حضوری کنین شرایطشو برقرار کنین یه سر بیاین مدرسه هارو ببین توی هر کلاس یه شوفاژ روشنه که انقدر گرماش کمه فقط کسی که کنارش میشینه رو گرم میکنه
ناشناس۲۸۷۲۴۳۱۱۸:۰۳:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من از وزیر آموزش پرورش خواهش میکنم به سلامتی بچه ها توجه کنند و همه مدارس با برنامه اسکای روم به صورت غیر حضوری برگزار شود واقعا این بچه ها گناه دارند.
معلم۲۸۷۲۴۵۰۱۸:۰۹:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام من معلم هستم ما ایرانی ها همیشه حرف ،حرف خودمونه مگه بچه مدرسه نره ،تو خونه هوای اکسیژن دار تنفس میکنه؟یا مدرسه و خونه تو دو محل جدا گانه یا دوشهر متفاوت هستن؟بجا اینگه مردم از محیط زیست و وزارت نفت و دولت طلبکار باشن به اموزش پرورش گیر میدن بیشتر بچه های من گوشی ندارند هر وقت ۱۵ روز تعطیلن تا یک هفته تو کلاس چرت میزنن بخدا مردم باید بدونن تا زمستان هست ،الودگی هست، و تا سرما هست کمبود گاز هست تا کی؟ الان چند ساله الودگی تو تهران بیداد میکنه بنزین بی کیفیته، معلم چکار کنه دولت گاز نداره نیروگاه مازوت میسوزونه ختم کلام از طرف یه معلم دلسوز
ناشناس۲۸۷۲۴۷۲۱۸:۱۹:۴۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
وزیر آموزش و پرورش چه تخصصی در خصوص آلاینده های هوا و بیماری های واگیر داره؟؟ احتمالا کشورهای دیگه منظورش کشورهای جهان پنجم هه.
ناشناس۲۸۷۲۴۷۳۱۸:۱۹:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلامتی بچه ها از هر چیزی مهمتره من یه بچه سالم بی سواد داشته باشم خیلی بهتر از اینه که بچه ام هزار جور بیماری داشته باشه وریه وقلب وعروقش نابود بشه بعد دودوتا چهارتا یاد بگیره
مسعود۲۸۷۲۴۷۴۱۸:۱۹:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۳
الف دمت گرم. لطفا بیشتر روش مانور بده در روزهای آتی اینچنین با سلامت کودکان بازی نشه. هر روز رفت و آمد تو این آلودگیهای بالای ۱۵۰ و ۲۰۰، حتی شاخص بالای ۵۰ یا ۱۰۰، چندین روز یا ماه یا سال عمر هممون رو کم میکنه، چه برسه بچه ها...
محمد۲۸۷۲۵۰۶۱۸:۳۹:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
جناب وزیرلطفامدرسه هاروتعطیل کنیدماجون بچه هامون بیشترازدرسو مدرسه اهمیت داره انلاین خیلی هم بچه هابهتریادمیگیرن لطفادست ازلجبازی بردارین
سادات بانو۲۸۷۳۷۱۴۰۹:۴۷:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۴
اگه واقعا بچه‌ها بخاطر آلودگی هوا تو خونه می‌موندن حق با شما بود.ولی اکثر بچه‌ها این روزها اتفاقا بخاطر تعطیلات بیشتر بیرون میرن. موضوع دیگه اینکه شما و بقیه که انقدر به فکر سلامتی جسمانی بچه‌هاتون هستین(که این محبت شما به بچه‌هارو میرسونه) لطفا لطفا لطفا یک مقدار هم به فکر سلامت روح بچه‌هاتون باشین که واقعا درخطره و با خونه موندن روز به روز شرایطشون بدتر میشه...سلامت روح و روان خیلی مهم تر از سلامتی جسمانیه...حال یه ادم اکر از لحاظ روحی بهم بریزه، سلامت جسمش هم بهم میریزه...
مریم مردانی۲۸۷۲۵۳۸۱۸:۵۹:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
درسته بچه‌ها نباید از مدرسه عقب بمانند
سیما۲۸۷۲۵۴۶۱۹:۰۲:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تعطیلی مدارس به جز ضرر و زیان چیزی برای معلم ها نداره. اولا باید درسی که توی مجازی میدن را موقع حضوری دوباره تکرار کنن چون بعضی بچه ها توی خونه حرف گوش نمیدن‌. دوما هزینه ی اینترنت برای ارسال فیلم ها خیلی خیلی بالاست برای معلم ها و سوما همه وقت معلم باید صرف اموزش و دیدن تکالیف بشه.
گمنام۲۸۷۲۵۴۷۱۹:۰۳:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تو رو خدا تعطیل کنید هوا خطرناک است من بچمو نمی فرستم مدرسه وعلم تا چه اندازه ارزش دارند اگه آنقدر سیاست قوی دارید نرخ ارز رو دست کنید
ناشناس۲۸۷۲۵۵۲۱۹:۰۵:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بچه ات رانفرست مدرسه کشورهای دیگه چه کارمیکنن غیرحضوری مناسب نیس
ناشناس۲۸۷۲۵۶۳۱۹:۱۰:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
برام جالبه، وزیر انقدر قدرت داشتی چرا رتبه بندی رو اجرا نمیکنی از شهریور ۱۴۰۰ میگی هفته بعد اجرا میشه،
آتی۲۸۷۲۵۹۵۱۹:۳۲:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
داخل خونه هم باشی هوای کثیف وارد میشه ...مدرسه باز باشه خیلی به نفع بچه هاست
ناشناس۲۸۷۲۶۰۰۱۹:۳۶:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
سلام کسانی که می گویند به خاطر آلودگی هوا بایدمدرسه هاتعطیل شود هوای داخل خانه یشان ازکجا تامین می شود یا شاید دارای علم غیبی و خدادادی هستند که می فرمایند در مدرسه چیزی آموزش نمی دهند اگر واقعا به فرزند خود علاقه دارند نباید اورانازپرورده ونادان بار آورند و ارتباط اورا با اجتماع قطع نمایند که این خود باعث افسردگی وسایر بیماری های جسمی و روانی می شود
جمال۲۸۷۲۶۱۰۱۹:۴۰:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مشکل اینکه ما شدیم بازیچه هر وقت اینا بگن تعطیله هرو وقت بگن باز میشه .این والدین هستن که باید بچه هارو توی این هوای آلوده نفرستند مدرسه.واقعا این هوا برای همه سم هستش بخصوص بچه ها که در حال رشد هستند.تعطیل کنید.
امید۲۸۷۲۶۹۵۲۰:۱۰:۲۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
امسال به لطف لج بازی و تصمیم گیری های اشتباه مسولین مشکل تنفسی فرزندم بعد از دو سال برگشت بعد از آن هزینه ها و سختی های که فرزندم تحمل کرد
ناشناس۲۸۷۲۷۱۳۲۰:۱۵:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
تا کنون کدام.مرفهی حقیقی وحقوقی توانسته درد سایر بنده گان.خدا را فقط حس کند مگر امکان دارد غیر ممکن.است کدام.مرفه حقیقی وحقوقی از قیمت دارو.گوشت ومرغ.میوه وسیب وپیاز.تا ................................ِِ................خبر دارد حضرت عباسی هر کدام خبر دارند اعلام نظر فرمایند .درضمن مقایسه وضعیت در کشو ر را با دیگر کشورهای....مقایسه نکنید. خداوکیلی قیمت پراید ملی طلائی هم طراز قیمت تویوتای ژاپن وبنز ألمان نیست.
محسن۲۸۷۲۷۵۶۲۰:۳۲:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مدارس بایدبازباشه پدرمادرا بهونه میکنن واسه راحتی خودشون بچه ها مدرسه نرن درحالی که وقتی بچه هاشون تعطیل میشن میرن توکوچه خیابونا زمون جنگ بمب میزدن مدارسوتعطیل میگردم الان فقط منتظرن یکی سرفه کنه میگن هواالودس
ناشناس۲۸۷۲۷۶۰۲۰:۳۴:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۳
فکرمیکنیدجون بچه های مابرای وزیرارزش داره مخصوصا بچه های ابتدایی بچه های مامریض بشن کی جوابگوست
ناشناس۲۸۷۲۸۰۲۲۰:۵۳:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آقای وزیر سلامتی بچه‌ها مهمترتواین اوضاع بد اقتصادی گرونی دارو ویزیت دکترها دیشب ساعت ۸شب میگن مدرسه حضوری مدرسه پیام میده امتحان ریاضی دارید به بچه‌ها کلی استرس میدم لطفاً تصمیم درست وبه موقع بگیرید
ناشناس۲۸۷۲۸۱۱۲۱:۰۰:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
من با ایشون موافقم باید تعطیل شه نمیشه که جون بچه ها در خطره
Maram۲۸۷۲۸۸۹۲۱:۴۰:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بابا بچه هاتونو نفرستید مگه جون بچه ها از سر راه اومده اگه با این هوا دوام بیارن میشن ی لیسانس و فوق لیسانس بیکار که اسنپ باید کار کنن فکر جون بچه ها باشید
ناشناس۲۸۷۲۹۱۵۲۱:۵۲:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
پسرم ریه هاش به مشکل خورده تو این هوا کی پاسخگوعه؟
narges۲۸۷۲۹۲۳۲۱:۵۵:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
لطفاتعطیل کنید یجوری هم مارو تو دو راهیی گذاشتید ک امتحانات هم هس مجبوری باید تو این اوضاع بریم مدرسه
ناشناس۲۸۷۲۹۶۰۲۲:۱۰:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۳
بچه هامون نه شادی دارن نه ورزش نه تغذیه درست هوای آلوده شده قوز بالا قوز برای مردم .
ناشناس۲۸۷۲۹۸۰۲۲:۱۷:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۳
دانش اموزان باید جانی داشته باشند که بتوانند درس بخوانند.وزیر اموزش و پرورش باید به عنوان سرمشق یک صفحه از روش بنویسه.
ناشناس۲۸۷۳۰۱۰۲۲:۳۰:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا توی خونه نمیشه نفس کشید ازدو دوهوای آلوده خدابه داد بچه‌ها ی بی گناه مون برسه
ناشناس۲۸۷۳۰۷۲۲۲:۴۸:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
آخه من نمیدونم چه فکری کردن مدرسه ها رو حضوری کردن بابا من اصلا نمیخام بچم درس بخونه بهتر از نابود شدن بچمه.همینجوریش بچم همش مریضه دیگه وای به حال آلودگی هوا.من که نمیزارم بچم بره مدرسه مگه ما بازیچه دست شماها هستیم.
ناشناس۲۸۷۳۱۰۰۲۲:۵۷:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۳
موندیم میگن گروهای حساس منظورشون کیه؟ مگه از بچه ها حساس ترم داریم..؟ با این وضع آلودگی ریه هاشون داغون میشه به نظرم کسی بخواد درس بخونه غیر حضوری هم میتونه بخونه
A.r۲۸۷۳۲۰۸۲۳:۴۸:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۳
جناب وزیر لطفا مدارس تعطیل کنید لطفا با جون بچه های مردم بازی نکنید. بچه های من متاسفانه مشخص آسم و آلرژی دارند . شما فکر اینم کردید که یک سری ها ریه هاشون حساس ؟ خواهشا با جون بچه های ما بازی نکنید
ناشناس۲۸۷۳۲۱۷۲۳:۴۹:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۳
مگه تعطیلی مدارس چاره آلودگی هوا هست؟ ادارات رو باید موقع آلودگی هوا تعطیل کرد نه مدارس.
ناشناس۲۸۷۳۲۳۷۲۳:۵۹:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۳
در اصفهان که روز به روز هوا بدتر میشه کسی هم محل بزارنیست سوخت مازوت هم که هست مدارس هم اکثرا بازه خدا وکیلی چرا تومملکت ما همه چی آشفته وکسی جوابگو نیست
مهرداد۲۸۷۳۲۷۴۰۰:۱۲:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۴
تعطیلی مدارس و ادارات و ... دردی را دوا نمی کند سرما ، گرما ، آلودگی، بیماری و ... همه در این دو سه ساله مطرح شده ما در طول جنگ زیر بمب و موشک و گرد و غبار و ... در سرمای زمستان و گرمای ۵۰ درجه تابستانِ جنوب به مدرسه می رفتیم و تعطیلی نداشتیم باید راهکارهای عملی و علمی تری صورت گیرد
مرضیه۲۸۷۳۲۹۲۰۰:۲۱:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۴
مهدکودک را تعطیل میکنند و من بجای اینکه پسرم را در مهد کنار خونه ام بگذارم مجبورم سی کیلومتر تو آلودگی ببرم بگذارم خونه اقوام و یا با خودم سرکار ببرم. حداقل مهدها باید باز باشه ولی اختیاری باشه. مهد که کلا یه فضای بسته مثل خونه داره چرا باید بسته بشه!
محمد جواد۲۸۷۳۲۹۵۰۰:۲۲:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۴
با عرض سلام و ادب، بنده سی و پنج سال در امر تدریس دروس فنی خدمت کردم متاسفانه طی پانزده سال گذشته از لحاظ آموزش و عوامل موثر در آن، تربیت و فرهنگ سازی، تجهیزات مدارس، کیفیت بخشی، و دیگر موارد بسیار ضعیف عمل شده، و مورد دیگر در خصوص مهاجرت به شهرهای بزرگ، اگر اقداماتی صورت می گرفت تا مردم در همان شهرهای خود، بتواند یک زندگی متوسط داشته باشند به سوی شهرهای بزرگ مهاجرت نمی کردند
فاطمه۲۸۷۳۳۳۷۰۰:۳۹:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۴
بدبختانه تعطیلی مدارس تاثیری نداره چون همون خونواده ای که الان بانگ وا اسفا از این هوا سر داده تو تعطیلات هم تو خونه نمی مونند و به تفریح و گشت و گذار میرن و از بچه انتظار دارن تو راه تو مسیر یا رستوران و ماشینو ... درس رو بطور مجازی پیگیری کنه نکته بعدی هم دستگاه تصویه و درخت کاری هم در یک سطح از الودگی جواب میده نه این حجم بالا بازم مشکل رو خوده مردم با مهاجرت میتونند درست کنند خیلی ها تو تهران کار خاصی ندارن و اقوامشون همه در شهرستان هستند ولی بر نمیگردن یا اونی که باز نشست میشه بازم میمونه چون میگه به اینجا عادت کردم
م م۲۸۷۳۳۴۶۰۰:۴۲:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۴
ای کاش لااقل بچه های ابتدایی تعطیل بشن گناه دارن بخدا مریض میشن
ناشناس۲۸۷۳۳۴۷۰۰:۴۳:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۴
هیچ کس دلش به حال بچه هامون نمیسوزه وگرنه تو این هوای آلوده مدارس باز نمیشد بچه های من تا از مدرسه برگشتند سردرد و سرفه دارن هر بچه ی درس خونی چه مجازی چه حضوری باشه براش در یادگیری فرقی نداره. به فکر سلامتی بچه هامون باشید ما خودمون تا بتونیم بیرون نمی ریم اون وقت بچه ها تو این هوا بائو برن مدرسه
رضا۲۸۷۳۳۵۲۰۰:۴۴:۳۹ ۱۴۰۱/۱۱/۴
اگر کسی به فکر بچه‌اش هست, به صورت خودجوش نفرسته مدرسه بچش رو, درس که از جون بچه آدم مهمتر نیست, من لیسانس دارم انقد هم سر کلاس نرفتم ک حد ندارع و هیچ اتفاقی نیوفتاد، اینجا هیچی کارشناسی شده نیست و همه مسولین سلیقه ای عمل میکنن، پس برای جون بچهاتون ارزش قایل بشید
ناشناس۲۸۷۳۳۶۶۰۰:۵۲:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۴
خواهشن فکر بچه ها باشید کرج رو تعطیل کنین
فاطیما۲۸۷۳۴۰۱۰۱:۱۷:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۴
این سربی که امروز وارد بدن بچه ها میشه در آینده عوارضش پیدا میشه که یکی از اونا سرطانه. دختر من امروز حالش بد شده بود چشمهاش قرمز بود کی جواب میده
شفقی۲۸۷۳۶۷۸۰۹:۱۷:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۴
تهران هوا افتضاحه پسر من ۸ سالشه دیروز رفت مدرسه دیشب بیمارستان اختر زیر اکسیژن بود یک ساعت کدوم منطق میگه تو اوج الودگی سم در تهران باید مدارس باز باشد ؟ چه افت تحصیلی ؟ مگه تو مدرسه چکار میکنند بخصوص مدارس دولتی ؟ بچه هایی که رفتند امسال کنکور دادند و اکثرا وارد دانشگاه میشوند با لیسانس و قوق لیسانس و میشن بیکار جامعه مگه افت تحصیلی داشتند ؟؟؟؟ بچه ۷ و ۸ ساله چه افت تحصیلی میتونه داشته باشه که مجبورش کردید گاز سمی رو تنفس کنه / لطفا پیگیری کنید حداقل بچه های کوچیک و تعطیل کنند گناه دارند برای یک مادر جان فرزندش مهم تره تا خیلی خوبِ کارنامه اخر سال
سارا۲۸۷۴۲۹۱۱۶:۱۱:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۴
سلام بزرگوار . کاملا با شما موافقم و منتظر هستم ببینم مسوولین چه تصمیمی می گیرند ؟
ناشناس۲۸۷۳۷۱۲۰۹:۴۵:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۴
دم سایتتون گرم که پشت مردمین.
بهزاد۲۸۷۳۷۸۴۱۰:۴۷:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۴
کودکان و فرزندان ما باید در هوای آلوده مدرسه بروند و بیمار شوند و زحمت بکشند بعد در آخر آن شخصی که بیسواد هست به شغل و پست بالا انتصاب میگردد.
فاطمه۲۸۷۴۲۳۵۱۵:۴۸:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۴
بابا هوا آ لوده است و شهر بازی های باز تعطیل است ونمی زارن بچه توی حیاط زنگ ورزش ورزش کنند و شاخص آلودگی هوا ۱۶۰ است
yektanetتریبون

آخرین عناوین