بدون افزایش هزینه خانه خود را گرم کنید

  4011020066

گرم نگه داشتن خانه در زمستان نباید موجب افزایش هزینه‌های زندگی شود و به راحتی می‌توانید با رعایت کردن چند نکته هزینه‌های خود را کاهش دهید.

به گزارش ایسنا برای داشتن خانه‌ای گرم در روزهای سرد زمستانی به نکات ذیل برای صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایش توجه کنید.

لباس گرم برای هوای سرد

لباس ضخیم، یک جفت دمپایی و یک کلاه بپوشید تا گرم شوید. هنگام سرگرمی یا استراحت نیز نوشیدنی‌های گرم سرو کنید.

تزئین برای گرما

وقتی بیرون هوا سرد است، هیچ چیز مانند خانه‌ای نیست که با لوازم گرم پر شده باشد. ملحفه‌های فلانل را روی تخت، فرش‌ها را روی زمین، پرده‌های عایق بر پنجره‌ها و پتوهای گرم روی مبل خود قرار دهید.

استفاده از گرمای خورشید

پرده‌ها را در روز کنار بکشید تا نور خورشید خانه شما را گرم کند سپس در شب پرده‌ها را بکشید تا گرما محبوس شود. در طرفین خانه که در معرض نور خورشید قرار دارند، درختان و درختچه‌ها را هرس کنید تا پنجره‌ها بتوانند نور کامل خورشید را دریافت کنند.

کاهش استفاده از فن‌های تهویه

فن‌ها بوها و رطوبت نامطلوب را می‌مکند اما هوای گرم زیادی را نیز از خانه شما جذب می‌کنند. در زمستان، فن‌های تهویه آشپزخانه یا حمام خود را روشن نکنید، مگر اینکه نیازی وجود داشته باشد. از آنجایی که هوای زمستان در حال حاضر کاملا خشک است، احتمالا پس از هر دوش گرفتن نیازی به هواگیری در حمام نیست. در زمستان در آشپزخانه‌ها به‌طور پراکنده از فن تهویه استفاده کنید اما هنگام پخت و پز با وسایل گازسوز همچنان باید مراقب باشید که جریان هوا به‌درستی انجام شود.

تعویض فیلترهای سیستم گرمایشی

فیلتر کثیف باعث می‌شود سیستم حرارتی شما سخت‌تر کار کند و منجر به اعداد بسیار ترسناک در قبض گرمایش شما شود. سعی کنید ماهانه فیلترها را تعویض کنید. انواع فیلترهای الکترواستاتیک در حال حاضر در دسترس هستند که آلرژن‌ها یا حتی عوامل بیماری‌زا مانند ویروس‌ها را نیز به دام می‌اندازند. اینها نمی‌توانند به طور مؤثر کارایی داشته باشند مگر اینکه به‌طور منظم تعویض شوند.

عملکرد معکوس فن‌های سقفی

هوای گرم بالا می‌آید بنابراین عملکرد فن سقفی خود را معکوس کنید تا هوای گرم به سطح کف برگردد. اکثر پنکه‌های سقفی دارای کلیدهایی هستند که به شما امکان می‌دهد جهت چرخش موتور را تغییر دهید. سرعت آهسته فن بهترین روش است زیرا هوای گرم را به آرامی به سمت پایین فشار می‌دهد بدون اینکه جریان‌های ناخوشایند ایجاد کند.

کم کردن ترموستات

چند درجه خنک‌تر زمانی که دور از خانه یا در خواب هستید می‌تواند تفاوت بزرگی در قبض گرمایش شما ایجاد کند. اگر سیستم خود را در شب یا زمانی که از خانه دور هستید، پنج تا ۱۰ درجه خنک‌تر کنید ۱۰ تا ۱۲ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهید داشت. نصب یک ترموستات ساده قابل برنامه‌ریزی یا ترموستات هوشمند می‌تواند به شما این امکان را بدهد که این کار را به صورت خودکار انجام دهید.

مراجعه به تکنسین انرژی

از تکنسین انرژی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی خانه خود کمک بگیرید تا دریابید که کجا می‌توانید کارایی خانه خود را بهبود بخشید. تکنسین می‌تواند با استفاده از ابزار حرارتی خاص، مناطق اتلاف گرما را مشخص کند. تکنسین همچنین دستگاه‌های شما را از نظر کارایی انرژی بررسی می‌کند.

عایق‌بندی

باید بدانید که خانه شما به چه مقدار عایق نیاز دارد سپس، در صورت نیاز، عایق موجود خود را تقویت کنید. راه‌حل‌ها می‌تواند شامل افزودن عایق به دیوارهای بدون عایق کافی، آب‌بندی پنجره‌ها و درها با نوارهای جدید هوا و عایق‌سازی باشد.

دور کردن وسایل از دریچه‌های گرمایشی

تمام اثاثیه و وسایل را از دریچه‌های گرمایشی خود دور کنید تا بتوانند تمام گرمایی را که شما برای آن هزینه می‌کنید، بهینه شود. کاناپه‌ها یا سایر مبلمان که دریچه‌های گرمایش را مسدود می‌کنند باعث می‌شود سیستم گرمایشی برای تحویل هوای گرم سخت‌تر کار کند در نتیجه زمان کار و هزینه انرژی را افزایش می‌دهد.

بستن دمپر شومینه

هنگامی که از شومینه استفاده نمی‌کنید، دمپر را بسته نگه دارید تا از خروج سریع هوای گرم خانه از دودکش جلوگیری کنید. همچنین، توجه داشته باشید که هرگونه استفاده از شومینه چوبی باز ممکن است باعث از دست دادن انرژی خالص در خانه شما شود.

تنظیم‌ کوره حرارتی

کوره یا پمپ حرارتی خود را با یک بار تنظیم در سال توسط یک متخصص، در بهترین عملکرد خود نگه دارید. هزینه کمی دارد که می‌تواند به پس‌انداز بزرگ منجر شود. در میان موارد دیگر، تکنسین کوره مشعل‌ها و دریچه‌های خروجی را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که بازده بالایی دارند. اغلب، تمیز کردن ساده مشعل‌ها می‌تواند تفاوت قابل توجهی در هزینه انرژی شما ایجاد کند.

جایگزینی سیستم گرمایشی قدیمی با جدید

جدایی هرگز آسان نیست اما اگر برای مدت طولانی با واحد گرمایشی خود بوده‌اید، ممکن است زمان پایان دادن به این رابطه فرا رسیده باشد. اگرچه ممکن است سرمایه‌گذاری اولیه غیرقابل تحمل به نظر برسد اما از اینکه یک کوره با راندمان بالا در مقایسه با یک کوره معمولی قدیمی چقدر سریع می‌تواند هزینه‌های خود را بپردازد شگفت‌زده خواهید شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین