خراسان جنوبی با کمبود پزشک متخصص زنان مواجه است

  4010915116

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مراکز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کمبود پزشک متخصص زنان در خراسان جنوبی، گفت: این امر به دلیل شرایط استان و عدم تمایل پزشکان به ماندگاری است.

نرجس مصطفوی امروز سه شنبه ۱۵ آذر در اولین نشست خبری پرسش و پاسخ پیرامون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، با اشاره به پیگیری ۱۹ طرح پژوهشی در حوزه طرح جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت احوال نرخ باروری استان ۲.۳ و بر اساس آمار علوم پزشکی ۲.۱ است. 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های قبل از عقد برای زوجین، بیان کرد: از سال ۹۸ این کلاس‌ها با چهار مبحث طی شش ساعت برگزار می‌شود که طبق آمار ۹۶ درصد زوجین در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. 

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مراکز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه آمار سزارین در کشور ۴۵ درصد، کشورهای پیشرفته ۱۵ درصد است، افزود: سازمان بهداشت جهانی این میزان را ۱۰ درصد تعیین کرده است. 

وی با بیان اینکه هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان است، تصریح کرد: غربالگری برای زنان باردار بر اساس شرایطی از جمله سن بالا، شرایط خاص جسمی، سابقه بیماری و سایر موارد انجام شده و تمام زنان باردار شامل غربالگری نمی‌شوند. 

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مراکز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از سال گذشته شاهد حضور دو پزشک متخصص در حوزه آی وی اف در استان هستیم و با توجه به اینکه این پزشکان در مرکز بیماری‌های خاص مستقر هستند، این کلینیک به عنوان کلینیک سطح سه شناخته می‌شود.

وی افزود: در شهرستان فردوس کلینیک سطح دو راه اندازی شده و در شهرستان طبس نیز در حال راه اندازی است که این دو مرکز خدمات با سطح پایین تر نسبت به بیرجند به مراجعان ارائه می‌دهند، یادآور شد: به جز شهر خوسف که بیمارستان ندارد در تمامی بیمارستان‌های ۱۰ شهرستان استان حداقل یک پزشک متخصص زنان فعالیت دارند.

مصطفوی بیان کرد: تنها در بیمارستان زیرکوه به دلیل نداشتن بخش زنان، پزشک متخصص زنان به صورت سیار از بیرجند یا قاین هفته‌ای چهار روز در بیمارستان زیرکوه مستقر است. 

پرداخت تسهیلات فرزندآوری بدون الزام به سپرده‌گذاری

ضیائیان احمدی، معاون بانک ملی خراسان جنوبی نیز گفت: تسهیلات فرزندآوری بدون الزام به سپرده‌گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می‌شود و به ازای فرزند اول‌ ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ۲۹ بانک فعال در استان ۱۲ بانک همکاری می‌کنند و از بانک های خصوصی آمار و اطلاعاتی نداریم.

معاون بانک ملی خراسان جنوبی بیان کرد: تا پایان آبان ماه امسال، ۶ هزار و ۷۴۱ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ هشت هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال در سطح استان پرداخت شده است و در حال حاضر ۴۳۷۰ متقاضی در خراسان جنوبی در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج هستند.

ضیائیان احمدی یادآور شد: در هشت ماهه اول سال جاری هفت هزار و ۶۵۱ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۳۵۳۵ میلیارد ریال برای فرزندآوری پرداخت شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین