دشان: قطعاً شگفتی‌های بیشتری در جام وجود دارد/ لوا و امباپه نقش مهمی دارند

  4010912105

سرمربی تیم ملی فرانسه گفت: قطعاً شگفتی‌های بیشتری وجود دارد. در اولین جام جهانی من به عنوان مربی در سال ۲۰۱۴ هنوز چند تیم ضعیف‌تر حضور داشتند. این بار هیچ تیمی ضعیف نیست.

به گزارش ایرنا، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه در نشست خبری پیش از دیدار این تیم در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل لهستان اظهار داشت: لهستان باید در مرحله گروهی دفاع می‌کرد و این کار را هم خیلی خوب انجام داد. در واقع لهستان عاشق دفاع کردن است اما آن‌ها یک تیم دفاعی نیستند. نباید توانایی‌های لهستان را به دفاع کردن محدود کنیم.

دشان ادامه داد: قطعاً شگفتی‌های بیشتری وجود دارد. همه تیم‌هایی حاضر(در یک‌هشتم) شایسته و همه به خوبی آماده هستند. به همین دلیل است که امروز هر تیم بزرگی، اگر آماده نباشد، می‌تواند در موقعیت‌های ناراحت کننده‌ای قرار گیرد. آرژانتین باید آن را تجربه می‌کرد.

مقصود دشان از تجربه آرژانتین، شکست ۲ بر یک این تیم مقابل عربستان سعودی یا باخت یک بر صفر برزیلی‌ها به کامرون اشاره می‌کرد.

سرمربی فرانسه اضافه کرد: تمام قاره‌ها در مرحله حذفی حضور دارند. این عالی است. من تنوع را دوست دارم. این تصویر گسترده‌ای از فوتبال جهان را نشان می‌دهد.

وی افزود: حالا یک جام جهانی دیگر برای ما شروع می‌شود. بازی‌های یک هشتم نهایی برای همه تیم‌ها سخت است. خوشحالیم که به این مرحله صعود کردیم ولی هدف ما رفتن به دور بعد است. سال قبل در یورو ۲۰۲۰ به سوئیس در دور حذفی باختیم و هیچکس دوست ندارد به آن روزها برگردد. حالا رقیب ما لهستان است و این دو شباهتی به هم ندارند. بازی سختی است ولی به چیزی جز صعود فکر نمی‌کنیم. سطح دشواری بازی بسیار بالاست و برای صعود باید بهترین بازی را انجام دهیم.

دشان در رابطه با روبرت لواندوفسکی اظهار داشت: لواندوفسکی کارایی بسیار بسیار خوبی در محوطه جریمه دارد. ما باید مطمئن شویم که می‌توانیم این بازیکن را مهار کنیم. هرچه قدر توپ‌های ارسالی به این بازیکن را کم کنیم در نتیجه خطر کمتری برای ما خواهد داشت. او فراتر از هوش و مهارت فنی، از بدن خود به خوبی استفاده می‌کند. گرچه در هر سه بازی گروهی [لهستان] او موقعیت‌های زیادی نداشت اما کوچکترین موقعیت برای این بازیکن می‌تواند خطرناک باشد. ما قرار نیست روی او تمرکز کنیم، اما او نقطه خطرناک خط حمله لهستان است.

وی افزود: البته باید بگویم لواندوفسکی تنها بازیکن خطرناک لهستان نیست. ستون تیم لهستان را غیر از لواندوفسکی، بازیکنانی باتجربه چون کمیل گلیک، وویچک شزنی، پیوتر زیلینسکی و گزگوژ کریچوویاک تشکیل می‌دهند که چند تن از آن‌ها بیش از ۱۰۰ بازی ملی دارند. البته که بازیکنانی جوان هم آن‌ها را همراهی می‌کنند. آن‌ها قطعا شایسته حضور در یک‌هشتم نهایی هستند. لواندوفسکی و کیلین امباپه(ستاره فرانسه) فردا نقش مهمی در بازی خواهند داشت.

تیم‌های فرانسه و لهستان فردا(یکشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین