لایحه کاهش ساعت کار کارمندان به مجلس ارسال شد

  4010907062 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موسوم به لایحه کاهش ساعت کاری کارمندان دولت برای طی تشریفات قانونی با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این لایحه که ۱۸ آبان ماه به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه هیات دولت به تصویب رسیده بود، پنجم آذر با امضای آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

این لایحه شامل یک ماده واحده و پنج تبصره است که بر اساس آن و در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، ساعت کار کارمندان دولت به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در هفته و ۱۷۰ ساعت در ماه کاهش می یابد و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می گردد. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چهارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می رسد، به عهده دستگاه ذی ربط می باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.

دیدگاه کاربران

سید۲۷۷۷۵۱۰۱۳:۲۱:۱۷ ۱۴۰۱/۹/۷
اصل کیفیت هست نه کمیت
ناشناس۲۷۷۷۵۱۱۱۳:۲۲:۵۴ ۱۴۰۱/۹/۷
به اکثر ادارت که مراجعه میکنی یه ساعت صبحونه میخورند ، دوساعت ناهار ونماز وقس علی هذا.البته هستند کارمندانی که واقعا دلسوزانه به امورات مراجعه کنندگان رسیدگی می کنند، ولی افسوس که تعدادشان زیاد نیست.
yektanetتریبون

آخرین عناوین