تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات از نگاه قالیباف/ ۲۰ کشور خواهان پهباد ایرانی هستند/ دیدگاه علی مطهری درباره دهه هشتادی‌ها

  4010906082 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات از نگاه قالیباف/ ۲۰ کشور خواهان پهباد ایرانی هستند/ دیدگاه علی مطهری درباره دهه هشتادی‌ها

تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات از نگاه قالیباف

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در آغاز نشست علنی امروز مجلس با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان گفت: نسخه شفابخش فرهنگ بسیجی، تکیه بر مردم و باور به سنت های الهی بود و برهمین اساس است که تصریح می‌کنم تا این دو باور در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مبنای برنامه ریزی و اقدام قرار نگیرد، نخواهیم توانست چالش های این عرصه ها را حل کنیم لذا  تاکید می کنم  تنها راه برون رفت کشور  از مشکلات پیش رو مخصوصا در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تاکید بر خداباوری بعنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در ادامه لازم است فرارسیدن  هفته مجلس را به همکارانم در مجلس تبریک بگویم. انشاءالله اینجانب در زمانی نزدیکتر به روز مجلس درباره کارنامه مجلس یازدهم سخن خواهم گفت اما  از نمایندگان محترم می خواهم مطابق آنچه رهبر انقلاب از ما خواستند، دستاوردهای مجلس یازدهم را با مردم در میان بگذارند و موانع پیش روی خود را نیز برای آنها شرح دهند. همچنین از رسانه ها درخواست دارم علاوه بر زحمات همیشگی، در این هفته به طور خاص در حدود وظایف و اختیارات مجلس،  ما نمایندگان را نسبت به وظایف و وعده های داده شده، مورد مطالبه قرار دهید و دستاوردها و نقاط ضعف مجلس را منصفانه منتشر کنید.

قالیباف افزود: تردید ندارم که در صورت انعکاس کارشناسانه  و منصفانه رسانه ها، مجلس در حدود وظایف و اختیاراتش، از نظر مردم نمره خوبی خواهد گرفت ضمن آنکه نقدهای دلسوزانه شما برای اصلاح ادامه حرکت مجلس تبدیل به فرصتی گرانقدر می شود.  

***

محسن رضایی : 20 کشور خواهان پهباد ایرانی هستند

به گزارش ایرنا، محسن رضایی در نشست مشترک گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران گفت: در همین حوادث اخیر مردم مطالبه داشتند و مطالبه روی دوم سکه دموکراسی است و مردم حق دارند که مطالبه کنند اما آنچه که نگران کننده است دخالت خارجی ها است.

رضایی افزود: به عنوان مثال در فرانسه جلیقه زردها اعتراض کردند اما هیچ کشوری دخالت نکرد و اگر به فرض انگلیس و آمریکا دخالت می کرد هیچ چیز از فرانسه باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: مردم ما مطالبه ای دارند و مسوولان شنیدند و حتما پیگیری می کنند اما چرا از انگلیس، آمریکا و عربستان، همگی بر طبل جنگ می کوبند و می خواهند ایران را اذیت کنند؟ دلیل آن این است که می خواهند اقتصاد ایران را متزلزل کنند.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ما اکنون دارای موشک و پهپاد هستیم اما در بیرون از مرزها صلح را صادر می کنیم و با داعش و تروریسم می جنگیم.

رضایی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای منطقه و حتی وقتی رییس جمهور به نیویورک رفت، حدود ۲۰ کشور به آیت الله رئیسی گفتند که پهپاد های خود را به ما بدهید و با وجود تحریم پول پهپاد را نقد می دهیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: در امر برداشتن موانع صادراتی در داخل کشور و خودتحریمی اقداماتی را در دست اجرا داریم که باید با برنامه ریزی حرکت کنیم.

رضایی گفت: در دولت قبل fatf را در کشور اجرا کرده بودند که این امر باعث مشکلات زیاد اقتصادی شده بود که در جلساتی قرار است این زیرساخت های اشتباه مدیریتی را تغییر دهیم.

***

باید با جوانان گفتگو کنیم

دکتر محمدرضا ابن‌الدین حمیدی، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه امام حسین (ع) درباره راه‌حل بحران اخیر به روزنامه جوان گفت: «به نظرم باید گفتمان عمومی صورت گیرد و رسانه ملی در بازنمایی حقایق نقش کلیدی دارد.

مثال اتاق تاریک را زدید. به هر حال هر کسی بر اساس حدسیات و معلومات خودش تشخیص می‌دهد. وقتی نور نباشد، حس لامسه تشخیص می‌دهد. حس لامسه بر مبنای تجربیات گذشته است. کسی که قبلاً بادبزن دیده و با بادبزن سر و کار داشته است، گوش آن فیل را بادبزن می‌بیند، بنابراین ادراکات گذشته را معیار تشخیص قرار می‌دهند.

به هر حال هر کدام از ما دنیای زیسته‌ای داریم و همین نوع تفسیر ما از رویداد‌ها را تعیین می‌کند. در هر حال ما باید باهم حرف بزنیم. چندی پیش در دانشگاه هم همین را گفتم که با این دانشجو‌ها باید حرف بزنیم، چون بچه‌های ما هستند.

با بیرون کردن که نمی‌شود مسئله را حل کرد. وقتی ما صرفاً برخورد‌های قهری و برای افراد پرونده درست کنیم، مسئله حل نخواهد شد، البته حساب مجرمان جداست، ولی فردی که رانده و طرد شود، دیگر امنیت روانی ندارد.

به این جوان هم باید به چشم یک آسیب‌دیده اجتماعی نگاه کنیم. آسیب‌دیدگی که فقط در شکستن دست و پا نیست. این نوجوان و جوان هم آسیب‌دیده اجتماعی است، فرزند جامعه است و ما باید به فکر او باشیم.

الان باید همه‌مان در رفتارهای‌مان بازنگری کنیم. اینکه ما به جوان‌ها توصیه کنیم که در رفتارهای‌شان بازنگری کنند، اما خود را مصون بدانیم و خودمان را بیرون از این دایره بازنگری در رفتار تصور کنیم، کارآمد نخواهد بود. من تأیید نمی‌کنم کسی با چاقو در اعتراضات ظاهر شود یا فحش‌های رکیک بدهد.

این‌ها در هیچ منطقی پذیرفته نیست، اما از آن سو باید نگاه کنیم که این افراد معلولان اجتماعی ما هستند و باید به آن‌ها رسیدگی شود، چون ثمره بخشی از ناهنجاری‌های خانواده، جامعه و سبک حکمرانی هستند.»

***

اروپایی‌ها به سمت فعال‌کردن مکانیزم ماشه نمی‌روند

امیرعلی‌ ابوالفتح، کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره احتمال ارسال پرونده ایران به شورای امنیت به نامه‌نیوز گفت: «من دقیق نمی‌دانم در متن قطعنامه اخیر شورای حکام به بحث ارسال پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت اشاره شده یا خیر اما به فرض اینکه این موضوع مطرح شده باشد باید بپذیریم که احتمال رخ‌دادن چنین شرایطی وجود دارد. این اتفاق ممکن است از دو مسیر رخ دهد؛ نخست آنکه موضوع از آژانس به شورای امنیت ارسال شود که برای این کار باید قطعنامه‌ای جدید صادر شود. در این شرایط به احتمال بسیار زیاد روسیه و چین قطعنامه علیه ایران را وتو می‌کنند. راه دوم فعال‌کردن مکانیزم ماشه است؛ امکانی که در خود برجام پیش‌بینی شده است. در این صورت دیگر روسیه و چین نمی‌توانند از حق وتوی خود استفاده کنند زیرا فعال‌شدن مکانیزم ماشه بر اساس همان قطعنامه 2231 و برجام است و روسیه و چین یک بار به این قطعنامه رأی داده‌اند و دیگر نمی‌توانند ردش کنند.

در اینجا بحث سیاسی وجود دارد؛ اینکه اروپایی‌ها این ریسک را می‌کنند و حاضر به درخواست فعال‌شدن مکانیزم ماشه می‌شوند یا خیر؟ من تصور می‌کنم آنها چنین نکنند. درست است که شرایط از نظر سیاسی برای ایران سخت است اما بعید است اقدام اجرایی خاصی صورت بگیرد. درباره قطعنامه حقوق بشری که در شورای حقوق بشر سازمان ملل هم صادر شده و مثلا گفته‌اند هیئتی حقیقت‌یاب باید به ایران برود و احیانا اگر ایران همکاری نکند، آنها موضوع را به شورای امنیت بفرستند تا در نهایت در آنجا قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود هم بعید است زیرا باز هم روسیه و چین وتو می‌کنند؛ به خصوص در شرایط کنونی که اختلافات غرب با چین و به خصوص روسیه در اوج خوش قرار دارد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در پاسخ به این پرسش که آیا با اظهارات ضدایرانی مقامات اروپایی این احتمال وجود ندارد که آنها فعال‌شدن مکانیزم ماشه را درخواست کنند، اظهار کرد: «بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت یعنی تمام تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران که قبل از برجام صادر شود، دوباره فعال شوند و برجام از بین برود. این شرایط برای اروپایی‌ها مخاطره‌آمیز است زیرا آنها می‌خواهند ذخایر اورانیوم ایران کاهش یابد و به میزان مندرج در برجام برسد. وقتی برجامی نباشد دیگر ابزاری برای نظارت بر میزان اورانیوم ایران ندارند. اروپا به سمت فعال‌کردن مکانیزم ماشه نمی‌رود مگر آنکه تحول خاصی رخ دهد؛ مثلا ایران غنی‌سازی بالای 90درصد را آغاز کند».

***

وزیر صمت: اکنون برنامه‌ای برای واردات خودروهای فرانسوی نداریم

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با ایرنا درباره صحت و سقم ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی این اظهارات را بیان کرد و گفت: خودرو سازهای فرانسوی سابقه خوبی به لحاظ تعهدات شان در ایران ندارند.

وزیر صمت اظهار تاسف کرد و گفت: دولت فرانسه همچنین در این حوادث اخیر موضع گیری‌های نادرستی گرفته است و در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی نداریم.

پیش تر سخنگوی وزارت صمت هم اعلام کرده بود که واردات خودروهای فرانسوی به ایران از سوی این وزارتخانه ممنوع و تحریم شده و وزارت صمت و دولت ایران، خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و دیگر نمی‌گذارد تا آن‌ها بتوانند با ابزار تحریم، صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.

امید قالیباف این را هم گفته است که به خاطر رفتار غیرحرفه‌ای که فرانسوی‌ها در سال‌های گذشته داشته‌اند، دیگر اجازه ثبت سفارش و واردات محصولات رنو، پژو، سیتروئن و سایر خودروسازان فرانسوی را نمی‌دهیم.

***

«طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» به مجمع تشخیص ارسال شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

با اصرار کمیسیون بر مواد (۱)، تبصره (۱) ماده (۱)، تبصره (۴) ماده (۱)، ماده (۳)، ماده (۹)، ماده (۱۰)، تبصره (۴) ماده (۱۰)، تبصره (۱۱) ماده (۱۰) و تبصره (۱۴) ماده (۱۰) ، این مواد برای تصمیم گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

همچنین بر اساس نظر کمیسیون و آراء نمایندگان تبصره‌های (۳) و (۱۲) ماده (۱۰) طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول حذف شد.

***

مرندی تذکر چندماه پیش به اروپا را یادآوری کرد

به گزارش ایسنا، محمد مرندی کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در حساب کاربری خود در توئیتر با بازنشر صفحه اول نشریه اکونومیست که در شماره جدید آن مقاله‌ای درباره بحران انرژی در اروپا همزمان با فرارسیدن فصل سرما در این قاره نوشته شده است، به‌طور تلویحی گفت که غرب می‌توانست از فرصت مذاکرات هسته‌ای با ایران برای حل بحرانی که هم اکنون با آن مواجه است، استفاده کند.

وی در پیام خود نوشت: لیبرال‌های ایرانی طرفدار غرب عصبانی هستند زیرا من در جریان مذاکرات هسته‌ای در وین به غربی‌ها هشدار دادم که زمستان در راه است. پاسخ صادقانه من به جنگ روانی آنها.

مرندی ادامه داد: نخبگان/مذاکره‌کنندگان غربی مدعی بودند که ایران به توافق نیاز دارد اما آنها می‌توانند بدون توافق هم به کار خود ادامه دهند.

هفته‌نامه اکونومیست در مقاله‌ای در شماره جدید خود با عنوان "منجمد شده" هشدار داده است که اروپا با بحران پایدار انرژی و ژئوپلیتیک مواجه است، شرایطی که اروپا را تضعیف و موقعیت جهانی آن را تهدید می‌کند.

***

دیدگاه علی مطهری درباره دهه هشتادی‌ها

علی مطهری، نماینده سابق مجلس درباره دهه هشتادی‌ها به خبرآنلاین گفت: «اصلا این طور نیست که بگوییم دهه هشتادی‌ها یک فرهنگ دیگری دارند و جور دیگری فکر می‌کنند. در واقع دهه هفتادی، هشتادی و نودی همه یکی هستیم. خیلی از این اقشار نادیده گرفته شدند و می‌خواهند دیده شوند. البته فضای مجازی در زندگی خیلی از افراد و حتی بزرگسالان اثر گذاشته است ولی دلیل اصلی فعال بودن آن‌ها در اعتراضات، اقتضای سنشان است.

در انقلاب اسلامی سال ۵۷ هم همین قشر بیشتر فعال بودند و در صحنه‌های خطرناک وارد می‌شدند. در صحبت با آنان معلوم می‌شود که همان نوجوآن‌ها و جوآن‌های سال ۵۷ هستند. از بین همین‌ها شما می‌توانید شهدای بزرگی پیدا کنید. این‌ها انسآن‌های دیگری نیستند...

دهه هشتادی‌ها و سایر جوان‌ها در معرض تهاجم افکار و عقاید مختلف هستند؛ دائم باید از میان تبلیغات نظام و افکار و عقاید دیگر انتخاب کنند و این کار سختی است. ممکن است مشاوران خوبی هم نداشته باشند. حکومت هم نه کاری به کارشان دارد و نه امکاناتی تدارک دیده تا با آن‌ها از طریق مشاوران، اسلام شناسان، روانشناسان و جامعه شناسان ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر تربیت اینها به دست فضای مجازی سپرده شده است و معلوم است که چه از آب درمی‌آید.

البته مربیان جامعه مثل روحانیت و صدا و سیما و آموزش و پرورش و آموزش عالی هم کوتاهی کرده‌اند. به عنوان نمونه روش ما در تبلیغ دین را ببینید که وقتی محرم فرا می‌رسد از اول محرم تا آخر صفر پرچمهای سیاه در میدان‌های شهرها بالا می‌رود و صدا و سیما دو ماه سینه‌زنی و عزاداری راه می‌اندازد. این روش مردم را افسرده و جوآن‌ها را از دین زده می‌کند. در حالی که می‌توانند فقط از هشتم تا دوازدهم محرم و روز اربعین و دو سه روز آخر صفر را عزاداری کنند و بقیه را مردم حتی مراسم عقد و عروسی برگزار کنند. البته هرکس می‌تواند در خانه خودش یا جای دیگر هر روز در این دو ماه روضه داشته باشد.

با بعضی از این قشر که ارتباط داشتم برایم کاملا واضح بود که فضای فرهنگی آن‌ها چیز دیگری است. برای مثال وقتی با آن‌ها راجع به احکام دین، نوع پوشش، نگاه مرد به زن، نگاه زن به مرد و مسئله محرم و نامحرم صحبت می‌کنید، برایشان عجیب است اما پس از ارائه توضیح قبول می‌کنند؛ یعنی مخالف نیستند. باید با آنان بیشتر کار کرد و ارتباط داشت.»

***

تذکر نماینده مهاباد به وزیر کشور درباره شرایط حوزه انتخابیه‌اش

به گزارش ایسنا، جلال محمود زاده نماینده مهاباد در تذکری شفاهی به وزیر کشور درمدیریت ناآرامی‌های اخیر کشور  در جلسه علنی امروز مجلس، با اشاره به آمار جانباختگان در مهاباد و شهرهای کردنشین اظهار کرد: شخص وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور باید پاسخگوی این وضعیت باشد.

محمودزاده با یادآوری این‌که درخواست شناسایی خاطیان و معرفی‌شان به دادگاه‌ ارائه شده است، مدعی شد که در مقابل از وی به عنوان نماینده پیگیری کننده این ماجرا شکایت شده است.

محمودزاده همچنین نسبت به آن‌چه «امنیتی کردن فضای شهرهای کردنشین از جمله مهاباد» می‌خواند انتقاد کرد و از وزیر کشور پایان دادن به این شرایط را خواستار شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس هم‌چنین گفت: در چند روز گذشته به دلیل برخورد با معترضان، کشته شدن کوله‌بران و سوخت‌بران از وزیر کشور در کمیسیون امورداخلی سوال مطرح کردم. رییس این کمیسیون می‌گوید که سوال شما را فعلا به صحن مجلس نمی‌فرستم و زمانی که اعتراض می‌کنم می‌گوید که برو و از من به رئیس مجلس شکایت کن. یعنی برای سوال ملی و قانونی خود باید از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت کنم؟ در کجای آئین‌نامه مجلس آمده که رئیس کمیسیون سوال ملی نماینده مجلس را علی‌رغم قانع نشدن نگه می‌دارد. 

پاسخ رئیس کمیسیون امور داخلی به تذکر نماینده مهاباد

به گزارش ایسنا، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس و در واکنش به اظهارات جلال محمودزاده نماینده مهاباد، بیان کرد: باید بگویم که آقای محمودزاده دو سوال را در کمیسیون شوراها مطرح کردند که سوال نخست وی در خصوص کوله‌بری و کولبران بود. جمع‌بندی در خصوص این سوال در کمیسیون، این شد که وزارت کشور ظرف مدت یک ماه بازرسانی را برای بررسی موضوع اعزام کند تا مشکلات حل شود. اگر مشکلات حل نشود وی می‌تواند مجددا در کمیسیون اعلام کند سوالش پابرجا است.

وی در ادامه اظهار کرد: سوال دوم وی در خصوص مرگ خانم مهسا امینی بود. با توجه به گزارش کمیسیون که نتیجه بررسی دقیق و مطالعات میدانی توسط کمیته تحقیق بود و در صحن مجلس قرائت شد، سوال ایشان دیگر برای مطرح شدن، موضوعیت نداشت چون پاسخ آن به تمام ملت ایران و نمایندگان داده شد، بنابراین طرح مجدد بر اساس رسالت کمیسیون و مأموریت ریاست مجلس به کمیسیون موضوعیت نداشت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور متعلق به همه مردم است. چرا نمی‌گذارید آرامش به مردم برسد و دنبال ایجاد دغدغه خاطر برای مردم هستید. اکنون اغتشاشات فروکش کرده و زمانی است که باید به ملت پاسخ داده شود. اگر مردم دارای مشکلات اقتصادی هستند باید به این موضوع بپردازیم نه اینکه در آتش اغتشاشات و فتنه بدمید زیرا به نفع کشور و ملت نیست. ملت از نمایندگان مجلس انتظار دارند مشکلات آنها را حل کنند لذا نباید بنزین روی آتش فتنه‌گران ریخته شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۷۷۲۳۰۲۱:۳۶:۳۶ ۱۴۰۱/۹/۶
جناب رضایی یک نصیحت اول به تابناک می کردی کهfatfراه بهشت ایران معرفی می کرد!
سینا۲۷۷۷۲۹۷۰۱:۲۲:۵۴ ۱۴۰۱/۹/۷
آقای قالیباف خیلی خوب شعار میده، از رسانه الف تقاضا میکنم اگر امکانش رو داره، یه مصاحبه ای با ایشون ترتیب بده و ازشون درباره این گزاره بازگشت به مردم توضیح بخواد. توضیح بخواد که نظام حکمرانی ما دقیقا در کدوم قسمتها از مردم دور شده و به نظر ایشون چطوری قراره به مردم برگرده... منظورشون انتخاباته؟ منظورشون نظارت استصوابی هست؟ منظورشون نقض نهادهای غیر انتخابی در تصمیم گیریها هست؟ منظورشون آزادی های اجتماعی هست؟ منظورشون آزادی رسانه است؟ نگران ایشون هستم، یه وقت رئیس مجلس انقلابی، اصلاح طلب از کار در نیاد...
ناشناس۲۷۷۷۳۸۴۱۰:۱۸:۳۹ ۱۴۰۱/۹/۷
مشکل جامعه مسکن ، فقر ، بیکاری ، معیشت ، کمبود حقوق های بازنشستگان و پایین بودن در آمدها است ‌‌.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بی‌بی‌سی: پهپاد ترکیه در شناسایی محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران اشتباه کرد

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. پاسخی که شهید رئیسی به امانوئل مکرون داد

  6. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. ۶ نکته کلیدی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور/ یک کارشناس خبره صنعت هوایی توضیح می‌دهد

  8. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  9. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  10. چرخش راهبردی یک کشور عربی در مقابل ایران

  11. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  15. همه چیز برای فروش !

  16. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  17. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  18. او این چنین جاودانه شد

  19. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  22. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  23. جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

  24. مقتدی صدر: سکوت بس است، سفیر آمریکا را اخراج کنید!

  25. و باز هم اعتبارنامه تاج گردون‌!

پربحث‌های هفته

  1. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  2. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  3. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  4. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  5. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  6. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  8. همه چیز برای فروش !

  9. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  10. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  11. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  12. و باز هم اعتبارنامه تاج گردون‌!

  13. "محسن هاشمی" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. صدای پرقدرت صداقت 

  15. تردید علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 

  16. قالیباف مجدد بر کرسی ریاست مجلس نشست

  17. اظهارات «آذری‌جهرمی» درباره ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

  18. بازگشت دوباره سعید جلیلی به میدان انتخابات/ روایت باهنر از پوست‌اندازی گروه‌های سیاسی

  19. دعوت خاتمی از چهره‌های اصلاح‌طلب به کاندیداتوری

  20. حسین شریعتمداری: آن روز دیده بودم این فتنه‌ها که برخاست

  21. مهرعلیزاده: آقای رئیسی حلالم کن

  22. واکنش وزارت خارجه به شایعه سپردن پرونده هسته‌ای به شمخانی/ پاسخ لاریجانی به احتمال نامزدی در انتخابات/ جبهه پایداری از فتاح حمایت می‌کند؟

  23. امپراتور خودخوانده‌ بی‌ادبی/ انتظار برخورد با توهین‌کنندگان به شهدای خدمت

  24. وزیر کشور: مردم خود را برای مشارکت گسترده آماده کنند

  25. دومین گزارش ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور منتشر شد/ گزینه انفجار خرابکارانه در بالگرد رئیس جمهور منتفی است

آخرین عناوین