حمایت نتانیاهوی کودک کش از اغتشاشات ایران

  4010829086 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در «کنفرانس ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» از اغتشاشات ایران حمایت کرد و از تلاش برای سازش با «یک کشور خاص عربی» خبر داد.

حمایت نتانیاهوی کودک کش از اغتشاشات ایران

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در سخنرانی ویدئو کنفرانسی برای حامیان این رژیم در لاس وگاس درباره موضوعاتی از قبیل اغتشاشات ایران و توافق سازش با کشورهای عربی سخن گفت.

کنفرانس «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» در لاس وگاس با سخنرانی ویدئو کنفرانسی بنیامین نتانیاهو پیگیری شد و او که مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی است، در ابتدا با سوالی درباره روابطش با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شد.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود گفت:« ما (نتانیاهو و بایدن) ۴۰ سال است که با هم دوست بوده‌ایم از سال ۱۹۸۲ که من برای اولین بار به عنوان معاون سفیر وارد واشنگتن دی سی شدم و او به عنوان یک سناتور جوان از ایالت دلاور کارش را شروع کرده بود و ما از آن زمان با هم رفاقت ایجاد کردیم و با هم به توافق رسیدیم که درباره برخی موضوعات اختلاف نظر داریم اما این اختلاف نظر، اختلاف نظر در میان اعضای یک خانواده است».

نتایناهو: با بایدن دوستی ۴۰ ساله دارم

رهبر حزب لیکود که سابقه چند دوره نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را دارد، ادامه داد: «من افتخار این را داشتم که با چندین رئیس جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا تعامل داشته باشم و می‌توانم به شما بگویم اگرچه در برخی مواقع اختلاف نظرهای مقطعی وجود داشته اما من برای تداوم ائتلاف اسرائیل و آمریکا ارزش قائل هستم چرا که این شراکت میان مردم‌های ما است و بخش وسیعی از افکار عمومی آمریکا اعتقاد دارند که اسرائیل نماینده ارزش‌های مشترک (با آمریکا) است...و آنها ما را تحسین می‌کنند...این اساسا و پایه روابط من با روسای جمهور آمریکا بوده است این یک ائتلاف بین دو کشور دارای تمدن مشترک است البته فقط این موضوع نیست این را به خاطر داشته باشید که اسرائیل، سرزمین موعود است و آمریکا هم یک سرزمین موعود جدید است».

بنیامین نتانیاهو گفت: «(وجود اختلاف نظر بین تل‌آویو و واشنگتن)، یک موضوع طبیعی است چرا که ما اینجا (در فلسطین اشغالی) هستیم و آمریکا آنجا مستقر است و ما واقعیات را از نزدیک مشاهده می‌کنیم و تفسیر ما از واقعیات این است که انجام اقدامات ما برای مقابله با تهدیدات موجودیتی علیه مان از جمله تهدیدات ایران مهم است و من وقتی به کنگره رفتم، این تصمیم ساده‌ای نبود، تصمیم ساده‌ای نبود که وارد نشست مشترک کنگره شوم و سیاست رئیس‌جمهور مستقر (باراک اوباما) را به چالش بکشم؛ رئیس‌جمهوری که من برایش احترام قائلم البته من با او اختلاف نظر داشتم اما برایش احترام قائلم . من این تصمیم را گرفتم چرا که من آن زمان معتقد بودم و اکنون هم همین عقیده را دارم که این توافق (هسته‌ای برجام) تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است و من هر کاری که بتوانم برای جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح اتمی و ابزار مورد نیاز برای هدف قرار دادن آن به سمت ما و همچنین شما انجام خواهم داد و اگر این بدان معناست که باید علیه سیاست دولت مستقر (آمریکا) موضع بگیرم، این کار را می‌کنم».


سخنرانی نتانیاهو در کنفرانس «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه»

 

وی درباره توافقات سازش گفت: «ما تقریبا یک ربع قرن ، ۲۴ سال صبر کردیم بین آخرین باری که اسرائیل با اردن توافق صلح امضا کرد. قبل از آن ما یک توافق تاریخی با مصر بین مناخیم بگین و انور سادات امضا کردیم و بعد از آن توافق صلح بین اسحاق رابین و ملک حسین را امضا کردیم اما بعد از آن این موضوع متوقف شد به خاطر اینکه این ذهنیت هم در اورشلیم اسرائیل و هم واشنگتن وجود داشت که شما نمی‌توانید وارد دیگر توافقات صلح با جهان عربی شوید مگر اینکه ابتدائا با فلسطینیان صلح کرده باشید اما این فرضیه یک مشکل داشت و آن اینکه، فلسطینیان خواهان صلح با اسرائیل نبودند و نیستند بلکه آنها خواهان صلح بدون وجود اسرائیل هستند آنها خواهان یک کشور در کنار اسرائیل نیستند بلکه خواهان کشور به جای اسرائیل هستند. در نتیجه برای یک ربع قرن آنها به طور سیستماتیک هرگونه تلاش برای گسترده کردن صلح با کشورهای دیگر عربی را وتو کردند و اگر شما منتظر فلسطینیان می‌ماندید باید ۲۵ سال دیگر یا شاید نیم قرن برای رسیدن به یک توافق صلح دیگر صبر می‌کردید».

رژیم صهیونیستی در تدارک برای سازش با «یک کشور خاصر عربی»

رهبر حزب لیکود مدعی شد: «به نظر من باید این موضوع را دور بزنیم و ما می‌توانستیم این کار را بکنیم به دو دلیل اساسی: اول، ظهور ایران و تهدیداتی که این موضوع نه تنها برای کشورهای عربی (حاشیه جنوبی) خلیج (فارس) بلکه کل کشورهای عربی خاورمیانه ایجاد می‌کند و دلیل دوم، ظهور اسرائیل است. ماموریت من به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل این بوده است که اسرائیل را بسیار قوی کنم تا این ایده که امکان حذف اسرائیل وجود دارد، از بین برود...توانمندی بالا تنها به ارتش قوی نیاز ندارد بلکه به اقتصاد قوی هم نیازمند است چرا که شما نمی‌توانید یک ارتش قوی را حفظ کنید شامل پهپادها، اف 35، توانمندی‌های اطلاعاتی، سایبری، زیردریای، تانک و دیگر موارد، همه اینها به پول نیاز دارند و شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید مگر آنکه اقتصاد اسرائیل را از دست شبه سوسیالیست‌ها آزاد کنید و به یک اقتصاد بازار آزاد تبدیل کنید و من این کار را کردم».

به ادعای نتانیاهو، سخنرانی سال ۱۳۹۳ او در کنگره آمریکا علیه مواضع باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت این کشور که در تدارک برای امضای توافق هسته‌ای برجام با ایران بود، منجر به تماس برخی رهبران کشورهای عربی با او شد.

به گفته او، این سخنرانی باعث دیدار محرمانه سال ۲۰۱۵ با  رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد و این پایه و اساس توافق سازش موسوم به «آبراهام» را ساخت.

ادعای نتانیاهو درباره دیدار محرمانه با سران برخی کشورهای عربی

وی با قدردانی از مواضع دولت دونالد ترامپ در قبال مذاکرات سازش گفت: «من خوشبختانه سرانجام از حمایت دولت آمریکا در ریاست جمهوری دونالد ترامپ برخوردار شدم که با این سیاست موافقت کرد و این موضوع باعث تحکیم چهار توافق صلح طی چهار ماه با امارات متحده عربی، بحرین، مغرب و سودان شد».

بنیامین نتانیاهو در پایان صحبت خود از تلاش خود برای امضای توافق سازش با دیگر کشورهای عربی به ویژه یک کشور خاص خبر داد اما نام آن کشور را بر زبان نیاورد.

نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم اشغالگر قدس گفت: «به شما این را می‌گویم هدف من این خواهد بود که توافق صلح را با دیگر کشورها ادامه دهم به ویژه با یک کشور و به طور عملی منازعه عربی و اسرائیل را پایان دهم و در پایان فلسطینیان آخرین نفری خواهند بود که باید دولت یهودی را به رسمیت بشناسند اما راه رسیدن به این نقطه این نیست که منتظر فلسطینیان بمانیم و من به فرصت‌ها برای صلح در منطقه در سال‌های آینده بسیار امیدوار هستم».

وی در پاسخ به سوال یکی از مجریان کنفرانس «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» در لاس وگاس که پرسید: تصور من این است که کشورهای دیگری هم در صف توافق صلح با اسرائیل قرار دارند آیا اینطور است؟»
نتانیاهو در جواب گفت: «بله تصور شما درست است. ما برای این موضوع در حال کار هستیم. ما در حال کار برای هر دو هدف هستیم: اول راه ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را مسدود کنیم و دوم، افزایش شگفت آور دایره صلح (سازش با کشورهای عربی) است».

حمایت نتانیاهو از اغتشاشات در ایران

وی در پایان اظهارات خود به دفاع از اغتشاشات در ایران پرداخت و این موضوع را به برنامه هسته‌ای ایران گره زد. به ادعای او، وضعیت کنونی باعث «اتفاق نظر گسترده بین‌المللی» دراین باره شده که ایران نباید سلاح اتمی داشته باشد.

نتانیاهو در حالی باز هم علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌‎ای ایران موضعگیری کرده که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب اسیا است و تل‌آویو با حمایت و سکوت غربی‌ها، اجازه هیچ گونه بازرسی بین‌المللی از تاسیسات اتمی این رژیم را نداده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۷۴۳۰۷۱۵:۰۹:۱۰ ۱۴۰۱/۸/۲۹
چون از خودشان هستند حمایت می کند چیز عجیبی نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین