خدمات صدور مجوز در وزارت راه و شهرسازی از اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند جا ماند

گروه اقتصادی الف،   4010721048

وزارت راه و شهرسازی بیشتر خدماتی که مستقیما با مردم درگیر است را در پنجره ملی دولت هوشمند ارائه کرده اما هنوز سامانه‌ای برای خدمات صدور مجوز در برخی زیرمجموعه ها تعریف نشده است.

خدمات صدور مجوز در وزارت راه و شهرسازی از اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند جا ماند

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع‌تر عموم مردم به خدمات دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانه‌های مختلف و متعدد جلوگیری شود.

دستگاه‌ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه‌های اجرایی که خدمات آن‌ها شناسنامه دار شده، ۱۷۰ دستگاه است که تاکنون ۱۳۷ دستگاه مصداق داشتن پنجره واحد را دارند. از این تعداد ۶۸ دستگاه پنجره واحدِ متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند دارند. همچنین حدود ۶۹ دستگاه یا پنجره واحد ندارند و یا متصل نشده اند.

وزارت راه و شهرسازی تاکنون هفت دستگاه زیرمجموعه خود را به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل کرده که عموما از نوع خدمات دولت به مردم یا دولت به کسب و کار ها هستند.

پنجره ملی دولت هوشمند

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه‌های ملی و استانی می‌توانید دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت‌خانه مربوطه را انتخاب کنید. در تصویر بالا وزارت راه و شهرسازی مشخص شده است.

خدمات وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی را می‌توان یکی از دستگاه‌های مهم و پرمراجعه دانست. بر اساس ارقامی که در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی دولت ارائه شده، برای این وزارت خانه ۴۳۳ خدمت تعریف شده است. با انتخاب گزینه مربوط به این وزارت خانه دستگاه‌های تابعه نمایش داده می‌شود که در ادامه قابل مشاهده است.

دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند

با نگاهی گذرا، جای خالی چند دستگاهی که در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی برای وزارت راه و شهرسازی تعریف شده به چشم می‌خورد.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با ۱۹ خدمت، سازمان هواشناسی با ۱۰ خدمت، سازمان بنادر و دریانوردی با ۴۷ خدمت، سازمان هواپیمایی کشوری با ۱۴۲ خدمت و شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید با ۲۷ خدمت زیرمجموعه‌های وزارت راه هستند که به پنجره خدمات دولت متصل اند. البته تمامی خدمات و زیرخدمات این دستگاه ها به پنجره متصل نشده و به نظر می‌رسد که وزارت راه بیشتر خدماتی که مستقیما با عامه مردم درگیر هستند را در این پنجره ارائه کرده است. چراکه بعضی خدمات از سازمان هواپیمایی کشوری مثل ارائه مجوزهای تاسیس و بهره برداری امور هوانوردی هنوز سامانه‌ای برای آن تعریف نشده است.

اگرچه تعداد دستگاه‌های وزارت راه و شهرسازی که به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند، از تعداد دستگاه‌های تعریف شده کمتر است، اما می‌توان گفت این وزارت‌خانه به موظفی خود در ارائه یک سوم خدمات تا پایان شهریور‌ ماه عمل کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  4. مأمور خاطی بازداشت شد

  5. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  6. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

  7. شباهت های عجیبِ قیمت و قدرت!

  8. مرده متحرک !

  9. حل يك ابرچالش نظام

  10. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  11. واکنش الناز شاکردوست به جنایات اسرائیل

  12. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  13. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  14. گروسی: روابط با ایران می‌تواند وارد مرحله جدیدی شود

  15. خاندوزی: نرخ رشد نقدینگی به ۲۴ درصد رسیده است

  16. آبروریزی اپوزیسیون در شبکه‌های فارسی زبان؛ این‌بار آنتن زنده اینترنشنال!

  17. واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار

  18. واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

  19. رئیسی: افزایش کیفیت اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دستور کار قرار گیرد

  20. ارجاع پرونده تخلفات چهار دستگاه به قوه قضائیه 

  21. تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  7. فردا دیر است...

  8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  10. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  11. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  12. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  15. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  16. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  21. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین