چمران حمله و توهین به شهید همدانی را محکوم کرد

گروه اجتماعی الف،   4010523055

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکومیت حمله و توهین به شهید همدانی، گفت: ما در تعجب و تأسف هستیم و برای این گونه افراد و افکار باید فاتحه انسانیت را خواند.

چمران حمله و توهین به شهید همدانی را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در آغاز هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به ۲۳ مرداد، گفت: امروز مصادف است با سالروز مقاومت اسلامی که هم اکنون جایگاه والا و ویژه ای را در دنیای کنونی دارد. مقاومت اسلامی امروز نه فقط در ایران اسلامی بلکه مقاومتی به هم پیوسته است که در کشورهای سوریه، عراق، یمن، فلسطین و... دیده می شود که این کشورها که کشورهای دیگر نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد در تاریخ کنونی کار عجیب و خارق العاده ای انجام دادند که در مقابل دنیای استکبار ایستاده و مقاومت می‌کنند.

وی افزود: امروز جایگاه بالایی برای مقاومت در دنیای کنونی وجود دارد. ظرف روزهای گذشته همه مشاهده کردیم در غزه چه گذشت و سه روز بیشتر نتوانستند در مقابل مقاومت اسلامی بایستند و تقاضای آتش بس کردند و آن را پذیرفتند.

چمران در ادامه به ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از حوادث عراق و حملات به صدام وی مجبور شد آزادگان کشورمان را به میهن بازگرداند. این روز را به همه آزادگان تبریک عرض می کنم و یاد می کنم از حجت الاسلام ابوترابی که مدیریت آزادگان را بر عهده داشت و امیدواریم همه آزادگان ما با سرور آزادگان امام حسین (ع) محشور شوند.

ریاست شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به ۲۶ مردادماه سالروز آزادسازی پاوه نیز اشاره کرد و افزود: سالگرد آزادسازی پاوه در سال ۱۳۵۸ و در ابتدای پیروزی انقلاب رخ داد. در آن روز توطئه بزرگی شکل گرفته بود که به قول خودشان ایران را ایرانستان کنند. برنامه ریزی کرده بودند و شهرهای ما را جدا می کردند. یکی از آخرین شهرها پاوه بود که مقاومت جانانه ای انجام شد. تعدادی از پاسداران کرد محلی که تعدادشان به ۵۰ نفر نمی رسید در شرایط سختی در پاوه قرار گرفته بودند. شهید مصطفی چمران از طرف دولت برای حل موضوع رفته بود که در آن شب شرایط سختی را گذراند و دل به شهادت بسته بودند و فکر نمی کردند زنده بمانند اما اخبار به امام (ره) رسید و دستور عجیبی را صادر کرد.

وی افزود: ایشان به عنوان فرمانده کل قوا دستور دادند گروه های مسلح از هر پادگانی خود را به پاوه برسانند و این دستور امام (ره) آنقدر قدرت آفرین بود که قبل از رسیدن نیروهای کمکی همان نیروهای زخمی پاوه توانستند تپه های پاوه را از دست احزاب چپ و نیروهای مزدوری که از عراق آمده بودند آزاد کنند و در نهایت پاوه آزاد شد. یاد و نام شهدای پاوه را گرامی می داریم. یاد شهید مصطفی چمران و شهید اصغر وصالی را گرامی می‌داریم.

چمران در ادامه به سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد اشاره کرد و افزود: بی تردید اگر اتحاد داخلی خود را برهم بزنیم و به اختلافات دامن بزنیم این خواهد شد که آمریکا با رقم اندکی در داخل کشور کودتا انجام داد. کودتای آبکی که به صورت عجیبی عده ای زدند و رفتند تا درب منزل دکتر مصدق و خانه ایشان و ایستگاه رادیو را تصرف کردند. کودتایی که خود آمریکایی‌ها هم باور نمی کردند به این سادگی انجام شود. امیدواریم درس عبرتی باشد که بدانیم آمریکا چه کشوری است و چگونه کودتا کردند.

رییس شورای شهر تهران ضمن " محکومیت حمله و توهین به شهید همدانی " گفت: " یک عقب مانده فکری و ذهنی که از دوران قبل به جا مانده می آید و به شهید همدانی حمله می کند، شهیدی که در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم و کشور این همه افتخارآفرین بوده است. به شخصیت شهید بزرگوار ما می تازد و از داعش حمایت می کند. نمی توان برای آن لغت خاصی را به کار برد. چگونه می توان فردی که از کشور خود در سوریه  دفاع کرد و معلوم نبود که اگر نبود چه اتفاقی می افتاد و داعش در منطقه چه می کرد این گونه به شهید بتازد. ما  در تعجب و تأسف هستیم و برای این گونه افراد و افکار باید فاتحه انسانیت را خواند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین