واکنش کیهان به ادعاهای اخیر روحانی/ بازی رسانه‌ای غربی‌ها با  رمز «متن نهایی» / مخالفت کمیسیون صنایع با تفکیک وزارت صمت

گروه سیاسی الف،   4010518079 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش کیهان به ادعاهای اخیر روحانی/ بازی رسانه‌ای غربی‌ها با  رمز «متن نهایی» / مخالفت کمیسیون صنایع با تفکیک وزارت صمت

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۹۵ نفر از آنها بستری شدند.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۲ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

در حال حاضر ۱۳۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۸۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۴ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۷۷ نفر نیز دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۲۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز ۴ هزار و ۸۴۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.



واکنش کیهان به ادعاهای اخیر روحانی

حسن روحانی رئیس جمهور سابق اخیرا در دیدار با اعضای دولت خود گفت: «ما سال ۱۳۹۷ تحت فشار ترامپ قرار گرفتیم. ترامپ مشکلات فراوانی ایجاد کرد. اما چه کسی به ترامپ چراغ سبز نشان داد؟ چه کسانی باعث شدند که ترامپ به خودش جرأت بدهد و به این نتیجه برسد که اگر فشار حداکثری به ما وارد کند، در همان سال ۹۷ انقلاب ما سرنگون می‌شود. ترامپ که نمی‌خواست ما صرفا تحریم شویم. اطرافیان ترامپ به صراحت اعلام کردند مردم و مسئولان در ۲۲ بهمن جشن پیروزی انقلاب را نخواهند دید. هدف آنها سرنگونی نظام و انقلاب بود. همه برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنا بود. توطئه بیرونی بود اما علامت داخلی هم دادند. اردیبهشت ۹۷ حاصل دی ۹۶ بود. پس مشکل از داخل است تا بیرون.»

کیهان درباره این سخنان نوشت: «از آنجا که آقای روحانی سابقه دیرینی در امر تحریف دارند، یادآوری چند نکته درباره سخن وی ضروری است.

نخست اینکه ترامپ را شخص آقای روحانی - و نه هیچ کس دیگر- به زدن زیر توافق برجام و اعمال فشار حداکثری گستاخ کرد. براساس گزارش 22 اردیبهشت 1397 نشریه پولیتیکو، فدریکا موگرینی(مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، در کنفرانس این اتحادیه خبر داد: «من از روحانی تضمین گرفتم حتی در صورت خروج آمریکا از توافق و برگرداندن تحریم‌ها، ایران به برجام پایبند بماند». وقتی روحانی از طریق اروپایی‌ها به ترامپ تضمین داده بود که یکطرفه در برجام می‌ماند و بیگاری می‌دهد، چرا طرف آمریکایی نباید زیر تعهداتش درباره لغو(تعلیق) تحریم‌ها نزند؟! چراغ سبز از این روشن‌تر و وقیح‌تر؟!

نکته دوم؛ آقای روحانی که برجام را فتح‌الفتوح قرن وانمود می‌کرد و صاحب‌نظران منتقد را مورد اهانت قرار می‌داد، چگونه توافقی را منعقد کرده بود که دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا توانستند هرطور که خواستند بخشی یا تمام آن را زیر پا بگذارند و از همان دولت اوباما، روند افزایش تحریم‌ها را آغاز کنند؟!

سوم؛ تمام اظهار عجز و ناله‌هایی که روحانی و ظریف و برخی حامیان سیاسی و رسانه‌ای دولت مدعی تدبیر، درباره خالی بودن خزانه و ناتوانی نظامی ایران در مواجهه با آمریکا و... تکرار می‌کردند، چیزی جز علامت ضعف و استیصال و دعوت به تشدید فشارها به ایران بود؟! این دولت و رئیس آن چه پالس‌هایی برای دشمن فرستاده بودند که جرأت کردند تحریم‌های ویزا و آیسا و سیسادا و کاتسا را پشت سر هم تصویب و اجرا کنند و حتی منصوب ویژه روحانی برای نمایندگی سازمان ملل(حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر روحانی) را پس بزنند و مانع از انجام ماموریت وی شوند؟!

نکته چهارم؛ برخی حامیان سیاسی روحانی تصریح کرده‌اند روحانی حتی در دوره ترامپ، هرکاری که می‌توانست انجام داد و تشنج و بی‌ثباتی در کشور درست کرد تا بتواند (به هر قیمت) با آمریکا مذاکره کند. از ماجرای موهن سبد کالا و زیر دست و پا ماندن افراد که خبرآنلاین تاکید کرد عمدی بود، تا ماجرای غافلگیر کردن مردم با قیمت 3 برابر شدن بنزین و تحلیل علی مطهری متحد روحانی؛ «حوادث آبان 98 که بیشتر ناشی از بی‌تدبیری دولت بود، این خیال را در سر تندروهای آمریکایی پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی برای ترور سردار سلیمانی است. قبل از آن، به خود جرأت این کار را نمی‌دادند.»

***

توضیح وزیر ارتباطات درباره  پیشگیری از اختلالات ارتباطی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که پس از اتفاقات اخیر در حوزه زیرساخت‌های شبکه مخابراتی کشور بحث‌هایی پیرامون ارتقاء امنیت این شبکه مطرح شد، وزارت ارتباطات و فن‌آوری چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است، گفت: بحث‌هایی را به شکل جدی در حوزه ارتقاء امنیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور پیگیری می‌کنیم تا  بتوانیم فضایی امن برای کسب و کارهای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: در روزهای اخیر یک کنفرانس داشتیم با عنوان «کنفرانس امنیت تاب‌آوری شبکه ملی اطلاعات» که در آن ظرفیت‌هایی که در کشور چه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار وجود داشت، بررسی کردیم. پنل‌های مختلفی برگزار شد.

وی تاکید کرد: تمامی همفکری‌ها در این کنفرانس برای این بود که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت‌ ارتقاء پیدا کند زیرا زندگی مردم به این فضا وابسته شده است اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل می‌شود حتماً امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزء اولویت‌های ما در وزارت ارتباطات است.

زارع‌پور درخصوص آخرین وضعیت «اینترنت ملی» گفت: چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم.

وی در خصوص «طرح صیانت» عنوان کرد: چیزی هنوز به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌خورند و اِلا چیزی تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود. 

***

تحلیل روزنامه دولت درباره عقب افتادن توافق با غرب

روزنامه ایران نوشت:  «تحولات بین‌المللی» در صحنه جنگ اوکراین و تایوان، کمبود انرژی و افزایش تقاضا در ماه‌های آینده، افزایش قیمت‌ها و تبعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی آن، «توان داخلی» در خنثی‌سازی تحریم‌ها، گشایش روابط با کشورهای خارج از بلوک غرب و همچنین افزایش توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تحقق بیشتر اهداف دفاعی و منطقه‌ای حکایت از این دارد که زمان به نفع ایران در حال سپری شدن است.  

طی روزها و هفته‌های آتی شاهد خواهیم بود که اهرم‌های طرف غربی تأثیرگذاری خود را بیشتر از دست خواهند داد و فشار ایران بر طرف غربی سنگین‌تر خواهد شد. اگر طرف غربی واقع‌گرایی را پیشه خود کند، درخواهد یافت که توافق امروز بهتر از فرداست. چرا که حداقل جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بشدت نیازمند یک دستاورد برای ارائه در انتخابات پیش روی امریکاست.

چرایی نرمش غربی‌ها در مذاکرات اخیر در وین

ابوالفضل عمویی سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر بایدن، رییس جمهوری آمریکا به منطقه پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت: برنامه ریزی‌ها برای سفر بایدن به منطقه یکی از دلایل موافقت نکردن آمریکایی‌ها با خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات دوحه بود؛ ایران در آن مذاکرات خواسته هایی مبتنی بر منطق برجام و چارچوب های آن بیان کرد.

وی ادامه داد: سفر بایدن به منطقه با هدف پیدا کردن شرکای جدیدی طراحی شد که بتوانند انرژی به بازار جهانی عرضه کنند. در این بین در این سفر رژیم صهیونیستی سعی می‌کرد گام های جدیدی در عادی سازی روابط با برخی از کشورهای عربی بردارد اما در نهایت سفر بایدن به سرزمین های اشغالی و جده،  دستاورد مورد نظر آمریکایی ها را به همراه نداشت و آن ها شاهد افزایش عرضه انرژی توسط کشورهای منطقه در بازار انرژی نبودند.

عمویی خاطرنشان کرد: از نظر تحلیلگران آمریکایی و صاحب نظران، سفر بایدن به اراضی اشغالی و جده موفقیت آمیز ارزیابی نشده است لذا فکر می کنم یکی از دلایلی که این روزها شاهد برخی نرمش‌ها در مواضع غربی‌ها هستیم به این موضوع برمی‌گردد که آن ها به نیاز بازار انرژی جهانی برای عرضه بیشتر نفت ایران پی برده و آماده برداشتن گام هایی در این زمینه هستند. 

وی تاکید کرد که دستیابی به توافق تنها محدود به حوزه رفع محدودیت ها در صادرات نفت ایران نیست بلکه باید ایران به منابع حاصل از فروش نفت دسترسی داشته و موانع تجارت خارجی نیز برداشته شود.

توصیف رسانه دبیرخانه شورای امنیت ملی از مذاکرات اخیر

گزارش‌های رسیده به «نورنیوز» حاکی است با وجود پیشرفت نسبی در موضوعات باقی‌مانده، روند پیشرفت در همه موضوعات یکسان نیست.

برخی رسانه‌ها و مقامات سیاسی غربی امروز با انتشار خبری غیر واقعی مدعی شدند که متن توافق نهایی آماده شده است.

گرچه هنوز امکان قضاوت قطعی در مورد نتایج حاصل از گفتگوها وجود ندارد اما مذاکرات انجام شده طی ۵ روز گذشته را با توجه به توقفی که در گفتگوها ایجاد شده بود، می‌توان حرکت به سمت جلو اما با روندی کند ارزیابی کرد.

مشابه دوره‌های قبلی به محض پیشرفت اندک در مذاکرات، رسانه‌های غربی با انتشار اخبار هدفمند و غیر واقعی مدعی می‌شوند که ایران از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی کرده است.

بازی رسانه‌ای غربی‌ها با  رمز «متن نهایی»

ایرنا نوشت: «با پایان دور اخیر گفتگوهای رفع تحریم در وین، اخباری مبنی بر آماده شدن «متن نهایی» نحوه بازگشت آمریکا به برجام در رسانه‌های غربی منتشر شد.

این اخبار به طور ویژه بر «نهایی و غیرقابل مذاکره» بودن متن مذکور تاکید داشته و ادعا می‌کند پیش‌نویس مذکور مبنای تصمیم‌گیری طرف‌های گفتگو است.

اما آنچه به عنوان متن نهایی از جانب طرف غربی در رسانه مطرح شده، چند پیشنهاد مورا است که به طرف‌های درگیر در مذاکرات ارائه شده و این پیشنهادات را به هیچ عنوان نمی‌توان متن نهایی و غیرقابل مذاکره قلمداد کرد.

یک منبع آگاه به روند مذاکرات، به خبرنگار ایرنا در این رابطه گفت که با وجود آن که هیات مذاکره کننده ایران نقطه نظرات خود درباره پیشنهادات اخیر مورا را شفاهی به او منتقل کرده، اما همچنان با هماهنگ کننده در ارتباط بوده و مواضع تفصیلی خود را به صورت مکتوب به وی ارائه خواهد کرد.

علیرغم آن که مورا متن مورد نظر خود را به عنوان «متن نهایی» توصیف کرده، اما تصمیم‌گیری درباره آن در حوزه صلاحیت طرف‌های مذاکره است و تا زمان عدم توافق بر روی همه چیز، نمی‌توان از حصول توافق و متن نهایی صحبت کرد.»

***

تکلیف بانک مرکزی در به‌روز رسانی فصلی ابربدهکاران بانکی 

 به گزارش ایرنا، علی صالح‌آبادی رییس‌کل بانک مرکزی درباره به‌روز رسانی فهرست ابربدهکاران بانکی افزود: آمارهای گرفته شده از بانک‌ها را باید به صورت فصلی به‌روز رسانی کنیم و بر این اساس در پایان هر فصل، آمارها را بر اساس اطلاعات دریافتی از بانک‌ها با سامانه‌ بانک مرکزی مطابقت داده و در سایت بانک مرکزی منتشر می‌کنیم.

وی بیان‌داشت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، این مسله امر قانونی بوده و بانک مرکزی موظف به اطلاع‌رسانی است.

***

ماهواره خیام با موفقیت به فضا پرتاب شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حوالی ساعت 10 و نیم صبح امروز، ماهواره جمهوری اسلامی ایران به نام «خیام» همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران که به روی ماهواره‌بر «سایوز» نصب شده بود، از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب شد.

ماهواره خیام در حال انتقال با بلوک انتقال مداری به مدار نهایی خود یعنی مدار 500 کیلومتر است و حئالی ساعت 12 و نیم اولین داده تله‌متری ماهواره خیام در ایستگاه‌های زمینی این ماهواره در پایگاه‌های فضایی سازمان فضایی ایران (پایگاه فضایی ماهدشت) دریافت شد.

«سعید صدیقیان»، معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی سازمان فضایی، با بیان اینکه "فرآیند پرتاب ماهواره خیام به فضا تا کنون موفقیت‌آمیز بوده است و کارشناسان و محققان ایرانی منتظر هستند تا سیگنال‌های آن را دریافت کنند"، اضافه کرد: این ماهواره توسط ایران رمزگذاری شده است و مراحل دریافت سیگنال توسط متخصصین ایرانی در ماهدشت صورت خواهد گرفت.

ماهواره خیام در مدار 500 کیلومتر قرار خواهد گرفت و می‌تواند چهار بار در روز تصاویری با دقت یک متر از مدار مدنظرش در اختیار ایران قرار دهد.

چرا ماهواره ایرانی خیام توسط روسیه پرتاب شد؟

به گزارش فارس، یکی از سوالاتی که درباره این ماهواره مطرح است این است که چرا ماهواره ایرانی خیام توسط روسیه پرتاب شد؟

ایران در سال گذشته با پرتاب ماهواره کاملا ایرانی «نور ۲» با ماهواره‌بر بومی قاصد، در تزریق ماهواره‌های زیر پنجاه کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین موفق عمل کرد و سپس در گام بعدی تزریق ماهواره‌های تا ۱۰۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تا انتهای سال جاری هدف گذاری شد تا در ادامه کار، به امکان تزریق ماهواره‌های چندصد کیلوگرمی به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تا پایان دولت سیزدهم برسیم؛ بنابراین تجربه موفق ایران در این باره در زمینه ماهواره‌های زیر پنجاه کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین بوده است و اکنون ماهواره خیام بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

همچنین بنابر اعلام سازمان فضایی ایرانی به دلیل درصد بسیار بالای موفقیت پرتابگر سایوز، پرتاب ماهواره خیام به کشور روسیه واگذار شده است. لازم به ذکر است با توجه به ضریب اطمینان بالای پرتابگر سایوز در پرتاب و در مدارگذاری ماهواره‌ها، بسیاری از کشور‌های صاحب چرخه کامل فناوری فضایی که خود توانایی پرتاب ماهواره را دارند نیز از پرتابگر‌های روسی استفاده می‌کنند.

***

سایت اصولگرا دولت را مقصر بحران در تیم ملی معرفی کرد

سایت مشرق در گزارشی نوشت: «اگر در مسیر صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی، نهاد ریاست جمهوری و دولت وقت، نقش حمایتی کامل و حمایت کننده را ایفا کردند، اکنون ماجرا رنگ و بوی دیگری گرفته است. در واقع، وزارت ورزش و جوانان کنونی و برخی اجزای دولت نه تنها نتوانسته اند وظیفه ذاتی و ابتدایی خود را ایفا کنند که تا کنون، اخبار و شایعاتی به بیرون درز می کند که دلالت بر این دارد که عامل برهم زننده نظم و ساختار تیم ملی، ریشه در همین بخش ها دارد. البته، سکوت این نهادها و درز برخی اخبار، بر دامنه شایعات افزوده که شائبه انتفاع شخصی و گروهی را نیز در پی داشته است.

ریشه این ماجرا از حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی و دیدارهای غیرمتعارف با برخی بازیکنان شروع شد. در ادامه نیز اخباری مبنی بر مذاکره با کارلوس کی‌روش پیش آمد که نقش واسط را به برخی نزدیکان وزیر و اشخاصی داده بودند که در گذشته همکار این مربی پرتغالی بودند و اکنون در نهاد ریاست جمهوری مشفول به فعالیت هستند. البته، درباره این روابط و موضوعات جانبی، شایعاتی مختلفی وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر است اما برخی مدعی اند که این تحرکات ریشه در روابط خاصی دارد که در هشت سال حضور کی روش در کشورمان، بر تیم ملی حاکم بوده است.

در ادامه، رفتار غیرمتعارف و مداخله آمیز دیگری روی داد که تا کنون به صورت رسمی به آن واکنشی نشان داده نشده؛ دیدار دو بازیکن تیم ملی با برخی مقامات ارشد دولت در نهاد ریاست جمهوری. این ملاقات بر دامنه شایعات و حواشی افزود تا تیم ملی وارد بحرانی جدی شود که ناشی از رفتار غیرحرفه ای و مداخله آمیز چند شخص در نهاد ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان بود. در واقع، دولت که می بایست این روزها در تکاپوی آماده سازی تیم ملی برای آوردگاه قطر باشد، تیم ملی را تا آستانه فروپاشی پیش برد اما فدراسیون فوتبال در پی یک تصمیم ساختارمند و عقلی، مانع از روی دادن چنین اتفاقی شد.»

***

مخالفت کمیسیون صنایع با تفکیک وزارت صمت

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مهر درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: بنده در شرایط فعلی با این موضوع موافق نیستم، چرا که با وضعیت فعلی و مسائلی که با حذف ارز ترجیحی داریم، الان این کار جزو اولویت‌های کشور نیست.

وی بیان کرد: باید یک مقدار فضا آرام و مشکلات کشور کمتر شود و بعد می‌توان این کارهای اساسی و ساختاری را انجام داد. در شرایط فعلی نباید تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته به صورت کلی هم باید بگویم که بخشی که متولی کالاست و کالا را تولید می‌کند، باید واردات و صادرات را هم مدیریت کند تا بتواند موجودی کالا برای مصرف داخلی را مدیریت کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره جو کلی مجلس نسبت به تفکیک وزارت صمت، گفت: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یک رأی استمزاجی در این باره گرفتیم و فقط یک نفر از اعضای کمیسیون با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی موافق است و مابقی همگی با آن مخالف هستند. فکر می‌کنم که این موضوع در صحن مجلس هم رأی نمی‌آورد.

***

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۱۲۷۸۳۲۰:۴۲:۱۶ ۱۴۰۱/۵/۱۸
شیخ حسن فریدون ترامپ و یانکی‌ها رو مزاحم برجام میدونست _____ او میگفت حتی اگه آمریکا بیرون بره ما محکم میایستیم! ایشون عمداً و علناً معیشت و اقتصاد مردم رو به ویرانه تبدیل کرد تا بتونه ملت و حاکمیت رو به تسلیم مجبور کنه آیا چنین موجودی هنوز هم نباید محاکمه و مجازات بشه؟
ناشناس۲۶۱۳۲۲۸۰۹:۳۳:۰۹ ۱۴۰۱/۵/۱۹
از مبارزه و تخاصم با غرب جز ضرر و خسران چیزی نصیب نشده و نخواهد شد.
ناشناس۲۶۱۳۳۰۹۱۱:۰۱:۲۸ ۱۴۰۱/۵/۱۹
قطعا از روحانی دفاع نمیکنم اما رکورد همه فجایع اقتصادی در یک سال گذشته زده شد .
ناشناس۲۶۱۲۷۹۸۲۱:۰۱:۴۶ ۱۴۰۱/۵/۱۸
از حسن و اسحاق بشدت ملولیم و تلاش میشود زمینه های محاکمه آنها و سه نون اقتصادیشان و سایر به اصطلاح دولتمردان و مدیران فراهم شود
رضا۲۶۱۲۸۱۸۲۱:۲۶:۵۰ ۱۴۰۱/۵/۱۸
بقول حاج شریعتمداری برجام یک حسد مرده است. اکر هم این مرده زنده شود با امدن جمهوری خواهان برجام دومرتبه پاره خواهد شد.
ناشناس۲۶۱۳۳۰۵۱۰:۵۸:۳۷ ۱۴۰۱/۵/۱۹
فعلا که یک ساله در حال تنفس مصنوعی دادن عاجزانه به همین مرده هستند
ناشناس۲۶۱۲۸۳۳۲۱:۳۹:۴۲ ۱۴۰۱/۵/۱۸
آن طیف غرب زده از عمد کشور را نابود کردن
ناشناس۲۶۱۲۸۳۵۲۱:۴۰:۳۴ ۱۴۰۱/۵/۱۸
ترامپ اگر در برجام برای آمریکا منفعتی می دید محال بود زیر برجام بزند !! اشکال کار ظریف این بود که هیچ امتیازی برای آمریکا در نظر نگرفت !!
ناشناس۲۶۱۳۲۳۸۰۹:۳۸:۰۲ ۱۴۰۱/۵/۱۹
امتیاز نبود؟ دشمن در امور داخلی دخالت دادن و به خاطر آنها بتن ریختن امتیاز که چه عرض کنم.....!
ناشناس۲۶۱۲۸۳۷۲۱:۴۱:۴۹ ۱۴۰۱/۵/۱۸
همان‌گونه که امام حسین( پای عزت و حرف حق ایستادند و تسلیم ظلم و ظالم نشد، امروز هم ما پیروان آن حضرت باید در برابر زیاده‌خواهی‌های دور از عقل و منطق دشمنان مقاومت کرده و تحریم‌ها را بی‌تاثیر کنیم.
ناشناس۲۶۱۲۸۳۸۲۱:۴۱:۵۱ ۱۴۰۱/۵/۱۸
برجام خیانت هست
ناشناس۲۶۱۳۳۱۱۱۱:۰۴:۲۰ ۱۴۰۱/۵/۱۹
فقر تورم و بمب اتم خیانت است
ناشناس۲۶۱۲۸۳۹۲۱:۴۲:۵۷ ۱۴۰۱/۵/۱۸
مهار تورم به‌ویژه در حوزه مسکن دغدغه بسیاری از مردم است. پس چه شد آن وعده های انتخاباتی؟
ناشناس۲۶۱۲۸۴۲۲۱:۴۳:۵۰ ۱۴۰۱/۵/۱۸
سه ماه است که خودروی خود را از ایران خودرو تحویل گرفته‌ام ولی هنوز از کارت سوخت آن خبری نیست.
ناشناس۲۶۱۲۸۴۵۲۱:۴۶:۱۱ ۱۴۰۱/۵/۱۸
برخورد ضعیف با سارقان، اشرار، اراذل و اوباش، فروشندگان مواد مخدر باعث جری شدن آنها شده است. چرا برخورد درخوری با آنان نمی شود؟
ناشناس۲۶۱۲۸۴۷۲۱:۴۷:۲۰ ۱۴۰۱/۵/۱۸
به هنگام افزایش قیمت اینترنت مسئولین ارتباطات سریع عمل می‌کنند اما برای سرعت پائین و قطعی‌های اینترنت کسی پاسخگو نیست. چرا؟
ناشناس۲۶۱۲۸۴۹۲۱:۵۰:۱۹ ۱۴۰۱/۵/۱۸
عده‌ای که باید هر ماه داروهای خود را تمدید نمایند با افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شوند. حقیقتا برای قشر ضعیف جامعه و بازنشستگان تهیه دارو مشکل شده است.
ناشناس۲۶۱۲۸۵۲۲۱:۵۲:۳۹ ۱۴۰۱/۵/۱۸
ترکیه توانست مشکل دریاچه وان که در نزدیکی دریاچه ارومیه قرار دارد را حل کند. اما مسئولان ما علی‌رغم قولی که داده بودند و هزینه‌های زیادی که برای احیای دریاچه ارومیه خرج کردند، موفق نشدند!!!
ناشناس۲۶۱۲۸۶۵۲۲:۰۸:۰۲ ۱۴۰۱/۵/۱۸
سفارت روسیه در تهران: ماهواره خیام را شرکت‌های روسی ساختند.
ناشناس۲۶۱۲۹۴۵۲۳:۴۲:۳۱ ۱۴۰۱/۵/۱۸
سه نون اقتصادی دولت قبل نوبخت نیلی نهاوندیان هر چه سریعتر باید دستگیر محاکمه و مجازات شوند
ناشناس۲۶۱۳۳۱۳۱۱:۰۵:۵۵ ۱۴۰۱/۵/۱۹
گند زنندگان فعلی در مسئولیت تا مردم را نکشتند از گرسنگی ، فراموش نشوند
ناشناس۲۶۱۲۹۶۴۰۰:۰۰:۳۰ ۱۴۰۱/۵/۱۹
این شخص باید به جرم خلق ارز 4200 آبان 98 و مهمتر از همهبرجام محاکمه می شد
ناشناس۲۶۱۲۹۸۳۰۰:۲۱:۲۲ ۱۴۰۱/۵/۱۹
آقای کیهان! اینهمه نوشتی به یک سوال پاسخ بده: مسئول کدام روزنامه مدام میگفت که ترامپ هرگز از برجام خارج نخواهد شد؟
ناشناس۲۶۱۳۰۷۲۰۳:۵۵:۵۰ ۱۴۰۱/۵/۱۹
من نگفتم صد روزه میتوان مشکلات رو حل کرد.اف ای تی اف و خرید واکسن.خوشحالی روحانی و تشبیه کردن ترامپ به یک موجود مزاحم در ماجرای خروجش از برجام را هم باید اضافه کنید
ناشناس۲۶۱۳۰۸۴۰۵:۱۶:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱۹
آقای کیهان! ای داننده اسرار نهان ای پیشگوی دو عالم! روحانی تحریف کننده. هاشمی ... اصلاح طلبان ... به مردم چه ربطی دارد؟ هنر داری؟ نون مردم را بدون منت تامین کن!
ناشناس۲۶۱۳۱۵۷۰۸:۳۸:۱۳ ۱۴۰۱/۵/۱۹
شما که غربی ها را خوب می شناسید چرا تن به بازی میدهید و هر روز به مذاکرات بی نتیجه با آنها سر میز می نشنید ؟
ناشناس۲۶۱۳۳۰۷۱۰:۵۹:۲۷ ۱۴۰۱/۵/۱۹
برای بستن دهان نق نقوهای اصلاح طلب!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین