نکات مهم نگهداری از ماشین ظرفشویی

گزارش بازرگانی،   4010505021

ماشین ظرفشویی به یکی از ابزارهای ضروری در خانه‌های ایرانی‌ها تبدیل شده است. اما نگهداری از ماشین ظرفشویی نیز به اندازه داشتن آن مهم و ضروری است. شما به‌طور منظم روغن اتومبیل خود را تعویض می‌کنید. در فصل بهار نسبت به بهبود شرایط باغچه منزل خود اقدام می‌کنید، اما آیا درباره نگهداری از ماشین ظرفشویی خود نیز به همین اندازه دغدغه دارید؟

به خاطر داشته باشید که ماشین ظرفشویی به اندازه اتومبیل اهمیت دارد، بنابراین باید از آن نیز نگهداری شود، زیرا اگر خللی در آن ایجاد شود، مجبور خواهید بود یا برای خرید یک دستگاه جدید هزینه زیادی بپردازید، یا برای تعمیر آن هزینه کنید و البته دغدغه این نکته را نیز داشته باشید که فرد تعمیرکار مبتدی باشد یا از قطعات تقبلی برای تعمیر دستگاه شما استفاده کند و در نهایت نیز ممکن است مجبور شوید ظرف‌ها را با دست بشویید. اما این نکته را نیز بدانید که تعمیر ماشین لباسشویی کار هر کسی نیست.



آیا تمیز کردن ماشین ظرفشویی ضروری است؟

در واقع اکثر مردم به تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود حتی فکر هم نمی‌کنند. به هر حال، این دستگاه برای تمیز کردن روزانه ظروف شما استفاده می‌شود. شاید اینطور تصور می‌کنید که ماشین ظرفشویی شما همزمان با شستن ظروف تمیز می‌شود، اما واقعیت این است که بقایای مواد غذایی و سایر رسوبات می‌توانند در بسیاری از قطعات دستگاه جمع شوند.



نکات مهم درباره نگهداری از ماشین ظرفشویی

در صورتی که می‌خواهید برای مدت طولانی نیازی به تعمیر ماشین ظرفشویی خود نداشته باشید، نیاز است که چند نکته را رعایت کنید.

فیلتر را تمیز کنید

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما فیلتر دارد، هر چند وقت یک بار آن را بردارید و مواد غذایی یا کثیفی‌های درون آن را پاک کنید؛ زیرا مواد غذایی ممکن است در فیلتر گیر و تمیز کردن را مختل کند.

درب و لاستیک دور درب را تمیز کنید

ماشین ظرفشویی در اطراف لبه درب خود دارای لاستیکی است تا از نشتی دستگاه در حین کار جلوگیری شود. درزگیرهای لاستیکی و درب را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا از ایجاد خاک و کثیفی جلوگیری شود.

بازوی اسپری را تمیز کنید

بازوی اسپری را با یک حوله مرطوب پاک کنید. توصیه می‌کنیم هر شش ماه یکبار بازوی اسپری را بردارید و هرگونه انسداد احتمالی درون آن را با خلال دندان پاک کنید. برای دستورالعمل‌های دقیق در مورد نحوه برداشتن و تمیز کردن بازوی اسپری خود به دفترچه راهنما مراجعه کنید. مراقب باشید که بازوی اسپری را به درستی در جای خود قرار دهید تا موارد مربوط به نگهداری از ماشین ظرفشویی را به طور کامل رعایت کرده باشید.

دستگاه را ماهانه تمیز کنید

یکی از مهم‌ترین نکات نگهداری از ماشین ظرفشویی، تمیز کردن دائمی آن است که بهتر است یک بار در ماه انجام شود. این کار به جلوگیری از تجمع میکروب‌ها کمک و کارایی دستگاه شما را حفظ می‌کند.

دست‌کم هفته‌ای یک بار استفاده کنید

روشن کردن ماشین ظرفشویی حداقل یک بار در هفته باعث می‌شود آب در دستگاه نماند و باعث زنگ‌زدگی و آسیب به دستگاه نشود. به یاد داشته باشید، حتی رعایت نکات کوچک در نگهداری از ماشین ظرفشویی می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب دستگاه کمک زیادی کند.

بازوهای چرخان را بازرسی و تمیز کنید

ماشین‌های ظرفشویی با پاشیدن آب از بازوهای چرخان خود، عمل شستشوی ظروف را انجام می‌دهند. وقتی آن بازوها به درستی نچرخند یا سوراخ‌های آنها پر از رسوبات باشد، ظروف شما به طور کامل تمیز نمی‌شوند. بررسی کنید تا مطمئن شوید که بازوها به درستی می‌چرخند و با یک تکه سیم کوچک، یک خلال دندان یا انبردست کوچک، زباله‌های جمع شده در داخل سوراخ‌ها را تمیز کنید.

لبه‌ها و قسمت بیرونی را تمیز کنید

بسیاری از اوقات بوی بدی که از ماشین ظرفشویی شما می‌آید، ممکن است در واقع از قسمت‌های بیرونی اطراف دستگاه باشد. لبه‌های اطراف در در طول یک چرخه منظم شسته نمی‌شوند و می‌توانند با ریزش‌های زیادی و تکه‌های بقایای غذا همراه شوند. مقداری پاک کننده معمولی خانگی و یک پارچه مرطوب باید برای پاک کردن این نقطه لطیف کافی باشد. همچنین می‌توان از آن برای شستن تمام دکمه‌ها و درب بیرونی دستگاه نیز استفاده کرد.

سایر قطعاتی که باید تمیز شوند

  • زیر و داخل در.
  • سبد ظروف تخت.
  • واشر.
  • دستگاه پخش کننده مواد شوینده.



زهکشی را باز و تمیز کنید

در انتهای ماشین ظرفشویی شما لوله تخلیه قرار دارد. این قسمت می‌تواند مکانی معمولی باشد که بقایای مواد غذایی، تجمع و سایر مواد ممکن است در آن نقطه به پایان برسد. گذاشتن این موانع در نزدیکی زهکشی در نهایت باعث ایجاد گرفتگی می‌شود. هنگامی که فاضلاب ماشین ظرفشویی شما مسدود می‌شود، کارایی آن کاهش می‌یابد و تمیز کردن آن دشوارتر می‌شود.

نحوه تمیز کردن زهکشی ماشین ظرفشویی

می‌توانید با جمع‌آوری بزرگ‌ترین قطعات با دست شروع به تمیز کردن اطراف زهکشی کنید، اما ممکن است مجبور شوید زهکش را جدا کنید تا به برخی از قطعات کوچک‌تر برسید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

  • ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.
  • پیچ‌ها را بیرون آورده و درپوش را بردارید.
  • دهانه را برای جلوگیری از ورود زباله‌ها محافظت کنید.
  • قطعات بزرگتر را با دست تمیز کنید.
  • رسوبات کوچکتر را با برس یا پارچه تمیز کنید.
  • دوباره به ترتیب معکوس قطعات را در جای خود قرار دهید.



تمیز کردن اطراف زهکشی ماشین ظرفشویی می‌تواند به اطمینان از خروج آب کثیف به اندازه کافی از دستگاه کمک کند تا ظروف شما به خوبی تمیز شوند و نیازی به استفاده از گارانتی ماشین ظرفشویی نداشته باشید.

از یک محلول مناسب برای حذف تجمعات استفاده کنید

خلاص شدن از رسوبات و تجمع آب در ماشین ظرفشویی شما یک گام مهم است، زیرا می‌تواند منجر به درخشندگی ظروف شده و باعث شود که قطعات آن بعد از یک دوره، مجدد کثیف نشوند. یکی از محلول‌های مناسب زیر را انتخاب کنید و آنها را در یک چرخه کوتاه استفاده کنید تا از شر جرم‌های اضافی خلاص شوید:

  • سرکه سفید
  • آب لیمو
  • مخلوط لیموناد
  • کول اید با طعم لیمو

هر ماده پودری باید در ظرف شوینده قرار داده شود و مایعات را می‌توان در یک کاسه در قفسه بالایی قرار داد.

از قرص جرمگیری ماشین ظرفشویی استفاده کنید

برای از بین بردن جرم‌های ماشین ظرفشویی می‌توانید از قرص یا پودر جرمگیری ماشین ظرفشویی استفاده کنید. قرص را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید و از یک برنامه قوی شستشو استفاده کنید تا داخل ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز شود.

از قرص، نمک و مایع جلادهنده اصل استفاده کنید

این روزها قرص، نمک و مایع جلادهنده تقلبی در بازار زیاد است. در زمان انتخاب و خرید قرص ماشین ظرفشویی حتماً دقت کنید که محصول اصل و غیرتقلبی باشد و تاریخ مصرف آن نگذشته باشد. استفاده از شوینده‌های تقلبی علاوه بر اینکه ظرف‌ها را به خوبی شستشو نمی‌دهد، به دستگاه شما نیز آسیب می‌رساند.

نگهداری از ماشین ظرفشویی

نکاتی که در بالا مطرح شد، در زمینه نگهداری از ماشین ظرفشویی بسیار مهم و حیاتی است. رعایت این مسائل باعث خواهد شد شما بتوانید از دستگاه خود برای مدت طولانی استفاده کنید و در عین حال هزینه‌های نگهداری آن نیز برای شما مقرون به‌صرفه باشد.

تعمیر ماشین ظرفشویی

با وجود تمامی این نکات که در این مقاله مطرح شد، باز هم ممکن است بر اثر برخی موارد ناخواسته، شما مجبور به تعمیر ماشین ظرفشویی خود شوید. بنابراین بهتر است در این زمینه مراقب باشید که از افراد مجرب و شرکت‌های معتبر استفاده کنید. شرکت کاردون سال‌ها است که در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی فعالیت دارد و کارکنان آن نیز افرادی بسیار ماهر هستند که می‌توانند به شما در زمینه تعمیر دستگاه شما کمک زیادی کنند.

تعمیر ماشین ظرفشویی ال‌ جی

ماشین ظرفشویی ال جی از بهترین مارک‌های ماشین ظرفشویی در بازار است. این ماشین‌های ظرفشویی دارای موتور اینورتر دایرکت درایو هستند که آب و انرژی بسیار کمتری را مصرف می‌کنند. در عین حال فضای داخلی آن‌ها نیز بزرگتر است و از فناوری بخار بهره می‌برند. این دستگاه به طور ایده‌آل و کاملا بهداشتی ظروف شما را می‌شوید. اما این دستگاه در عین مطلوب بودن، بسیار حساس است و تعمیر آن کار هر فردی نیست. شما ضمن اینکه باید در نگهداری از ماشین ظرفشویی خود کوشا باشید، نباید تعمیر آن را به هر فردی بسپارید. تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی خود را به متخصصان در شرکت کاردون بسپارید.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ طراحی بسیار منحصر به فردی دارد که ظاهری زیبا به آن می‌دهد. این دستگاه به دلیل دارا بودن ظرفیت بالا، می‌تواند در هر بار استفاده ظروف زیادی را تمیز کند. بدنه آن از جنس فولاد ضد زنگ است و مصرف برق و آب آن نیز بسیار بهینه و به صرفه است. اما در عین حال این دستگاه نیز از حساسیت بالایی برخوردار است و باید مراقب آن بود. اما در صورتی که نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ پیدا کردید، حتما در نظر داشته باشید که خود برای تعمیر آن دست به کار نشوید و در عین حال از افراد مبتدی یا فاقد مهارت برای این منظور استفاده نکنید. کارکنان شرکت کاردون در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ از مهارت بالایی برخوردار هستند.

کلام آخر

در این مقاله با نکات مهم نگهداری از ماشین ظرفشویی آشنا شدیم. نکاتی که باعث می‌شود عمر ماشین ظرفشویی شما بالا برود و ظروف را به خوبی شستشو دهد. با رعایت این نکات باز ممکن است ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. برای تعمیرات ماشین ظرفشویی می‌توانید در سایت کاردون درخواست خدمات تعمیر دهید یا با شماره تلفن ۴۷۱۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین