در گفت و گو با الف مطرح شد ۵ میلیارد دلار گردش مالی قطعات تقلبی و بی کیفیت/ کدام قطعات بیشترین خرابی را دارند؟

گروه اقتصادی الف،   4010426081 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با تاکید بر اینکه در صنعت خودروسازی ایران ۵۰ سال عقب هستیم گفت: خودروهایی که اکنون در ایران تولید می‌شود مربوط به دهه ۷۰ است که در آن زمان هم عمر این خودروها در کشورهای سازنده تمام شده بود.

۵ میلیارد دلار گردش مالی قطعات تقلبی و بی کیفیت/ کدام قطعات بیشترین خرابی را دارند؟

علیرضا نیک آیین در گفت و گو با خبرنگار الف با اشاره به واردات خودرو تصریح کرد: حدود یک دهه پیش خودروهایی وارد کشور شد که گارانتی نداشت اما با استقبال زیادی همراه شد و دلیل اصلی آن کیفیت بالای ساخت و قطعات این خودروها بود. 

این مقام صنفی تاکید کرد: مراجعه خودروهای دارای گارانتی به تعمیرگاه‌ها نشان می‌دهد کیفیت قطعات خودرو از کیفیت مناسب برخوردار نیست و این در حالی است که 9خودروسازان خارجی به دلیل اطمینان از کیفیت محصولاتشان هم مدت زمان بیشتری خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند و هم قطعات را جداگانه گارانتی می‌کنند. 

وی به موضوع قطعات تقلبی و بی کیفیت اشاره کرد و گفت: برخی قطعات هستند که با برند و نام تجاری مشخص در بازار فروخته می‌شود که کیفیت بالایی ندارند اما مهمتر از آن کالاهایی هستند که با نام تجاری معتبر فروخته می‌شوند اما اصالتی ندارند و اتفاقا این قطعات خطرناک هستند. 

نیک‌آیین به این پرسش که آیا آماری از میزان قطعات تقلبی در بازار موجود است چنین پاسخ داد: گردش مالی قطعات و لوازم یدکی در ایران به بیش از 10 میلیارد دلار می‌رسد که به نظر می‌رسد نیمی از آن را قطعات تقلبی و بی کیفیت تشکیل دهد. 

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران ادامه داد: از هموطنان عزیز خواهش می‌کنیم قطعات با اصالت و با کیفیت را از مراکز مجاز تهیه کنند و اقلام تقلبی و بی کیفیت را نخرند. 

به گفته وی، بیشترین خرابی در قطعات کلاج، فرمان و تعلیق است و بسیاری از مشتریان به دلیل دریافت نکردن پاسخ مثبت از سوی نمایندگی‌ها به تعمیرگاه‌ها مراجعه می‌کنند. استانداردهای خودروسازی در ایران با جهان تفاوت بسیار زیادی دارد و به نظر می‌رسد طرح‌های جهش کیفیت تولید خودرو نیز در ابتدای مسیر قرار دارد و حداقل سه سال به طول می انجامد تا به نتیجه برسد. 

به گزارش الف مدت هاست که کارشناسان می گویند  خودروسازان اگر قصد کیفی سازی و ایمنی سازی خودروها را دارند باید با فراخوان خودروهایی که با مشکل به مشتریان تحویل شده را رفع عیب کند اما به نظر نمی‌رسد خودروسازان چنین موضوعی را در برنامه کاری خود داشته باشند به این دلیل که ساختار دولتی این به اجازه چنین اقداماتی را نمی‌دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۸۹۲۷۳۱۰:۰۶:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۲۸
مملکت ول است. هر کس هر کاری دلش می خواهد، انجام می دهد. هر جنسی را به هر قیمتی که دلش خواست می فروشد.
ناشناس۲۵۸۹۷۷۲۱۶:۱۳:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۲۸
یه سر به تعمیرگاههای نمایندگی بزنین بعد مقاله بنویسین.اگه تقلبی هست نمایندگی باید بفهمه اگه تقلبی نیست چرا اینقدر مراجعه برای ماشینهای صفر به نمایندگی زیاده!!!!!
ناشناس۲۵۸۹۲۷۶۱۰:۰۸:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۲۸
وقتی پنسیلین چینی وارد کرده و به مردم می فروشند، طوری که تزریقاتچی ها مسئولیت تزریق را متقبل نمی شوند، وسایل تقلبی جای خودش را دارد.
ناشناس۲۵۸۹۳۳۴۱۰:۴۲:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۲۸
کدوم مرکز مجازه؟ خود ایسکو وسایپا دارن تقلبی میدن
ناشناس۲۵۸۹۴۵۲۱۲:۲۲:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۲۸
یعنی همه میدونن دارن سر مردم کلاه میزارن ولی بازم به این روش اصرار دارن چول پول خوبی به جیب میزنن
ناشناس۲۵۸۹۴۷۳۱۲:۳۷:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۸
مملکت که نیست دزد خونه است ، برای خرید هر چیزی باید فوق دکترا و فوق تخصص آن کالا را داشته باشید ، علتش هم از بی کفایتی قانون گذاران و قوه قضاییه است ، اگر چهار تا از کسانی که اقدام به ارایه محصولات تقلبی را می کنند بلافاصله در محل گردن بزنید و هزینه تقلب را بسیار بالا ببرید دیگر کسی به خود اجازه تخلف نمی داد .
ناشناس۲۵۸۹۵۰۳۱۳:۰۱:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۲۸
صحنه گردان این تجارت کثیف کیست؟
ناشناس۲۵۸۹۶۲۵۱۴:۳۱:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۲۸
کاش خودرو های داخلی کیفیت و دوام ماشین های پنجاه سال پیش را داشتند. فقط مایه دلخون کردن هستند.
ناشناس۲۵۸۹۶۳۲۱۴:۴۰:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۲۸
ماشین نو از ایرانخودرو تحویل گرفتم، تو چراغش آب میره. بردم برای تعویض تحت گارانتی، چراغ رو باز کرده و میگه بارکدش نمیخونه. یعنی چراغ مال این ماشین نیست. بهمین راحتی از زیر گارانتی فرارکردن.
مکانیک بازنشسته۲۵۹۰۰۳۶۱۸:۳۴:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۲۸
در خود فروشگاههای ایساکو هم من شاهد قطعات قلابی و تقلبی خودرو بوده ام
ممدی۲۵۹۰۲۰۵۲۰:۳۸:۲۹ ۱۴۰۱/۴/۲۸
خودروسازان خودکامه قطعات تقلبی استفاده میکنند
yektanetتریبون

آخرین عناوین