چند کلمه با اعضای محترم مجمع روحانیون مبارز

محمدکاظم انبارلویی، گروه سیاسی الف،   4010415119

انبار لویی در یادداشتی تحت عنوان «چند کلمه با اعضای محترم مجمع روحانیون مبارز» نوشت: حداقل یک بار شما توصیه‌های امام (ره) را در منشور برادری بخوانید و ببینید کجای بیانیه شما با اصول و مبانی امام و انقلاب سازگار است فقط یک خط آن‌را بیان کنید!

چند کلمه با اعضای محترم مجمع روحانیون مبارز

 بیانیه حضرات اعضای مجمع روحانیون مبارز را به مناسبت سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام (ره) خواندم بسیار متأسف و متأثر شدم از این‌که جمعی که خود را منتسب به امام (ره) می‌دانند و مشروعیت حضور خود در سپهر سیاست ایران را از امام گرفته‌اند، یک فاصله نجومی با مواضع و مبانی امام (ره) داشته باشند.

قصد نداشتم در این باره کلمه‌ای بنویسم اما پس از گذشت یک ماه از انتشار این بیانیه فکر کردم در یک فضای خالی از عصبانیت ذهنی چند کلمه از باب نصح به آقایان را یادآور شوم.

متأسفانه در این بیانیه کلمات و واژه‌هایی به‌کار رفته که یک تصویر سیاه از انقلاب ، مردم و کشور ارائه شده بی‌آنکه لازم بدانند سند ، مدرک و شاهدی بیاورند.

ایران امروز به برکت توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و رهبری‌های هوشمندانه امامین انقلاب به جایگاهی از اقتدار در منطقه و جهان رسیده که شواهد ، قرائن و استنادات آن‌را از باب احتجاج به خصم باید از زبان دشمنان ایران و اسلام بیان کرد.

امروز نفوذ سیاسی ، معنوی و فرهنگی، ایران را در طنین و پژواک یک سرود اسلامی ، ملی و ایرانی در 5 قاره جهان به‌ویژه در غرب آسیا می‌شود به‌خوبی دید و شنید و به جغرافیای قدرت فکری، معنوی ، سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی پی برد و آن‌را مطابق با واقع درک کرد.

قدرت نظامی ایران مدت‌هاست از مرحله «بازدارندگی» عبور کرده و در سرحدّات «اقدام پیشدستانه» در منطقه و جهان خیمه‌های خود را مستقر کرده است.

دولت ایران در این غوغای خشکسالی و تورم و رکود جهانی ،‌ امنیت غذایی ، امنیت جانی و سلامت بهداشتی مردم را در یک حد قابل قبول تضمین کرده و پرچم عزت اسلام، انقلاب و ایران را در میان توطئه‌های جنگ سخت و نرم دشمن با سرافرازی در اهتزاز نگه داشته است. این سیمای نورانی و واقعی در بیانیه حضرات هیچ ظهور و بروزی ندارد. متأسفانه مطالبی مطرح شده که فقط طراحی پیام‌های آن‌را در اتاق فکر BBC ، رادیو آمریکا و ... می‌توان جستجو کرد.

بیانیه‌نویسی باید تابع یک منطق اسلامی و انقلابی باشد، استخدام برخی واژه‌های موهن در این بیانیه، «عدالت» و «انصاف» حضرات را زیر سؤال می برد. 

یادآوری چند نکته زیر را از باب روشنگری لازم می‌دانم:

1- امام (ره) در منشور برادری تکلیف چارچوب موضع‌گیری‌های دو جناح حاکم بر کشور که از آن زمان تاکنون جریان داشته را مشخص کرده و فرموده است:
«دو جریان باید کاملا متوجه باشند موضع‌گیری‌ها به‌گونه‌ای باشد که در عین حفظ اصول اسلام برای همیشه تاریخ حافظ خشم و کینه انقلابی خود و مردم علیه سرمایه‌داری غرب در رأس آن آمریکای جهانخوار و شوروی باشد...»
در بیانیه 15 خرداد 1401 مجمع روحانیون مبارز یک کلمه از جنایات آمریکا و فشارهای ظالمانه و تحریم‌های ضدحقوق بشری غرب و نشانه‌ای از پایبندی و حفظ اصول اسلام و انقلاب حضرات دیده نمی‌شود. حتی یک واژه در این بیانیه که نشانگر خشم و کینه انقلابی علیه آمریکا باشد، وجود ندارد.

2- امام (ره) در منشور برادری تأکید فرموده : «اگر می‌خواهید موضع‌گیری کنید؛ توجه کنید دشمنان مشترک دارید که به هیچ یک از دو جریان رحم نمی‌کنند. مراقب آمریکای جنایتکار باشید... مردم را هوشیار کنید آمریکا و شوروی به خون اسلام و استقلال کشور تشنه است.»
درکجای بیانیه مجمع روحانیون مبارز این مراقبت وجود دارد. به جای پرداختن به دشمن مشترک حرف‌هایی زده‌اند که اشاره خواهم کرد مخرج مشترک با حرف‌های آمریکای جنایتکار و مواضع دشمنان ملت دارد.

3- امام (ره) در منشور برادری سفارش فرموده : «دو جریان آنقدر دشمن مشترک دارند که باید با همه توان در برابر آن بایستند. اگر دیدند کسی از اصول تخطی کرد قاطعانه در برابرآن بایستند.»
در کجای بیانیه سخن از دشمن مشترک و ایستادگی در برابر آمریکا کلمه‌ای گفته شده است؟!

4- امام (ره) در منشور برادری شهادت داده‌اند دو جناح کشور دلشان برای مردم و کشور می‌سوزد هرکدام برای رشد اسلام و خدمت به مسلمین طرح و نظری دارند که به عقیده خود موجب رستگاری است.
مجمع در این بیانیه از هر دری سخن گفته الا در مورد «طرح» و «نظر» آنان در خصوص مشکلات کشور!! بعد یک فهرستی از مطالب درست و نادرست را ردیف کرده‌اند و با تکرار کلمه «امروز» همه مشکلات کشور را به دولت کنونی نسبت داده‌اند!! آنها فراموش کردند از 5 دولت پدید آمده پس از انقلاب 4 دولت را دربست در اختیار داشتند اگر سیئاتی در اداره کشور هست آنها هم سهیم هستند اما با انکار سهم خود، همه را به دولت مستقر نسبت داده‌اند!

5- مجمع در اول بیانیه خود تصریح کرده است ؛ «هزاران افسوس امروز کشور و ملت در گردابی هولناک از مشکلات گرفتار آمده که نه‌تنها امروزش تیره و تار است که آینده‌اش وحشتناک‌تر از امروز است.»آیا انصاف است یک تصویری از ایران و انقلاب بدهید که حتی دشمنان انقلاب از ارائه مستند آن عاجز هستند! شما از کدام گرداب هولناک ، از کدام روزگار تیره و تار و آینده وحشتناک سخن می‌گویید؟! مردم دارند زندگی خود را می‌کنند و طی 4 دهه گذشته با عصای موسای امام خمینی (ره) از امواج خروشان دریای توطئه‌ها و دسیسه‌ها به سلامت عبور کردند و حوادثی چون جنگ 8 ساله ، ترور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی با شهادت شهید بهشتی و 72 تن از اخیار انقلاب را پشت سر گذاشتند.
ملت پس از امام (ره) نیز از توطئه‌های رنگارنگ آمریکا و اروپا به سلامت عبور کردند و سه نبرد نرم دشمن را پشت سر گذاشتند. با ظالمانه‌ترین و سرسختانه‌ترین تحریم‌ها مقابله کرده‌اند. تولید ملی را حفظ کردند اقتدار ملی را روزبه‌روز افزایش داده‌اند. این ملت سرپا ایستاده و خطوط مقاومت خود را به پشت دروازه‌های دشمن برده است. لشکر جرّار داعش را متلاشی کرده و سر افعی صهیونیسم را با همه توطئه‌ها به سنگ کوبیده است . اگر ملت ما درگرداب هولناکی که شما می‌گویید گرفتار آمده و اوضاع امروزش تیره و تاراست چطور از این گردنه‌ها به سلامت عبور کرده است؟!

6- در پایان بیانیه گفته‌اند؛ « از مصیبت فقدان آن عزیز سفر کرده بگوییم یا از مصیبت انحراف از راه و خط و روش امام (ره) ... از مصیبت فقر و بیکاری مردم یا از مصیبت ناهنجاری‌های اخلاقی و ...» بعد فهرستی از مشکلات کشور را بدون این‌که حد و اندازه آن‌را تعریف و سهم خود را در پدیداری آن بیان کنند طوری نوشته اند که گویی کشوری که 43 سال بااقتدار در برابر قداره‌بندان جهان ایستاده و مشکلات را حل کرده هیچ نکته مثبت ، باارزش و امیدبخشی در کارنامه آن نیست!
آیا راه وخط روشن امام (ره) از روایت انقلاب و دستاوردهایش در دوران حیات خود همین است که شما در بیانیه خود آورده‌اید؟! چه کسی از خط امام (ره) منحرف شده است؟
حداقل یک بار شما توصیه‌های امام (ره) را در منشور برادری بخوانید و مطالب کلیدی که در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خود مطرح فرموده‌اند نگاه کنید ببینید کجای بیانیه شما با اصول و مبانی امام و انقلاب سازگار است فقط یک خط آن‌را بیان کنید!

7- آقایان موسوی خوئینی‌ها ، خاتمی و دیگر اعضای محترم برای یک بار هم شده کارنامه سیاسی مجمع را پس از انشعاب از جامعه روحانیت مبارز صورت گرفت بازخوانی کنند ببینید سرنوشت دبیرکل اول آنها چه شد؟ انشعاب او از مجمع در انتخابات سال 84 به کجا کشید؟ و انشعاب چندباره حزب او پس از فتنه 88 به کجا کشید؟ با این ریخت کارکرد سیاسی و کارنامه سیاست‌ورزی در سپهر سیاست ایران و همراهی با منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و سرویس‌های موساد و سیا در سه فتنه 78 و 88 و 98 و جنگ نرم دشمن چگونه رویتان می‌شود که بی‌پروا همه دستاوردهای روشن انقلاب اسلامی و زحمات ملت و خون دل خوردن‌های امامین انقلاب در صیانت از اسلام ، انقلاب وکشور را نادیده بگیرید و یک تصویر تاریک و به قول خودتان هولناک و وحشتناک از وضعیت انقلاب آن‌هم بدون این‌که یک سند و مدرک بیاورید ارائه دهید؟!
آقایان، اغلب شما روزهای آخر عمر خود را می‌گذرانید اگر برای این سئوالات در دنیا پاسخی ندارید حداقل فکری برای پاسخ به آن در قبر و قیامت خود بکنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین