رئیس جمهور در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر: سازمان ملل پاسخ دهد چرا بسیاری از فناوری‌های مبارزه مواد مخدر برای ایران تحریم است!

گروه سیاسی الف،   4010405105

رئیس جمهور با بیان اینکه قدردانی جامعه جهانی از ایران در مبارزه با مواد مخدر جایگزین عمل نکردن آنان به مسئولیت‌هایشان در این زمینه نیست، گفت: پیام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، باید میزان ایفای نقش همه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر در این زمینه باشد.

 سازمان ملل پاسخ دهد چرا بسیاری از فناوری‌های مبارزه مواد مخدر برای ایران تحریم است!

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران این عرصه، گفت: تقدیم ۳۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز نشان صدقی است که برای مبارزه با مواد مخدر در ایران اسلامی وجود دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر مسأله‌ای جدی و دارای اولویت در کشور است، اظهار داشت: در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر باید مسیر طی شده در مبارزه با مواد مخدر آسیب‌شناسی شود.
دکتر رئیسی با اشاره به کارنامه خوب جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در سطح ملی و جهانی، با قدردانی از همه دست‌اندرکاران در ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، پلیس مرزبانی و بسیج، گفت: تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

رئیسی مبارزه با مواد مخدر را با وجود سازمان‌های مافیایی، کاری پیچیده و با اهمیت دانست و ضمن تاکید بر لزوم بکارگیری خلاقیت و ابتکار در این مبارزه گفت: باید تلاش کرد روند مبارزه با مواد مخدر متحول شود و در این راه مسئولیت دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر مضاعف است اما هیچ دستگاهی نباید در این مبارزه غایب باشد.
رئیس جمهور معضل مواد مخدر و روانگردان‌ها را یکی از بحران‌های جدی برای کشورها و جامعه بشری است دانست و گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی وارد مبارزه با سوداگران شود و همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

رئیسی گفت: سؤالم از سازمان ملل این است که آیا سهم، میزان و جایگاهی که برای مبارزه با مواد مخدر بر عهده این سازمان قرار داده شده، به همین میزانی است که عمل می‌شود؟ یعنی یک دفتر مبارزه با مواد مخدر در سازمان ملل برای این منظور کافی است؟

رئیسی ادامه داد: معتقدم کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به میزان ادعا و مسئولیتی که بر عهده دارند، نقش‌شان را ایفا نمی‌کنند. آیا تنها قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای حضور موثر در عرصه مبارزه با مواد مخدر کافی است؟ نقش سازمان ملل متحد قطعاً بالاتر از این‌هاست.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز ۱۱۳ سال پس از امضای معاهده شانگهای توسط کشورهای مختلف برای مبارزه با مواد مخدر شاهدیم که این کالا در بستر اینترنت سهل‌تر از بسیاری کالاهای دیگر در دسترس قرار دارد و مواد مخدر سنتی به صنعتی تبدیل شده و با دیگر جرائم سازمان‌یافته همچون پولشویی پیوند خورده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ضعف جدی در شکل‌گیری یک عزم بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و تا این ضعف جبران نشود، اوضاع رو به بهبود نخواهد رفت.
رئیس جمهور با تشریح اقدامات آمریکا و ناتو در افغانستان که منجر به توسعه کشت انواع مواد مخدر شده است، گفت: در دو دهه تسلط آمریکایی‌ها و ناتو در افغانستان، مواد مخدر تولید و از سنتی به صنعتی تبدیل و در سراسر جهان توزیع می‌شد.
رئیسی افزود: چرا جامعه جهانی به وظیفه قانونی، اخلاقی و حقوق بشری خود در پاسخگو کردن آمریکا و ناتو در این زمینه عمل نمی‌کند؟
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه جامعه جهانی در قبال وظایف خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر، می‌خواهد فقط با قدردانی و ارسال لوح تقدیر به ایران بسنده کند، افزود: پیام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر باید پایش میزان ایفای نقش دولت‌ها و سازمانهای بین المللی مدعی حقوق بشر در این زمینه باشد که به اعتقاد بنده در این زمینه ضعف جدی وجود دارد.
رئیسی در ادامه در تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز صداقت و جدیت جمهوری اسلامی در این زمینه بر همگان روشن است و نیاز به استدلال نیست، زیرا ۴۳ سال است به صورت جدی با مواد مخدر مبارزه کرده‌ایم و در این راه از همه ابزارها و ظرفیت‌ها از جمله تصویب قوانین لازم، تشدید مبارزه و اقدامات قضایی بهره گرفته‌ایم.
رئیس جمهور گفت: اگر در این سال‌ها جامعه جهانی آن‌گونه که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر عمل کرده است، به وظایف خود عمل می‌کرد، وضع امروز جهان حتما متفاوت بود.
رئیسی با بیان اینکه همه اقدامات ارزشمند و اثرگذار جمهوری اسلامی در مبارزه مواد مخدر تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا صورت گرفته است، گفت: بسیاری از ابزارها و فناوری‌هایی که در مبارزه با مواد مخدر باید در اختیار ما باشد، به دلیل تحریم‌ها از دسترس خارج است.
رئیسی در ادامه خطاب به نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد گفت: ما از سازمان ملل گله‌مندیم که چرا دستکم در راستای رفع تحریم‌های ظالمانه نسبت به فعالان در میدان مبارزه با مواد مخدر اقدامی صورت نمی دهد؟!
رئیس جمهور افزود: سازمان ملل امروز باید به این سوال پاسخ دهد که چرا جمهوری اسلامی به رغم ایستادگی پرهزینه در زمینه مبارزه با مواد مخدر، همچنان باید تحت تحریم‌های ظالمانه باشد؟
رئیسی در ادامه به برخورد با شبکه‌های قاچاق مواد مخدر در ایران اشاره کرد و گفت: در حالی که سازمان‌های اطلاعاتی ما پیگیرانه در این زمینه فعالیت می‌کنند، باید سازمان‌های اطلاعاتی منطقه و جهان گزارش دهند که چه میزان تبادل اطلاعاتی در این زمینه با کشور ما داشته‌اند و چه میزان از شبکه‌های قاچاق مواد مخدر را شناسایی و با آنها برخورد کرده‌اند.
رئیس جمهور گفت: یکی از رموز موفقیت در مبارزه با مواد مخدر تبادل اطلاعات بین سرویس‌های اطلاعاتی منطقه و جهان است و آنها باید در جلسات کارشناسی در این زمینه گزارش بدهند و دبیر کل سازمان ملل هم بررسی کند که نقش این سازمان‌ها در مبارزه با مواد مخدر چه میزان بوده است؟
رئیسی در پایان با تاکید بر تقویت کار اطلاعاتی در شناسایی سرشبکه‌های قاچاق مواد مخدر و همچنین اقدامات پیشگیرانه نهادهای فرهنگی و آموزش و پرورش گفت: در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز اقدامات صورت گرفته کافی نیست و باید به گونه‌ای عمل شود که ما به هیچ عنوان و در هیچ بخشی از کشور معتادان متجاهری را که مزاحم زندگی مردم هستند، مشاهده نکنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین