امیرعبداللهیان: امیدواریم با واقع‌بینی آمریکا در آینده نزدیک به توافق برسیم/ لاوروف: برجام باید بدون هیچ اضافه و کاستی احیا شود

گروه سیاسی الف،   4010402047

وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری با وزیر خارجه روسیه گفت: امیدوار هستیم با واقع‌بینی طرف آمریکایی بتوانیم در آینده نزدیک به نقطه نهایی توافق برسیم.

امیرعبداللهیان: امیدواریم با واقع‌بینی آمریکا در آینده نزدیک به توافق برسیم/ لاوروف: برجام باید بدون هیچ اضافه و کاستی احیا شود

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که ظهر امروز پنج شنبه در محل وزارت امورخارجه برگزار شد، گفت: ملاقات خوبی امروز با آقای لاوروف داشتم، در مورد مهم ترین مسائل روابط دوجانبه، همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با هم گفت‌وگو کردیم. به آقای سرگئی لاروروف وزیر خارجه روسیه و هیات همراه خوشامد می‌گویم. ما امروز در مورد موضوعات بین المللی و منطقه‌ای با هم گفت‌وگو کردیم.

گفت‌وگو در مورد معاهده همکاری‌های جامع و بلند مدت میان دو کشور

وی تصریح کرد: همچنین در مورد معاهده همکاری‌های جامع و بلند مدت میان دو کشور گفت‌وگو کردیم. این ایده قبل از سفر آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان به روسیه و دیدارشان با آقای پوتین قرار داشت مطرح بود، امیدوار هستیم به زودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن مفاد این موافقتنامه برگزار شود و تصویب آن در دولت ایران و روسیه و پارلمان های دو کشور را پشت سر بگذاریم.

امضای سند همکاری‌های فرهنگی و امنیت اطلاعات

امیرعبداللهیان ادامه داد: در مورد دو سند دیگر که از صنعت‌های زیربنایی برای همکاری‌های ما در حوزه ایجاد و فعالیت مراکز فرهنگی و همچنین همکاری در زمینه امنیت بین‌المللی اطلاعات میان دو کشور است رایزنی کردیم که خوشبختانه در روزهای گذشته در هیئت دولت جمهوری اسلامی به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

وزیرامورخارجه تاکید کرد: ما توافق کردیم که دور جدید کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را برگزار کنیم.همچنین همکاری در سایر حوزه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی، علم و فناوری و سایر موضوعات در دستور کار دو طرف قرار گرفت و توافقات خوبی را داشتیم.

تکمیل خط راه‌آهن رشت-آستارا با روسیه

وی ادامه داد: همچنین در پروژه‌های راه آهن از جمله تکمیل خط راه آهن رشت- آستارا کشور توافق خوبی را داشتیم و امیدوار هستیم هر چه زودتر با سرمایه‌گذاری مشترک بتوانیم این پروژه را نهایی کنیم.

لغو روادید میان ایران و روسیه

امیرعبداالهیان تاکید کرد: در دروازه همکاری‌های علمی توافق کردیم که مرکز نوآوری فناوری و فناورانه ایجاد شود و این موضوع در سفر اخیر آقای ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و امروز بر اجرایی شدن هر چه سریعتر این موضوع توافق کردیم. همچنین در مورد همکاری‌های دو کشور در حوزه لغو روادید متقابل مورد بررسی قرار گرفت و ما در جمهوری اسلامی ایران آمادگی داریم لغو عمومی روادید میان دو کشور به صورت متقابل انجام شود و برای لغو روادید تجاری در گام اول با هدف افزایش مبادلات تجاری دو کشور گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: در مورد بخش‌های تخصصی ما در این رابطه ایده‌هایی وجود دارد که به زودی نهایی خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران یک مسیر ترانزیتی مطلوب در دنیای امروز است و واقع شدن ایران در مسیر ترانزیت شمال جنوب و شرق به غرب یک مزیت ویژه‌ای را در اختیار کشور ما قرار داده است.

اولین محموله از روسیه به هند از مسیر کریدور شمال و جنوب انتقال پیدا کرد

وزیر امورخارجه ادامه داد: اولین محموله از روسیه به هند از مسیر کریدور شمال و جنوب انتقال پیدا کرد و این یک تجربه موفق بود و بخشی از مسیر به صورت ریلی و بخشی در دریا به صورت کشتی‌ها انجام شد که این تجربه مسیر ترانزیت شمال و جنوب را با این ظرفیت جدید هم مورد آزمون قرار داد و بخشی از حجم تبادل تجاری از این به بعد از این مسیر دنبال خواهد شد.

نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در آستانه

وی در مورد نشست سران ایران، ترکیه و روسیه ادامه داد: امیدوار هستیم که در آینده نه چندان دور با توجه به شرایط مهار ویروس کرونا در جهان شاهد برگزاری نشست سران فدراسیون روسیه، جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در تهران باشیم.این نشست بخشی به صورت دوجانبه و بخشی دیگر در فرمت آستانه برگزار خواهد شد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما همچنین در حوزه‌های منطقه‌ای، تحولات افغانستان، یمن، سوریه، اوکراین و برگزاری اجلاس سران کشورهای حوزه دریای خزر را مورد گفت‌وگو قرار دادیم.

وزیرامورخارجه در مورد مذاکرات وین گفت: از جمله مباحثی که در مذاکرات امروز مورد توجه قرار گرفت، آخرین وضعیت گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌ها بود. در همین جا از کشورهای دوست روسیه و چین که مخالفت خود را با قطعنامه‌ای که به پیشنهاد طرف آمریکایی و سه کشور اروپایی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام داشتند، تشکر میکنیم.

وی ادامه داد: از حمایت‌های مستمر روسیه در ادامه کار در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از منافع و مواضع منطقه جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر می کنیم.

حمایت روسیه از توافق ایران در وین

وزیر امورخارجه تاکید کرد: با همکام آقای لاوروف در صورت ادامه گفتگوها که در آینده نزدیک امیدوار هستم از سر گرفته شود و برنامه‌ریزی‌های در این رابطه در دستور کار وزارت خارجه قرار دارد، گفت‌وگو کردیم. امیدوار هستم با واقع‌بینی طرف آمریکایی بتوانیم در آینده نزدیک به نقطه نهایی توافق برسیم البته در این چهارچوب بار دیگر آقای لاوروف بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مواضع سیاسی ایران در مذاکرات و در صورت رسیدن به نقطه توافق از حمایت روسیه در این موضوع تأکید کردند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: من تاکنون دو بار حامل پیام وزیر خارجه اوکراین برای همکاران آقای لاوروف بوده‌ام که در هر دو مورد از طرف روسیه آمادگی خود را برای گفتگو و راهکار دیپلماتیک اعلام کرد و امیدوارم در بحران اوکراین هرچه سریعتر شاهد بازگشت دو طرف در مذاکره و حل و فصل سیاسی این موضوع باشیم.

اجازه نمی‌دهیم که رژیم صهیونیستی، امنیت و ثابت منطقه را مورد تهدید قرار دهد

وی تاکید کرد: همچنین در مورد برخی عربده‌ کشی‌های سیاسی رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردیم و منطقه اجازه نخواهد داد این رژیم امنیت، ثبات و پیشرفت منطقه را مورد تهدید قرار دهد.

وزیرامورخارجه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با توجه به تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی، ایران و روسیه چه برنامه هایی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود و همچنین گسترش روابط دارند، گفت:  ما در دولت برای مقابله با تحریم‌ها راهبردی را اتخاذ کردیم که دو مسیر را به طور موازی پیش ببریم مسیر اول اقدام برای بی‌اثر کردن تحریم ها در چارچوب برنامه توسعه پایدار اقتصادی دولت آیت الله رئیسی و مسیر دوم که همزمان با این دنبال می شود و مسئولیت کار مذاکراتی آن با دستگاه دیپلماسی است، مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو و مذاکره برای لغو تحریم‌ها است.

بی‌اثر کردن تحریم‌ها، توافق میان ایران و روسیه

وی ادامه داد: به موازارت آن اولویت همسایه محور بودن دولت در توسعه حجم همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی، دفاعی، گردشگری و سایر موضوعات با همسایگان به ویژه با کشور روسیه است. هم در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو و دیدار با آقای پوتین یک نقطه عطف جدیدی ایجاد شد که در آنجا توافقات مهم و راهبردی مورد توجه و تایید رهبران دو کشور قرار گرفت و هم در جریان تبادل هیات‌های بین دو کشور از جمله سفر اخیر معاون نخست وزیر روسیه که در راس هیات عالیرتبه و جامع به تهران سفر کردند در راستای منافع دو ملت توافقات بسیار مهمی انجام شد که بی‌اثر کردن تحریم‌ها یکی از موارد مورد توافق بین دو کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برنامه‌های مشترک ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه غرب به ویژه با تمرکز بر چالش‌های جدید جهانی که در سایه بحران اخیر اوکراین و مسائلی که در مورد امنیت غذایی پیش‌آمده است، چیست. گفت:ما همانگونه که مخالف جنگ هستیم، مخالف اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه کشورها از جمله کشور روسیه هستیم. در خصوص تامین امنیت غذایی با اطلاعی که دارم در دولت در تیم اقتصادی صرفنظر از چرایی و دلایل آن با جدیت اقدام شده است. دولت جمهوری اسلامی ایران در عالی‌ترین سطح نسبت به اطمینان از وجود امنیت غذایی در داخل کشور اقدامات چندلایه‌ای را انجام داده و به عنوان مسئول دستگاه دیپلماسی این را عنوان می‌کنم که هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

ما توافقات مهمی را در ماه‌های گذشته برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها داشتیم

وی افزود: در خصوص چگونگی مقابله با تحریم‌هایی که آمریکا علیه کشورها از جمله علیه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه انجام داده است باید گفت که ما توافقات مهمی را در ماه‌های گذشته برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها داشتیم که البته این موضوع باید اقدام و عمل را در پی داشته باشد و نیازی به بیان آن در مقابل رسانه‌ها نباشد.

وزیرخارجه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه دو هفته قبل از ارسال بسته مذاکراتی به طرف مقابل صحبت کردید و آقای خطیب‌زاده گفتند که قطار مذاکرات از ریل خارج نشده است، آیا تغییری در این ۱۰۰ روز اخیر اتفاق افتاده است، گفت: قطار به ایستگاه‌های سخت برای نقطه پایان خودش رسیده است و ایجاب می‌کند که توقف در یک ایستگاه خاص را در نظر بگیریم. گاهی اوقات این نیاز و درخواست طرف‌های مقابل مذاکره برای لغو تحریم‌ها بوده و گاهی ما برای جمع‌بندی و بازتعریف آخرین وضعیت گفت‌وگوها نیاز به این داشتیم که چند روزی توقف و مکث در مذاکرات ایجاد شود.ما علیرغم صدور قطعنامه نادرست و غیرمعمولی که با پیشنهاد آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید در مقابل اقدام به قطعنامه، سه گام مهم برای اقدامات اضافی هسته‌ای انجام داده‌ایم که از جمله  ۲۷ دوربین برجامی که مسئولان سازمان انرژی اتمی توضیح دادند از مدار خارج شد.

جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب و پایدار جدی است/ رایزنی‌های مستمر مذاکره کنندگان با طرف غربی

وزیرامورخارجه کشورمان تاکید کرد: طرف‌های مقابل به طور مشخص آمریکا و نماینده ارشد مذاکره کننده اتحادیه اروپا آقای بورول و مورا به تلاش‌های خود برای بازگشت همه طرف‌ها به مذاکرات و ادامه مذاکرات ادامه می‌دهند. در ساعات گذشته هم آقای باقری مذاکره کننده ارشد ما و همکارانم در تماس مستمر با آقای مورا بوده‌اند. ما امیدوار هستیم بتوانیم در آینده نزدیک ریل مذاکرات را که در مسیر درست خود قرار دارد مجدداً بر روی ریل در جریان و حرکت نگه داریم.

وی تاکید کرد: مایل هستم همینجا یک بار دیگر تاکید کنم که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی است و ما مسیر دیپلماسی را که مسیر درستی است ادامه خواهیم داد و بار دیگر آمریکا را به واقع بینی برای رسیدن به مرحله نهایی مذاکرات دعوت می‌کنیم.

لاوروف: روی ابتکار رئیس‌جمهور ایران برای «توافقی بزرگ» کار می‌کنیم

سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران و روسیه تصمیم دارند که روابط خود را گسترش دهند.ما نظر مشترک داریم که روابط فیمابین می‌تواند به سطح بالایی برسد. با این هدف درباره توافق بزرگ دیگر کار می‌کنیم که ابتکار آن توسط رئیس‌جمهور ایران مطرح شده است.

 تجارت روسیه با ایران به حدود ۴ میلیارد تومان رسیده است

وی تاکید کرد: تجارت ما سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت و به حدود ۴ میلیارد دلار رسیده است.  باید راه‌های خاصی را در بخش انرژی، حمل و نقل و کشاورزی، فاینانس و گمرکی  پیدا کنیم. در نیروگاه بوشهر در فاز دوم و سوم کار می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم آمریکا و اقمار آن‌ اصول بین‌الملل و اساس منشور سازمان ملل و برابری حاکمیت کشورها را عوض کنند. روسیه و ایران تحریم‌های یکجانبه برخلاف منشور توسط آمریکا را محکوم می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: همچنین در چارچوب سن پترزبورگ بحثی درباره همکاری دو کشور داشتیم و در آینده نیز جلسه کمیسیون مشترک را برگزار کنیم. وزارت خارجه دو کشور حمایت سیاسی و دیپلماتیک خود را در همه مسائل مختلف صورت می‌دهند.

لارووف در مورد نشست آستانه ادامه داد:‌ همچنین درباره موضوع سوریه درچارچوب روند آستانه صحبت کرده و توافق کردیم هماهنگی خود را ادامه دهیم. 

برجام باید با همان شکل ۲۰۱۵ و بدون هیچ اضافه‌ای احیا شود

لاوروف در مورد برجام اظهار داشت: آمریکا زمانی که از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل خارج شد و یکبار دیگر حقوق بین الملل را نقض کرد باید کاری کنیم که برجام احیا شود به همان فرم اولیه که در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد و در قالب قطعنامه ۲۲۱۵ مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت. برجام باید بدون هیچ کم و  کاست و یا اضافه‌ای احیا شود و در همین راستا باید تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران که ناقض برجام است لغو شود و ما امیدواریم که واشنگتن در این مسیر انتخابی منطقی داشته باشد.

وزیر امور خارجه روسیه  در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری‌های ایران و روسیه در رسیدن به توافق خوب و پایدار و از طرفی بدعهدی آمریکا با اعمال تحریم های جدید علیه ایران گفت: آمریکا نه تنها در مذاکرات برجام، بلکه در هر مشکل دیگر ملاحظات داخلی خود را در نظر می‌گیرد. آمریکا بر اساس مشکلات خود عمل کرده و انتخاب کنندگان را از داخل منحرف می‌کند.

آمریکا تلاش کرد ما را در ایجاد وقفه در مذاکرات متهم کند

وی ادامه داد: آمریکا یکسال پیش تلاش کرد ما را به ایجاد وقفه در مذاکرات وین متهم کند،اما همه به این مسئله اذعان دارند که آمریکا به تنهایی در روند رسیدن به توافق ترمز میزد.

لاوروف در مورد ثبات بخشیدن به منطقه خلیج فارس افزود: روسیه متعهد به وظایفی که به ثبات بخشیدن به منطقه خلیج فارس منجر می‌شود، است. ما آماده‌ایم دیالوگ همکارانه بین ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را  ایجاد کنیم. 

از ایران برای فهم درست ریشه‌های وضعیت فعلی اوکراین و روسیه تشکر کردیم

وی ادامه داد: روز گذشته در دیدار با آقای رئیسی گفتیم که وضعیت فعلی در اوکراین چگونه است و از ایران برای فهم درست ریشه‌های این مشکل نیز تشکر میکنیم.

وزیر خارجه فدراسیون روسیه با اشاره به دیدار با آیت الله رئیسی ادامه داد: به صورت مفصل درباره وضعیت فعلی در اوکراین گفتگو و از ایران برای فهم درست ریشه‌های این مشکل تشکر کردیم. غربی‌ها به ریاست آمریکا تلاش می‌کنند از اوکراین به عنوان مأمنی برای ایجاد تهدید علیه خاک روسیه و مهار روسیه استفاده کنند.

وی افزود: این خط مشی آمریکا است و تمام درخواست‌های ما از سوی غرب رد یا نادیده گرفته شد. فدراسیون روسیه و آقای پوتین بارها توضیح دادند که ما انتخاب دیگری نداشتیم، به جز اینکه‌ منافع دونباس و مردم روس در دونباس را تامین کنیم. تهدیدهای نئونازیستی که در کی‌یف صورت گرفت و بعد از کودتای ۲۰۱۴ اوکراین، هم کی‌یف به صورت علنی و رسمی رد کردند و هم کسانی که آن را ساختند، رد کردند. 

آمریکا در تلاش است نظم خودش را به دیگر کشورها دیکته کند

وزیر خارجه روسیه یاداور شد: آمریکا در تلاش است نظم خودش را به دیگر کشورها دیکته کند. این راه ناقض همه پروسه‌های تاریخی است که در چارچوب آن کشورها وحدت و منافع خودشان را حفظ و از منافع خودشان دفاع می‌کنند.

لاورف در مورد نقش سازنده ایران و روسیه برای حصول توافقی پایدار و نقش مخرب آمریکا در این زمینه گفت: آمریکا با توجه به  ملاحظات و مشکلات داخلی خودش تلاش می‌کند ذهن انتخابات کنندگانش را از مشکلات داخلی منحرف کند. عملکرد آمریکا  برای احیای برجام انجام مثالی است که هدف آن تایید نقش رهبری بی چون و چرای آمریکا در دستورکارهای بین‌المللی است تا اعتبار خودش را بالاتر از بقیه قرار دهد، و این ریسک دار است.

لاوروف با اشاره به هجمه رسانه‌ای غرب علیه روسیه در خصوص نقش این کشور در توقف مذاکرات افزود: سال گذشته آمریکا، روسیه را به ایجاد ترمز برای احیای برجام کرد و همه اذعان دارند که این مسئله درست نیست، ما آماده احیای برجام به طور کامل هستیم اما آمریکا از آن زمان به صورت تنهایی در این زمینه ترمز ایجاد می‌کند. ما به دوستان ایرانی گفتیم که از مواضعشان برای احیای کامل برجام بدون هیچ کم و کاستی و افزودن به آن حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در خصوص بحران امنیت غذایی گفت: هیچ ارتباطی میان انجام عملیات ویژه روسیه در اوکراین با بحران امنیت غذایی وجود ندارد و همه می‌دانند و سازمان‌های بین‌المللی از این امر مطلعند. پیش‌زمینه‌های این بحران چند سال پیش ایجاد شد و این مسئله برای دیروز نیست. 

وی افزود: زمانی که پوتین مفصل در این باره صحبت کرد و کشورهای غربی کار پوپولیستی انجام دادند. تلاش ترکیه و سازمان ملل خیلی وقت می‌توانست موفقیت آمیز باشد اگر اوکراین و صاحبان غربی آنها مین زدایی دریای سیاه و بنادر آن را انجام می‌دادند. گندم اوکراین کمتر از یک درصد تولید گندم جهان است. باید اوکراین را مجبور کرد تا کشتی‌هایی توقیف کرده را آزاد کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین