مرگ ۷ تن در ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ احتمال گرفتاری۸۰ تن زیر آوار

گروه اجتماعی الف،   4010302081

آخرین خبرها از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان حاکی از آن است که تاکنون هفت تن کشته شده و احتمالا ۸۰ تن نیز در زیرآوار محبوس شده‌اند.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲:۵۰ امروز یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان در معرض ریزش قرار گرفته بود که مدتی بعد بخشی از آن دچار ریزش شد.  

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که در حال حاضر نیز در محل مستقر هستند. همچنین تیم‌هایی از اورژانس اهواز نیز به محل اعزام شدند.  

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه دیگر نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند و در حال حاضر عملیات ادامه دارد، گفت: در این حادثه تاکنون یک تن جان خود را از دست داده و چهار نفر نیز مصدوم شدند که افراد مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.  

وی اضافه کرد: علت ریزش این ساختمان در حال بررسی است.

۱۳:۲۰ـ  همچنین مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز درباره این حادثه به ایسنا، گفت:‌ این حادثه در ساعت ۱۲:۳۰ دوم خرداد ماه به هلال احمر نیز اطلاع داده شد و گزارش اولیه آن حاکی از ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری بود. 

وی با بیان اینکه چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شد، گفت: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

ولیپور اضافه کرد:‌ علاوه بر آن یک بالگرد، هفت خودروی نجات و پنج تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند.

بر اساس اعلام امدادگران حاضر در محل، احتمال محبوس شدن افرادی در زیر آوار وجود دارد.

احتمال گرفتاری ۸۰ نفر زیر آوار 

۱۵:۰۰ ـ مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به این حادثه تا ساعت ۱۵ نیز به ایسنا گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ازسوی تیم‌های جمعیت هلال احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حادثه،  احتمالا ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند. 

به گفته وی به دلیل اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

 

آمادگی شهرداری تهران برای کمک به آبادانی‌ها

۱۵:۱۲ـ  این در حالیست که سخنگوی شهرداری تهران از اعلام آمادگی مدیریت شهری برای اعزام نیرو به آبادان خبر داد و به ایسنا گفت: تیم‌های آماده مجموعه آتش‌نشانی و ستاد بحران، آمادگی این را دارند که در صورت نیاز مدیریت شهری آبادان و موافقت شورای شهر تهران به کمک نیروهای امدادی در آبادان بشتابند.

 

افزایش شمار قربانیان به ۴ تن

۱۵:۱۵ـ مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز حوالی ساعت ۱۵:۱۵ به ایسنا اعلام کرد که تا کنون چهار تن جان‌باختند و ۲۵ نفر مصدوم شدند. امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

۱۵:۲۵ـ سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان نیز در پی این حادثه از مردم خواست در محل حادثه حاضر نشوند و از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری  کنند.

افزایش جانباختگان به ۶ تن در متروپل آبادان/ نجات ۶ نفر با سگ و دستگاه های زنده یاب
 
21:00 رییس سازمان امداد و هلال احمر از جانباختن شش تن تاکنون، در پی ریزش ساختمان متروپل آبادان خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در پی وقوع حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان عملیات همچنان در محدوده ادامه دارد و تعداد امدادگران حاضر در محل نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تا به حال ۶ تن در این حادثه جان خود را از دست دادند که پنج نفر در صحنه حادثه و یک نفر نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ساعتی پیش عملیات امداد و نجات در طبقات بالایی ساختمان متروپل تمام شده اما عملیات جست‌وجو و نجات توسط نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر در زیرزمین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند گفت: همچنین دستگاه‌های زنده یاب هم ۳ نفر از محبوسان را زنده در زیرزمین پیدا کردند. عملیات امداد و نجات در طبقات زیرزمین ساختمان برای نجات دیگر حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

کشته‌های متروپل آبادان به 7 تن رسید
21:45 مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان گفت: متاسفانه تعداد کشته‌ها در حادثه ریزش ساختمان در آبادان به 7 نفر افزایش یافت.

 
عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تعداد کشته‌های حادثه متروپل افزایش یافت، اظهار کرد: تعداد افراد کشته شده در این حادثه به 7 نفر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: شمار مصدومین این حادثه نیز  به 32 نفر رسید.

شرهانی همچنین گفت: در حال حاضر 50 آمبولانس برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان در محل مستقر هستند.

امکانات سپاه خوزستان نیز برای کمک به حادثه دیدگان آبادانی به کار گرفته شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین