علیه تفکر امام(ره) شبیخون راه افتاده است

گروه سیاسی الف،   4010231103 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، تاکید کرد که امروز یک شبیخون و غارت فرهنگی، اخلاقی و سیاسی علیه تفکر امام راه افتاده است.

علیه تفکر امام(ره) شبیخون راه افتاده است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام رحمت الله، با تشکر از وزیر کشور و دستگاه های دست اندرکار بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: افتخار داریم که امسال سی و سومین سالگرد بزرگداشت حضرت امام را ان شاء الله با شکوه و عظمت برگزار کنیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، افزود: از سال نخست بعد از ارتحال امام بعضی افراد این سؤال را مطرح می کردند که امام چه نیازی به بزرگداشت دارد؟! طبیعی است که اگر ما امام را یک فرد معمولی در جامعه که دارای نیازهای فردی و خانوادگی است تفسیر کنیم، نیازمند تبلیغ نیست. اما اگر امام را یک حقیقت ناب و نجات بخش تفسیر کنیم به تبلیغ و بزرگداشت امام نیازمند بوده و هستیم.

وی تأکید کرد: تبلیغ یک کیمیا و عنصر بی نظیر در جامعه بشری است و از روز اول خلقت همه انسان ها سعی کرده اند برای رسیدن به اهداف خودشان از تبلیغ استفاده کنند. استعمارگران برای استیلا و انبیاء برای رسیدن به اهدافشان از تبلیغ استفاده کرده اند. رسالت رسول فقط ابلاغ است و 77 بار در قرآن از تبلیغ، ابلاغ و بلاغ استفاده شده و اهمیت نقش تبلیغ در قرآن مشخص است. اما «بلاغ مبین» مدنظر قرآن است؛ یعنی استوار، محکم و برخاسته از فرهنگ جامعه بشری باشد.

انصاری ادامه داد: به این معنا، بزرگداشت فقط چاپ عکس و بنر نیست و اگر به روح بلاغ مبین توجه کنیم فلسفه مردم سالاری دینی تفسیر می شود. اگر در جامعه ای پیام رسا باشد و جامعه از زبان انبیاء مستقیم پیام را بشنوند نیاز ندارند به ابزارهای دیگری متوسل شوند اما متأسفانه در طول تاریخ بسیار کم اتفاق افتاده که انبیاء آنچه می خواستند را به مردم معرفی کنند. چون یکی از کارهای دشمنان ضد تبلیغ بوده است.

وی با اشاره به داستان حضرت نوح(ع)، تصریح کرد: در جامعه ای که گوش ها بسته شده و یا کسانی که دعوی حقیقت دارند، از حقیقت فرار می کنند، جامعه سرنوشتی جز غرق شدن نخواهد داشت. جامعه پیامبر(ص) این گونه بود که بعضی افراد به پیروان خودشان می گفتند به قرآن گوش ندهید و یا اگر مجبور به گوش دادن شدید، ایجاد شبهه و هلهله کنید و نگذارید پیام پیامبر(ص) به گوش مردم برسد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) یادآور شد: دشمنان دین و مکتب امام شعارشان گوش نکردن، بر هم زدن اجتماعات، جنجال آفرینی و تکذیب است و در مسیر تبلیغ سنگ اندازی می کنند. اما در مکتب ناب اسلام و امام دینداران همیشه سخن را می شنوند و از بکرترین آنها متابعت می کنند. تبلیغ آنقدر نقش دارد که اگر یک فراز مسائل هم از قلم بیفتد چه بسا کل تبلیغ بی اثر شود.

وی گفت: از اول نهضت امام همین مسأله وجود داشته که دشمنان امام آنقدر سنگ اندازی می کردند که بردن نام امام هم جرم بود و تصویر امام را منتشر نمی کردند. اما جامعه «پیام بلاغ» امام را خوب شنید و در برابر همه توطئه ها سنگ اندازی ها مقاومت کرد. امروز هم برخی ها فکر می کنند دنیا هیچ عمل تبلیغاتی انجام نمی دهد در حالی که تمام غول های تبلیغات در اختیار استعمار است و می خواهند اجازه نفس کشیدن را هم بگیرند اما به تبلیغ اسلام، امام و رهبری که می رسیم یک عده روشنفکر می گویند امام چه نیازی به تبلیغ دارد؟! بعضی ها هم این کار را غیر اخلاقی می دانند و می گویند چرا برای تبلیغ سرمایه گذاری می کنید؟

انصاری اظهار داشت: با کمال تأسف باید بگویم علی رغم اهتمامی که در نظام اسلامی به بحث تبلیغ شده، کمترین بودجه ای که در کشور تصویب می شود بودجه تبلیغات است. ما نباید تحت تأثیر غول های رسانه ای بیگانه قرار بگیریم و دست از تبلیغ، حمایت و بزرگداشت ها برداریم. چرا که امروز یک جنگ، شبیخون و غارت فرهنگی، اخلاقی و سیاسی علیه تفکر امام، اسلام ناب و ولایت به راه افتاده است.

وی تأکید کرد: ما نباید از تبلیغ بترسیم، نباید از ملامتِ ملامت کنندگان واهمه داشته باشیم، نباید سست شویم و نباید راه، مکتب و نقش امام را کمرنگ کنیم. همان طوری که از مقام معظم رهبری بارها شنیده ایم و در سال ها مراسم بزرگداشت امام و همه سخنرانی ها آموخته ایم که هویت، استقلال، جاودانگی و عزت ما در گرو پیمودن راه امام است و اگر نام و نشان امام نباشد سرنوشت همه ما ضعیف و منتهی به سکوت خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) یادآور شد: همه دولت ها روی زنده نگه داشتن نام امام تأکید کرده اند و این تأکید و تعصب باید برای همه ما باقی بماند. رئیس جمهور دستور ویژه برای پیگیری مراسم بزرگداشت امام صادر کرده اند. الحمدلله علی رغم تأخیر در تشکیل جلسات کارها به شایستگی و خوبی پیش رفته و نماینده وزیر کشور دائما پیگیر مراسم بزرگداشت امام بوده است.

وی افزود: مردم ما مشتاق حضور در مراسم هستند اما امسال شرایط حضور میلیونی مردم را نخواهیم داشت و به دلیل اینکه مراعات کرونا و حال مردم را داشته باشیم، جمعیت ما حداقلی است و قرار است 150 هزار نفر از استان های همجوار تهران حاضر شوند و مراسم را صبح روز 14 خراد با سخنرانی و خیر مقدم یادگار امام و در ادامه سخنرانی مقام معظم رهبری داشته باشیم. روز 14 خرداد همچون سنوات گذشته به نام «میثاق با امام و بیعت با رهبری» نامگذاری شده است. شب 14 خرداد هم ریاست محترم جمهور در حرم امام سخنرانی خواهند کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۰۹۸۹۷۲۳:۳۵:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۳۱
با ساخت کاخ به تفکر امام شبیخون زده شد
ناشناس۲۵۱۰۰۲۰۰۸:۱۳:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۱
امروز راه نیفتاد از سی سال پیش راه افتاد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین