فوذ گرد و غبار به غرب کشور و آلودگی هوا

گروه اجتماعی الف،   4010231040

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود گرد و غبار به غرب کشور و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خبر داد.

فوذ گرد و غبار به غرب کشور و آلودگی هوا

صادق ضیاییان در گفت وگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شنبه (۳۱ اردیبهشت) در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و به‌تدریج از اواسط روز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک رخ خواهد داد. یکشنبه و دوشنبه (اول و دوم خرداد) در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

وی  افزود: روز دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سه شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ خرداد) در برخی نقاط شمال غرب و در سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، شمال شرق و از اواخر وقت در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد همچنین توده گرد و خاک انتقالی از عراق شنبه مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشور و روز یکشنبه جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این مناطق موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز یکشنبه در جنوب شرق کشور و دوشنبه در شمال غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه نیز با تشکیل توده گردوخاک روی عراق، گردوخاک مجدد به نوار غربی کشور منتقل می‌شود و استان‌های واقع در این مناطق را در روزهای دوشنبه و سه شنبه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: روز شنبه کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس به‌ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی آن مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درخصوص وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (اول خرداد) صاف و گاهی غبارآلود همراه با  وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه  (۲ خرداد) کمی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) اهواز با دمای ۴۲ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ در کشور هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین