شرایط تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

گزارش بازرگانی،   4010124040

بسیاری از کشورهای اروپایی میزبان برخی از دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان هستند و به دلیل وجود زیرساخت‌های نظام‌مند علمی در این مناطق، دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی تمایل به گذراندن تحصیلات خود در کشورهای اروپایی دارند. لازمه تحصیل در اروپا در گام نخست، بررسی شرایط تحصیلی در هر کشور و انتخاب مقصد مناسب است. این امر با کمک گرفتن از یک مؤسسه معتبر میسر می‌شود. مؤسسه ملک پور، یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مؤسسات در امر تحصیل در اروپا است که پرونده‌های موفق زیای را به سرانجام رسانده و کارنامه درخشانی از این حیث دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با شرایط تحصیل در کشورهای اروپایی آشنا شویم.

تحصیل در آلمان

اگر بخواهید در برلین، مونیخ، کلن، فرانکفورت یا هر شهر دیگری در آلمان تحصیل کنید، تضمین می‌شود که استاندارد بالایی از آموزش در سطح جهانی را دریافت خواهید کرد. دانشگاه‌های آلمان به دلیل عملکرد آکادمیک، امکانات مدرن دانشجویی و نرخ بالای اشتغال فارغ‌التحصیلان، مشهور هستند.

برای تحصیل در آلمان، مدارک شما باید توسط دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید تأیید شود. این بدان معناست که شما نیاز به داشتن یک مدرک معتبر ورود به تحصیلات عالی دارید. برخی از دانشگاه‌ها نیز آزمون ورودی دارند که به طور خاص برای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا طراحی شده است.

شرایط زبان نیز جزو معیارهای پذیرش دانشگاه‌ها است. اگر برنامه تحصیلی شما کاملاً به زبان آلمانی است، باید مدرکی دال بر مهارت زبان آلمانی مانند DSH یا TestDaF ارائه دهید. از طرف دیگر، اگر دوره شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، باید نمرات آیلتس یا تافل خوبی کسب کنید.

تحصیل در اتریش

اگر می‌خواهید در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان زندگی و تحصیل کنید و از هزینه‌های کم یا حتی بدون شهریه استفاده کنید، تحصیل در اتریش گزینه مناسبی برای شماست. علاوه بر در دست داشتن مدرک پذیرش در دانشگاه‌های اتریش، متقاضی باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشد. همچنین در صورت لزوم، معاینات پزشکی انجام خواهند شد. تمامی مدارک مورد نیاز باید به صورت اصل و ترجمه آلمانی ارائه شوند.

تحصیل در پرتغال

این کشور برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است. لیسبون و پورتو از بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کنند؛ بنابراین شانس شما برای پذیرش در این دانشگاه‌ها بالا می‌رود. برای تحصیل در پرتغال نخست باید برای ویزای دانشجویی پرتغال، با سفارت پرتغال تماس بگیرید. شما باید قبلاً نامه پذیرش از دانشگاه خود داشته باشید، فرم درخواست ویزای دانشجویی پرتغال را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز برای درخواست را جمع‌آوری کنید. در نهایت باید هزینه‌های لازم را بپردازید. توجه داشته باشید در مورد روش پرداخت (آنلاین، از طریق حواله بانکی، نقدی و غیره) از سفارت سؤال کنید.

تحصیل در فرانسه

فرانسه محل قرارگیری چندین دانشگاه مشهور در سراسر جهان است که در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی حضور دارند. مدارس و دانشگاه‌های فرانسه نیز به دلیل سبک تدریس استثنایی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرند. تحصیل در فرانسه در تمامی مقاطع امکان پذیر است. 

از آنجایی که جمع‌آوری مدارک یک فرایند زمان‌بر است، توصیه می‌شود در اسرع وقت این کار را شروع کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است به ترجمه اسناد اصلی خود به فرانسوی نیاز داشته باشید. علاوه بر ارائه مدارک هویتی، رسید پرداخت هزینه‌ها و اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای دانشجویان غیراروپایی، مدارک اضافی مانند گواهی تولد، مدرک حمایت مالی برای تحصیل و ویزای دانشجویی فرانسه درخواست می‌شود.

تحصیل در ترکیه

با در دست داشتن مدارک شناسایی، گواهی تمکن مالی، رسید پرداخت هزینه‌ها، مدارک مربوط به سوابق تحصیلی و مدارک مربوط به زبان می‌توانید تحصیلات خود را به زبان‌های ترکی، انگلیسی یا سایر زبان‌ها در این کشور ادامه دهید. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در ترکیه باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. بدین منظور شما باید یک کپی از مدرک پذیرش دانشگاه و یک فرم درخواست ویزا را به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود تحویل دهید.

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد اروپایی، سالانه پذیرای هزاران دانشجو و گردشگر خارجی است. اگر به هنر، معماری یا تاریخ جهان علاقه‌مند هستید، ایتالیا قطعاً نقطه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. شرایط تحصیل در ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • مدارک تحصیلی
  • مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • قبولی در آزمون ورودی برخی دانشگاه‌ها

موارد ذکر شده تنها شرایط عمومی هستند و از آنجایی که شرایط پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، بقیه شرایط توسط مؤسسه یا دانشگاه مورد نظر تعیین می‌شوند.

تحصیل در دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانمارک باید علاوه بر شرایط عمومی، شرایط خاص هر رشته را نیز برآورده کنند. به طور مثال، برای پذیرش در هر رشته، نمره کسب شده در دروس به صورت جداگانه و میانگین کلی نمرات از سوی دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر نمراتتان به حد نصاب نمی‌رسد، می‌توانید یک دوره تکمیلی بگذرانید تا واجد شرایط پذیرش شوید. لطفاً توجه داشته باشید که این دوره‌ها فقط به زبان دانمارکی ارائه می‌شوند؛ بنابراین باید مدارکی دال بر مهارت دانمارکی یا انگلیسی ارائه کنید.

تحصیل در اروپا با موسسه ملک پور

تحصیل در اروپا یک تجربه تحصیلی عالی و لذت‌بخش است. اروپا از دیرباز مقصدی ایده‌آل برای تحصیل دانشجویان خارج از کشور محسوب می‌شود. شرایط تحصیل در اروپا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و می‌تواند به این بستگی داشته باشد که از کجا آمده‌اید. برای پاسخگویی به سؤالات شما در مورد تحصیل در اروپا، مؤسسه ملک پور به شما کمک می‌کند تا یک تجربه تحصیلی خوب و عالی در اروپا داشته باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین