پرسه سگ‌های بلاصاحب در بیخ گوش پایتخت/ باقرشهر را دریابند

گروه اجتماعی الف،   4001109033

رئیس خدمات شهری شهرداری باقرشهر گفت: سگ‌های بلاصاحب از سایر نقاط تهران جمع‌آوری می‌شود اما هنگام انتقال به مرکز نگه‌داری در محدوده شهری باقرشهر رهاسازی می‌شود اما با واگذاری کار به یک مرکز واحد می توان این معضلات را کاهش داد.

پرسه سگ‌های بلاصاحب در بیخ گوش پایتخت/ باقرشهر را دریابند

حجت عظیمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اجرای متداوم جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح باقرشهر اظهار داشت: سگ‌های بلاصاحب توسط پیمانکار مربوطه از سطح شهر باقرشهر جمع‌آوری و برخی به مراکز نگه داری منتقل و برخی در مناطق دور از دسترس رها می‌شود.

وی افزود: اخیراً شاهد رهاسازی تعداد قابل توجهی از سگ‌های بلاصاحب توسط پیمانکاران سایر نقاط در سطح شهر باقرشهر بودیم که باعث ایجاد نگرانی برای شهروندان شده بود اما بلافاصله برای جمع‌آوری این سگ‌ها اقدام شد و این در حالی است که پیش ‌از این نیز موضوع رهاسازی سگ‌های بلاصاحب که از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود در بخش کهریزک اتفاق افتاده بود که بر اساس گزارش‌های اعلامی 2 خودرو انتقال حیوانات نیز متوقف شد.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری باقرشهر در ادامه گفت: در سطح شهر باقرشهر نیز از طریق دوربین‌های شهری چندین مرتبه مشاهده‌شده که خودروهای حامل سگ‌های بلاصاحب در محدوده شهری اقدام به رهاسازی کردند.

عظیمی تصریح کرد: تردد گله سگ‌ها در خیابان‌های باقرشهر غیرمعقول است و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد این اقدام که اخیراً شاهد آن بودیم از سوی خودرو حامل سگ که احتمالاً از شهر تهران جمع‌آوری شده ایجاد شده است.

وی ادامه داد: معضل سگ‌های بلاصاحب می‌بایست با یک عزم قوی پیگیری شود و درصورتی‌که محلی ویژه جمع‌آوری سگ‌ها در سطح شهرستان ایجاد شود و تنها یک پیمانکار وظیفه جمع‌آوری را بر عهده بگیرد می‌توان از معضل تخلیه گله‌ای سگ در شهرها یا حتی محدوده بخش‌ها جلوگیری کرد.

رئیس خدمات شهری شهرداری باقرشهر ابراز داشت: در حال حاضر پیمانکاران به‌قصد سودجویی بیشتر سگ‌های بلاصاحب هر بخش و شهر را در منطقه‌ای دیگر رهاسازی می‌کنند که این تنها منجر به افزایش معضلات می‌شود.

عظیمی با تأکید بر اینکه بر اساس تجربیات و شواهد درصورتی‌که سگ‌ها به‌صورت گله‌ای دیده شوند این نشان از رهاسازی در منطقه است بیان کرد: سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی می‌بایست رها شوند اما این رهاسازی نیز نباید در محدوده شهرهای هم‌جوار صورت بگیرد و بر اساس قانون سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی می‌بایست مجدداً به همان منطقه که جمع‌آوری شده منتقل شود اما مشاهدات و اسناد نشان می‌دهد که تمامی سگ‌های جمع‌آوری شده از نقاط دیگر استان نیز به دلیل نزدیکی با مرکز در باقرشهر و کهریزک رها می‌شوند.


وی با بیان اینکه گشت‌های جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود گفت: از سال گذشته تا به حال در حدود 260 قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری شده که این اقدامات همچنان نیز ادامه دارد اما بهتر است که این سگ‌های به‌گونه‌ای مدیریت شوند که در کلونی‌های خارج از محدوده شهر زندگی کنند.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری باقرشهر در پایان خاطرنشان کرد: هزینه جمع‌آوری و رهاسازی سگ‌های بلاصاحب برای هر قلاده سگ در حدود 190 هزار تومان و هزینه عقیم‌سازی 800 هزار تومان است و ازآنجاکه عقیم‌سازی از هزینه‌های زیادی برخوردار است شهرداری‌ها معمولاً تنها قراردادهای جمع‌آوری و رهاسازی تنظیم می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین