رشادت مرزبانان آذربایجان غربی در شرایط پوشیده از برف

گروه اجتماعی الف،   4001027021

آذربایجان غربی نوار مرزی طولانی ۹۶۷ کیلومتری دارد که هر کیلومتر از آن، با رشادت مرزبانان و ایستادگی جوانانی عجین است که این روزها با بارش برف سنگین، این جانفشانی آنان بسیار بیشتر در اذهان، خودنمایی می کند و آن روی سکه بارش برف را در ذهن پدیدار می‌سازد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های مرزی کشور است که از قضا در یکی از سردترین مناطق مرزی کشور، منطقه و حتی دنیا قرار دارد و علاوه بر آن، کوه های سر به فلک کشیده هم میزان سرمای آن را دو چندان می کند.

این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد که بخش عمده آن که شاید بیش از ۸۰۰ کیلومتر باشد، خاکی بوده و اکثر قریب به اتفاق این مرزهای خاکی هم در کوه هاست.

این کوه ها و مراکز مرزبانی برخی وقت ها در مناطق صعب العبور قرار دارد که بارش برف، به همان اندازه که سرما را بیشتر می کند، سختی رسیدن را نیز بسیار بیشتر می کند و این، دسوار بودن کار مرزبانان را می‌رساند.

برخی اوقات زمستانی، مرزبانان در آذربایجان غربی کیلومترها راهپیمایی می کنند تا به محل خدمت خود برسند و در خدمت دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

این سختی ها بسیار طاقت فرساست ولی بودن عشق به وطن در دل و خدمت به مرز و بوم پرگهر ایران اسلامی و مردم، این سختی را به آسانی بدل می کند.

سختی ها و شیرینی های مرزبانی از کیان ایران اسلامی

"فرهاد" یکی از مرزبانان آذربایجان غربی که سرباز وظیفه حاضر در مرزهای آذربایجان غربی است، در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ما همه سختی ها را به جان می خریم تا امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: حضور در مرز، در کنار سختی های بسیاری که دارد و بر هیچکس پوشیده نیست، فرصت هایی را برای بچه های مرزبان ایجاد می کند که نمی توان از کنار آن هم گذشت.

این مرزبان نظام مقدس جمهوری اسلامی اضافه کرد: گاهی وقت ها، در هنگام حضور در مرز، احساس می کنی که به خدا نزدیکتر هستی و تنها خداست که صدای نفس های تو را می شنود و این دلگرمت می کند.

"سعید" یکی دیگر از مرزبانان افسر حاضر در مرزهای آذربایجان غربی هم در این باره می گوید: سختی های مرزبانی بر همگان پیداست؛ به خصوص در فصل زمستان که تا چشمت کار می کند، برف است و سفیدی برف گاهی حتی چشمانت را هم عین آفتاب سوزان، می سوزاند.

او اعتقاد دارد که با این همه سختی، زیر پرچم الله و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودن، دلگرمی خاصی برای ماست که دل های ما را گرم گرم می کند.

این افسر مرزبانی اضافه کرد که ما در  کنار حضور در مرز، قداست پوشیدن این لباس را نیز می دانیم و متوجه هستیم که پرچمدار ملتی بزرگ در ابتدای مرزهای کیان اسلامی هستیم.

این حرف های مرزبانان، هرچند گواهی بر قداست مرزبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد ولی سختی های این حضور پراقتدار  را باید همواره لمس کرد و همه مردم باید قدردان این جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی جوانانی باشند که برای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی، کیلومترها دورتر از نزدیک ترین آبادی، با چشم باز در حال رصد این کیان مقدس هستند که البته این قدردانی همواره در مردم ایران نیز وجود داشته است.

مردم ایران، قدردان مرزبانان

چنان چه شهروند ارومیه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حضور مرزبانان با غیرت، شجاع و آماده را مایه دلگرمی همه ملت ایران عنوان کرد و گفت: ما باید قدردان صلابت در مرزهایمان باشیم.

"مصطفی سعیدی" افزود: ملت ایران همیشه قدردان خدمت گزاران خود بوده اند و همواره از این شجاعت و دلیری، به نیکی یاد کرده اند.

دیگر شهروندان ارومیه ای هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، کمابیش همین سخنان را گفتند که نشان می دهد، ملت بزرگ ایران، این ایثار همیشگی را می بیند و آن را درک می کند که البته این یادآوری در روزها و شب های سرد و برفی زمستان بیشتر تکرار می شود.

اعمال حاکمیت، تامین نظم و امنیت در شرایط سخت زمستان مرزهای آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به حضور همه جانبه مرزبانان استان در شرایط سخت زمستانی  به طول ۹۶۷ کیلومتر نوار مرزی استان، گفت: مرزبانان توانمند استان با آمادگی جسمی بالا و توان رزمی کامل ضمن کنترل مرزهای زمینی در رابطه با ورود کالای قاچاق مسوولیت استیفای حقوق مرزنشینان را با برگزاری ملاقات های مرزی بر عهده دارند.

سردار یحیی حسین خانی افزود: افزایش طرح های مردمیاری، مواسات و همدلی، توزیع بسته های معیشتی به مرزنشینان مناطق محروم و ارائه خدمات امدادی به مرزنشینان حتی در شرایط سخت زمستان نیز بر عهده مرزبانان استان بوده و به طور مطلوب به انجام می رسانند.

وی از همکاری و همسوبودن مرزنشینان در کنار  مرزبانان سراسر استان نیز قدردانی کرد و ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده، مرزنشینان ذخایر انقلاب هستند و ما هم همیشه و تمام شرایط همپای مرزنشینان و عشایر سخت کوش استان هستیم.

اولویت مرزبانی آذربایجان غربی افزایش تعاملات با مرزنشینان است

سرگرد ابراهیم طریقی معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی آذربایجان غربی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای تعاملات برون سازمانی، گفت: تبیین قوانین و مقررات مرزی به مرزنشینان این استان برای جلوگیری از کاهش جرائم مربوطه و افزایش تعاملات برون سازمانی برای کنترل مطلوب در نوار مرزی این خطه از ایران اسلامی در راس برنامه های این معاونت قرار دارد.

وی بیان کرد: مرزبانان آذربایجان غربی ارتباط خوبی با مرزنشینان دارند که این تعاملات سبب افزایش امنیت در این استان شده است.

 وی افزود: مرزنشینان در خط نوار مرزی آذربایجان غربی ضمن اینجاد تعامل با مرزبانان جمهوری اسلامی سبب اتحاد و همبستگی همه گروهها در این منطقه شده و این امر با حمایت آحاد جامعه به وجود آمده است.

آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ۹۶۷ کیلومتر مرز دارد که در نقطه ورودی از کشورهای عراق، ترکیه و نخجوان است که از این میزان بیش از ۵۵۰ کیلومتر با ترکیه، افزون بر ۱۵۰ کیلومتر با نخجوان و نزدیک به ۲۶۰ کیلومتر با شمال عراق هم مرز است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین