ورود سامانه بارشی به کشور/ تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی

گروه اجتماعی الف،   4000909054

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه امروز(۹آذر) در مناطق صنعتی انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: از اواسط روز چهارشنبه (۱۰آذر) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

ورود سامانه بارشی به کشور/ تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز سه شنبه (۹آذر) در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از خراسان جنوبی و جنوب فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: امروز (۹آذر) و فردا (۱۰آذر) در مناطق صنعتی و پرتردد تهران، کرج، اراک و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان افزایش ابر، بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: این شرایط اواخر وقت چهارشنبه (۱۰آذر) و طی روز پنجشنبه(۱۱آذر) در غالب مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز انتظار می‌رود. جمعه (۱۲ آذر) به‌تدریج از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکز، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: شنبه (۱۳آذر) در شرق و شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت سامانه از کشور خارج خواهد شد. سه شنبه (۹آذر) و چهارشنبه (۱۰آذر) در نواحی شمال غرب کشوروزش باد شدید انتظار می‌رود. طی این دو روز برای استان‌های ساحلی دریای خزر گرمباد و افزایش دما بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد و پنجشنبه (۱۱آذر) در این نواحی کاهش محسوس دما بین ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه (۱۱آذر) در نواحی شمال غربی و غرب و جمعه (۱۲آذر) در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور کاهش نسبی دما بین۶ تا ۸ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز(۹آذر) تنگه هرمز و از چهارشنبه (۱۰آذر) تا اوایل وقت جمعه (۱۲آذر) دریای خزر مواج خواهد بود همچنین برای روزهای جمعه (۱۲آذر) و شنبه(۱۳آذر) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: آسمان تهران فردا (۱۰آذر) قسمتی ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی پنج شنبه (۱۱ آذرماه) قسمتی ابری تا ابری و گاهی بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۷و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با  دمای ۱۴ و ۱۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌کشورهستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین