دریادار ایرانی: اولین موتور دیزلی دریایی تمام بومی رونمایی شد

گروه سیاسی الف،   4000907007

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی از نخستین موتور دیزلی دریایی تمام ایرانی خبر داد.

دریادار ایرانی: اولین موتور دیزلی دریایی تمام بومی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امیر دریادار شهرام ایرانی در استودیو نگاه یک شبکه اول سیما به مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی افزود: رونمایی از اولین موتور دریایی دیزلی به عنوان هدیه ای به مردم می باشد که تماماً با دستان مهندسان داخلی طراحی و ساخته شده است این موتور تمامی تست های خود را پشت سر گذاشت و بر روی اولین ناو موشک انداز نصب خواهد شد.
او ادامه داد: از آنجا که در موتورها، مهم ترین قسمت، خنک کننده ها محسوب می شوند در حوزه دریایی هم این کار با آب شور دریا انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: موتورهای دریایی به مناسبت ماموریت های محوله به آنها، همواره 24 ساعته روشن هستند طراحی آن از این لحاظ مورد اهمیت قرار می گیرد حال آن که امکان خنک سازی موتورهای دیزلی دریایی به دست توانمند مهندسان داخلی میسر شده است.
امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: در جهان حدود 5 تا 6 کشور هستند که توانایی طراحی چنین موتورهایی را دارند که ایران هم در میان همین کشورها قرار دارد.
وی با اشاره به عملیات مروارید که سال ها بعد، زمان وقوع آن به روز نیروی دریایی نام گرفت افزود: عملیات مروارید نتیجه یک سلسله عملیات هایی بود که در آخر، گل سرسبد آنها عملیات مروارید واقع و در پی آن مسیر جنگ متفاوت شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان گفت: در این عملیات دو ویژگی و دو اتفاق خاص وجود دارد اول انکه، شاهرگ اقتصادی دشمن کاملا قطع شد زیرا صادرات نفت رژیم بعث از دو سکوی الامید و البکر اتفاق می افتاد که در پی عملیات مروارید، امکان صادرات نفت از این دو سکو کاملا قطع شد در ادامه، ناو پیکان توانست با مقابله ای جدی، دو سوم یگان های شناور رژیم بعث را از صحنه دریا حذف نماید و تسلط دریایی ایران به صورت صد درصد برقرار شود.
او تصریح کرد: در عملیات مروارید، بازوی دریایی رژیم بعث قطع از سوی دیگر، امنیت مواصلاتی ایران برقرار شد.
امیر دریادار ایرانی گفت: همت و تلاش و باور دینی جوانان و نیروهای پر انگیزه نیروی دریایی در آن زمان این بود که تا آخرین قطره خون ایستادگی کنند و با همین روحیه هم تا اخرین گلوله ایستادند ناوچه پيکان زمانی که برای پهلو گرفتن در اسکله حرکت کرد دیگر گلوله ای برای شلیک نداشت و در نهایت مورد اصابت قرار گرفت و غرق شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در همین راستا قصد داریم با استفاده از توان فرهنگی کشور فیلمی ارزشی و ارزنده در خصوص شهدای ناو همیشه قهرمان پیکان تهیه کنیم زیرا ارزش های واقعی در کشورمان هیچوقت تحت تاثیر حواشی و مسائل حاشیه ای قرار نمی گیرد.
وی گفت: با تمام رشادت هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس داشتیم دشمن را از صفحه حذف کردیم اما توانایی های دیگری را در اختیار دشمن قرار دادیم تا بتواند سامانه اقتصادی ما را در حوزه دریا به چالش بکشاند که البته در آن زمان عملیات اسکورت کشتی ها انجام شد و حدود 10 هزار کشتی تجاری و نفتکش اسکورت شد و سالم به بنادر رسیدند و در مجموع 250 فروند مورد اصابت قرار گرفت و تعداد معدودی از آنها غرق شد امروز هم با همان جدیت و تلاش، در عمق دریاها و اقیانوس مشغول عملیات هستیم.

امیردریادار ایرانی افزود: در حال حاضر پهنه اسکورت و حضور دریایی ایران حدود دو هزار کیلومتر فراتر از مرزهای خشکی افزایش یافته است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: غیرت جوانان ما ستودنی است جوانان ما توانسته اند با مهندسی کاملاً بومی، ناوهایی بسازند که هزاران کیلومتر راه را بدون وقفه بپیماید، حال اینکه اگر در سایر حوزه ها مانند خودرو نمی توانیم مانند حوزه دریایی، پیشرفت کنیم به دلیل آن است که نمی خواهیم بپذیریم جوانان ما در چه جایگاهی قرار دارند و دانش آنها به کجا رسیده و چگونه می توانند دانش را با تجربه ما بیامیزند و به کار بگیرند و محصولی پیچیده بسازند.

در حوزه نیروی دریایی قدرت اول منطقه هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:به نظرم الان قدرت اول منطقه در حوزه نیروی دریایی هستیم چون تمام تجهیزات ما در بخش های زیر سطح، سطح و هوا توسط خودمان ساخته می شود.
دریادار دوم شهرام ایرانی در ادامه برنامه نگاه یک درباره دانش پایه بودن نیروی دریایی افزود: مبنای تجهیزاتی که ما در اختیار داریم بالاترین سطح علمی است، تجهیزات و شرایط محیطی حضور ما به گونه ای است که حتما باید از ظرفیت دانشگاهی کشور حداکثر استفاده را کنیم البته زیر ساخت که نیروی انسانی می باشد متشکل از جوان توانمند، با غیرت، معتقد، انقلابی و جهادی است چون زمانی که درخواست ساخت تجهیزات را به این جوانان می دهیم با تمام تلاش هایی که انجام می دهند موجب ساخت یک ناوشکن تمام ایرانی می شود که دور دنیا می رود و سالم در اسکله پهلو می گیرد.
دریادار ایرانی گفت: زمانی که ناوگروه رزمی نیروی دریایی راهبردی ارتش در عمق دریا حضور پیدا می کند این حضور کشور جمهوری اسلامی ایران در آنجا است و من قطعه ای از خاک زیبای وطن هستم که در عمق حضور پیدا کردم و این نماد توانمندی است که بالاترین بازدارندگی را می آورد چون همه ما را رصد می کنند.
وی خاطر نشان کرد: امروز اگر در حوزه دریا حرفی برای گفتن داریم و اگر با احترام با ما رفتار می کنند به خاطر توانمندی ما می باشد ما کاملا بر اساس مقررات بین المللی حضور داریم و حضور ما موثر و موفق و محصول ما به گونه ای است که هم برای کشور می باشد و هم منطقه و جهان از آن بهره مند می شوند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما امروز قبض زمان و بسط مکان را در اختیار داریم؛ وقتی می گوییم قبض زمان یعنی اگر کسی می خواهد تهدید کند باید بداند که در کمترین زمان پاسخ به آن داده می شود و وقتی بسط مکان می گوییم یعنی در هر نقطه جغرافیایی که لازم باشد می توانیم حضور پیدا کنیم و این تنها با توانمندی امکان پذیر است؛ حوزه دریا تماماً تجهیزاتی است و این تجهیزات باید توان حضور با ماندگاری باشد.
وی گفت: در حوزه دریا امروز این توانمندی را داریم که از زیر سطح، سطح و هوا با هر گونه تهدیدی با اشراف اطلاعاتی که داریم در زمان لازم برخورد کنیم و این مسئله را دشمن می داند به همین دلیل تهدیدات بیشتر در حد کلام است ما بارها ترس را در چشم دشمن می بینیم چون آن چه که پشتوانه آنهاست هزاران هزار کیلومتر دورتر از خودش است اما اینجا منطقه ما می باشد پشت سرمن دماوند، سبلان، سهند و کوه های برافراشته و از همه مهمتر مردم ایران است.
دریادار ایرانی افزود: امروز مسیر به گونه ای رقم خورده است که من ایرانی با افتخار اعلام می کنم این تجهیزاتی که در اختیار من است تماماً ایرانی است؛ امروز آنچه که تخصصی بوده است دانشمندان و صنعتگران ما پای کار آوردند.
وی درباره اقدامات انجام شده در سواحل مکران در جهت محرومیت زدایی هم گفت: سواحل مکران یک عملدار می خواست؛دریادار حبیب الله سیاری به عنوان فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش این تلاش را پای کار آورد و سواحل مکران را مطرح و هم شروع به اقداماتی کرد تا آبادانی را به سواحل آورد اما همه پای کار نیامدند یا به اندازه ما پای کار نیامدند یعنی نیروی دریایی با تمام توان وارد شد اما بقیه از ما عقب ماندند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نگاه ما باید دریایی شود و اگر نگاه دریایی شود تفکر هم دریایی می شود وقتی تفکر دریایی شد بقیه انجام می شود؛ انتظار می رود همه پای کار بیایند و سواحل مکران را که دروازه اقتصادی کشور می باشد از بالقوه به بالفعل تبدیل کنند که نیازمند کار همگانی است اما اگر پای کار نیایند شاخص های توسعه رشد نخواهد کرد و اگر رشد نکند نگاهداشت نیروی انسانی در آنجا کار بسیار سخت و پرهزینه است.
دریادار ایرانی خاطر نشان کرد: امروز دشمن می داند که توانمندی نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف چقدر می باشد بنابراین دشمن به سمت حوزه هایی مثل محیط زیست می رود مثلا جایی سدی بزند و آب را قطع کند تا ما به مشکل بر بخوریم؛ البته ما یک ذخیره عظیم اقیانوس را داریم که می تواند خیلی کمک حال باشد و ما باید هوشمندی داشته باشیم و همین امروز شروع کنیم تا عقب نمانیم.
وی درباره رابطه نیروی دریایی ارتش با نیروی دریایی سپاه هم گفت: امروز سطح همدلی و اتحاد بسیار بالاست و فرمانده نیروی دریایی سپاه از دوستان بسیار نزدیک من و ارتباط ما در حدی است که بسیاری از مسائل را تلفنی حل و فصل می کنیم و این توافق در همه سطوح نیروهای مسلح در دریا برقرار است؛ با توجه به اینکه هر دو نیرو در لبه مقابله و رصد دشمن هستیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: حرکت در دریا خیلی پیام دارد و زمانی که در حوزه دریا حضور پیدا می کنیم هر چقدر از مرزهای کشور فاصله می گیریم درصد اهمیت آن بالاتر می رود؛ استکبار جهانی در یک زمانی مسیری را از بندر عباس تا سواحل قاره آمریکا نشان داد و گفت این فاصله 9 هزار و 500 مایل دریایي است و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه این توان را ندارد که این مسیر را طی کند بنابراین ما ناوشکن سهند را که در رویارویی مستقیم با امریکا صدمه دیده بود آماده کردیم و در صحنه عملیاتی قرار گرفت.
امیر دریادار دوم شهرام ایرانی با اشاره به اینکه تمام تحلیل های دشمن درباره رصد ناوگروه سهند غلط بود گفت: دشمن حتی فکر نمی کرد که ایرانی ها از دماغه امید نیک عبور کنند چون طوفان در اینجا به حدی است که ناوشکن مکران هم اذیت می شود؛ آنجا بزرگی معنا نمی دهد و فقط قدرت خداوندی است؛ در دماغه امید نیک سه مسیر بین المللی وجود دارد که دو مسیر به قاره امریکا و یک مسیر هم به قاره آفریقا راه دارد که ما مسیر دوم را انتخاب کردیم که یک مسیر ایمن بود و دشمن وقتی مسیر ما را دید تحلیل های متفاوت و غلطی داشت و تمام معادلات دشمن هم برهم خورد بنابراین در مسیر برگشت باز هم تحلیل های دشمن غلط بود و شروع به تهدید کردند که با تدبیر ستادی که اندیشیده شد در نهایت مقرر شد تا از جبل الطارق و کانال سوئز عبور و مسیر خودمان را طی کنیم و در نهایت ناوگروه در بندر عباس با اقتدار پهلو گرفت.
وی افزود: این حرکت موجب سردرگمی صد درصدی و برهم زدن تمام معادلات دشمن شد.
او درباره نتایج و آثار این حضور هم گفت: بخش عمده دستاوردهای ما داخلی بود چون به این نتیجه رسیدیم که تجهیزات ما پایداری و ماندگاری دارد، شرایط بد جوی اقیانوسی را به راحتی پشت سر می گذارد و البته این پیام را داشت که ما در کمال اقتدار پیام صلح و دوستی را برای همه جهان داریم و عبور ما هم کاملاً با افتخار و در چارچوب قوانین بدون هیچ گونه حاشیه ای است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: پیام این حرکت برای دوستان ما خودباوری و با هم بودن با احترام در کنار یکدیگر است که می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد؛ البته ما باید به توان خودمان در منطقه ایمان و باور داشته باشیم؛ اصل پیام این است که ما در کنار همدیگر می توانیم اقتدار و امنیت را به منطقه و مردم منطقه هدیه کنیم.
وی تصریح کرد: ما در حوزه دیپلماسی دریایی در چند حوزه کار همزمان را پیش می بریم اول موضوع تفاهم نامه های دو جانبه یا چند جانبه است که محوریت آن​ آموزش است در کنار آن برگزاری رزمایش های مرکب با حضور کشورهای علاقمند است دوم حضور مؤثر در اجلاس ها و کنوانسیون های منطقه ای و بین المللی است که در این عرصه هم صاحب کرسی هستیم و حضور موفقی داریم.
امیر دریادار دوم ایرانی درباره پاسخ به تهدید گزینه نظامی فرمانده نیروهای مرکزی تروریست امریکا گفت: دشمن هنوز در توهم به سر می برد یعنی اگر تهدیدی می کند مشخص است که تمام تلاش خود را می کند که این شکست هایی را که تا امروز داشته به یک شکلی جبران کند اما پاسخ ما این است که اگر شما بخواهید فقط یک نگاهی کنید قبل از اینکه دست شما بلند شود هم دستتان قطع می شود و هم برای همیشه قوه بینایی را از دست خواهید داد چون در دریا همه همدیگر را رصد می کنیم بنابراین ما خیلی به این یاوه گویی ها توجه نمی کنیم کما اینکه در طول بیش از 40 سال توجه نکردیم و بر آنچه که باور داشتیم ایستادیم و به نتیجه رساندیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین