پیشنهاد مشابه جلیلی و بهزاد نبوی برای بهبود شرایط اقتصادی/ تاکید رئیسی بر ادامه روند واکسیناسیون/ دستور رهبری برای بازنگری در پرونده احمد عراقچی

گروه سیاسی الف،   4000906101 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیشنهاد مشابه جلیلی و بهزاد نبوی برای بهبود شرایط اقتصادی/ تاکید رئیسی بر ادامه روند واکسیناسیون/ دستور رهبری برای بازنگری در پرونده احمد عراقچی

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، مرگ و میر ناشی از کرونا در ۱۰ استان کشور طی شبانه روز گذشته صفر یا یک بوده است.

به گزارش ایسنا، از دیروز تا امروز ۶ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۰۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۳ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۳۷ نفر دُز دوم و ۹۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۵۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۲۴ هزار و ۷۸۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تاکید رئیسی بر ادامه روند واکسیناسیون

 سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان و همه دست اندرکاران مقابله با کرونا و نیز همت و همراهی مردم در امر واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: خارج شدن همه شهرها از وضعیت قرمز کرونایی در این مقطع، از آثار تزریق ۸۴ درصدی دوز اول و حدود ۷۰ درصدی دوز دوم واکسن کرونا است و این کار باید تا رسیدن به شرایط مطلوب و اطمینان بخش ادامه یابد.

رئیسی با تاکید بر رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی، گفت: براساس توصیه متخصصین؛ مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها و عادی انگاری همچنان ضروری است، لذا نباید از آن غفلت شود.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه بازگشایی حضوری مدارس، تصریح کرد: براساس گزارش‌های رسیده تعدادی از مدارس از تجهیزات و تهویه مناسب برخوردار نیستند که باید به سرعت پیگیری و برطرف شود.

***

دستور رهبری برای بررسی پرونده احمد عراقچی

مدتی پیش قوه قضائیه از صدور حکم قطعی محکومیت احمد عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی به 8 سال زندان خبر داد. رسانه های مختلف به خصوص رسانه های اصولگرا ایرادات شکلی و محتوایی مختلفی به این حکم وارد دانستند. اکنون یکی از رسانه ها از دستور رهبری برای بازنگری دراین حکم خبر داده است.

راه مردم نوشت: «احمد عراقچی از همان ابتدا اعلام کرد که دستورات نهادهای بالاسری و مسوولان بالایی خود را اجرایی کرده است. این بدان معناست که پرونده تخلفات ارزی فراتر از عملکرد عراقچی و سیف است و اگر محکومیتی باشد باشد تمام بازیگران پرونده ارزی سال ۹۷ از حسن روحانی رئیس جمهور گرفته تا اعضای نهاد دولتی که به رئیس جمهور توصیه به ارزپاشی کرده باید محکوم شوند و فقط نباید به تخلفات احتمالی معاون ارزی بانک مرکزی و چند دلال و صراف اکتفا کرد.

با توجه به این ایرادات دانش جعفری وزیر اسبق اقتصاد در نامه ای به رهبر معظم انقلاب درخواست کرد در حکم احمد عراقچی بازنگری صورت گیرد. رهبر انقلاب نیز در هامش نامه ارسالی از سوی دانش جعفری (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) به ایشان درباره حکم سید احمد عراقچی خطاب به حجت الاسلام اژه ای مرقوم فرموده اند که مبادا حکم جائرانه‌ای برای این فرد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیافتد.

مقام معظم رهبری در این نامه صرفا به نام احمد عراقچی اشاره کرده و نکته اساسی تظلم‌خواهی و حساسیت ایشان به مساله عدالت است.»

بیشتر بخوانید: 

عراقچی: ۳۰ نامه هشدارآمیز به رئیس جمهور نوشتم

***

پیشنهاد مشابه جلیلی و بهزاد نبوی برای بهبود شرایط اقتصادی

شرق نوشت: «سعید جلیلی، اخیر با نمایندگان مجلس دیدار کرده و از «بایدها» و «راهکارهایش» در حوزه اقتصادی سخن گفته است. تسنیم به نقل از جلیلی نوشته که او با اشاره به اختصاص بیش از 57 میلیارد دلار ارز با قیمت چهارهزارو 200 تومان در چند سال گذشته، خواستار همکاری سه قوه برای بررسی فرجام تحقق این تخصیص و برخورد قضائی با گیرندگان متخلف شده است.

جلیلی گفته در شرایط فعلی که دولت نیازمند منابع مالی برای کمک به معیشت مردم است، بازپس‌گیری ارزی که به مصرف صحیح نرسیده و توزیع آن بین آحاد مردم، یکی از مؤثرترین اقداماتی است که باید با دقت پیگیری شود.

جلیلی در این جلسه یادآوری کرده راهکارهایی را به مجلس دهم و یازدهم داده و تلویحا از «طرح سبد مطلوب غذایی ایرانیان» به‌عنوان راهکاری عملیاتی‌نشده رونمایی کرده است. او گفته در زمینه توزیع کالاهای هدف، روش توزیع مویرگی کالاهای اساسی در همه واحدهای تجاری (مانند سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و...) با استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه و کارت بانکی متصل به یارانه، روشی ساده شده و با کمترین انحراف برای رساندن منفعت مدنظر دولت به شهروندان است...

آنچه جلیلی از آن با عنوان «طرح سبد مطلوب غذایی ایرانیان» نام می‌برد، تنها توصیه‌ اوست که به‌تازگی بهزاد نبوی هم آن را مطرح کرده است. نبوی گفته به روحانی هم توصیه کرده بوده که در شرایط فعلی توزیع عادلانه کالاها یا به‌نوعی بازگشت همان کوپنیسم به شیوه مدرن‌تر تنها راه‌حل است و حالا هم تنها راهکاری که به ذهنش می‌رسد تا نیازهای حداقلی همه مردم به شکلی عادلانه تأمین شود، همین است.

نبوی در مصاحبه اخیرش که در «شرق» منتشر شد، گفته است: «در مراسم افطار دو سال قبل روحانی از من پرسید به نظر تو ما چه کار کنیم. گفتم هیچ راهی نداریم به‌جز رساندن حداقل نیازهای توده مردم با قیمت پایین و ثابت به دستشان. گفت منظورت همان سهمیه‌بندی و کوپن است؟ گفتم همان هم باشد من اشکالی نمی‌بینم و افتخار هم می‌کنم، ولی امروز با داشتن کارت ملی هوشمند نیاز به آن کارها نیست و شما می‌توانید خیلی ساده‌تر حداقل نیازها را برای مردم تأمین کنید. البته این را تازه در ماه رمضان دو سال پیش از من پرسید که امروز وضعیت به‌مراتب بدتر است».

به نظر می‌رسد نبوی اصلاح‌طلب و جلیلی اصولگرا بالاخره در یک حوزه و آن‌‌هم اقتصاد به هم رسیده‌اند.»

***

واکنش عارف به بحران آب در کشور

محمدرضا عارف، نماینده پیشین مجلس طی یادداشت اینستاگرامی با اشاره به بحران آب در کشور و اعتراضات صورت گرفته در این خصوص پیشنهاداتی را برای برون رفت از این بحران ارائه کرد و نوشت: «امروز تجارب و دانش بشری بر اساس اصول حکمرانی خوب پیش روی ماست.  معتقدم که نه باید بر تصمیمات اشتباه گذشته در خصوص آب پایفشاری کنیم، نه جدال های منطقه ای را با امنیتی کردن و دو قطبی سازی های کاذب شکل دهیم و صد البته با منطق ملی، اصول زیست محیطی و اصلاح امور بر اساس اولویت های مهم تر ، عمق بحران را شناخته و تصمیمات مان، پاسخ به جوانب گوناگون آن و بدور از تعصبات گوناگون باشد.

پیشنهاد می کنم علاوه بر تغییر رویکرد کلان حاکمیت نسبت به مسائل و مواجهه ی صبورانه با اعتراضات مردم، جمعی از نخبگان دانشگاهی در حوزه ی آب، محیط زیست، سیاست، جامعه شناسی، امنیت و... در خصوص مولفه های بحران و راه های برون رفت از آن و جلوگیری از ویرانی آوار این بحران ، که معلوم نیست چقدر با آن فاصله داریم، تدبیر و تصمیمی عالمانه را روی میز حاکمیت گذاشته و تصمیمات منطقه ای، کوتاه مدت و غیر علمی گذشته، باز خوانی ، انحراف از معیار ها شناسایی و از آن ها عبور شود.»

***

بالاخره حقوق مدیران برای مردم شفاف می شود؟

به گزارش ایسنا، در اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا است و طی آن تمامی دستگاه‌های مشمول باید نسبت به اعلام میزان ناخالص پرداختی به هر یک از کارکنان اقدام کنند، اما در همین بند قانونی تاکید شده دولت امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم به این اطلاعات را فراهم آورد.

با این وجود در سال پایانی برنامه ششم توسعه حتی ورود اطلاعات حقوقی از سوی دستگاه‌های مشمول در سامانه تکمیل نشده و برخی ورود هم نکرده‌اند و در همین رابطه اخیرا با اعلام سازمان اداری و استخدامی، شرط پرداخت حقوق، ورود اطلاعات به سامانه ثبت حقوق و مزایا اعلام شد.

اما دسترسی به اطلاعات بر اساس قانون چگونه خواهد بود موضوعی است که اخیرا لطیفی -رئیس سازمان اداری و استخدامی و معاون رئیس جمهوری-به نوعی وعده آن را داده است؛ به طوری که در اظهاراتش گفته «دسترسی به اطلاعات پرداختی‌ها برای نهادهای نظارتی و عموم در قانون تکلیف شده که انشاالله این اتفاق صورت می گیرد.»

این وعده در حالی مطرح شده و به مطالبه‌ای در اجرای قانون شفاف سازی پرداخت کارکنان خواهد بود که در دولت قبل با وجود درخواست‌هایی که در اجرای این بند از قانون برنامه ششم توسعه وجود داشت،  سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده بود که با اینکه مسئول راه اندازی سامانه است اما نه مکلف به باز کردن دسترسی به این اطلاعات بوده و نه مجوز آن را دارد که سامانه را برای عموم باز کند.

انصاری -رئیس وقت سازمان اداری و استخدامی- این موضوع را مشروط به موافقت دولت دانسته و تاکید داشت که تصمیم گیری درباره دسترسی عموم به اطلاعات حقوقی مدیران به دولت بستگی دارد و هر زمان که این مجوز را  صادر کند، دسترسی به اطلاعات پرداختی مدیران فعال خواهد شد.

به هر حال اینکه در صورت تکمیل فرآیند اطلاعاتی حقوق دستگاه‌ها در سامانه ثبت حقوق و مزایا، دولت فعلی به قانون عمل خواهد کرد و وعده رئیس سازمان اداری و استخدامی تا چه حد عملیاتی خواهد شد هم به نوعی به انجام تعهد دولت به اجرای قانون برنامه ششم توسعه بستگی دارد.

***

جزییات جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

به گزارش خانه ملت، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در سخنانی پیرامون جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: فردا (یکشنبه ۷ آذر) ابتدا در جلسه علنی مجلس بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان نخستین دستور در دستورکار صحن علنی است.

وی ادامه داد: ابتدا گزارش کمیسیون تخصصی یعنی آموزش و تحقیقات درخصوص صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توسط سخنگوی کمیسیون قرائت خواهد شد و سپس دو نفر موافق و مخالف به قید قرعه سخنرانی خواهند کرد و سپس وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مدت ۳۰ دقیقه فرصت خواهد داشت تا از برنامه ها، اهداف و صلاحیت خود در جلسه علنی دفاع کند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه تنها رئیس جمهور امکان سخنرانی در جلسه رأی اعتماد از سوی دولت را دارد و با توجه به برنامه پیش بینی شده رئیس جمهور برای سفر به ترکمنستان، معاون اول در جلسه حضور خواهد داشت، اما امکان سخنرانی ندارد.

***

نماینده مجلس: از تلگرام استفاده می‌کنم و فیلترشکن هم دارم

مهرداد ویس کرمی، نماینده خرم آباد و دبیر دوم کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح صیانت درباره احتمال فیلترینگ پیام رسانهای خارجی به خبرآنلاین گفت: «خود من از اینستاگرام استفاده می‌کنم. توئیت می‌زنم، تلگرام را استفاده می‌کنم و کانال هم دارم. از تمامی این‌ها استفاده می‌کنم و فیلترشکن هم دارم. باید واقع‌بین باشیم، نمی‌شود چشم را روی واقعیت‌ها ببندیم و تصمیمی بگیریم که مردم را با مخاطره مواجه کند.

خود من شخصا در این موارد که غیرکارشناسی باشد رای نمی‌دهم. وقتی خود من اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنم و پیام‌رسان‌های داخلی ما هنوز پاسخ‌گو نیست، عاقلانه نیست ما آن یک راه را ببندیم. در انتخابات سال ۹۴، تلگرام به داد ما رسید. هزینه انتخابات را به شدت پایین آورد. به جای اینکه پوستر و سی دی بزنیم از تلگرام استفاده کردیم. در انتخابات اخیر هم همین اتفاق افتاد. بیشتر تبلیغات برای مجلس را از همین راه‌ها انجام دادیم. همین حالا هم اطلاع رسانی ما از طریق همین پیام‌رسان‌ها است.»

***

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۱۰۱۱۲۲۰:۵۷:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۶
توزیع رانت ارز 4200 تومانی دستور روحانی و جهانگیری بود که باید محاکمه و مجازات بشوند عراقچی جزو مجریان بود و تصمیم گیر نبود.
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۳۱۰۵۴۹۰۹:۳۶:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۷
تنها راه نجات کشور پ انقلاب ملی کردن ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی می باشد
ناشناس۲۳۱۰۷۴۸۱۱:۲۸:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۷
تنها راه نجات کشور، خصوصی کردن اقتصاد و بیرون رفتن دولت از این وادی است.
ناشناس۲۳۱۰۶۶۵۱۰:۴۰:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۷
تحویل چمدانی دلار به افراد خاص و عدم انتقال ارز به بازار به نام تنظیم بازار ارز.
ناشناس۲۳۱۰۱۱۳۲۰:۵۹:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۶
متاسفم که الان دولت به جایی رسیده که باید راهکار بده که نیازهای حداقلی مردمش رو تامین کنه و نمیتونه !
ناشناس۲۳۱۰۶۴۶۱۰:۲۵:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۷
دولت رئیسی ماهیانه 10 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت قبل را پرداخت می کند و تاوان ندانم بکاری دولت روحانی را پس می دهد.
ناشناس۲۳۱۰۷۱۹۱۱:۱۷:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۷
جای تاسفه که ۸ سال ما رو به کجا رسوندن، حالا هم غیب شدن
ناشناس۲۳۱۰۱۱۵۲۱:۰۰:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۶
اعتراض چینی ها به امریکا: اورانیوم غنی شده برای استرالیا خوب است ! اما برای ایران بد است ؟!
ناشناس۲۳۱۰۶۰۱۱۰:۰۶:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۷
مردم استرالیا مشکل معیشتی و اقتصادی ندارن
ناشناس۲۳۱۰۹۳۱۱۳:۳۹:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۷
مردم استرالیا دنبال گدایی نیستند
ناشناس۲۳۱۰۱۲۱۲۱:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۶
دولت روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داده از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
ناشناس۲۳۱۰۱۲۸۲۱:۱۲:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۶
اگر به جای اختصاص ارز 4200 که نصف آن هدر رفت و خیلی از آن رفت در سرمایه گذاری کشورهای دیگر پول آن را مستقیما به مردم می دادن یا به واحدهای تولیدی این سوبسید را می دادن الان اینقدر مشکل در این خصوص وجود نداشت
ناشناس۲۳۱۰۱۶۸۲۲:۱۳:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۶
رسیدگی به فسادهای بانکی بسیار طولانی است پس از گذشت ۸ سال تازه حکم محکومین فساد بزرگ بانک تجارت کرمان را اعلام کردند و این در حالی است که مفسدان اصلی که مدیران وقت بوده اند در سایه قرار گرفته و محاکمه نشدند
ناشناس۲۳۱۰۱۸۸۲۲:۳۶:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۶
در مسله بانک مرکزی مدیر نظارتی بانک مرکزی هم باید محاکمه شود نه تنها ایشان را محاکمه نکرده اند باکه ایشان را را رییس مرکز آموزش بانکداری کرده اند به این می گویند شیر تو شیری نظام بانکی
ناشناس۲۳۱۰۲۷۳۰۰:۳۱:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۷
زمان احمدی نژاد که دلار چهار برابر شد چرا کسی محاکمه نشد ؟؟
ناشناس۲۳۱۰۵۸۸۱۰:۰۱:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۷
4برابر شد چون به قیمت اصلی آن رسید ولی روحانی 10برابر کرد در حالی که حداکثر 3 برابر باید می شد
ناشناس۲۳۱۰۶۳۸۱۰:۲۲:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۷
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۳۱۰۲۹۱۰۰:۵۱:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۷
چرا مدعی العموم به مسله نمایندگان مفسد اقتصادی رد صلاحیت شده مجلس دهم ورود نکرد و بدتر از آن آنها به دولت و شرکت های تحت پوشش رفتند چرا فساد اعلامی از سپس آقای میر سلیم شفاف سازی نشد
ناشناس۲۳۱۰۳۰۴۰۱:۱۲:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۷
بهزاد نوی بجای پیشنهاد دادن بفکر مردنش باشه. اخر عمری افتاده به پیشنهاد دادن. چرا زمان روحانی هیچ پیشنهادی نداد. حتما چون اون موقع مردم مشگل اقتصادی نداشتن؟
ناشناس۲۳۱۰۳۲۳۰۱:۵۱:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۷
و این بار نوبت احمد عراقچی بود که به ملت ایران اثبات کند 《 هرگز به دنبال مجازات یک خودی نباشید 》 .
ناشناس۲۳۱۰۳۲۵۰۱:۵۷:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۷
آقای دانش جعفری اگر آقای احمد عراقچی ( یک ایرانی غیرخودی بود ) باز هم تقاضای بازنگری حکمش را می کردی !
ناشناس۲۳۱۰۳۴۲۰۲:۳۳:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۷
اگر روزی برسد که احکام افرادی مانند ( یاسین رامین ، احمد عراقچی ، قاضی مرتضوی ، قاضی قاسم زاده ، .......... ) مانند مردم عادی اجرایی شود ، آن روز شاید بتوان به نفوذ و قدرت لابی گری《 خودی ها 》شک کرد !
ناشناس۲۳۱۰۴۴۳۰۸:۰۸:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۷
در کشور ما که بین درآمدهای مردم و هزینه‌ها تناسبی وجود ندارد، تبلیغات پرزرق و برق از شبکه‌های مختلف صداوسیما چه معنایی دارد؟
ناشناس۲۳۱۰۴۷۶۰۸:۳۶:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۷
پریدن در دامن کدخدا تنها راه نجات مشکلات کشور است
ناشناس۲۳۱۰۵۸۶۰۹:۵۹:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۷
یه بار سال ۹۲ پریدیم، کمرمون رگ به رگ شد، اجازه بده خوب بشه دوباره می‌پریم!!
ناشناس۲۳۱۰۵۹۴۱۰:۰۴:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۷
فعلا گدایی هایی که قبلا با پریدن به دامن کدخدا تون به جایی برسید تا بعدا
ناشناس۲۳۱۰۶۴۱۱۰:۲۴:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۷
مشکلات کشور از وقتی تشدید شد که تابلو شیطان بزرگ به کدخدا تغییر نام پیدا کرد.
ناشناس۲۳۱۰۴۹۸۰۸:۵۶:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۷
برای اینکه دلار کاهش پیدا نماید دولت باید حداکثر تلاش خود را بکند نرخ فعلی اقتصاد را فلج کرده و کمرشکن است 4 ماه هم گذشته دولت باید سریعتر اقدام به کاهش نرخ نماید ان شاء الله موفق باشید عزیزان
ناشناس۲۳۱۰۵۹۷۱۰:۰۴:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۷
عزیزم آن وقت با چه منطقی باید کاهش دهد وقتی تورم بالا دارید؟
ناشناس۲۳۱۰۹۹۳۱۴:۲۳:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۷
احتمالا اقاى عراقچى اصلى را براى مذاكرات لازم دارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین