عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: هنگام حضور در اماکن شلوغ از ۲ ماسک استفاده کنید

گروه اجتماعی الف،   4000819051

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: افراد در مکان های شلوغ مانند مترو ، بیمارستان ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید حتما از ۲ ماسک استفاده کنند زیرا این اماکن منبع آلودگی ویروس کرونا هستند.

هنگام حضور در اماکن شلوغ از ۲ ماسک استفاده کنید

دکتر مسعود مردانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استفاده از ۲ ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در اماکن شلوغ ضروری بوده و در فضاهایی خارج از مراکز شلوغ زدن یک ماسک کفایت می کند و استفاده از دو ماسک برای موارد پرخطر است.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک یکبار مصرف همچنین باید به صورت روزانه تعویض و حداکثر هشت ساعت استفاده شود و ماسک به ویژه در مناطق آلوده از جمله مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باید به محض خروج فورا تعویض شده و مجددا استفاده نشود.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: استفاده از ماسک به تنهایی در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر نیست و اقشار مختلف جامعه باید از تماس نزدیک با دیگران خودداری کرده، به مکان‌های شلوغ نروند و فقط در موارد ضروری، از منزل خارج شده و به میزان ۲ متر از دیگران فاصله بگیرند.  

مردانی با بیان اینکه مشارکت مردم در مهار کرونا بسیار تاثیرگذار است و کشور را زودتر از حالت بحران این بیماری خارج می کند، گفت: باید استفاده از ماسک به همراه شستشوی مکرر و مناسب دست انجام شود و در مورد استفاده نامناسب از ماسک مانند دست زدن به آن و عدم شستن دست ها قبل و بعد از استفاده از ماسک، خطر انتقال ویروس افزایش می یابد.

 وی افزود: فواید استفاده از ماسک صورت برای محافظت در برابر کرونا برای همه مشخص است و در حال حاضر استفاده از ماسک ساده‌ترین راهکار برای کنترل انتقال عفونت برخی ویروس ها از جمله کرونا است و صرف نظر از نوع ویروس، سبب محافظت افراد حتی در مجاورت فرد بیمار می شود حتی اگر هم این مجاورت و نزدیکی نسبتا طولانی باشد.  

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، ماسک می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را بیش از ۷۰ درصد کاهش دهد و شواهد نشان می دهد که ترکیب ماسک پارچه ای روی ماسک جراحی می تواند به طور چشمگیری از انتشار ویروس به دیگران و هم از قرار گرفتن فرد در معرض ویروس بکاهد.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، ترکیبی از پارچه چند لایه و ماسک های معمول جراحی یا پزشکی را مورد بررسی قرار دادند. در این آزمایش تنفس و سرفه در بین آدمک ها شبیه سازی شد. نتایج نشان داد هنگام استفاده از یک ماسک یکبار مصرف، از ورود ۴۲ درصد از قطرات سرفه در این آزمایش جلوگیری شد. ترکیب ماسک یکبار مصرف با ماسک پارچه ای روی آن باعث جلوگیری از ورود ۹۲.۵ درصد از ذرات دفع شده از سرفه می شود. ترکیب این دو ماسک و قرار گرفتن در مراکز شلوغ، از ورود ۸۳ درصد از قطرات پخش شده توسط یک منبع بدون ماسک جلوگیری می کند. اگر هر دو آدمک دارای ماسک دوتایی باشند، این عدد به ۹۶.۴ درصد افزایش می یابد. نیازی نیست که همیشه از دو ماسک استفاده شود. در بیرون از منزل، خارج از مراکز شلوغ استفاده از یک ماسک کاملاً موثر است و  در موارد حضور برای مدت زمان طولانی در یک فروشگاه مواد غذایی یا در اماکن شلوغ استفاده از دو ماسک به طور همزمان توصیه می شود.

در پی تحقیقات انجام شده، استفاده همزمان از یک ماسک یکبار مصرف و یک ماسک پارچه ای بر روی آن باعث جلوگیری از ورود ۹۲.۵درصد از ذرات دفع شده از سرفه می شود. هم چنین ترکیب این دو ماسک و قرار گرفتن در مراکز شلوغ، از ورود ۸۳ درصد از قطرات پخش شده توسط یک منبع بدون ماسک جلوگیری می کند. لذا توصیه می شود هنگام حضور در مراکز شلوغ از دو ماسک صورت به طور همزمان استفاده شود.

 
 
  
  

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین