جنجال انتصاب داماد زاکانی در شهرداری/ چه کسی سخنگوی دولت می شود؟ / روایت علی مطهری از دیدار با اژه‌ای

گروه سیاسی الف،   4000804033 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جنجال انتصاب داماد زاکانی در شهرداری/ چه کسی سخنگوی دولت می شود؟ / روایت علی مطهری از دیدار با اژه‌ای

آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (۴ آبان ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۰۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۲۷۷  نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۱ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۰ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۷۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۹۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

***

جنجال انتصاب داماد زاکانی در شهرداری وتوضیحات شهردار

شب گذشته خبر انتصابی در شهرداری تهران منتشر شد که پرسش‌های زیادی برانگیخت. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حکمی حسین حیدری را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد. اما این انتصاب وقتی سوال برانگیز می‌شود که بدانیم حسین حیدری داماد علیرضا زاکانی است.

از صبح امروز اعتراضات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی بابت این انتصاب بیان شد. این اعتراضات باعث شد علیرضا زاکانی در توییتی درباره این موضوع توضیحی ارائه کند.

زاکانی نوشت: «جهت پاسخگویی خدمت عزیزان: آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری ودریافتی ازآن نخواهد داشت وصرفا ازتجربه ودانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده واین حکم صرفا برای اشراف ونظارت دقیق بنده ازطریق ایشان دراین پروژه مهم صادرشده‌است.»

به گزارش صدا و سیما، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در یادداشتی درباره این انتصاب نوشت: حوزه هوشمندسازی و فناوری اطلاعات به لحاظ حساسیت امنیتی و ارتباطی، حکم چشم و گوش شهردار را دارد؛ لذا علاوه بر فعالیت‌های مشخص اجرایی همکاران شهرداری در سازمان فاوا، معاونتها، سازمان‌ها و شرکتها، نیازمند یک مرکز مسئولیت مشخص و متمرکز کنار دست شخص شهردار بود که هم متخصص این حوزه و هم ۱۰۰% مورد اعتماد و اطمینان باشد تا این حوزه را از جانب شخص شهردار راهبری کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: لذا آقای زاکانی از آقای حسین حیدری که هم متخصص و با تجربه در این حوزه است و هم کاملا مورد اعتماد، دعوت کرده است که این مسئولیت را به نیابت از خودش بپذیرد و چشم و گوش شهردار در این حوزه و عملا دستیار و بازرس ویژه او در تحقق هوشمندسازی تهران باشد.

نادعلی ادامه داد: البته به جهت حساسیتی که زاکانی همواره نسبت به تعارض منافع داشته و دارد و به دلیل قرابتی که هست قرار گذاشته که حیدری هیچگونه رابطه استخدامی با شهرداری و هیچ رقم دریافتی از شهرداری تهران نداشته باشد و البته حیدری هم آنقدر سوابق حرفه‌ای در بخش خصوصی دارد که نیازمند ارتباط استخدامی و مالی با شهرداری نیست.

سخنگوی شورا نوشت: به نظر می‌رسد اصرار زاکانی بر اعلام این موضوع و صدور حکم علنی در زمینه‌ای محدود و مشخص برای حیدری هم بر این اساس است که اولا ضرورت اعتماد کامل در این حوزه بوده و ثانیا کسی گمان نکند نزدیکان او قرار است در هر زمینه‌ای دخالت کنند و ثالثا همه چیز باید برای مردم عزیز، بطور شفاف بیان و تبیین شود.

اما عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی فراتر از ایرادات سیاسی وارد بر این انتصاب، آن را غیرقانونی توصیف کردند. طبق ماده ۱۰ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «مديريت تعارض منافع در شهرداری تهران» به‌كارگيری بستگان مديران شهرداری تهران و واحدهای تابعه و بستگان اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی دوره مسئوليت در شهرداری تهران و واحدهای تابعه و شورای اسلامی شهر تهران ممنوع است.

اشکال قاkونی دیگری که به انتصاب اخیر زاکانی وارد شده است به بخشنامه صادره از سوی زاکانی در تاریخ 27 مهر برمی‌گردد که در آن جذب و بکارگیری نیروی انسانی جدید تحت هر عنوان و با هر نوع وضعیت استخدامی اعم از ( تمام وقت، نیمه وقت و پاره وقت، پیمانکاری، شرکتی، مشاوره ای، حق الزحمه ای، ساعتی و پروژه ای و حتی انجام خدمت به طور رایگان یا افتخاری ) در شهرداری تهران ممنوع بوده و برحسب ضرورت آن با هماهنگی و اخذ مجوز از سوی حوزه معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا باید اقدام شود.

***

توضیحات نوبخت درباره سند خزانه خالی

صبح امروز خبرگزاری تسنیم سندی منتشر کرد که طی آن محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در تاریخ 9 مرداد 1400 طی نامه‌ای به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌نویسد: نامه شماره 194653 مورخ 1400/4/28 جناب‌عالی با موضوع درخواست «پرداخت مبلغ مورد اشاره نزد خزانه به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به آبیک» که تصویر آن به‌پیوست ارسال می‌شود، به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید، پی‌نوشت فرمودند:

«همه موجودی خزانه بر اساس درخواست‌های جناب‌عالی تخلیه شده است، موجودی وجود ندارد».

خبرگزاری مهر با انتقاد از انتشار این سند نوشت: «در سوال برانگیز بودن این نامه همین بس که علاوه بر ادبیاتی عجیب و فقدان مهر محرمانه، نشان می‌دهد گویا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از وضعیت خزانه مطلع نیست و باید رئیس جمهور وضعیت خزانه را به وی اعلام کند حال آنکه علی القاعده این رئیس جمهور است که وضعیت خزانه را از رئیس سازمان برنامه و بودجه خود استعلام می‌گیرد!

انتشار چنین گزارش‌ها و نامه‌هایی آن هم در بحبوحه مذاکرات و در شرایطی که مردم و به ویژه فعالان اقتصادی به برنامه‌ها و تدابیر اقتصادی دولت رئیسی چشم امید بسته‌اند و انتظارات تورمی شان قدری تعدیل شده، بسیار تردید برانگیز است و از انگیزه‌هایی نادرست که قصد ضربه به مصالح ملت و کشور را دارد، حکایت دارد. انگیزه‌هایی که از طرفی به دنبال ارسال سیگنال ضعف به دشمن برای اعمال تحریم‌های بیشتر و از طرفی به دنبال ناامید کردن مردم و فعالان اقتصادی است.

۸ سال پیش زمانی که دولت آقای روحانی بر مسند قدرت نشست، رئیس جمهور به غلط از خالی بودن خزانه سخن گفت که تا سال‌ها به حق مورد انتقاد رسانه‌ها و اهالی اقتصاد واقع شد، و اکنون جای بسی تعجب است که برخی از همان رسانه‌ها با ذوق زدگی در انتشار نامه مردادماه آقای روحانی از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

به نظر می‌رسد لزوم ورود دادستان به عنوان مدعی‌العموم و نیز نهادهای امنیتی و اطلاعاتی برای برخورد با ناشران چنین گزارش‌های سراسر اشتباهی که تشویش اذهان عمومی، ناامیدی مردم و ارسال پیام ضعف به دشمن را هدف قرار داده است- چه درون دولت و چه برون دولت باشند- ضروری به نظر می‌رسد.

از رئیس جمهور هم انتظار می‌رود با ناشران این گزارش‌ها و نامه‌های سراسر اشتباه اگر درون دولت هستند به شدت برخورد کند که شائبه خالی کردن شانه‌های مسئولین دولت از زیر بار مسئولیت به بهانه غلط خالی بودن خزانه برطرف شود.»

از سویی دیگر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور پیشین و رییس وقت سازمان برنامه و بودجه در واکنش به این خبرها به اقتصادنیوز گفت: در دولت قبل تصمیم گرفته شد تا طرح‌های عمرانی اولویت‌دار که تا پایان عمر دولت دوازدهم قابل اتمام هستند را هرچه زودتر به سرانجام برسانیم تا طرح‌های نیمه تمام کمتری باقی بمانند. برای این منظور ردیفی مختص طرح‌های اولویت دار نزد خزانه در نظر گرفته شد.

به گفته وی، مقرر شده بود پس از تایید اولویت طرح‌ها از سوی دستگاه مربوطه و با توافق رییس جمهور، از محل این ردیف، بودجه لازم تخصیص یابد. در همین راستا در چهار ماهه اول امسال قریب به ۶۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه شد.

نوبخت با اشاره به اینکه موجودی این ردیف اوایل مرداد ماه به اتمام رسیده بود؛ ادامه داد: از همین روی آقای رییس جمهور در پاسخ به درخواست تخصیص بودجه برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبیک، مرقوم فرمودند که موجودی این ردیف به پایان رسیده است.

رییس پیشین سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه خزانه در پایان دولت دوازدهم خالی نبوده، یادآور شد: خزانه ورودی مستمر دارد و هر روز در آن مبالغی تجمیع می‌شود. این بدان معناست که خزانه هیچوقت خالی نمی‌شود. حتی اگر چنین ادعای محالی صحت داشت؛ پس چطور طی سه ماه گذشته حقوق‌ها از سوی دولت جدید پرداخت شده است؟؟

به این ترتیب هم ادعای خالی بودن خزانه تکذیب می‌شود و هم اینکه عیان می‌شود دولت دوازدهم تا آخرین روزهای عمر خود متعهد به انجام طرح‌های عمرانی بوده است.

***

چه چیزی باعث می‌شود آمریکا دیگر از برجام خارج نشود؟

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل به آفتاب یزد گفت: «امیدوارم روزی بیاید مشکلات ایران و آمریکا هم مدیریت شود. تصور اینکه آمریکا و ایران اصلا مشکل نداشته باشند را به هیچ عنوان در ذهن ندارم.

گفته می‌شود آمریکایی‌ها بد عهد هستند باید از آن‌ها تضمین گرفته شود. معتقدم هیچ چیزی نمی‌تواند آینده توافق هسته‌ای را تضمین کند مگر توانمندی توان ملی ایران.

اولا که آمریکایی‌ها هیچ تضمینی نمی‌دهند. به لحاظ قانون اساسی‌شان امکان‌پذیر نیست کنگره تصویب کند از پیمان بیرون می‌آیند مثل پیمان مودتی که بین کنگره ایالات متحده آمریکا و مجلس شورای ملی حکومت پهلوی به امضا رسیده بود که بعد بیرون آمدند.

آنچه که می‌تواند بقای برجام را تضمین کند توان ملی ایران است. یک اینکه ظرفیت‌های هسته‌ای ایران باید حفظ شود که اگر آمریکایی‌ها خواستند دوباره بازی در آورند ایران به سمت ۹۰ درصد پیش رود. دوم اینکه قدرت دفاعی کشور باید تقویت شود و سوم اینکه آسیب‌پذیری ناشی از تحریم باید کاهش پیدا کند.

آمریکایی‌ها اگر احساس کنند ایران هیچ چیز در زمینه هسته‌ای ندارد و به لحاظ دفاعی قدرتمند نیست تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند به توافق برسند. ما هم بودیم نمی‌رسیدیم. ولی آنچه که باعث می‌شود ترامپ دیگری نیاید و توافق را بر هم نزند این است که ایران بگوید اگر توافق به هم خورد ایران بمب خود را می‌سازد، روی عربستان آتش می‌ریزیم.

اینجاست که تردید می‌کند از توافق بیرون آید. در غیر این صورت اگر احساس شود ایران در موقعیت ضعف است خود را تحمیل می‌کند. نه فقط در زمینه برجام بلکه می‌گوید قدرت موشکی را کم کنید از کشورهای منطقه هم خارج شوید.»

***

روایت علی مطهری از دیدار با اژه‌ای و رویکرد جدید دستگاه قضایی

روز یکشنبه جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی با محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه دیدار داشتند. علی مطهری و عباس عبدی از حاضرین در این نشست بودند. مطهری درباره این دیدار به شرق گفت: «من بر استقلال قوه قضائیه تأکید داشتم تا پرونده‌ها از مسیرهای خاص تدوین نشود و این‌گونه نباشد که از قوه قضائیه به‌عنوان یک ابزار استفاده کنند‌...

همچنین به رئیس دستگاه قضا، درباره نوع برخورد با منتقدان گفتم و عنوان کردم که روش گذشته قابل‌قبول نیست و ضرورتی ندارد قاضی برای فردی که از نظام انتقاد می‌کند، عناوینی مانند تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و نشر اکاذیب یا توهین به مقامات را ردیف کند، در‌حالی‌که باید خط قرمز فقط اقدام عملی باشد؛ یعنی باید با فردی که آشوب ایجاد کرده‌ یا اقدام مسلحانه انجام داده است، مبارزه شود. هر اظهار‌نظری جرم نیست حتی اگر بر‌خلاف نظر رسمی نظام باشد و مخالف نظام نیز حق اظهار‌نظر دارد...

به نظر من حساسیت‌هایی که آقای محسنی‌اژه‌ای دارند، قابل‌توجه است، خود ایشان نیز بر روی ممنوع‌الخروج‌کردن افراد حساسیت داشتند و گفتند که برخی خبر ندارند و هنگام سفر با خانواده خود از این موضوع مطلع می‌شوند که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

رئیس دستگاه قضا همچنین گفتند که از ابتدای انقلاب تاکنون افرادی بودند که چون خطایی انجام داده‌اند، کنار گذاشته شدند و دیگر نتوانستند به صحنه برگردند؛ در‌حالی‌که بسیاری از آنان توبه کرده‌اند و ما باید راه را برای آنان باز کنیم تا بتوانند به صحنه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی برگردند که از نکات خوبی بود که ایشان به آن اشاره کردند.

توجه به این مسائل غنیمت و مغتنم است و ما باید از دستگاه قضا حمایت و به آنها کمک کنیم؛ چون تا‌کنون به خیلی مسائل بی‌توجهی شده است. آقای اژه‌ای هم مدت طولانی در قوه قضائیه حضور داشته‌اند و خیلی از مسائل را لمس کرده و حالا که قدرت دارند می‌خواهند به مشکلات رسیدگی کنند...

آنچه‌ از رفتار ریاست جدید قوه برمی‌آید، نشان می‌دهد که رویکرد جدیدی را در پیش گرفته‌اند و توجه خوبی به حقوق مردم پیدا کرده‌اند و پیگیر هستند.

بازدید از زندان‌ها و برخی مسائل این‌چنینی هم از نکات مثبت است و من هم گفتم که امیدواریم این رویه ادامه داشته باشد، البته این سؤال را هم خطاب به آقای اژه‌ای مطرح کردم که زمانی که شما معاون قوه قضائیه و سخنگوی آن بودید، کمتر وارد این مسائل می‌شدید، شاید در آن زمان موانعی وجود داشته و حالا که اختیارات بیشتری دارید و می‌توانید آنها را مطرح کنید. به‌هرحال باید این اتفاق را به فال نیک بگیریم و تشویق کنیم که این راه ادامه داشته باشد.

***

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت می شود

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت پس از حدود سه ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم هنوز تعیین نشده است؛ تاخیری که تاکنون انتقادات بسیاری را به همراه داشته است. قرار است امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای به منظور تصمیم‌گیری در خصوص تعیین سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت برگزار و فرد جایگزین «علی ربیعی» مشخص شود.

آنچه خبرنگار مهر از منابع آگاه کسب اطلاع کرده، «علی بهادری جهرمی» که اکنون تصدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را برعهده دارد، مهمترین گزینه سخنگویی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

یک منبع مطلع به عصر ایران خبر داد: دکتر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت می شود.

***

مصوبه مجمع درباره محرمانگی اموال مسئولان قابل اصلاح است؟

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره امکان اصلاح مصوبه مجمع درباره محرمانگی اموال مسئولان به تسنیم گفت: « مجمع تشخیص مصلحت نظام  طی مصوبه‌ای در سال 98،  اعتبار مصوبات مبتنی بر مصلحت را 10 ساله تعیین کرد. بر همین اساس، با توجه به اینکه مصوبه مجمع مبنی بر محرمانه شدن اموال و دارایی‌های مقامات در ‌آذر 94 به تصویب مجمع رسیده است، مجلس شورای اسلامی علی‌القاعده از سال 1404 امکان اصلاح این مصوبه را دارد. 

البته اگر مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی نیز مصوبه‌ای برای اصلاح این طرح داشته باشد و مجمع تشخیص این مصوبه را خلاف مصوبه خود اعلام نکند، یعنی به عبارتی دیگر مجلس پیش از تصویب طرح از مجمع تشخیص استمزاج کند و مجمع پاسخ مثبتی بدهد، شاید اصلاح این قانون پیش از سال 1404 نیز امکان پذیر باشد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۶۰۳۵۰۲۰:۴۵:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۴
اعتراف حسن روحانی به خزانه خالی کاملا"درست بود اما اداره کردن مملکت با خزانه خالی هنر می خواهد واقعا"رئیسی در 3 ماه گذشته شق القمر کرده است.
ناشناس۲۲۶۰۹۳۱۰۹:۴۱:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۵
با استقرار از بانک ها بجای بانک مرکزی والا با خزانه خالی مگر میشود معجزه کرد ؟ کاش قدری واقع بین تر بودیم و از این فضای تمجید و تایید و تادیب خارج می شدیم
ناشناس۲۲۶۰۹۶۳۰۹:۵۴:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۵
اینکه روحانی با خزانه خالی چند سال مملکت را اداره کرد شق القمر نیست ؟ از کجا میخواست خزانه را پر کند ؟ نفت 100 دلاری فروخته بود ؟ پیش چشمت داشتی شیشه کبود زین سبب عالم کبودت مینمود !
ناشناس۲۲۶۰۹۶۵۰۹:۵۵:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۵
چرا اصولگرایان نسبت به اقدامات زاکانی روزه سکوت گرفته اند؟ مطمئناً در تمام ادارات و سازمانها از این گونه انتصابات فامیلی فراوان وجود دارد.
ناشناس۲۲۶۰۹۹۶۱۰:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۵
از همه جالبتر عکس العمل چمران، رییس شورای شهر تهران بود: به شورای شهر مربوط نیست!!!
ناشناس۲۲۶۱۱۴۱۱۱:۲۸:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۵
اصلاح طلبان چرا در مورد استخدام های غیرقانونی زنگنه در وزارت نفت روزه سکوت گرفته اند ؟!
ناشناس۲۲۶۰۳۵۶۲۰:۴۷:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۴
هر چه سریعتر محاکمه به اصطلاح مدیران دولت قبل و هیت دولت را محاکمه کنید
ناشناس۲۲۶۰۸۴۱۰۸:۴۳:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۵
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
ناشناس۲۲۶۰۳۶۰۲۰:۴۹:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۴
پاسخ زاکانی به شبهات مطرح شده این بود : مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی با شهرداری و دریافتی از اون نخواهد داشت و صرفا"از تجربه و دانش علمی ایشان در حوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهد شد.
ناشناس۲۲۶۰۹۳۶۰۹:۴۳:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۵
ان شالله که همین طور هست ما که بخیل نیستیم ولی اگرهم درست گفته نباید با این کارش برای خودش دردسر درست می کرد
ناشناس۲۲۶۰۳۶۱۲۰:۴۹:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۴
مرغوبترین برنج بسماتی دنیا در یکی از شهرهای امریکای شمالی با بسته بندی درجه یک کیلویی سی هزار تومن هست و خودم همین دیروز دو بسته 5 کیلویی ان را خریدم و این شامل هزینه های تولید در هند و فروش و دلالهای هندی و امریکایی و حمل برنج از هند و بسته بندی در امریکا و توزیع در سرتاسر امریکای شمالی با هزینه حمل هزاران کیلومتر راه اهن و تریلر و گازوئیل لیتری 40 هزار تومن و دستمزد راننده ساعتی 35 دلار و هزینه سرمایه تریلی و قرار گرفتن در شبکه توزیع وال مارت و سود حداقل 20 درصدی فروشگاه وال مارت هم میشود. ولی باز به برنج متوسط ایرانی نمیرسد و نصف قیمت برنج مرغوب ایرانی هست و جالب هست که از کشاورز تا بنکدار از عدم صرف صحبت می کنند و.... خود امریکا از بزرگترین تولید کننده های برنج دنیا هست . فقط گفته شد تا متوجه بشویم انحصار و عدم رقابت چه بلایی سر مصرف کننده ایرانی می اورد.
ناشناس۲۲۶۰۹۶۰۰۹:۵۳:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۵
الان چه انحصاری توی برنج وجود داره!؟ اینهمه برنج وارداتی داریم!!!
ناشناس۲۲۶۱۲۶۰۱۲:۲۷:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۵
چند نفر و چه کسانی اینهمه برنج وارداتی را وارد کرده اند؟!
ناشناس۲۲۶۰۳۶۴۲۰:۵۲:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۴
روحانی و نوبخت در مورد 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 650 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی و 300 هزار میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی و 50 هزار میلیارد تومان بدهی به وزارت نیرو پاسخگو باشند و فرافکنی نکنند.
ناشناس۲۲۶۰۳۶۶۲۰:۵۳:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۴
زاکانی هم همین اول کار خودش را خراب و مسله دار کرد هر چند حقوق و مزایا هم به دامادش ندهند
ناشناس۲۲۶۰۸۹۸۰۹:۲۵:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۵
بیژن زنگنه چرا 60 نفر از نمایندگان مجالس قبل را بدون ضابطه در وزارت نفت استخدام کرده بود ؟!
جواد۲۲۶۰۹۷۹۱۰:۰۰:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۵
حالا که چی چون بیژن زنگنه چنان کرده زاکانی هم چنین نمود اشکالی نداره خطا خطاست هر شخصی که انجام دهد باز خطاست
ناشناس۲۲۶۱۲۸۴۱۲:۴۰:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۵
بیژن زنگنه دادار و دودور ضد فساد داشت؟ با شعار مبارزه با رانت خواری و انتصاب فامیلی سر کار اومد؟ اصلا زنگنه قاتل! کار اشتباه یه نفر ، کار اشتباه کی دیگه رو توجیه نمیکنه
ناشناس۲۲۶۰۳۶۷۲۰:۵۳:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۴
زاکانی متخصص استخدامه . سابقش از مرکز پزوهشهای مجلس معلومه
شناس۲۲۶۰۳۶۹۲۰:۵۵:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۴
رابطه استخدامی هم نداشته باشه بعداً همین میشه رزومه و سابقه مدیریتی برای انتصابات شایسته بعدی!
ناشناس۲۲۶۰۳۷۱۲۰:۵۵:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۴
علی مطهری در ماههای قبل میگفت بدون تصویب FATF نمی توانیم واکسن وارد کنیم !!! حالا جوابگو باشد چطور اینهمه واکسن وارد شد؟!
ناشناس۲۲۶۰۳۷۳۲۰:۵۶:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۴
خدا عاقبت مردم تهران بخیر کنه
ناشناس۲۲۶۰۳۷۵۲۰:۵۷:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۴
مطهری که الان سمتی ندارد چرا نظر میدهد
ناشناس۲۲۶۱۲۶۳۱۲:۳۰:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۵
شما سمت داری که نظر میدی؟!
شناس۲۲۶۰۳۷۷۲۰:۵۸:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۴
هرچند توجیه انتصاب دامادشون به اندازه کافی ناامیدکننده اس ولی زاکانی می‌خواست بشه رئیس جمهور بعد یه آدم مورد اعتماد نداره که فامیلش نباشه بذاره برای پست‌های حساس؟
ناشناس۲۲۶۰۳۷۹۲۰:۵۸:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۴
روحانی در سال 92 به دروغ از خالی بودن خزانه سخن گفت تا زمینه را برای تحمیل توافق هسته ای به کشور مهیا کند اما در مرداد ماه امسال خود به خالی بودن خزانه کشور اعتراف کرد.
ناشناس۲۲۶۰۳۸۴۲۱:۰۱:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۴
روحانی و نوبخت و مطهری پاسخگو باشند چرا برجام شکست خورد و چرا 8 سال بدبختی و گرانی برای مردم به ارمغان اوردند ؟!
ناشناس۲۲۶۰۳۹۳۲۱:۰۵:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۴
امریکا و اروپا دوست ایران نیستن حتی اگر منافع اقتصادی شون تامین بشود از پشت خنجر می زنند.
ناشناس۲۲۶۰۴۰۲۲۱:۱۰:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۴
سه نون اقتصادی دولت قبل نوبخت نیلی نهاوندیان را باید به پای میز محاکمه بکشید
ناشناس۲۲۶۰۹۴۰۰۹:۴۵:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۵
خصوصا نیلی که مامور صندوق بین المللی پول هست و در همه دولت ها مشورت می داده و کشور را عقب نگه داشته
ناشناس۲۲۶۰۴۰۹۲۱:۱۴:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۴
جناب نوبخت گفتن خزانه خالی نبود ما هم باور کردیم !
ناشناس۲۲۶۰۵۶۱۲۲:۵۷:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۴
چون توافقات شما ناموس فروشی است و خارج از چارچوب و قانون آژانس است
ناشناس۲۲۶۰۵۸۵۲۳:۱۴:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۴
دلسوزی نوبخت برای نظام و مردم و کشور ما قبل از محاکمه قابل فهم است
ناشناس۲۲۶۰۵۹۷۲۳:۲۳:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۴
دست پخت اصولگرایان محترم در شورای شهر .کم کم معلوم میشه این
ناشناس۲۲۶۰۹۳۴۰۹:۴۲:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۵
اصلاح طلبان شهرداری تهران را با 66 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند اداره کلانشهر تهران با اینهمه بدهی بسیار مشکل است.
ناشناس۲۲۶۰۷۴۶۰۶:۳۱:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۵
هر کس سر کار می آید زود قوم و خویش خود را استخدام می کند وقتی افراد بر اساس شایستگی انتخاب نشوند حاصلی بهتر از این نخواهد داشت
ناشناس۲۲۶۰۷۶۱۰۷:۲۹:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۵
بدون شک و تردید از جمله کسانی که محاکمه و مجازات نکردنش از بزرگترین بزرگترین ..... ظلم های مسلم به مملکت و ملت ایران است همین اقای محمد باقر نوبخت است !
ناشناس۲۲۶۰۷۶۲۰۷:۲۹:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۵
زاکانی که قرار بود ضد فساد باشد؟
ناشناس۲۲۶۱۰۵۹۱۰:۵۲:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۵
البته فساد با این استخدام فرق دارد فساد یعنی پول جابه جا کردن بی ضابطه و دزدی از آن یا تعارض منافع در جهت شرکتهای خاص و زاکانی هم قبلا مچ مسوولان را می گرفته که معروف شده و الان که خودش مسوول مهمی گرفته باید دید همان شخص است یا خیر
ناشناس۲۲۶۰۷۸۰۰۷:۵۱:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۵
نوبخت پاسخگو باشد چرا عوارض خروج از کشور در 8 سال گذشته از 25 هزار تومان به 400 هزار تومان و برای سفرهای دوم و سوم به 600 هزار تومان و بیشتر افزایش یافت ؟!
ناشناس۲۲۶۰۷۸۳۰۷:۵۳:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۵
مجلس یازدهم طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون از کجا اورده ای مسئولان را تصویب کرد علی مطهری بگوید دستاورد مجلس دهم چه بود ؟!
ناشناس۲۲۶۰۷۸۷۰۷:۵۴:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۵
روحانی مملکت را شخم زد و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داد و مردم را به خاک سیاه نشاند
ناشناس۲۲۶۰۸۰۱۰۸:۰۶:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۵
اگه مشاور نیاز داری نیاز به حکم ندارد چون با صدور حکم به کارگزینی دستور پرداخت حقوق داده میشود
ناشناس۲۲۶۰۸۱۲۰۸:۱۴:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۵
تا ۱۴۰۴ همه اموال فروخته شده و برای آقازاده ها در آمریکا و انگلیس سرمایه گذاری شده خسته نباشید بلیط هم براشون بگیر بی زحمت
ناشناس۲۲۶۰۸۱۳۰۸:۱۴:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۵
در این مملکت با این همه جوان تحصیل کرده و دانشمند ، قحط و رجال است که جناب زاکانی فقط روی دامادشان نظر دارند ؟ آیا اگر ایشان دامادشان نبودند نیز انتخاب میشدند ؟
ناشناس۲۲۶۰۸۴۶۰۸:۴۶:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۵
مگر این اقای داماد چند سال دارد که انقدر تجربه کسب کرده که منحصر بفرد شده و حالا اقای زاکانی میخواهد از تجارب او استفاده کنه!
ناشناس۲۲۶۰۹۳۵۰۹:۴۲:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۵
کاش یکی توضیح میداد این هوشمند سازی تهران چیه ؟ در حالیکه زیر ساخت های این شهر در حال ویران شدن هست
ناشناس۲۲۶۱۲۶۹۱۲:۳۴:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۵
هوشمندسازی برای کنتور برقه. البته هر وقت کنتوری تعویض شده سرعت کنتور بیشتر شده!
علیرضا۲۲۶۱۱۳۵۱۱:۲۶:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۵
زنده باد مسولین بی ادعا وای بر شما مردم پرهزینه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین