سیف، رییس اسبق بانک مرکزی، به ۱۰ سال حبس محکوم شد

گروه اجتماعی الف،   4000724040 ۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رای پرونده سیف رئیس وقت بانک مرکزی، احمد عراقچی و سالار آقاخانی در رابطه با برهم زدن نظم و آرامش بازار ارز و فضای اقتصادی کشور و همچنین برخی سوء مدیریت‌ها صادر شد.

سیف، رییس اسبق  بانک مرکزی،  به ۱۰ سال حبس محکوم شد
به گزارش  الف به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رای پرونده سیف رئیس وقت بانک مرکزی، احمد عراقچی و سالار آقاخانی در رابطه با برهم زدن نظم و آرامش بازار ارز و فضای اقتصادی کشور و همچنین برخی سوء مدیریت‌ها صادر شد.
 
سوءمدیریت سیف و عراقچی چگونه منجر به اخلال در بازار ارز شد
 
از اواسط سال ۹۶ که نشانه‌های نوسانات بازار ارز مشخص می­‌شود، احمد عراقچی، معاون ارزی وقت بانک مرکزی که تازه به این سمت منصوب شده بوده با هماهنگی رئیس بانک مرکزی تصمیم می‌گیرند برای مدیریت بازار آشفته ارز به جای اقدامات تخصصی و علمی، مقادیری  ارز را به صورت محرمانه و غیر رسمی به بازار قاچاق وارد کنند تا بتواند قیمت‌ها را کنترل نمایند.

در این مقطع میثم خدایی مشاور دفتر رئیس جمهور وقت، فردی به نام سالار آقاخانی را که یک جوان متولد ۷۰ و بی تجربه در این زمینه است به عراقچی معرفی می‌کند، تا مسئولیت فروش ارز در بازار غیر رسمی را به صورت محرمانه بر عهده بگیرد.

بعد‌ها معلوم می‌شود خدایی برای انجام این کار رشوه‌ای کلان از آقاخانی گرفته بوده است

آقاخانی بدین ترتیب وارد همکاری با بانک مرکزی شده و اصطلاحا مشغول انجام معاملات فردایی در بازار غیر رسمی ارز می‌شود که توسط خود بانک مرکزی در آن مقطع غیر قانونی اعلام شده بود.

آقاخانی در ابتدا برای ورود به این کار، ۲۰ میلیون درهم در حساب بانک مرکزی به عنوان سپرده و تضمین قرار می‌دهد که بعد از ۲ هفته این سپرده هم با دستور عراقچی به او بازگردانده می‌شود!

بدین ترتیب در فرآیندی غیر شفاف و غیرقانونی که البته با اطلاع سیف رئیس کل بانک مرکزی بوده، در هر مرحله بین ۵ تا ۸ میلیون دلار از منابع ارزشمند ارزی کشور، به آقاخانی داده می‌شده و این روند مجموعا تا ۲۸ مرحله ادامه پیدا می‌کند.
 
پیامدهای تصمیم غلط بانک مرکزی 

تصمیم غلط بانک مرکزی نه تنها به کنترل قیمت ارز هیچ کمکی نمی‌کند بلکه باعث قاچاق بی رویه ارز به خارج از ایران و هدر رفتن حدود ۱۶۰ میلیون دلار و ۲۰ میلیون یورو از منابع ارزی کشور می‌شود

رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقا خانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند
آقاخانی نه تنها در یک اقدام کاملا انحصار طلبانه و غیرقانونی ارز دریافتی از بانک مرکزی را به جای توزیع در میان حدود ۶۰۰ صرافی رسمی در کشور تنها به ۱۵ صرافی میداده است، بلکه بخش قابل توجهی از آن را نیز به جیب دلالان و قاچاقچیان میریخته و در این بین مصرف کننده واقعی بازار ارز هیچ بهره‌ای از این سرمایه کشور نمی‌برده است
 
بانک مرکزی علیرغم اطلاع از نحوه توزیع ارز توسط آقاخانی، هیچ اقدامی صورت نداده است

بانک مرکزی نیز علیرغم اطلاع از نحوه توزیع ارز توسط آقاخانی، هیچ اقدامی صورت نداده و در واقع در برابر این تخلفات چشم پوشی میکرده است.
 
آقاخانی در  ۲۸ مرحله ارز را از بانک مرکزی دریافت می‌کند
 
آقا خانی در  ۲۸ مرحله ارز را از بانک مرکزی دریافت می‌کند که فقط در ۶ مرحله عوامل نظارتی حضور داشتند و در سایر مراحل تقریبا هیچ نظارتی بر اقدامات او انجام نمی‌شده و تمام فرآیند از قیمت گذاری، تحویل، فروش و تسویه ارز دولتی با بانک مرکزی بر عهده خودش بوده است که این جزو خطا‌های مهم سیف و سایر مدیران وقت بانک مرکزی در این پرونده است.

نکته عجیب دیگر این که، بعد از دستگیری آقاخانی، بانک مرکزی به مراجع قضایی نامه رسمی می‌زند و خواهان آزادی او می‌شود. در آن نامه به مراجع قضایی اطلاعات غلط داده می‌شود و بانک مرکزی تلاش میکند مسیر پرونده را تغییر دهد که تنظیم کننده آن نامه جزو محکومین همین پرونده است.
رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقا خانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند
در نهایت ۱۳ مردادماه سال ۹۸ بود که نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی مرتبط با حوزه بانک مرکزی در شعبه دوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد. پس از انجام رسیدگی‌ها و فرایند‌های قضایی، دادگاه در خصوص متهمان پرونده فوق‌الذکر اقدام به صدور رای کرد.
 
رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقا خانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند
 
ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه امروز (بیست و چهارم مهرماه) احکام صادره را به شرح زیر اعلام کرد:
 
متهم ردیف اول، ولی‌الله سیف، رئیس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و همچنین اهمال و سوء مدیریت در دوران مسئولیت خود، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقا خانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند
متهم ردیف دوم، سید احمد عراقچی، معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز با همین اتهامات به‌تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم گردیده

رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقا خانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند
سید احمد عراقچی، معاون وقت ارزی بانک مرکزی

متهم ردیف سوم، سالار آقاخانی متهم به خرید و فروش غیر قانونی ارز و همچنین پرداخت رشوه به میثم خدایی، کارمند نهاد ریاست جمهوری وقت و  سید رسول سجاد مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی، به‌تحمل ۱۳ سال حبس محکوم شده است. 

رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقا خانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند
میثم خدایی از دیگر متهمین این پرونده نیز به اتهام دریافت رشوه و مشارکت در خرید و فروش غیر قانونی ارز به‌تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت وجه ماخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم گردید.

رئیس وقت بانک مرکزی به تحمل ۱۰ سال، احمد عراقچی به ۸ سال و سالار آقا خانی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند
سید رسول سجاد، مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی نیز یکی از متهمین دیگر  این پرونده است که به اتهام مشارکت در خرید و فروش غیر قانونی ارز و اخذ رشوه به تحملِ هفت سال و هفت ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اقلام دریافتی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.


این پرونده در مجموع ۱۰ متهم داشته که در میان آن‌ها برخی دیگر از مدیران بانک مرکزی نیز وجود دارند که به حبس محکوم شده اند، ضمن آنکه برخی از این متهمین، پرونده‌های دیگری هم دارند که در حال رسیدگی در مراجع قضائی است

شایان ذکر است احکام صادر شده برای این محکومین قطعی و لازم الاجرا است.
 
خداییان گفت: پرونده دیگری در همین راستا مربوط به قاچاق عمده ارز و توزیع غیرقانونی سکه و مقادیر زیادی طلا مربوط به مقطع زمانی دیگری غیر از مقطع زمانی پرونده مورد اشاره، با کیفرخواست به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارسال شده است.
 
وی ادامه داد: دستگاه قضایی با هر فردی که به بیت المال خیانت کند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۴۳۲۱۲۱۳:۳۳:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
دم شما گرم
ناشناس۲۲۴۳۴۱۰۱۴:۵۷:۲۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چه کسی چنین ادم مفسدی را رییس بانک مرکزی کرده؟؟ ایا نباید روحانی و جهانگیری هم محاکمه شوند!!؟؟؟
کوروش۲۲۴۳۴۲۰۱۵:۰۱:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
دم شما گرم چیه داداش؟این بابارو دارند میفرستند توی هتل زندگی کنه.بوالله اونجا بهشون بیشتر خوش میگزره.زندان اگر محل درست شدن ادماس باید و حتما با اعمال شاقه باشه تا تنبیه بشن وگرنه که اش همون اشه و کاسه همون کاسه
ناشناس۲۲۴۳۴۷۹۱۵:۲۹:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چرا دادگاه علنی تشکیل نشد و چرا معاونت نظارتی وقت بانک مرکزی هم مجازات نشده است ‌اکنون رییس مرکز آموزش بانکی است طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید هرچه سریعتر عملیاتی شود و تمامی فساده و تخلفات چه در دوره احمدی نژاد و چه در دوره روحانی مشخص گردد
ناشناس۲۲۴۳۵۲۵۱۵:۵۱:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
از حسن روحانی چه خبر؟
ناشناس۲۲۴۳۵۴۸۱۶:۰۳:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
چرا حبس تعزیری؟ اگر باعث و بانی اختلالات اینها هستند باید زندان شوند
ناشناس۲۲۴۳۶۳۷۱۶:۴۹:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۴
هزینه سرمایه و اعتماد از دست مردم چطوری جبران میشه !؟
ناشناس۲۲۴۳۶۶۴۱۷:۱۱:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
همون سریال گاندو اما واقعی؛ البته برخورد دولت چین با این مسائل خیلی قاطع تره که اثر داره: فقط اعدام.
ناشناس۲۲۴۴۱۵۱۲۲:۲۸:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
ميلياردها دلار ثروت كشور به يغما رفته و راهي كانادا و ساير كشورها شده و ميشود محاكمه براي ١٥٠ مليون دلار و بيست ميليون يورو ، مسخره بازي است دردي ها و سرقت بيت المال را در مهاجران كانادا نشين و تركيه نشين و ويلاهاي امارات و اسپانيا جستجو كنيد اقا زاده ها و وابستگان انجاها هستند ....
ناشناس۲۲۴۴۳۰۵۰۰:۰۲:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۵
خوش بحالشون واقعاً تا خرخره بچاپ و تا مفرق خیانت کن ۱۰ سال برو آب خنک بخور
ناشناس۲۲۴۳۲۲۵۱۳:۳۸:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
باید دارشان زد اینها که سارق اموال کشور فقط نیستند باعث گرانی ساختگی و بی ارزش کردن پول ملی شده اند
ناشناس۲۲۴۳۴۳۷۱۵:۰۸:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
پس جزای اموال ملت که این میان حیف و میل شده را که پرداخت میکنه چرا اموالشان مصادره نمیشه و حبس ابد نگرفتند
ناشناس۲۲۴۳۴۸۴۱۵:۳۳:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
تا دیر نشده مسولان دولت قبل را ممنوع الخروج نمایید احتمال فرار بسیاری از آنها به کشورهای بیگانه زیاد است
ناشناس۲۲۴۳۹۳۸۱۹:۵۳:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
تا وقتی روحانی و جهانگیری و برادرهاشون محاکمه نشن فایده نداره
ناشناس۲۲۴۴۰۷۱۲۱:۱۴:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
دوست طرفدار اعدام بانک مرکزی همواره کارش ورود به بازار ارز بوده گاهی مخفی و گاهی هم مثل امروز علنی با فروش ارز به صرافی ها بخش عمده از هزینه های دولت از فروش ارز تامین میشود کمبود در آمد از صادرات نفت بوده که افزایش قیمت ارز را بوجود آورده .
ناشناس۲۲۴۴۳۱۰۰۰:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۵
سلطان سکه و ارز به دار آویخته شدن که اینا سبک بشن
ناشناس۲۲۴۳۲۵۱۱۳:۵۱:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
رئیسش هم باید زندانی شود
ناشناس۲۲۴۴۳۲۰۰۰:۱۱:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۵
از ۱۰ سال ۲ سال مرخصی میره ، ۳ سال مریضه بعدش هم که ....... با این حساب روحانی و جهانگیری هم پر
ناشناس۲۲۴۳۲۵۲۱۳:۵۱:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
آفرین به قوه قضاییه که به جرایم یقه سفیدها و صاحبان قدرت هم رسیدگی میکند
ناشناس۲۲۴۳۴۸۸۱۵:۳۷:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مجلس انقلابی تفحص تفحص تفحص از بانک مرکزی هم دهندگان ارز غیرمجاز و هم گیرندگان ارز غیر مجاز باید مجازات شوند این خواسته رهبری بود در سخنانشان
ناشناس۲۲۴۳۲۶۳۱۳:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
حبس تعزیری؟ عجب فکاهی قشنگی! یک درصد سود اقداماتی که به قیمت نابودی یا فشار شدید بر عده ای از مردم بی گناه تمام شده را می دهند و آن را می خرند. کسی مانده اصل داستان را نفهمیده باشد که شما برایش فیلم بازی می کنید؟
ناشناس۲۲۴۳۶۷۸۱۷:۲۱:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
مگر خریدن نیاز به جکم مجزا ندارد؟
مهدي۲۲۴۳۸۰۲۱۸:۳۴:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
با سلام لطف بفرماييد قبل از اظهار نظر يه جستجو بفرماييد تا نظر اشتباه ندهيد!!
ناشناس۲۲۴۴۰۱۳۲۰:۳۳:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
28 بار ، هر بار حداقل 5میلیون دلار گرفته و تو بازار فروخته. حالا نباید ازش رد مال هم بکنند؟؟؟
ناشناس۲۲۴۴۵۵۸۰۸:۱۲:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۵
حبس تعزیری حبسی است که نوشته می‌شود و اجرا می‌شود. متفاوت با حبس حدی (یعنی حبس تعزیری اجرا می‌شود و نوعی تأدیب به‌شمار می‌آید که طبق شرع و ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران به نظر حاکم واگذار شده‌است. این نوع حبس برای جرائمی در نظر گرفته می‌شوند که ریشه شرعی دارند و اعمال حرام محسوب می‌شوند اما مجازات معینی در شرع برای آن‌ها تعیین نشده‌است. بر خلاف یک باور رایج، حبس‌های تعزیری قابل فروش نیستند.
ناشناس۲۲۴۳۲۹۶۱۴:۰۷:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
سالار اقا خانی کجاست مگه فرار نکرده بود ؟
حمیذ۲۲۴۳۳۰۱۱۴:۰۹:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
اقتصاد مملکت و خانواده ها و بنیان اخلاقی خانواده ها نابود شد این احکام پشیزی ارزش ندارد لعنت بر سر کرده این باند
مهران۲۲۴۳۳۱۳۱۴:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
خدا رو شکر درسته باید این نامردها رو اعدام کرد و این ضعف قانون است اما همین قدر هم ارزش داره چون سیف در ظاهر اختلاس نکرده و همین که به خاطر تصمیم اشتباه براش ده سال بریدن به نظرمن برای اولین بار داره اتفاق می افته هرچند که در برابر ضربه ای که این ها به کشور و مردم و نظام و اسلام زدن چیزی نیست این ده سال
ناشناس۲۲۴۳۳۲۵۱۴:۲۰:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
البته درسته که حکم زندان آقای سیف دردی از مثال من متضرر شده از تصمیمات ایشون دوا نمیکنه ولی لااقل جیگر من یکی خنک شد
ناشناس۲۲۴۳۳۳۲۱۴:۲۴:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
الا برکت الله
ناشناس۲۲۴۳۳۳۳۱۴:۲۴:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
انشالله نوبت آقای جهانگیری با تصمیم اشتباه ذلار ۴۲۰۰ تومانی که باعث‌ نابودی اقتصاد کشور شد هم میرسه
ناشناس۲۲۴۳۳۷۰۱۴:۳۹:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۲۴
اگر بنا به این باشد که همه عواملی که سبب افزایش نرخ ارز شدن رو به حبس محکوم کنند
ناشناس۲۲۴۳۳۷۱۱۴:۳۹:۴۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
بعد اون که دوره احمدی نژاد سکه به نرخ بانکی می داد و مردم (بخوانید دلالهای خودی )شب پشت بانکها به صف می خوابیدن تا سکه نرخ دولتی بگیرن کی بود ؟! او هم همین سیف بود یا یکی از سیف بهتر ؟!!
ناشناس۲۲۴۳۴۱۷۱۴:۵۹:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۲۴
اینکه یه رهگذر بره از جایی دزدی کنه با اینکه کسی که بهش امانت سپرده شده از همان امانت دزدی کنه خیلی فرق داره.
محسن تقوی۲۲۴۳۴۴۷۱۵:۱۴:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
اینها مفسد فی الارض هستند و باید اعدام شوند مگر افساد فی الارض چه جوریه ؟اینها از قاچاقچی مواد مخدر بدترند چون زندگی همه مردم را دچار مشکل کرده اند عامل گرانی مسکن و غذای مردم اینها هستند دیگر مستاجرها امید صاحب مسکن شدن ندارند و هر روز بار گرانی بر دوششان سنگین تر میشود
ناشناس۲۲۴۳۵۰۱۱۵:۴۳:۴۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
یعنی دلار به قیمت قبل برمی گرده؟ اگر برگشت من تمام اقدامات رو باور می کنم و الا نمایشی بیش نیست
omid۲۲۴۳۵۱۳۱۵:۴۷:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
تبریک ، مبارکه اما سیف یکی از شاخه های تزویر و ریا و جهل بود ،منتظر مجازات ریشه تزویر و ریا و جهل یعنی ریسش و بیانگذار وضع فعلی اقتصاد که کسی هم بهش توجه نمی کنه ولی باعث و بانی وضع موجود یعنی طیب نیا اولین وزیر اقتصاد دولت تزویر و ریا و وپایه گذار رکود تورمی فعلی هستیم. البته طریف هم تا فرار نکرده،چون مظهر مسلم این دولت بود.
ناشناس۲۲۴۳۵۳۱۱۵:۵۳:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
و البته مستحضر هستید که این آقایان خصوصاً ( سیف و عراقچی ) از بدو ورود به زندان فوراً به مرخصی طویل المدت خواهند رفت !
ناشناس۲۲۴۳۵۳۸۱۵:۵۸:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
این احکام بیشتر شبیه به یک شوخی بسیار تلخ و گزنده است چون اگر خسارات وارد شده به مملکت و ملت را دقیقاً محاسبه می کردند همه این آقایان ( مستحق حکم اعدام یا حداقل حبس ابد ) هستند !
ناشناس۲۲۴۳۵۵۲۱۶:۰۴:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
--- حالا بايك گل بهار ميشه آميرزا محمد تقي ؟ --- البته كه نميشه ... شك نكن ! اما خب يك گل ميتونه مقدمه و مژده بخش آمدن بهار باشه !!
ناشناس۲۲۴۳۵۷۸۱۶:۱۳:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
علی برکت اله آیا سیف الان ایرانه؟؟؟
ناشناس۲۲۴۳۵۸۲۱۶:۱۷:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
به نظرم بايد مجازات هر مسئول متخلف و مقصري در ايران دو بل باشه ، چرا ؟ الان خدمت تان عرض ميكنم ، فرض كنيم جناب x ( ايكس ) در بلاد بوركينافاسو در مقام يك مسئول دولتي قصوراتي كرده ، مثلاً دستش كج بود ه ، همه آن را به حساب خود جناب x و دولت مربوطه اش مي گذارند ، اما در كشور ما چنين نيست ، اين تخلف ممكن است به حساب « نظام اسلامي »گذاشته شود كه اين جا هم تخلف شخص است و هم وهن دين و مذهب ! اينه كه عرض مي كنم مجازات مسئولين متخلف بايد دوبل باشد ، ضربدر دو شود و حتي سه برابر ! -- حالا چرا سه برابر ؟ -- براي اين كه مصداق « فاعتبرو يا اولي الابصار » شوند !!
محمد۲۲۴۳۵۸۶۱۶:۲۰:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
پولاها و سودها چی شد اون ملتی که متضرر شد چه کار کند
ناشناس۲۲۴۳۵۹۲۱۶:۲۳:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
سیف باید اعدام می شد تمام دارایی و سرمایه ماها رو که با هزاران امید و آرزو برا بچه هامون ریال ریال جمع کرده بودیم یک شبه به باد داد جوابگوی ماها کیه
ناشناس۲۲۴۳۶۰۰۱۶:۲۶:۳۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
کار ارزنده ای است به شرطی که فقط مربوط به یک جناح خاص وناشی از دعواهای سیاسی وجناحی نباشه چون تا اونجا که حافظه کار می کنه امثال سیف در تمام دولتها کما بیش بوده !
ناشناس۲۲۴۳۶۴۴۱۶:۵۳:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۴
به عنوان کسی که به آقای روحانی رای دادم از این اتفاق خوشحالم اما اولا چرا فقط ۱۰ سال حبس تعزیری؟ چه تناسبی بین خروجی عملکرد سوء این نفرات و مجازات آنها وجود دارد؟ ثانیا باید با تخلفات مالی در تمام نهادها و دستگاهها برخورد کرد و برخورد محدود به قوه مجریه نباشد.
ناشناس۲۲۴۳۶۷۳۱۷:۱۸:۵۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
سیف پایش را روی گلوی موسسات کالی گذاشته بود باید مجازات می شد
ناشناس۲۲۴۳۶۷۹۱۷:۲۱:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
معنی "اصلاحات"
ناشناس۲۲۴۳۶۹۷۱۷:۲۷:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
میلیون ها نفر بدبخت شدند بعد 10 سال حبس؟
ناشناس۲۲۴۳۷۲۳۱۷:۴۷:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
کسانی که مقصر نبودند را اعدام کردید ولی این افعی ها را نه..
ناشناس۲۲۴۳۷۲۸۱۷:۵۵:۱۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
بسیار عالی به شرط اینکه یکی در حبس و دیگری در اکسپو نباشد
ناشناس۲۲۴۳۷۳۴۱۷:۵۷:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
یعنی الان ارز ارزون میشه و ارزونی میاد ؟
سید۲۲۴۳۷۶۵۱۸:۱۵:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۲۴
همین آقای سیف در زمان فاضل خداد اختلاس 123 میلیاردی رییس بانک صادرات بود . در حالیکه در مناصب کلان اقتصادی از هفت پشت قبل و همچنین هفت پشت بعد را بررسی میکنند چطور یک شبه شد رییس. و این جای تامل دارد .پس بررسی کنید اینها همه بنوعی مهره هستند
ناشناس۲۲۴۳۷۶۷۱۸:۱۶:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
حالا با زندانی شدن اینها ارزش پول ملی درست میشود. یا فقط انتقام گیری جناحی است.
ناشناس۲۲۴۳۸۲۰۱۸:۴۵:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
ارزش پول ملی رو به هیچ رسوندن باعث گرانی ومشکلات عدیده برای یک ملت شدن ، اونوقت سرو ته اش با 10سال حبس هم اومد ؟!!!!!
اسد۲۲۴۳۸۵۳۱۹:۰۰:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۴
واقعا اگر ایشان مقصر هست آیا فقط ده سال حکم قصاص این همه بدبختی هست که سر هشتاد میلیون آدم آورد این همه گرونی و بدبختی و بیچارگی فقط ده سال
ناشناس۲۲۴۳۸۶۱۱۹:۰۴:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۴
حالا تاوانی که مردم سالها باید بدن چی؟
ناشناس۲۲۴۳۸۷۲۱۹:۱۳:۲۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
باز گاندو درست بودنش ثابت شد
ناشناس۲۲۴۳۹۳۴۱۹:۵۱:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۲۴
خدا همه رانت خواران وخیانتکاران به انقلاب وخون شهیدان را به حق حضرت زهرا س رسوا ونابود گرداند امین یا رب العالمین
ناشناس۲۲۴۳۹۴۶۱۹:۵۷:۱۴ ۱۴۰۰/۷/۲۴
این ها رییس ندارن؟
ناشناس۲۲۴۳۹۶۲۲۰:۰۶:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۴
همه اش 10 سال آن هم تعزیری؟
ناشناس۲۲۴۴۰۲۶۲۰:۴۶:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
البته ده سال حبس با 9سال مرخصی
ناشناس۲۲۴۴۸۰۹۱۱:۰۸:۳۷ ۱۴۰۰/۷/۲۵
حبس تعزیری قابل خرید است
ناشناس۲۲۴۴۱۱۴۲۱:۵۲:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴
هتل اوین
ناشناس۲۲۴۴۱۵۸۲۲:۳۱:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۲۴
این نوع حبس و صذالبته این بازی سیاسی فقط مردم را مشغول نگه میدارد و الا ایا قیمت دلار به 3000 تومن برمی گردد که البت جواب خیر است و رانت به هر کس که میبایست برسد رسید و ادامه داستان افزایش و عدم کنترل ارز وووو
جاسم۲۲۴۴۱۶۹۲۲:۳۵:۳۳ ۱۴۰۰/۷/۲۴
کجای کار قوه قضاییه قشنگه؟میلیونها دلار پول ملت را به بادداده و هزاران خانوار را دچار مشکل و فلاکت کرده حالا فقط ۱۰ سال حبس و انفصال از خدمات دولتی!!؟؟ تکلیف این سرمایه های ملت چی میشه؟؟
سجاد۲۲۴۴۱۹۸۲۲:۵۵:۳۵ ۱۴۰۰/۷/۲۴
سلام درود بر قوه قضاییه مستقل از سیاست بازی این آقایان به ۸۰ میلیون آدم بیگناه ضربه اقتصادی زدند و شدت تحریمها از جانب این آقایان و امثال آنها بوده باید بهشان رحم نکرد و تکه تکه تکه شان کرد و جنا زه نحسشان بر سر چهار راهها آویزان کرد تا درس عبرتی برای دیگران شود
ناشناس۲۲۴۴۲۴۸۲۳:۳۱:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۲۴
کمترین حکم این آقایان بایستی اعدام ویا زندانهای طویل المدت میشد 1 برادر جهانگیری 2-حسین فریدون 3 قاضی طبری 4 سیف وهمراهان متهم او که چشم پوشی شده است
دست خدا۲۲۴۴۳۸۰۰۱:۱۶:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۲۵
سلام به نظر من باید همه اینا ررو .جلوی چشم همه‌ی مردم گردن بزنند
....۲۲۴۴۴۱۰۰۲:۰۴:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۲۵
خدا این مسئولین کشور رو لعنت کنه اینا مملکت رو بدبخت کردن و پول ها رو خوردن فقط اونم ۱۰ سال حبس.باید چند بار اعدام میشدن
ناشناس۲۲۴۴۴۱۱۰۲:۰۴:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۲۵
همتي هم بايد نفر بعدي باشد
احسان۲۲۴۴۴۳۹۰۴:۴۷:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۲۵
خیلی هم خوب . امیدوارم مفسدین و اخلالگران دیگر هم به زودی محاکمه شوند ، فارغ از وابستگی به گروه و نهاد و حزب
ناشناس۲۲۴۴۵۰۹۰۷:۱۹:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۲۵
هم اینا بودن فقط؟ کسی دیگه نبود؟
ناشناس۲۲۴۴۵۶۷۰۸:۱۹:۵۱ ۱۴۰۰/۷/۲۵
در زمان مسوولیتش کسی خبر نداشت؟!
ناشناس۲۲۴۴۵۸۴۰۸:۳۳:۱۱ ۱۴۰۰/۷/۲۵
همان موقع که مردم را به خاک سیاه نشاندند باید دستگیر و محاکمه می کردید نه الان که همه کشور نابود شده !!!!
ایرانی۲۲۴۴۶۱۲۰۸:۴۹:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۲۵
حق این افراد و سایر مسئولین فاسد فقط اعدام است
محمد منفرد۲۲۴۴۷۵۵۱۰:۳۸:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۲۵
حبس تعزیری یعنی اینکه هیچ موقع پای اینها به زندان نمیرسد. چه کسی خواهرزاده عراقچی رو با این سن کم و بدون داشتن تجربه لازم معاون بانک مرکزی کرده؟!! کجای دنیا این همه ارز رو بدون هیچ نظارتی در اختیار یه دلال میکذارن؟
ناشناس۲۲۴۴۸۰۴۱۱:۰۵:۵۵ ۱۴۰۰/۷/۲۵
ده سال زندانی !! برای کسی که کل خانواده اش در کانادا است ده سال چیزی نیست . هتل اوین با امکانات فول . وای فای - آبسرد - چای داغ و کلوچه - تلویزیون 55 اینچ - کولر گازی - جکوزی - پیتزا - دیزی - دوغ آبعلی - دیدار با خانواده - مردم تا اخر زندگیشان بدبخت میشن و زندانی هستند ما تمام عمر یعنی تا 60 سال دیگر 1460 باید بدبختی بکشیم چرا چون ایشان را ریس بانک گذاشت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین