جزییات فاز دوم پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» تشریح شد آغاز فاز دوم واکسیناسیون افراد آسیب‌دیده ازفردا/واکسن کودکان کار براساس دستورالعمل وزارت بهداشت

گروه اجتماعی الف،   4000721089

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران گفت: فاز دوم پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» از فردا آغاز می‌شود و قرار است، از ظرفیت‌ ۲۲ اتوبوس، ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲۰ مسجد و ۲۲ مرکز ثابت و ون برای واکسیناسیون استفاده شود.

آغاز فاز دوم واکسیناسیون افراد آسیب‌دیده ازفردا/واکسن کودکان کار براساس دستورالعمل وزارت بهداشت

به گزارش ایسنا، علی نصیری از آغاز فازم دوم پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» خبر داد و افزود: دومین فاز واکسیناسیون افراد آسیب‌دیده اجتماعی از فردا آغاز می‌شود و به مدت ۲۲ روز ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه در فاز نخست پویش، واکسیناسیون ۱۲ هزار نفر هدف‌گذاری شده بود، اما امروز بیش از ۲۰ هزار نفر واکسینه شدند، گفت: اقدام شهرداری تهران در بخش ون‌ها بسیار موفقیت‌آمیز بود، اما درباره «شهر واکسن‌های» ثابت و خودرویی به دلیل اینکه شاید بیشتر شهروندان واکسینه شده بودند، استقبالی که پیش‌بینی می‌شد، رخ نداد.

به گفته سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر اساس بررسی‌ها و توصیه شهردار تهران ۶ مرکز از ۲۸ مرکزی که در حال فعالیت بود تعطیل شد و تعداد این مراکز به ۲۲ مرکز رسید. در واقع هم اکنون ۱۰ ون، ۱۰  مرکز ثابت و ۲ مرکز خودرویی واکسیناسیون در حال فعالیت هستند و ظرفیت به اندازه نیاز رسیده است.

نصیری از موفقیت تجربه ون‌ها در این پویش صحبت کرد و گفت: بر این اساس مقرر شد در فاز دوم، علاوه بر اینکه این ون‌ها دُز اول و یا دوم واکسیناسیون افراد آسیب‌دیده را انجام می‌دهد به سایر شهروندان هم از طریق سامانه ۱۳۷ خدمت‌رسانی می کند. درواقع امکان درخواست واکسیناسیون کرونا در منزل برای اقشار خاص، توان‌یابان، سالمندان، ایثارگران و .... در مرکز تماس (میز خدمت) سرشماره ۱۳۷ با قابلیت پشتیبانی ۲۴ ساعته فراهم شده است که کادر پرستاری هم در ون‌ها برای اینکه آیا افراد متقاضی، واقعا نیاز به خدمات در منزل دارند، با خیر؟ حضور دارند.

جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری، از به کارگیری ظرفیت اتوبوسرانی در این پویش خبر داد و تصریح کرد: از فردا قرار است ۲۲ اتوبوس در ۲۲ منطقه شهرداری به عنوان «اتوبوس‌های زندگی» در ساعت‌های مشخص، کار واکسیناسیون انجام دهند. این اتوبوس‌ها دارای تجهیزات پزشکی و ارتباطی و برچسب‌های مشخص در بدنه هستند و تحت پویش «تهران دوباره جان میگیرد» فعالیت خواهند کرد.

به گفته نصیری؛ در فاز دوم پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» به ظرفیت ایستگاه‌های متروی خدمت‌رسان در امر واکسیناسیون هم اضافه می‌شود و تعدادشان به ۲۲ ایستگاه می‌رسد.

او گفت: همچنین قرار است در فاز دوم، از ظرفیت ۲۲۰ مسجد پرحمعیت و شاخص در ۲۲ منطقه تهران برای واکسیناسیون استفاده شود و در واقع ون‌های واکسیناسیون هر روز در یک مسجد مستقر می‌شود.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درباره بازه سنی واکسیناسیون کودکان کار هم توضیح داد: واکسیناسیون کودکان کار که بازه سنی ۶ تا ۱۸ سال را دربرمی‌گیرد، بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود و همانند سایر کودکان واکسیناسیون آنان هم صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، نصیری درباره شناسایی افراد آسیب‌دیده اجتماعی مانند کارتن‌خواب‌ها برای تزریق دُز دوم هم بیان کرد: همه کارتن‌خواب‌ها بی‌هویت نیستند و حتی اگر کارت ملی ندارند، شناخته شده هستند، از طرف دیگر در پاتوق‌ها هم روش‌های شناسایی خاصی وجود دارد. اما در مجموع این شناسایی‌ها با کمک سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی انجام می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین