صالحی امیری اعلام کرد: کمک ۵۰ میلیاردی به کشتی

گروه ورزشی الف،   4000719135

در مراسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک از کمانداران پارالمپیکی و میلاد وزیری تنها نماینده ایران در بازی‌های المپیک توکیو تجلیل شد.

صالحی امیری اعلام کرد: کمک ۵۰ میلیاردی به کشتی

به گزارش ایسنا، در مراسمی که امروز(دوشنبه - ۱۹ مهر) با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، خزعلی معاون امور زنان رییس جمهوری و سایر مسوولان ورزش کشور در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، از مدال آوران پاراتیروکمان و میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان در بازیهای المپیک توکیو تجلیل شد.

در این مراسم که توسط فدراسیون تیروکمان برگزار شد، زهرا نعمتی دارنده مدال طلا ریکرو زنان و رمضان بیابانی دارنده مدال نقره کامپوند مردان در پارالمپیک توکیو و محمدرضا زندی، فرزانه عسگری، علی سینا منشازاده (کامپوند زنان و مردان) و غلامرضا رحیمی ریکرو مردان و هم‌چنین میلاد وزیری و مجید کهتری، سرمربی تیم و جبرئیل عبادی تجلیل شدند.

سیدرضا صالحی امیری در این مراسم اظهار کرد: اگر امروز ما در آرامش و آزاد زندگی می کنیم، مدیون خون شهدا هستیم. در کنار شهدا قشری حضور دارند که کم‌تر به آن‌ها توجه شده خوشبختانه در ورزش جانبازان و معلولین ما به خوبی در میادین مختلف درخشیدند و فدراسیون جانبازان و معلولین و خسروی وفا عرصه این درخشش و مدال‌آوری را فراهم کردند.

او افزود: شعبانی‌بهار کادرفنی و هیات‌های استانی نیز برای موفقیت کمانداران در المپیک و پارالمپیک تلاش کردند و در نهایت زهرا نعمتی و سایر ورزشکاران درخشیدند. اگر یک نفر به سکو می‌رود صد نفر از او حمایت می‌کنند و باید از آن‌ها یاد کنیم.

صالحی امیری تصریح کرد: در این شرایط سخت کرونا و مشکلات اقتصادی ورزش نشاط را به خانواده ها می‌دهد و ما این موضوع را در موفقیت‌های کشتی و فوتبال دیدیم. باید تلاش کنیم از طریق رسانه با برگزاری رویدادها کام ملت را شاد کنیم. وظیفه ما و وزارت ورزش نیز حمایت است. حتما همه توان را برای حمایت از فدراسیون‌ها به کار خواهیم  گرفت.

وی درباره حمایت از کشتی گفت: قبل از اعزام‌ کشتی به المپیک ۵۰ میلیارد تومان از طریق وزارت ورزش، کمیته المپیک و سازمان برنامه و بودجه کمک کردیم که البته این ناچیز است و سایر بخش‌ها نیز باید کمک کنند.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری نیز در این مراسم گفت: ورزشکاران معلول یک مزیت نسبی و قدرت فوق العاده‌ای دارند که باید شرایطی فراهم کنیم که به ظهور برسانند.

او افزود: اگر زهرا نعمتی برای زنان جامعه الهام بخش می‌شود و انرژی مثبت ارسال می‌کند و به دیگران می‌گوید که ببینید با نداشتن برخی قدرت‌ها و با به‌کارگیری سایر توانمندی‌ها می‌توانیم بدرخشیم.

خزعلی تصریح کرد: زهرا نعمتی به عنوان رهبر زنان آینده در رشته تیروکمان است که امیدوارم چنین رهبرهایی در ورزش افزایش پیدا کند، افتخارآفرینی زنان مسلمان ثابت کرد که می‌توانند تمام موانع را پشت سر بگذارنند و با حفظ ارزش‌ها به قله دست پیدا کنند، امیدوارم دختران ما از نعمتی الگو بگیرند و پیروزی‌های بزرگتری را فتح کنند.

در ادامه این مراسم زهرا نعمتی نیز گفت: از فدراسیون تیراندازی با کمان به خاطر این که به توانمندی من باور داشت، تشکر می‌کنم، بدون شک اگر برنامه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نبود، این موفقیت‌ها رقم نمی خورد.
 
وی گفت: بر اثر یک سانحه مجبور شدم تکواندو را رها کنم، اما مسیرم را در تیراندازی با کمان ادامه دادم و یاد گرفتم وقتی یک تیر از کمان رها می‌شود، دیگر چیزی در اختیار من نیست.

نعمتی تصریح کرد: روزی یک نفر به من گفت اگر می‌خواهی تیرت زمانی که از کمان رها می‌شود ، صاف به سمت هدف برود، باید دلت را صاف کنی و بعد از مدت‌ها یاد گرفتم در دلی که کینه، حسد، دروغ، ریا و.... وجود داشته باشد،  خداوند جایی ندارد.

در پایان این مراسم از ۶ کماندار شرکت کننده در بازی‌های پارالمپیک توکیو و میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان ایران در المپیک توکیو و کادر فنی تجلیل شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین