وجود سه طرح مختلف برای ساماندهی به رمزارز‌ها در مجلس!

گروه سیاسی الف،   4000719062

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین گفت: سه طرح برای رمز ارز‌ها در کمیسیون‌های اقتصادی، انرژی و جهش تولید مجلس برای ساماندهی رمزارز‌ها ارائه شده که مثبت ارزیابی نمی‌شوند.

وجود سه طرح مختلف برای ساماندهی به رمزارز‌ها در مجلس!

محمدرضا شرفی رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح ساماندهی رمز ارز‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته فکر می‌کردیم یک طرح در این زمینه در مجلس وجود دارد، اما در واقع، سه طرح برای رمز ارز‌ها در کمیسیون‌های مجلس یعنی کمیسیون اقتصادی، کمیسیون انرژی و کمیسیون جهش تولید ارائه شده است. در مجموع، طرح‌های ارائه شده در این سه کمیسیون مثبت ارزیابی نمی‌شود.

او ادامه داد: طرحی که توسط کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شده بیشتر از طرح‌های دیگر مد نظر است و تاحدودی نسخه ابتدایی آن مثبت بوده، ولی ایرادات زیادی به آن وارد است.

شرفی درباره ایرادات طرح ساماندهی مجلس برای رمز ارز‌های دیجیتال، گفت: نقش‌هایی که تعریف شده، زائد هستند و این موضوع مخل و مانع فضای کسب و کار است.

او ادامه داد: در این طرح درباره استخراج کوین‌ها نوشته شده که بانک مرکزی باید به بالاترین نرخ سه ماهه گذشته خرید کند؛ این کار در این بازار، بعید و عجیب است، زیرا بازار نرخ ارز روزانه تعیین می‌شود و در این طرح هم باید به این موضوع توجه می‌شد، حتی اگر ارز دیجیتال را کالا یا دارایی می‌دانیم، باید روزانه قیمتگذاری کنیم.

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین همچنین درباره نوع نگاه به حوزه رمز دارایی‌ها، توضیح داد: در این طرح، رمز دارایی‌ها را به عنوان رمز ارز نام بردند که این موضوع مشکل دارد، زیرا هر کدام از این ارز‌ها را باید بر اساس ماهیت، کاربرد و حوزه اختصاصی خودشان تقسیم بندی کنیم. در واقع این موضوع که در طرح مجلس، دید ارزی وجود ندارد، در آینده چالش‌های زیادی را به وجود می‌آورد. 

او اظهار کرد: در طرح ساماندهی رمز ارز‌ها هنوز یک نقش محوری تعیین نشده تا به طور مثال، بتوانیم برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش محوری در این موضوع ایجاد کنیم و بقیه نهاد‌ها بسته به زمینه فعالیتشان، کنار این نهاد قرار بگیرند.

شرفی درباره مفید بودن طرح ارائه شده در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از صد بخواهیم به این طرح نمره بدهیم، نمره ۴۰ را برای مفید بودن این طرح تعیین می‌کنیم. ما باید کاری کنیم تا این طرح تاثیرگذاری لازم را داشته باشد و بتواند جامع‌تر از این طرح ارائه شود، زیرا طرح فعلی جامعیت و شاکله لازم را ندارد.

او درباره هدف اصلی طرح ساماندهی رمز ارز‌ها ادامه داد: هدف اصلی این طرح، چارچوب قانونی برای ارز‌های دیجیتال است و با توجه به اینکه هنوز نتوانستند ماهیت رمز ارز‌ها را درست تشخیص دهند، نتوانستند تقسیم وظایف را هم درست انجام دهند.

شرفی بیان کرد: ما هنوز نتوانستیم با کمیسیون اقتصادی مجلس ارتباط برقرار کنیم و بفهمیم که این طرح به کجا رسیده است. طی یک ماه آینده باید این طرح در صحن علنی مجلس مجددا بررسی شود؛ در واقع زمان زیادی برای برای بررسی و اعلام نتیجه باقی نمانده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین