امیرعبداللهیان: تروریست‌ها نباید در مناطق مرزی ما فرصت حضور پیدا کنند

گروه جهان الف،   4000718137

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به نقش سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم گفت که تروریستها نباید هیچ حضوری در مرزهای ایران داشته باشند.

امیرعبداللهیان: تروریست‌ها نباید در مناطق مرزی ما فرصت حضور پیدا کنند

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران، یک قهرمان ملی و جهانی برای مبارزه با تروریسم بود.

امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه خبری المنار گفت که شهید سلیمانی با همکاری حزب الله، نیروهای عراقی، سوری و لبنانی موفق شد با تروریسم مبارزه کند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به مسائل اخیر جمهوری آذربایجان پرداخت و گفت: «پیام ما صلح و دوستی بود... پیام ما این بود که نباید تروریستها در مناطق مرزی ما فرصت حضور پیدا کنند».

وزیر خارجه ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی در هر جایی که حضور پیدا کرده است، چه در قالب مانور نظامی در شمال ایران، چه در آبهای گرم خلیج فارس، پیام ما، پیام صلح و امنیت و صیانت از امنیت منطقه است».

امیر عبداللهیان خاطر نشان کرد: «ما به آذربایجان گفتیم که تروریستها در کشور شما حضور دارند... و حضور صهیونیستها به نفع امنیت منطقه قفقاز نیست... ولی مسئولان آذربایجان به ما قول دادند که آنان (تروریست‌ها) را از منطقه اخراج خواهند کرد».

صهیونیستها در یک زندان بزرگ، زندانی هستند

وی درباره صهیونیستها نیز گفت: «رژیم صهیونیستی پیام مقاومت را دریافت کرده است... رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در منطقه گسترش پیدا کند... آنان در زندان بزرگی به نام سرزمینهای اشغالی زندانی هستند».

این دیپلمات ایرانی درباره حضور آمریکا در منطقه هم تأکید کرد: «آمریکاییها ادامه حضور در منطقه را به نفع خودشان نمی‌دانند، البته برای حضور کوچک در بخشهایی از منطقه در قالب نظامی همچنان تلاش می‌کنند، اما این فرم حضور گسترده آمریکاییها در منطقه خاتمه پیدا خواهد کرد».

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش ایران برای حضور سوریه در نشست بغداد گفت که «به دوستان عراقی گفتیم که سوریه باید در نشست، حضور داشته باشد... ولی آقای مصطفی الکاظمی پس از این نشست، بشار اسد را در جریان جزئیات آن قرار داد».

ایران حامی دولت فراگیر در افغانستان است

وی با بیان اینکه ایران با همه طیفهای افغانستانی در ارتباط است و از دولتی حمایت می‌کند که تمامی گروههای این کشور در آن حضور داشتند، درباره عربستان سعودی نیز تأکید کرد: «سعودیها، کسانی هستند که روابط خود را با ایران قطع کردند».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه ایران حامی هر گونه مصالحه در لبنان است، خاطر نشان کرد: «اگر فرانسه در امور لبنان دخالت کند، در کنار این کشور (فرانسه) نخواهیم بود... ماکرون خواستار روابط خود با ایران است و قصد دارد از تحولات منطقه استفاده کند».

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه حمایت ایران از لبنان برای حفظ استقلال و حاکمیت این کشور است و در صورت درخواست دولت لبنان، ایران آماده کمک است، سید حسن نصرالله را بزرگترین رهبر سیاسی در منطقه و لبنان دانست.

وی همچنین از آمادگی ایران برای ساخت دو نیروگاه در جنوب و شمال لبنان با ظرفیت 2 هزار مگاوات و همچنین بازسازی بندر بیروت خبر داد.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد که آمریکایی‌ها سیاست ثابتی در منطقه ندارند و اگر می‌توانند بیایند و طی 18 ماه در لبنان دو نیروگاه بسازند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین