در مراسم تودیع و معارفه رییس صداوسیما چه گذشت؟

گروه فرهنگی الف،   4000717089

۱۰ روز پس از انتصاب پیمان جبلی به عنوان رییس صداوسیما، مراسم تودیع و معارفه رییس رسانه ملی شنبه ـ ۱۷ مهر ماه ـ برگزار شد.

در مراسم تودیع و معارفه رییس صداوسیما چه گذشت؟

به گزارش ایسنا، آیین تکریم و معارفه ریاست سازمان با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، خانواده شهدا، مدیران این رسانه و فعالان فرهنگی و هنری برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین تکریم ریاست سازمان صداوسیما حکم ریاست دکتر پیمان جبلی را قرائت کرد.

متن این حکم به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه

با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب می کنم.

رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی‌کشور است.

هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.

وظیفه‌ی خود می دانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرح‌های بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۷ مهر»

همچنین علی بخشی زاده، معاون صدا در آغاز مراسم تکریم و معارفه ریاست سازمان گفت: این جلسه به پاس زحمات شبانه روزی دکتر علی عسکری و همچنین معارفه رئیس جدید رسانه ملی تشکیل شده است.

وی با تأکید بر این نکته که در ۵ سالی که همکاری نزدیکی با دکتر علی عسکری داشته، او را مؤمن به کار یافته است، افزود: ایشان در اجرای اوامر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) همواره مصمم یافتم؛ امروز روز مهمی‌ برای رسانه ملی است، روزی است که از یک خدمتگزار دلسوز رسانه ملی تکریم می‌شود و فصل جدیدی برای رسانه ملی رقم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: امروز خدمتگزار دیگری مسئولیت بزرگی را به عهده می‌گیرد، رهبر معظم انقلاب در حکم دکتر پیمان جبلی، ریاست جدید رسانه ملی با به کار بردن تعاریف زیبا از دکتر علی عسکری تقدیر کردند و ایشان را مورد تکریم قرار دادند.

بخشی زاده تأکید کرد: در این حکم، رهبری از صفات کوشش خستگی ناپذیر، دلسوزانه، مدیری مؤمن با اخلاص برای دکتر علی عسکری استفاده فرمودند و یک صفت را دو بار در ابتدا و انتها به کار بردن و آن صفت خستگی ناپذیر بودن ایشان بود.

معاون صدای رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به  عبارات بیان شده در حکم رهبر معظم انقلاب خطاب به دکتر جبلی اشاره کرد و گفت: در این حکم برای ایشان تعاریف صلاحیت، دارای تجربه طولانی در مدیریت ها و سمت های سازمانی در رسانه ملی با آگاهی از وظایف ایشان در رسانه ملی را مورد تفقد قرار دادند.

وی ابراز امیدواری کرد دکتر جبلی با توجه به سابقه طولانی در رسانه ملی و فعالیت در دو معاونت مهم خبر و برون مرزی و شناخت سازمانی ایشان با سیاستگزاری درست، منشا خدمات بزرگی باشد.

بخشی زاده همچنین در ادامه به سابقه درخشان رسانه ملی در تاریخ انقلاب و کشور اشاره کرد و گفت: رسانه ملی توانسته است در بحران‌های مهم کشور در هدایت افکار عمومی نقشی بی بدیل و اثرگذار داشته باشد؛ این گذشته تابناک برای ساخت آینده والاتر سرمایه ای گرانبها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت رسانه ملی در جهت گام دوم انقلاب با حفظ ظرفیت های موجود در مدیریت های کلان رسانه ملی تأکید کرد و افزود: رسانه ملی در عرصه بین المللی می‌بایست به رسانه پیشرو دینی و ارزشی تبدیل شود.

معاون صدا همچنین در ادامه به دو جنبه کارکردی رسانه ملی اشاره کرد و گفت: یک جنبه ملی و جنبه دیگر وظایف بین المللی آن است که بازوی رسانه ای مقاومت حق و باطل است و باید صدای مظلومان جهان باشد و برای جهان روشنگری کند که این وظیفه بر دوش تک تک ما و همکاران رسانه ای ام است.

وی افزود: رسانه ملی می‌بایست در داخل کشور روحیه نشاط و سطح آگاهی را ارتقاء دهد و از همه ظرفیت های رسانه ملی، دستگاه‌های قضایی و تقنینی کشور بهره ببرد.

بخشی زاده با تأکید بر اینکه می‌بایست کارهای اثربخشی که در حوزه دولتی کشور انجام شده است، در رسانه ملی با شفافیت به تصویر کشیده شود، گفت: توجه به تحول آفرینی در صنایع خلاق بر مبنای مدیریت صحیح با استفاده از ظرفیت منابع انسانی موجود در رسانه ملی از جمله کارکردهای مهم رسانه ملی در دوره تصدی دکتر جبلی است.

معاون صدا در پایان از زحمات شبانه روزی دکتر علی عسکری و همه مدیران همراه و همکار ایشان قدردانی کرد و آرزوی صحت و سلامتی برای ریاست جدید سازمان داشت.

بر اساس این گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه ریاست صداوسیما ابراز امیدواری کرد دکتر جبلی با فرهنگ دفاع مقدس و جبهه مقاومت با اخلاص و مجاهدت و همکاری کار ها را پیش ببرد و نشان دهد فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ رهایی بخش برای دنیا و استقلال ایران به عنوان کشور مولد ثروت، معرفت و منزلت است.

محمد باقرقالیباف در آیین تکریم و معارفه ریاست رسانه ملی با قدردانی از زحمات دکتر علی عسکری در زمان ریاست سازمان و آرزوی توفیق برای دکتر جبلی رئیس جدید این سازمان گفت: آقای جبلی در این سازمان از دبیری و سردبیری آغاز کردند و امروز رهبر معظم انقلاب این مسئولیت خطیر را به این کارشناس رسانه اعطا کردند که فردی از درون همین سازمان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایران از قبل از اسلام و تا بعد از آن همیشه موحد و خداپرست بوده اند، گفت: امام خمینی (ره) با اندیشه نابش انقلاب را در روزهایی که دین و مسلمانان در حاشیه و انزورا بودند، به پیروزی رساند.

وی افزود: امام آمد و اسلام را از حجره‌ها به میدان آورد؛ فرهنگ شهدا و فرهنگ خداباوری و مردم باوری و خودباوری را پرورش داد تا پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید. قالیباف با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ پیش‌برنده و عزتمندانه است که  می توانیم با آن تولید ثروت، عزت، امنیت و معرفت داشته باشیم گفت: پس تنها الگوی موفقیت ما همان موفقیت پیروزی انقلاب و دهه اول دوران دفاع مقدس است و هر راه دیگری برویم بیراهه رفتیم،  امروز ما میراث خوار آن فرهنگ نیستم بلکه میراث دار دوران دفاع مقدس هستیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه رسانه ملی باید فرزند زمانه خویش باشد و طبق همین فرضیه حرکت کند گفت: مردم از ما توقع دارند که پیشرفت کنیم و کشور را درست اداره کنیم.

قالیباف از شهید حسن تهرانی مقدم و تلاش او برای تهیه موشک در دوران دفاع مقدس یاد کرد و  گفت:  در سال ۶۳ شهید تهرانی مقدم در روزهایی که حتی خمپاره هم نداشتیم به دنبال موشک رفت و به مدد تلاش های او  امروز در این عرصه در جایی هستیم که آسمان ایران و جبهه مقاومت، در پوشش و امنیت موشک هایی است که الگوی ان در دفاع مقدس ترسیم شد.

وی افزود: امروز بقا و عزت جمهوری اسلامی‌به گونه ای است که هژمونی آمریکا در منطقه و جهان را شکسته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه امروز در اداره کشور برای حل مشکلات مسیر دوران دفاع مقدس را عوض کردیم و مسیر دیگری رفتیم گفت: مشکلات موجود در کشور ریشه در همین تغییر مسیر دارد.

وی با بیان دیدگاه امام خمینی (ره) درخصوص صداوسیما گفت: امام خمینی (ره) از دو دانشگاه نام بردند، دانشگاه دفاع مقدس و دانشگاه صداوسیما؛ دانشگاه صدا و سیما باید پا در جای پای دانشگاه دفاع مقدس بگذارد تا در این جنگ رسانه ای و تحریفی که امروز مهم تر از جنگ اقتصادی ماست، پیروز شویم.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه صداوسیما در توفیق کشور و اداره مطلوب آن نقش بزرگی دارد گفت: رسانه ملی بزرگ ترین حلقوم برای این مردم مستضعف که طعم تلخ فقر را چشیده اند است.

قالیباف با اشاره به مشکلات این روزهای کشور گفت: امروز که پاشنه آشیل ما مشکلات اقتصادی است و در جنگ اقتصادی نابرابر قرار داریم، امیدوارم دکتر جبلی با همان فرهنگ دفاع مقدس و جبهه مقاومت با اخلاص و مجاهدت و همکاری و دست در دست هم کار ها را جلوببرند و نشان دهند فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ رهایی بخش برای دنیا و استقلال ما به عنوان کشور مولد ثروت، معرفت و منزلت است.

وی در پایان با بیان اینکه همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور ضروری است تأکید کرد: باید این همدلی منجر به هم افزایی هم بشود و ثمره آن را مردم عزیز هم ببینند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم خانواده‌های بزرگوار برخی شهدا از علی لندی گرفته تا شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و همچنین اقشار مردمی از جمله مرتضی مقصودی پارسا، آتش نشان، قدرت الله نکویی، معدن‌کار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت، سید امیر میرناصری، از صنعتگران هپکو اراک و فائزه فکور، پرستار بیمارستان امام حسین (ع) حاضر بودند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین