وزیر راه: هر فردی که در سامانه ثبت نام کرده و ویزا دارد، ظرفیت داریم/ پرواز ۶۴ هزار زائر به عراق

گروه اجتماعی الف،   4000704008

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرواز ۶۴ هزار زائر ایرانی به عراق تا به امروز، گفت: اگر کسی در سامانه ثبت‌نام کرده و ویزا داشته باشد، در حال حاضر می‌تواند با توجه به وجود ظرفیت در پروازهای ایرانی به نجف سفر کند.

وزیر راه: هر فردی که در سامانه ثبت نام کرده و ویزا دارد، ظرفیت داریم/ پرواز ۶۴ هزار زائر به عراق

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با فارس ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: توافق کشور عراق با ایران پذیرش ۳۰ هزار نفر زائر از طریق مسیر هوایی بود که امکان و توان آن نیز در ناوگان هوایی ایران وجود داشت.

وی با اشاره به توافق افزایش این سهمیه به ۶۰ هزار نفر در سفر نخست وزیر عراق به ایران، افزود: این افزایش سهمیه با چند مولفه و مصوبه ستاد ملی کرونا همراه بود و اول آنکه طرف عراقی اعلام کرد که هیچ فردی اجازه ورود بدون ویزا در ایام اربعین را ندارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دوم آنکه دولت و ستاد ملی کرونا اعلام کرد که برای سلامتی زائران محترم، کسانی اجازه سفر داشته باشند که ۲ دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و ریاست جمهور نیز لحظه به لحظه پیگر امور بوده و تاکید بر برخورد باکرامت با زائران داشتند.

قاسمی با اشاره به شرط سوم مبنی بر سقف ۶۰ هزار نفری زائران، گفت: ظرف ۶ روز، ۶۰ هزار نفر بایستی سفر می‌کردند و در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا رعایت موارد بهداشتی تاکید شد و در وزارت راه و شهرسازی نیز ستادی در این خصوص با حضور سازمان هواپیمایی و شرکت‌های مربوطه تشکیل شد.

وی ادامه داد: تا به این ساعت ۶۴ هزار نفر زائر از ایران به سمت عراق پرواز کرده‌اند و گرچه نمی‌خواهم بگویم تاخیر نداشته چون سفر هواپیما بوده که ناوگان ما نیز مشکلاتی همچون مشکل فنی داشته و از جنبه دیگر نیز طرف عراقی بوده که بعضا ۶ ساعت طول می‌کشد که فرودگاه نجف اجازه ورود یک هواپیما را به دلیل هجمه زیاد بدهد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی در سامانه ثبت‌نام کرده و ویزا داشته باشد، در حال حاضر می‌تواند به فرودگاه مراجعه کرده و با توجه وجود ظرفیت در پروازهای ایرانی به نجف سفر کند.

قاسمی با اشاره به برخی مشکلات اخیر گفت: متاسفانه شرکت هواپیمایی العراقیه بلیط‌هایی فروخته که در مقابل هیچ گونه بلیطی به مسافران نداده و الان برخی مسافران معطل در فرودگاه‌ها هیچ گونه بلیط یا سندی ندارند.

وی ادامه داد: نمایندگان شرکت هوایی العراقیه تخلف کرده و دلالانی بودند که امروز تعدادی از آن‌ها در زندان هستند و پولی از برخی مردم گرفتند و به آن‌ها گفتند به فرودگاه بروید و پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های مسوولان تعداد اخذ ویزا افزایش پیدا کرده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تا ظهر امروز ۷۲۰ نفر بدون ویزا و با مشخصات بلیط ذکر شده بودند که با تلاش مسوولان ویزا برای این افراد صادر شد که دو پرواز در این خصوص انجام شد و تلاش می‌شود که تمامی این افراد سفر کنند.

قاسمی گفت: تعدادی نیز در سامانه ثبت نام کرده و ویزا دارند اما در فرودگاه به دنبال خرید بلیط هواپیما هستند که امکان فروش این حجم از بلیط در فرودگاه نیست که در چند روز گذشته با این مشکل مواجه بودیم.

وی ادامه داد: برای بازگشت چون ۳ مرز زمینی باز است‌ احتمالا تعدادی از مرز زمینی برای برگشت استفاده کنند و برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران انجام شده و برای ظرفیت ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر پیش‌بینی شده برای بازگشت هوایی محدودیتی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شرمنده مردم بابت مشکلات به وجود آمده هستیم و تاکید شد که کرامت زائران حفظ شود اما به دلیل حضور چند ساعته در فرودگاه مردم خسته می‌شوند که حق دارند و از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین