انگلیس و آمریکا: ایران فوراً اتباع ما را آزاد کند و به مذاکرات وین برگردد

گروه جهان الف،   4000630036 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

طبق اعلام لندن، لیز تراس و آنتونی بلینکن وزرای خارجه انگلیس و آمریکا طی دیدار دوجانبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین درباره توافق برجام شدند.

انگلیس و آمریکا: ایران فوراً اتباع ما را آزاد کند و به مذاکرات وین برگردد

به گزارش فارس، وزارت خارجه انگلیس درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی در نیویورک بیانیه صادر کرد و از رایزنی آنها درباره ایران خبر داد.

ساعاتی بعد از بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار دو جانبه آنتونی بلینکن با لیز تراس وزیر خارجه جدید انگلیس در نیویورک، وزارت خارجه انگلیس هم درباره این دیدار بیانیه صادر کرد.

بلینکن و تراس که برای شرکت در هفتادوششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته‌اند، در حاشیه این اجلاس با هم دیدار و رایزنی کردند.

وبگاه وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «بلینکن و تراس درباره طیفی از مسائل از جمله وضعیت افغانستان، ایران، مقابله با بحران‌های آب‌وهوایی، هند و اقیانوس آرام آزاد و تقویت روابط اقتصادی دوجانبه گفت‌وگو کردند».

بلینکن نیز در صفحه توییتر خود درباره این جلسه نوشت:‌ «دیدار چهره به چهره خوبی برای اولین بار با وزیر خارجه انگلیس لیز تراس داشتم و درباره اولویت‌های مشترک از ایران و افغانستان گرفته تا ایندوپاسیفیک آزاد، صحبت کردم».

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه خود، از صحبت لیز تراس و آنتونی بلینکن درباره روابط دوجانبه لندن-واشنگتن در زمینه‌های مختلف اقتصادی و امنیتی خبر داده است.

به ادعای این وزارتخانه، «آنها (انگلیس و آمریکا) به عنوان دو دموکراسی پیشرو در کشورهای اقتصادی آزاد، نقاط مشترک مشترک بین بریتانیا و ایالات متحده را در طیف وسیعی از مناطق از جمله هند و اقیانوس آرام و امنیت منطقه‌ای» صحبت کردند.

وزرای خارجه دولت‌های بوریس جانسون و جو بایدن در این دیدار همچنین درباره توافق نظامی انگلیس و آمریکا با استرالیا که شامل ایجاد زیردریایی اتمی است و اعتراض شدید فرانسه را به دنبال داشت، حرف زدند و این توافق را عاملی برای امنیت در این منطقه خواندند (جزئیات بیشتر).

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در دیدار با آنتونی بلینکن درباره مسائل مرتبط با ایران و مذاکرات برجامی در وین هم رایزنی کردند.

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تراس و بلینکن «درباره ضرورت آزادی فوری همه اتباع بریتانیایی و آمریکایی که به صورت خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند و همچنین ضرورت بازگشت ایران به مذاکرات برجامی در وین توافق کردند».

رایزنی درباره تحولات جاری در افغانستان بخش دیگری از رایزنی‌های این دو مقام ارشد لندن و واشنگتن بوده است.

نظامیان انگلیسی و آمریکایی بعد از ۲۰ سال حضور اشغالگرانه در افغانستان، به دنبال تسلط طالبان بر کابل پایتخت این کشور، از افغانستان خارج شدند.

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، لیز تراس و آنتونی بلینکن «در مورد وضعیت جاری در افغانستان گفتگو و بر این موضوع تاکید کردند که به پاسخگویی هماهنگ جامعه بین‌المللی در خصوص بحران انسانی در حال ایجاد (در افغانستان) و توافق در مورد نحوه تعامل با طالبان نیاز وجود دارد».

رایزنی لیز تراس وزیر خارجه جدید انگلیس با آنتونی بیلنکن همتای آمریکایی در شرایطی انجام شده که طبق اعلام مقام‌های وزارت خارجه انگلیس و همچنین ایران او قرار است با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار دوجانبه داشته باشد.

ادعاهای مطرح شده در دیدار وزیران خارجه انگلیس و آمریکا درباره لزوم آزادی فوری «اتباع بریتانیایی و آمریکایی» از ایران در شرایطی مطرح شده که مقام‌‌های مختلف قوه قضائیه و مجریه جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای لندن و واشنگتن درباره «بازداشت خودسرانه و بدون دلیل» برخی متهمان را رد کرده‌اند.

از سوی دیگر،  لیز تراس و آنتونی بلینکن در حالی از موافقت انگلیس و آمریکا درباره ضرورت بازگشت ایران به میز مذاکرات وین در خصوص توافق هسته‌ای برجام خبر داده‌اند که این دو کشور غربی در حال نقض صریح تعهدات برجامی خودشان هستند.

دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در اقدامی غیرقانونی از برجام خارج شد و کارزار فشار حداکثری علیه ایران اعمال کرد و تاکنون این کارزار در دولت جو بایدن هم ادامه یافته است.

دولت انگلیس که یکی از امضاکنندگان توافق برجام است، در مقام حرف از خروج آمریکا از این توافق انتقاد و به همراه فرانسه و آلمان ادعای پایبندی به برجام را مطرح کرده اما در مقام عمل، کاری برای اجرای تعهدات برجامی از قبیل تلاش برای تحقق مزایای اقتصادی برجام برای ایران انجام نداده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۸۱۶۹۱۲:۳۲:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۳۰
آمریکا فورا غرامت ناشی از نقض برجام را پرداخت کند!
ناشناس۲۲۰۸۱۷۲۱۲:۳۷:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۳۰
بروو بابا
علی از تهران۲۲۰۸۱۷۵۱۲:۳۹:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۳۰
یکی به اینا بگه دیگه دوره چشم و غره رفتن تمام شده. کلیدساز رفته بقیه قفل‌ها رو باز کنه. یکی دیگه اومده قفل‌هایی که اون بابا دوباره روی بعضی قفل‌ها نواخت رو باز کنه ان‌شالله
ناشناس۲۲۰۸۱۷۷۱۲:۴۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۳۰
خودتان به این گستاخان رو داده اید با تاراج نوامیس کشور
ناشناس۲۲۰۸۵۸۱۱۷:۱۴:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۳۰
کدوم تاراج نوامیس چه حرف بی ربطی میزنی
ناشناس۲۲۰۸۱۷۸۱۲:۴۰:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۳۰
زرشک!
نجیب۲۲۰۸۲۰۷۱۲:۵۶:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۳۰
اگر قرار بود کاری بکنید دوره روحانی و ظریف کرده بودید. دیگه از اون خبرها نیست.
ناشناس۲۲۰۸۳۸۳۱۴:۴۷:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۳۰
اگر ظریف و روحانی می خواستند تن به ذلت بدهند در زمان ترامپ داده بودند و برجام را دو دستی وآماده تقدیم دولت بعد نمی کردند !!
ناشناس۲۲۰۸۳۸۰۱۴:۴۶:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۳۰
منظورش جاسوسهای امریکایی و انگلیسیه دیگه ؟!
ناشناس۲۲۰۸۵۸۳۱۷:۱۵:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۳۰
نه تو خوبی و دکترتون
ناشناس۲۲۰۸۶۶۲۱۸:۳۳:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۳۰
کی شما به واقعیت ایران خواهید رسید.خدا می دونه .عجب حرفای خنده داری می زنین والا همه ی گزینه هاتونم دیدیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. من عجله ندارم!

    5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

    21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

    22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    پربحث‌های اخیر

      آخرین عناوین