روایت مصباحی‌مقدم از تلاش رئیسی برای واردات واکسن/ توضیحات اسلامی درباره توافق با آژانس انرژی اتمی

گروه سیاسی الف،   4000627090 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت مصباحی‌مقدم از تلاش رئیسی برای واردات واکسن/ توضیحات اسلامی درباره توافق با آژانس انرژی اتمی

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۸۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

مجموع تزریق واکسن کرونا در کشور از ۴۲ میلیون دُز گذشت
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۲۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند.

بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۲ میلیون و ۳ هزار و ۸۶۳ دُز رسید.

همچنین با احتساب آمار اعلامی وزارت بهداشت، از روز گذشته تا امروز، ۵۹۲ هزار و ۱۶۰ دز واکسن تزریق شده است.

صدور مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم برای سنین زیر ۱۸ سال در ایران

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز رییس سازمان غذا و دارواز صدور مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم برای سنین نوجوانی کمتر از ۱۸ سال خبر داد و گفت: اعلام کردیم که واکسن پاستور یکی از واکسن‌هایی است که می‌تواند برای سنین نوجوانی مصرف شود. همچنین واکسن سینوفارم چین هم مجوزهای لازم را دریافت کرده است. مطالعات بالینی نشان داد که این واکسن‌ها می‌تواند در سنین نوجوانی استفاده شود و خوشبختانه این‌ها در سبد واکسیناسیون ما هم وجود دارد و امیدواریم طبق برنامه و اولویت‌بندی وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی، این واکسیناسیون به موقع انجام شود تا به همان ایمنی‌زایی و قطع زنجیره برسیم.

بیشتر بخوانید:

مجوز اضطراری واکسن های فخرا، رازی و اسپایکوژن صادر شده است

***

تاکید رهبری بر به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی در میادین ورزشی

رهبرمعظم انقلاب اسلامی صبح شنبه در دیدار مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو موضوع به رسمیت نشناختن رژیم جنایتکار صهیونیستی در میادین ورزشی را موضوعی بسیار مهم دانستند و گفتند: رژیم سفّاک، نسل‌کُش و نامشروع صهیونیستی تلاش دارد با حضور در میدان‌های بین‌المللی ورزشی برای خود کسب مشروعیت کند و مستکبرین جهانی نیز به او کمک می‌کنند اما مسئولان محترم ورزشی و ورزشکاران نباید در این حوزه، به هیچ وجه منفعل شوند.

ایشان با اشاره به اقدامات متقابل رژیم صهیونیستی و حامیانش برای محروم کردن ورزشکاران، تأکید کردند: وزارت ورزش و وزارت امور خارجه و دستگاههای حقوقی باید این موضوع را از راههای حقوقی دنبال و از ورزشکاران کشور و حتی ورزشکاران مسلمان دیگر کشورها همچون ورزشکار الجزایری که اخیراً محروم شد، حمایت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ورزشکار سربلند ایرانی نمی‌تواند بخاطر یک مدال با نماینده رژیم جنایتکار دست بدهد و عملاً او را به رسمیت بشناسد، افزودند: این موضوع سابقه دارد و در گذشته هم ورزشکاران کشورها از مسابقه با نمایندگان رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی امتناع می‌کردند و بعد از مدتی هم آن رژیم از بین رفت و رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد.

***

توضیحات اسلامی درباره توافق با آژانس انرژی اتمی

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به انتقاداتی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مبنی بر عدم رعایت قانون اقدام راهبردی در توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای مطرح می‌شود، گفت: به هیچ وجه اتفاقی نیفتاده است که قانون اقدام راهبردی دور زده شده باشد.

وی با اشاره به سفر به وین بیان کرد: این سفر با هدف حضور در اجلاس عمومی انرژی اتمی انجام می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تاکید کرد: در حاشیه این سفر مذاکرات برجامی صورت نمی گیرد، مذاکرات برجامی از جمله وظایف بنده نیست.

***

روایت مصباحی‌مقدم از تلاش رئیسی برای واردات واکسن

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با مهر، در خصوص تردید آفرینی اصلاح‌طلبان و ایجاد تشکیک آنها در رابطه با وعده‌های دولتِ رئیسی در روزهای اخیر، اظهار داشت: نکته این است که اصلاح طلبان موقعیت اصلی خود را در میان هوادارانشان از دست داده‌اند. بهتر است که رویکرد آنها به نوعی از فعالیت سیاسی و اجتماعی باشد که بتواند عقبه اصلاح طلبان و اعتماد آنها را برانگیزد و سرمایه اجتماعی از دست رفته آنها دوباره احیا شود و این به زمان نیاز دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه آقای رئیسی تازه به صورت جدی شروع به کار کرده است، اصلاح طلب‌ها با این رفتارها شروع به مطالبه گری می‌کنند. مردم که با آمدن دولت جدید مقداری امیدوار شدند، رفتار اصلاح طلبان را رفتار غیر قابل قبولی تلقی می‌کنند و بی اعتمادی به جریان اصلاحات افزون می‌شود.

مصباحی مقدم افزود: عملکرد رئیسی در همین آغاز کار نشان دهنده موفقیت دولت وی است و البته پاره‌ای از اقدامات که در کوتاه مدت قابل انجام است، به صورت جدی دنبال می‌شود، واردات واکسن شدت یافته است، این در حالی است که سخنگوی دولت تدبیر می‌گفت به دلیل تصویب نشدن FATF به ما واکسن نمی‌دهند، هنوز هم FATF تصویب نشده اما چطور به صورت انبوه واکسن وارد می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: چه اتفاقی افتاده است که آن زمان واکسن داده نمی‌شد و حالا می‌دهند؟ پاسخ روشن است و آن، اقدام رئیس جمهور است که شخصاً با رؤسای جمهور چند کشور از جمله رئیس جمهور چین گفتگو کرد. اطمینان دارم اگر روحانی هم شخصاً با رئیس جمهور چین تماس می‌گرفت و از او می‌خواست برای تأمین واکسن اقدام کند، آنها اقدام می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این اشخاص هستند که نقش آفرینی می‌کنند و این مدیر است که اظهار مدیریت می‌کند. در همین مدت کم حضور آقای رئیسی در میان مردم و در بیمارستان محل استراحت مبتلایان کرونا و داروخانه‌ها مورد توجه مردم قرار گرفته است. وقتی رئیس جمهور در میان مردم حضور پیدا می‌کند و اعتراضات آنها را می‌شنود و بلافاصله ترتیب اثر می‌دهد و صفوف دارو و کرونا را کاهش می‌دهد، مردم این رفتارها را می‌بینند.

***

آمار تامل برانگیز کودکان آسیب دیده از کرونا

حبیب‌ا...مسعودی فرید،معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در گفتگویی با جام جم درباره افزایش آسیب های اجتماعی به دلیل کرونا گفت: «اطلاعات موجود بر حسب تماس‌هایی که خانواده‌ها با اورژانس اجتماعی برقرار کرده‌اند، نشان می‌دهد اختلافات حاد خانوادگی ۲۵‌درصد افزایش یافته ولی منجر به خشونت خانگی فیزیکی (زد و خورد) نشده‌است. وقتی که ما میزان همسرآزاری‌ها و کودک‌آزاری‌ها را در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ مقایسه می‌کنیم نیز تفاوت معناداری دیده نمی‌شود، با این که می‌دانیم عوامل اقتصادی یکی از عوامل خطر برای خشونت‌های خانگی است. البته در دوره کرونا مشاجرات خانوادگی نیز بالا رفته ولی میزان خودکشی در یافته‌های ما تفاوت معناداری نداشته،‌ من هم ندیدم که پزشکی قانونی افزایش خودکشی‌ها را تایید کند...

در دنیا یک میلیون و۲۰۰هزار کودک به‌واسطه شیوع کرونا یتیم شدند، به طوری که پدر یا مادرشان را از دست دادند. عده‌ای از کودکان نیز با کسانی غیر از پدر و مادر مثلا با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان زندگی می‌کردند که گفته می‌شود عدد مذکور با احتساب این دسته از کودکان به حدود یک‌و‌نیم میلیون می‌رسد. در ایران برآورد می‌شود که ۵۱ هزار کودک،‌ پدر یا مادر خودشان را از دست داده‌اند که نیاز به حمایت دارند...

ما سال گذشته چند بار از وزارت بهداشت خواستیم تا خانواده‌های زن سرپرست و کودکانی را که بدون سرپرست مانده‌اند به ما معرفی کند تا اگر نیازمند هستند تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند ولی تا امروز آماری به ما ارائه نشده‌است. با این حال ما پیگیری‌هایمان را همچنان ادامه می‌دهیم تا اگر کسی به کمک نیاز دارد کمک‌شان کنیم.»

***

انتقاد پزشکیان از روش انتخاب استانداران

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در توئیتی نوشت: ‌وزارت کشور از نمایندگان درخواست کرد تا چند نفر را برای استانداری معرفی کنند. نمایندگان هم عده‌ای را معرفی کردند. من این روش را قبول ندارم. نتیجه این می‌شود که نمایندگان می‌خواهند آدم خودشان برای استانداری انتخاب شود. مشکل دو طرفه است وزارت کشور نباید چنین شیوه‌ای را اتخاذ میکرد.

***

واکنش آشنا به واردات واکسن و عضویت ایران در شانگهای

حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی، رئیس جمهور سابق در توئیتی نوشت: ‌«واکسن پیتزا نیست که بتوان آن را تلفنی سفارش داد. شانگهای یک شهر نیست که بتوان یک شبه به آن سفر کرد یک پیمان دسته‌جمعی است که پذیرش در آن نیاز به دو شرط عدم تحریم بین‌المللی و اجماع اعضاء دارد. تلاش ۸ ساله موفق برای رفع موانع عضویت در این پیمان نشان هرچه باشد نشان غرب گرایی نیست».

 

***

روایت روزنامه اصولگرا از چاپلوسان نفتی

جوان نوشت: «عده‌ای دست به نامه و رسانه شده‌اند و از وزیر جدید نفت، چنان شخصیت بزرگی می‌سازند که گویا یک معصوم به مقام عالی وزارت رسیده است.

طی چند روز گذشته، نامه‌های بسیاری خطاب به وزیر نفت منتشر شده که مدیران نفتی، برای ماندن بر سر سمت‌های خود، به چنان تعاریفی از جواد اوجی مشغول هستند که آدمی می‌ماند چه اتفاقی افتاده است.

همان‌هایی که خود را فدایی وزیر نفت پیشین می‌دانستند، امروز به سوی اوجی کوچ کرده‌اند و در تملق و چاپلوسی، تنه به تنه یکدیگر می‌زنند. گویا فراموش کرده‌اند تا همین چند سال پیش چگونه حکمرانی می‌کردند و این روز‌ها به چه رنگی درآمده‌اند، البته که تا بوده همین بوده؛ متملقان در صدر سازمان هستند و اینگونه فکر می‌کنند که می‌توانند با زبان چربشان، همچنان در صدر بمانند و صد افسوس که اینگونه شده است. افراد چاپلوس در سازمان‌های دولتی اغلب مناصب را در انحصار خود قرار داده‌اند، بدون آنکه ذره‌ای تخصص و تعهد داشته باشند.

یک بار برای همیشه هم که شده، باید قید اینگونه افراد را در نفت و البته سایر نهاد‌های دولتی زد...

روی سخن با وزراست؛ افرادی که باید در انتخاب مدیران زیرمجموعه خود از عنصر شایسته‌سالاری بهره برده و متلمقان را هر چند دارای نقاط مثبت کاری باشند، حذف کنند که اینگونه افراد، آفت سازمان‌ها هستند. چاپلوسان این روزها، همه نگاه‌شان به وزرایی است که فکر می‌کنند مانند وزرای اسبق، عاشق شنیدن مدح و ستایش آنان هستند، در حالی که ادامه روند قبل، قطع امید وحشتناکی را به سازمان‌ها وارد می‌کند.

فرهنگ تملق در نهاد‌های دولتی، همچون علف‌های زایدی است که باید هر چه زودتر هرس شوند تا هم دیگر مانعی نباشد برای رشد سازمان و هم افرادی که شایسته کارگزاری هستند، به جایگاه اصلی خود دست یابند.»

***

دولت قبل سفرهای استانی را تعطیل کرده بود

سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس دهم  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور کشورمان به وجود این موضوع در دولت قبل گفت: دولت قبلی در دوره دوم خودش تقریبا همه سفرهای استانی را تعطیل کرده بود؛ البته بهانه اش برای این موضوع وجود ویروس کرونا بود، اما الان شاهدیم که کرونا هم وجود دارد ولی رئیس جمهور محترم و وزرا سفرهای خود را ادامه می‌دهند و البته شیوه نامه‌ها را نیز به طور کامل رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: همین عامل هم باعث لطمه شدید و خسارات بسیار زیادی به اعتماد عمومی مردم در دوره قبل شد و مردم احساس می‌کردند که مسئولان آنها را تنها گذاشتند، اما خدا را شکر دولت سیزدهم از همین ابتدا به خوبی ثابت کرد که اهتمام جدی به این امر دارد.آقای رئیسی معمولا سفرها را ساده و بی ریا و بدون تشریفات برگزار می‌کند.

نقوی حسینی بیان کرد: من از یکی از اعضای تیم سفر دولت قبل شنیدم که رئیس دولت به ما توصیه می‌کرد که مسیر رفت و آمدش در سفر استانی به گونه‌ای باشد که با مردم برخورد نداشته باشد، از همین رو نیز ما یک تونلی طراحی می‌کنیم که از پشت میکروفن با مردم صحبت کنیم و بعد هم از این مسیر سوار ماشین خود می‌شود تا با مردم هیچ برخوردی نداشته باشد.

نماینده مجلس دهم در پایان تاکید کرد: اما در عین حال شاهدید که آقای رئیسی در بین مردم حضور می‌یابد و حتی در محل‌هایی هم که منع می‌شوند حضور دارند. در همین سفر اخیری که داشتند به بیمارستان رفته بودند؛ اگرچه مسئولان بخش توصیه کرده بودند که به این بخش نروید زیرا خیلی آلوده است اما او در جواب گفته بود که اتفاقا باید از همین بخش برویم که با بیماران و مردم صحبت کنم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۴۷۸۷۲۱:۲۵:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
به به جناب حسام‌الدین حکیم باشی!!!! آقا بالاخره معلوم نشد این نوار صوتی دکتر ظریف چطوری از مجموعه تحت نظر شما خارج شد!؟
ناشناس۲۲۰۴۷۹۰۲۱:۲۸:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷
فرمودن که واکسن پیتزا نیست که تلفنی سفارش بدن، ظاهرا که بود و سفارش دادن!!!
ناشناس۲۲۰۴۷۹۱۲۱:۲۹:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۲۷
فکر کنم از وقتی حکیم باشی نشسته خونه هی تلفنی پیتزا سفارش میده!!!!
ناشناس۲۲۰۴۷۹۴۲۱:۳۲:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۲۷
آقای آشنا یک سوال ساده چرا چند روز از دولت شما می‌گذرد این اتفاقات می افتد؟
محسن۲۲۰۴۸۶۸۲۲:۴۱:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲۷
دولت روحانی از حواله دادن افتضاحات خودش به دولت احمدی نژاد به مصادره موفقیتهای دولت جدید به اسم خودش رسیده!!! واقعا مردم رو چی فرش کردین بعید میدونم تک تک شماها جرات داشته باشین یکروز عادی بین مردم حاضر بشید.
ناشناس۲۲۰۴۸۷۲۲۲:۴۶:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲۷
ورود مقتدرانه ایران به سازمان شانگهای، بیانگر برش دیپلماسی جهادی در عرصه جهانی است. این پیروزی بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، ملت انقلابی و دولت جهادی تبریک می‌گوییم.
ناشناس۲۲۰۴۹۲۱۲۳:۳۱:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۲۷
سایت محترم الف ، مدتهاست که آقای آشنا هیچ جایگاه ( سیاسی ، اجتماعی ) در مملکت ندارد پس نظراتش چه ارزشی دارد که منتشر می کنید .
ناشناس۲۲۰۴۹۲۲۲۳:۳۲:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۷
جناب ربیعی که میفرمودن بخاطر fatf به ما واکسن نمیدن، حالا میگین واکسن پیتزا نیست!؟
ناشناس۲۲۰۴۹۶۳۰۰:۱۷:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۸
اندر حكايت واردات واكسن ------------- اين واردات اگر مي شده ، چرا نشده ! اگر نمي شده ، چرا حالا به آساني شده ! در اين ميانه مقصر تاخير واردات واكسن و تبعات أن با كيست ؟ عدالت حكم ميكنه كه به اين مورد رسيدگي شود ! خداوند همه مسئولين را از عدالت گستران قرار دهد ! ... آمين !!
ناشناس۲۲۰۵۰۵۲۰۳:۲۴:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۲۸
حالا هی تعریف وتملق بگید ازمسولان تا نتیجش را ببینید.بابا مسول باید کار بکنه وظیفش هست.داره حقوق بالا میگیره که مشکل مردم را حل بکنه.بسه این تعریفا.خسته شدیم.با این وضعی که درست کردید.
ناشناس۲۲۰۵۱۰۸۰۷:۵۰:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲۸
واکسن پیتزا نیست که تلفنی آن را سفارش داد. خورشت قیمه هم نیست که بتوان آن را برای یک کشور پخت.
ناشناس۲۲۰۵۱۰۹۰۷:۵۰:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲۸
كالاهاي بنجل چيني در گذشته هم بدون محدوديت وارد كشور ميشد
ناشناس۲۲۰۵۲۷۰۱۰:۱۷:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۸
بمحض ریاست رییسی واکسن ها از گمرک ازاد شد!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    19. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    20. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    21. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    25. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    آخرین عناوین