در شرایط سخت کرونایی علت خاک خوردن تخت‌های خالی بیمارستان تخصصی کرج چیست؟

  4000516019

تخت‌های بیمارستان امام خمینی (ره) ماه‌هاست خالی از بیمار مانده و این در حالی است که بسیاری از بیماران کرونا در همین شهر نیاز مبرم به تخت بیمارستانی دارند.

علت خاک خوردن تخت‌های خالی بیمارستان تخصصی کرج چیست؟

به گزارش ایمنا، شیوع نوع جهش یافته کرونا به نام دلتا کرونا باعث بروز پیک پنجم کرونا در کشور شده است. تعدادی از بیماران کرونا به دلیل کمبود تخت‌های بیمارستانی مجبور به انتظار کشیدن شده‌اند و در همین حین بیمارستانی مثل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که دارای تخت‌های ICU است می‌تواند پذیرای چندین بیمار کرونا باشد، به دلیل سوءمدیریت حدود ۲۲ ماه است که خالی از بیمار مانده است.

امروز ویدئویی از بیمارستان تخصصی و ۱۶۰ تختخوابی امام خمینی (ره) کرج منتشر شد. در این ویدئو که از ICU این بیمارستان ضبط شده است، تخت‌های خالی بیمارستان نشان داده می‌شود. فیلمبردار این ویدئو با لحنی اعتراض آمیز عنوان می‌کند که به دلیل سو مدیریت مدت‌ هاست که این بیمارستان خالی از بیمار است و این در حالی است که بیماران کرونایی در حال حاضر در بیرون از بیمارستان به این امکانات و تخت‌ها به شدت نیازمند هستند.

پیگیری‌ها از کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از وضعیت بیمارستان امام خمینی و علت خالی بودن تخت‌های این بیمارستان در پیک پنجم کرونا حاکی از آن است که مدت زیادی است که این بیمارستان در این وضعیت قرار داشته است.

ببینید


جهانپور در این باره گفت: بیمارستان تخصصی امام خمینی (ره) کرج، بیمارستانی خصوصی بوده و مدت‌ هاست که در تعطیلی به سر می‌برد.

وی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی (ره) تاکنون با مواردی همچون معوقات درآمد پرسنل، تجمع پرسنل بیمارستان و عدم پرداخت بدهی‌های بیمارستان توسط خریداران آن روبرو بوده است.

بیش از یکسال تعطیلی بیمارستان در روزهای کرونایی

لازم به ذکر است در دی ماه سال ۹۹ نیز مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز در مورد وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گرفته بود: مسئول خریدار بیمارستان، طی ۱۵ ماه اخیر به هیچکدام از تعهدات خود جامه عمل نپوشانده و متأسفانه به همین دلیل خدمات رسانی در یکی از مهمترین مراکز درمانی استان البرز در شرایط حساس کنونی و شیوع کرونا به صفر رسیده است.

بنا به گزارش رکنا، حال که ۲۲ ماه از خرید این بیمارستان می‌گذرد و ظاهراً خریداران این بیمارستان هنوز بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند، سوال اینجاست که در شرایط وخیم بهداشت و درمان و کمبود تخت‌های بیمارستانی برای بیماران کرونا کدام نهاد و دستگاه مسئول رسیدگی به این وضعیت است؟

*****************

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز مطرح کرد؛

بیمارستان امام کرج ظرفیتی برای مقابله با موج پنج کرونا

رئیس دانشگاه امام علوم پزشکی البرز گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج در موج پنجم کرونا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتحی با اشاره به کلیپ منتشر شده از بیمارستان امام خمینی (ره) کرج تصریح کرد: با توجه به اینکه سهامداران اصلی بیمارستان امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز بوده و متعلق به دانشگاه نیست.

وی ادامه داد: دانشگاه با تمام ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و کادر درمان خود به حول قوه الهی توانسته خدمات مطلوبی را به بیماران عزیز و مراجعین داشته باشد علیرغم اینکه موج پنجم بسیار شدیدتر از موج‌های قبلی بوده و در خدمات دانشگاه خللی نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مکاتبات و پیگیری‌های لازم با مقامات استان برای اینکه بتوانیم از ظرفیت درمانی این بیمارستان در جهت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا استفاده کنیم، انجام شده است. امیدواریم موانع قانونی آن با همت مسئولان مربوطه رفع شود تا این بیمارستان نیز به عنوان پشتیبان دانشگاه قرار گیرد.

فتحی خاطر نشان کرد: اضافه شدن فضای درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) در شرایط کنونی بیماری کرونا حتی به صورت موقتی بسیار مؤثر خواهد بود و طی مکاتبه‌ای که دانشگاه با استانداری البرز در این خصوص انجام داده و پیشنهاد شده است تا در صورت نیاز و تا زمان فروکش شدن بیماری در استان، بیمارستان امام خمینی (ره) با تمام تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی بصورت موقت در اختیار دانشگاه قرار بگیرد.

وی ابراز امیدواری با در اختیار گذاشتن این بیمارستان به دانشگاه تا فروکش شدن موج پنجم بتوان به مدیریت هر چه بهتر تخت‌های بیمارستانی کمک کرد.

وی تاکید کرد: نیروهای بهداشت و درمان بیش از ۱۷ ماه در حال مبارزه بی امان با این بیماری در استان هستند و اکنون در موج پنجم کرونا و سویه جدید دلتا فشار و سختی زیادی را متحمل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر مشکلات این بیمارستان به صورت قانونی رفع شود و مردم استان بتوانند از ظرفیت درمانی این بیمارستان مثل گذشته بهره مند شوند.

***************

به دستور استاندار البرز؛
بیمارستان امام کرج در شرایط کرونایی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به دستور استاندار باید در این شرایط کرونایی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، ابوافضل فانی با بیان این مطلب که در پی انتشار فیلمی از وضعیت بیمارستان در رسانه های مختلف در حال انتشار است، اظهار داشت: این بیمارستان از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۹۵ به تعهدات بیمه ای خود عمل نکرده و از سال ۱۳۹۵ با تغییر تعرفه خصوصی به دولتی و بکارگیری نیروی مازاد عملاً زیان ده شده است.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به دفعات به مزایده گذاشته و در نهایت در نوبت هشتم به بخش خصوصی واگذار شد که آن هم با دعوی تقابل بنیاد شهید و عدم انجام تعهدات از سوی خریداران با رای محاکم قضایی خلع ید شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهرداری کرج با توجه به اینکه یکی از سهامداران اصلی این بیمارستان است آمادگی داشت تا مدیریت بیمارستان را برعهده بگیرد اما با ورود بنیاد شهید به عنوان شریک مشاعی درخواست واگذاری بیمارستان به بنیاد مطرح شد که با حضور رئیس کل دادگستری و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و دیگر مسئولان استانی جلساتی برگزار و در نهایت بیمارستان در تاریخ ۱۷ خرداد ماه گذشته به نماینده بنیاد شهید تحویل شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز یادآور شد: متاسفانه شرکت شاهد به نمایندگی از بنیاد بعد از گذشت یکماه از انجام تعهدات خودداری کرد.

فانی تصریح‌کرد: بیش از ۲/۳ از شش دانگ بیمارستان متعلق به بنیاد شهید است که نه تنها به تعهدات خود در خصوص واگذاری عمل نکرده بلکه در خصوص سهم خود نیز تعیین تکلیف نمی کند.

به گفته وی بیمارستان امام خمینی (ره) در برزخ عدم تعیین تکلیف بنیاد شهید در شرایط حساس کرونا می باشد چرا که مالکیت بیمارستان مربوط به بنیاد شهید و شهرداری های استان است و ارتباطی به استانداری ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین