واکنش رئیس فراکسیون زنان به برخورد نامناسب با داوطلب کنکور باردار

اجتماعی،   4000507039

در هفته دوم تیرماه، کلیپی مبنی بر برخورد نامناسب مسئولین جلسه کنکور با یک خانم باردار در فضای مجازی پخش شد. این اتفاق در یکی از حوزه‌های امتحانی تهران رخ داد.

واکنش رئیس فراکسیون زنان به برخورد نامناسب با داوطلب کنکور باردار

به گزارش فارس، در هفته دوم تیرماه، کلیپی مبنی بر برخورد نامناسب مسئولین جلسه کنکور با یک خانم باردار در فضای مجازی پخش شد. این اتفاق در یکی از حوزه‌های امتحانی تهران رخ داد. این خانم باردار به دلیل شرایط جسمی بارداری با انژیوکت سر جلسه حضور پیدا کرد. 

این خانم با وجود ارائه مستندات پزشکی خود به مسئولین جلسه، با رفتار بد مدیر حوزه امتحانی مواجه شد. به طوری که این مدیر علاوه بر تفتیش بدنی غیرمعمول او را به دلیل باردار بودن مورد سرزنش قرار داد. 

پس از این اتفاق، فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس، به ماجرا ورود کرد و پیگیر این اتفاق شد. در همین راستا، قاسم پور در مصاحبه با خبرنگار جنس اول گفت:  
«پیرو این اتفاق پیگیری‌هایی را از اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و حوزه امتحانی داشتیم. مسئولین مربوطه توضیحاتی داشتند مبنی بر اینکه باید افراد بیمار، مشکلشان را در سامانه ثبت می‌کردند. آنان توضیح دادند که در آزمون‌های سراسری تقلب‌هایی ممکن است زیر باندپیچی تعبیه شود و این باعث تخلف می‌شود.»
 
وی در ادامه افزود: «در گفت‌و‌گو و پیگیری‌هایی که داشتیم این مسئله را مطرح کردیم که همه ملاحظاتی که مسئولین مربوطه دارند باید اطلاع رسانی شود. تا کسانی که بیمار هستند در سامانه بیماری‌شان را ثبت کنند. در این شرایط که اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص داده نشده‌است، اگر فردی این کار را انجام نداده‌باشد، مستحق برخورد نامناسب نیست.»

قاسم‌پور با اشاره به درنظر گرفتن شرایط بارداری مادران متقاضی گفت: «خانمی که مطرح می‌کند باردار است، شرایط جسمی خاصی دارد و وارد آزمون سراسری می‌شود، استرس مضاعفی نسبت به دانش آموزان دیگر به دلیل شرایط جسمی‌اش تحمل می‌کند. بنابراین، نیازمند برخورد توام با آرامش از سوی مسئولین است و مسولین برگزاری آزمون مکلف هستند شرایط آرامی را برقرار کنند نه اینکه موجب افزایش استرس آنان شوند. اگر تمام این ملاحظاتی که مربوط به امکان تقلب زیر باند و آنژیوکت وجود داشته‌باشد نیز، دلیل نمی‌شود که با این خانم برخورد نابه‌جا شود.»
 
رئیس فراکسیون زنان مجلس، در ادامه اظهار داشت:  «نکته اصلی بین ما و مسئولین مربوطه، رفتار نامناسب مدیر حوزه امتحانی بود که آنان این مسئله را پذیرفتند. هم‌چنین تاکید کردند که مدیر حوزه امتحانی در شرایطی که فرد استرس و التهاب داشته‌ و شرایط جسمی مناسبی نداشته‌است، نتوانسته فضا را مدیریت کند. هم‌چنین، تخلف دیگر این بود که مدیر راکت بازرسی نداشته‌است و آموزش و پرورش این مسئله را نیز پیگیری می‌کند. » 

قاسم‌پور به اقداماتی که باید در راستای پیشگیری از این برخوردها صورت بپذیرد، اشاره داشت و گفت: «با سازمان سنجش نیز مکاتباتی داشتیم که هر آنچه برای برگزاری آزمون‌ها، لازم است رعایت شود را از  قبل به همه دانش آموزان اطلاع دهند، تا با استرس و التهاب مواجه نشوند. به خصوص، شرایط افراد بارداری که در آزمون‌‌های کارشناسی، ارشد و دکتری شرکت می‌کنند، باید لحاظ شود.»
 

وی در پایان افزود: «خود فرد شکایت کرده‌است و فرایند شکایت طی می‌شود. ما و آموزش و پرورش نیز پیگیر تخلفی که از ناحیه مدیر اتفاق افتاده‌است، هستیم. تخلف مدیر که نتوانسته جلسه را مدیریت کند از سوی آموزش و پرورش پذیرفته شده‌است و بر سر این اتفاق نظر وجود دارد. تا این زمان یک سری گزارشات مانند فیلمی که دوربین‌های حوزه امتحانی ضبط کردند را ارائه کردند و نشان دادند. ما نکات دیگر را نیز مطرح کردیم و منتظر اقدامات لازم آنان هستیم.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین