نظر مصباحی‌مقدم درباره اولین مشکل دولت رئیسی/ واکنش آیت‌الله جنتی به مشکلات مردم خوزستان/ کارت زرد مجلس به آذری‌جهرمی/ وقتی روحانی به مردم حق می‌دهد ناراحت باشند

گروه سیاسی الف،   4000428080 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر مصباحی‌مقدم درباره اولین مشکل دولت رئیسی/ واکنش آیت‌الله جنتی به مشکلات مردم خوزستان/ کارت زرد مجلس به آذری‌جهرمی/ وقتی روحانی به مردم حق می‌دهد ناراحت باشند

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۳۷۲ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۴۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

تهران و البرز 6 روز تعطیل شد

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا  در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به درخواست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مبنی بر"تعطیلی همزمان دواستان تهران والبرز" با توجه به تعطیلات پایان هفته جاری و بررسی این پیشنهاد در نشست فوق العاده مشترک قرارگاه عملیاتی وکمیته امنیتی، اجتماعی وانتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با عنایت به موافقت رییس جمهور محترم با پیشنهاد ارائه شده، جزئیات تعطیلی یکپارچه تمامی دستگاههای دولتی، بانکها و گروه های پر خطر اصناف و مشاغل به شرح ذیل به استحضار عموم مردم در استان های تهران و البرز و سایر استان های کشور می رسد؛

- اعمال محدودیت ها از ساعت 18:00 روز دوشنبه مورخ 28-4-1400 شروع و تا ساعت هفت صبح  روز دوشنبه 4 – 5 - 1400 ادامه خواهد داشت.

- خروج خودروهای شخصی، با پلاک استان های تهران و البرز و ورود خودروهای شخصی با پلاک های دیگرشهرها به تهران و البرزممنوع می باشد.

- سفر از/ به کلیه شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسرکشور، مطلقاً ممنوع است.»

افزایش چشمگیر بار مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها

سید علی دهقان منشادی، معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) ضمن ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر مراجعان سرپایی کرونا در روزهای اخیر، گفت: ۹۸ بیمار کووید ظرف ۲۴ ساعت در بخش‌های کرونایی بستری شدند که این آمار از ابتدای پاندمی تاکنون بی‌سابقه بود.

دهقان گفت: تقریباً تا یک سوم بیمارانی که مراجعه می‌کنند بستری می‌شوند و درصد بالایی از بیمارانی که بستری نمی‌شوند هم بر اساس پروتکل درمان سرپایی در بحران، تحت درمان با استروئیدها، داروهای ضدویروس و…، در قالب بستری موقت تحت درمان و به جای اقامت کامل در بیمارستان با مراجعه و ویزیت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرند. با این روش توانستیم تعداد بستری‌ها را کاهش داده و تخت‌ها را بیشتر برای بیماران بدحال‌تر نگه‌داریم.

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اجرای پروتکل درمان سرپایی در بحران را مهم‌ترین نکته برای کمک به بیمارستان‌های دانشگاه در مواجهه با فشار وحشتناک پیک پنجم کووید ۱۹ خواند و افزود: استفاده از این راهکار سبب شد تا بیمارستان‌ها در این پیک تا همین حالا دچار چالش جدی نشوند؛ اما با آنچه در هفته اخیر شاهدش بودیم شاید حتی این تمهید هم نتواند بیمارستان‌ها را از بحران جدی پیش رو خارج کند.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در خصوص جزئیات تعطیلی ها و اعمال محدودیت ها در پایان هفته جاری

***

دولت رئیسی باید توقعات عمومی را متعادل کند

حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به روزنامه ایران گفت: «اینکه دولت بعدی باید شعارها و توقعات عمومی را متعادل کند، حرف درستی است. به هر حال امکانات کشور مشخص است و اگر دولت سیزدهم با همان مسیر برخی شعارهای بزرگ بخواهد جلو برود، خیلی زود زمین‌گیر می‌شود. اما درباره انتقادات باید ببینیم هدف از انتقاد چیست. اگر تخطئه و مچ‌گیری باشد خب قطعاً باید تمام شود. اما انتقادات سازنده و منطقی نباید تعطیل شوند...

اینجا دو اتفاق به نظر من باید بیفتد. این حرف درستی است که اگر دولت خواست از برخی شعارهای بزرگ  با هدف متناسب کردن شعارهایش با واقعیت عقب بنشیند، این مجال برایش فراهم شود و منتقدان و رقبا، فضایی نسازند که دولت را در یک دوگانگی قرار دهند. در آن طرف هم به نظرم باید توقع را از دولت داشت که فضای بیان نظر و انتقاد را باز بگذارد. اگر از کارکردها سؤال و انتقاد نشود که انگیزه‌ها برای پیشبرد امور کشور کاهش پیدا می‌کند. مردم با تمام وجود درست بودن یا غلط بودن سیاست‌ها را درک می‌کنند.

ما وقتی می‌گوییم آماده کمک به دولت آقای رئیسی هستیم، معنایش این نیست که پست و سمت می‌خواهیم. رقبای ایشان نیازمند این فضا هستند و قطعاً در تصمیمات منطقی پشت ایشان خواهند بود. ایشان به ظرفیت منتقدان در این دولت بسیار نیاز دارد. به هر حال واقعیت‌های کشور خودش را به شعارهای بلندپروازانه تحمیل خواهد کرد و دولت نیازمند تعدیل جدی این شعارها خواهد بود. در آنجا ظرفیت منتقدانی که از مدت‌ها قبل معتقد بودند کشور امکانات فوری تحقق این شعارها را ندارد، کمک دولت خواهد بود.»

***

چه چیزی مذاکرات وین را به بن‌بست کشاند؟

رحمن قهرمانپور، کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با «صبح‌نو»، با اشاره به بن‌بست در مذاکرات وین، گفت: آن چیزی که مذاکرات را به بن‌بست کشانده، اختلاف بنیادین بین ایران و آمریکا درباره مسیر آتی مذاکرات است. آمریکایی‌ها می‌خواهند این مذاکرات را پیوند بزنند به مذاکرات موشکی و منطقه‌ای؛ در مقابل ایران می‌خواهد مذاکرات را به موضوع برجام محدود کند و منتظر اقدامات بعدی آمریکا باشد تا بعدها تصمیم بگیرد که درباره موضوعات دیگر مذاکره کند یا نه. همین موضوع است که مذاکرات را به بن‌بست کشانده چراکه هر دو طرف برای اینکه به افکار عمومی داخلی و مخالفان سیاسی خودشان بگویند که این توافق بهترین توافق بود باید روی سیاست خود پافشاری کنند. باید منتظر دولت آقای رئیسی باشیم که ببینیم این بن‌بست مذاکراتی چگونه شکسته خواهد شد.

***

نظر مصباحی‌مقدم درباره اولین مشکل دولت رئیسی

غلامرضا مصباحی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نخستین مخاطره پیش‌روی دولت سیزدهم به ایران گفت: «فوری‌ترین مخاطره پیش روی دولت پرداخت حقوق کارکنان است؛ خصوصاً با افزایش حقوقی که دولت فعلی نسبت به حقوق بازنشستگان در راستای اجرای مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان انجام داده است.

این در حالی است که ممکن بود این کار ظرف 10 سال گذشته بتدریج اعمال شود، اما درست در سال پایانی دولت انجام شده و هنوز هم بخشی اجرا شده و بخشی اجرا نشده است. این کار یک بار سنگین مالی در مقابل دولت جدید می‌گذارد که اگر بنا باشد احکام صادر شده را اجرایی کند با مسأله کمبود منابع روبه‌رو است.

راه حل فوری و روشن هم ندارد. مگر اینکه دولت جدید مسأله را با مردم در میان بگذارد از کسانی که این احکام به نفع آنها صادر شده تقاضا کند قدری صبر کنند، تا دولت بتواند سوار کار شود و این بدهی را بپردازد؛ یا اینکه برخلاف اقدام دولت فعلی که از بانک مرکزی استقراض کرد دولت آینده این استقراض را از خود مردم انجام دهد تا در حد امکان از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کند.

به دنبال این، مسأله خطیر دیگری که پیش روی دولت آینده قرار دارد، مسأله اصلاح بودجه است. اگر دولت آقای رئیسی بتواند در بودجه سال جاری برای شش ماهه دوم تغییری بدهد به نحوی که از هزینه‌ها بکاهد و درآمدهایش را افزایش دهد، ای بسا بتواند با این تدبیر مشکلات فوری را که در برابر دارد، کاهش دهد.»

***

واکنش آیت‌الله جنتی به مشکلات خوزستان

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز در جلسه این شورا، به معضل آب در خوزستان اشاره و تاکید کرد: با برادران و خواهران ایمانی خود در استان خوزستان ابراز همدردی می‌کنیم و از مسئولان می‌خواهیم با فوریت مشکلات آنان به ویژه مسئله آب را حل کنند و نباید از هیچ کمکی در حل این مسئله دریغ شود؛ بنده و اعضای شورای نگهبان نیز در کنار مردم شریف و عزیز خوزستان هستیم و به اندازه توان و مسئولیت خود برای رفع مشکلات آنان تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله جنتی: با برادران و خواهران خود در خوزستان ابراز همدردی می‌کنیم

***

کارت زرد مجلس به آذری‌جهرمی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سوال عباس مقتدایی نماینده اصفهان درباره علت عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی (قبل از فیلتر شدن این پیام رسان) با وجود استقرار cdn های تلگرام در کشور را مورد بررسی قرار دادند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان سوال عباس مقتدایی نماینده اصفهان اظهار داشت هزینه اضافی در این زمینه از مردم دریافت نشده است.

وی افزود: در مواردی مثل ارزش افزوده و ستاره مربع ما محکم ایستادیم و تا آنجا که به ما مربوط بود تا ریال آخر پولش را به مردم بازگرداندیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: اصل سوال این است که سرورهای تلگرام به ایران آمده و مستقر شده پس چرا ترافیک را برای مردم نیم بها حساب نکردید؟ من می‌خواهم یک روند قانونی را به مجلس شورای اسلامی یادآوری کنم. ۲۰ مردادماه ۹۵ در دولت یازدهم سند تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی مجازی به تصویب رسید.

آذری جهرمی بیان کرد: در مورد تعریف مدل اقتصادی شبکه ملی آمده که تعرفه‌گذاری به گونه‌ای باشد که خدمات داخلی شبکه ملی اطلاعات بر خدمات خارجی مزیت رقابتی داشته باشد.

آذری جهرمی در ادامه عنوان کرد: در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ هم مجلس شورای اسلامی مزیت رقابتی برای پیام‌رسان‌های داخلی را مورد تاکید قرار داد. در اولین جلسه‌ای که من در مجلس برای هماهنگی خدمت نمایندگان آمدیم رئیس مجلس هم نکاتی را گفت (آذری جهرمی در ادامه بخشی از صحبت‌های محمدباقر قالیباف را از تریبون مجلس شورای اسلامی پخش کرد).

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تصریح کرد: جمع‌بندی مجلس انقلابی این بود که با تعرفه‌گذاری از پیام‌رسان داخلی حمایت شود در طرح جدید نمایندگان برای مدیریت فضای مجازی هم خدمات داخلی به تفصیل تعریف شده و حمایت از خدمات داخلی مورد تاکید قرار گرفته است. بنابر همه این قوانین و مقررات اگر حتی سرورهای خارجی هم در کشور مستقر شوند شامل ترافیک نیم بها نخواهند شد.

نهایتا وکلای ملت با استماع سخنان وزیر ارتباطات و عباس مقتدایی، با ۶۳ رای موافق و ۱۳۵ رای مخالف از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه، توضیحات وزیر ارتباطات را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

***

وقتی روحانی به مردم حق می‌دهد ناراحت باشند 

حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی در هشتاد و دومین  برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید گفت: متاسفانه امسال شرایط بسیار سختی را می‌گذرانیم. در ۵۰ سال گذشته چنین خشکسالی تقریباً کم‌نظیر است  به طوری که امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۲ درصد کاهش بارندگی داریم. به همین دلیل هم در مسئله آب و هم در مسئله برق دچار مشکل شدیم و مردم عزیز ما در خوزستان و در بسیاری از استان‌های جنوبی در دام و کشاورزی در شرایط کم‌آبی دچار مشکل شدند.

روحانی عنوان کرد: مردم هرچقدر ناراحت باشند، حق دارند. تا وقتی که انسان دامپروی و کشاورزی نکرده باشد، معنای آن را نمی‌داند. وقتی مسئول دامپروری می‌بیند دام پیش چشمش غذای کافی یا حتی گاهی آب به اندازه کافی در اختیار ندارد، یا باغ و محصولات کشاورزی وی خشک می‌شود و از بین می‌رود، فقط بحث مالی نیست که پول و اموال وی از دست می‌رود بلکه مانند این است که جان وی از دست می‌رود یعنی به‌قدری برای کشاورز مهم است و همه محصولات کشاورزی، نخلستان‌ها و باغ‌ها که شبیه فرزندانش است و به لحاظ عاطفی هم در فشار قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: دولت لحظه‌ای نیست که به فکر مردم نباشد و اگر جایی خشکسالی مردم را آزار می‌دهد، جایی اگر زلزله یا سیل است، ما همه توانمان را به‌کار می‌گیریم. حالا گاهی وقت‌ها توان ما به اندازه خسارت‌های مردم نیست و گاهی با تأخیر مواجه می‌شود من خدمت مردم عزیز عرض می‌کنم که دولت با همه توان در خدمت مردم است.

رییس جمهوری تصریح کرد: برای من و همه وزیران و همه مسئولین هیچ تفاوتی نمی‌کند که هفته‌های آخر دولت یا هفته اول است. ما تا ساعت آخر مسئولیم و بار مسئولیت بر دوش ما است و باید تلاش کنیم، ساعتی هم که تحویل دولت بعدی دادیم، دولت بعدی مسئولیت می‌پذیرد و همه باید دولت بعدی را یاری کنیم زیرا بدون یاری و کمک مردم کار پیش نمی‌رود.  

***

توضیحات معاون استانداری خوزستان درباره اعتراضات در این استان

ولی اله حیاتی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:در هفته گذشته چند اعتراض محدود در مناطقی از استان خوزستان به کمبود آب از سوی مردم داشتیم که به صورت کاملا مسالمت آمیز بود و بدون درگیری ماموران انتظامی با آنان پایان یافت اما موج سواران معاند نظام در تلاش هستند که خبرسازی کنند و به نوعی آرامش جامعه را بر هم زنند.

وی اظهار داشت: در جدید ترین خبری که منتشر شده تصویری از یک جوان سوسنگردی که چند سال پیش در یک نزاع محلی کشته شده را منتشر کرده و آن را به نیروی انتظامی منتسب کرده اند که به هیچ عنوان درگیری در سوسنگرد یا دیگر مناطق استان با نیروی انتظامی انجام نشده که کسی کشته شده باشد و این نشان می دهد که دشمنان نظام مستاصل شده و به اخبار دروغین روی آورده اند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: متاسفانه برخی افراد هم نادانسته این اخبار را در فضای مجازی بازنشر می دهند و در واقع آرامش مردم را با اینگونه اخبار بر هم می زنند که امروز به پلیس فتای نیروی انتظامی تکلیف شد تا این افراد را در بستر فضای مجازی شناسایی و تحویل دستگاه قضایی دهند تا برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

حیاتی گفت: همانگونه که پیشتر هم اعلام شد تنها یک جوان بیگناه در شادگان در هفته گذشته کشته شد و آن هم به دست اغتشاشگرانی که به سمت یک ترانس برق شلیک کردند و بعد از اصابت تیر به ترانس و برگشت آن این جوان بیگناه کشته شد و قطعا به زودی عوامل آن هم شناسایی ودستگیر خواهند شد.

به گفته معاون امنیتی استانداری خوزستان اکنون آرامش در همه شهرهای استان برقرار است و مردم به زندگی روزمره خود مشغول هستند و مسئولان هم در تلاش برای رفع مشکلات تنش آبی استان هستند در حالیکه رسانه ها ی معاند وعوامل آنها در داخل کشور نشسته و اخبار دروغین تهیه و در بستر فضای مجازی پخش می کنند.

***

انصراف یکی از 12 گزینه نهایی انتخاب شهردار تهران

پرویز سروری منتخب شورای ششم در گفت‌وگو با فارس، درباره روند انتخاب شهردار در پایتخت، اظهار داشت: سیدصولت مرتضوی یکی از 12 گزینه پیشنهادی انتخاب شهردار در پایتخت از قبول مسؤولیت در شهرداری تهران انصراف داد و یکی از دلایلی که ما تعداد گزینه‌های نهایی را 12 نفر اعلام کردیم همین احتمال انصراف برخی از افراد بود.

***

دستگیری ۴۱ نفر توسط مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در تهران و سایر شهرستان‌های کشور

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، از دستگیری ۴۱ نفر از تاریخ ۱۹ تیرماه سال جاری شامل ۱۷ وکیل، ۱۳ کارمند و تعدادی کارچاق کن در تهران و سایر شهرستان‌های کشور خبر داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۰۲۳۶۹۲۱:۱۹:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
مقامات کدام‌شان مثل مردم عادی کوچه و بازار تحت فشار اقتصادی بوده‌اند تا ملت را درک کنند که با چه مشقتی روز را شب می‌کند؟ آنانی که زندگی را بر مردم این گونه سخت و تلخ نمودند باید در پیشگاه خداوند جواب بدهند.
ناشناس۲۱۰۲۶۲۰۰۰:۲۱:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۹
وقتی جوانان مردم بیکار میگردند وهمین مردم از اشغال فرصت های شغلی توسط افاغنه طرفداری میکنند و حاضرند به کارگر ایرانی پول ندن و بیمه نکنند دیگه از دولت چرا باید انتظار زیادی داشت؟ از ماست که برماست
ناشناس۲۱۰۲۹۰۱۰۹:۲۵:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۹
با گسترش نفوذ طالبان، باید شاهد حضور اتباع افغان بیشتری در شهرها باشیم.
ناشناس۲۱۰۲۳۷۹۲۱:۲۶:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۸
عملکرد نادرست و خنده‌های بی‌جای دیپلمات ارشد نظام در نشست‌های متعدد و موضع‌گیری ضعیف با کشورهای غربی و سیاست غلط ایشان در مورد برجام و... کشور را در سیاست خارجی به لبه پرتگاه کشانده است و ویرانه‌ای پرهزینه برای دولت بعد برجای گذارده است.
ناشناس۲۱۰۲۶۴۸۰۰:۵۴:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۹
سریعا باید ممنوع الخروج شده و در پایان دولت محاکمه شوند
ناشناس۲۱۰۲۳۸۳۲۱:۲۹:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۲۸
تا وقتی تحریم ها از آسمان و زمین بر سرمان می بارند، وقتی حتی خود رئیس جمهور منتخب نیز تحت تحریم است، اگر بهترین وزیران جهان هم انتخاب شوند، کار چندان زیادی نمی توانند بکنند.
ناشناس۲۱۰۲۶۷۴۰۱:۱۹:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۲۹
وزیر ارتباطات فوتبالی خنده داره مملکت را فضای مجازی به باد فنا داده وزیرش کری فوتبالی میخونه
ناشناس۲۱۰۲۶۸۰۰۱:۲۸:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۲۹
کسانی را که باعث شدند حوادث آبان 98 رقن بخورد در پایان کار دولت محاکنه صحرایی نمایید
ناشناس۲۱۰۲۹۱۳۰۹:۳۳:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۹
اول برو دو واحد اقتصاد یاد بگیر
ناشناس۲۱۰۳۱۱۸۱۱:۴۶:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۲۹
این خود حسن روحانی که این نظرو گذاشته.
ناشناس۲۱۰۲۳۸۴۲۱:۳۱:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۲۸
جناب مصباحی مقدم! بازنشستگان کم صبر کرده اند؟! ۱۴ سال مدت کمی است؟! ..
ناشناس۲۱۰۲۴۷۶۲۲:۲۸:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۲۸
مسوولان این هشت سال در پایان کارشان یک تنبیه اساسی و درس عبرت برای سایرین باید بشوند
ایرانی۲۱۰۲۶۵۲۰۰:۵۷:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۲۹
چرا اصلاح طلبان به واکسن داخلی اعتماد ندارند؟ ابطحی بین واکسن داخلی و خارجی، واکسن خارجی را انتخاب کرده
ناشناس۲۱۰۲۹۰۳۰۹:۲۶:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۲۹
من هم با ابطحی موافقم
ناشناس۲۱۰۲۹۱۵۰۹:۳۵:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۲۹
پس چی فکر کردی که چرا این طیف علیه نخبگان و تولیدات داخل شدن خصوصا واکسن و کشور را به این روز انداختن؟
طه۲۱۰۲۹۹۶۱۰:۱۴:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۹
برای این که اصلاح طلبان آمریکایی نوکر آمریکا و اروپا هستند.
ناشناس۲۱۰۳۰۲۱۱۰:۳۵:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۲۹
ربطی به تفکر اصلاح طلبانه یا اصولگرایانه ندارد . مساله مربوط به سلامت افراد است و هر کسی باید حق انتخاب داشته باشد.
ناشناس۲۱۰۳۰۹۶۱۱:۳۱:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۹
کاش مردم عادی هم حق انتخاب داشتند
ناشناس۲۱۰۲۷۴۶۰۴:۳۴:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۲۹
جناب مصباح همه مشكلات بودجه وتورم وگراني را گره زده به همين اندك مبلغي كه به حقوق باز نشستگان اضافه شده جرا فقط بايد بازنشستگان همچنان تحت فشار تورم زندگي كنند؟چرا از نماينده هاي مجلس ودولت وقوه قضاييه نمي خواهيد كمي حقوقشان را كاهش دهند تا اندكي هم به باز نشستگان برسد؟ ايا خود جنابعالي حاضريد مبلغي اندك از حقوق شما كاهش پيدا كند ايا حاضريد مانند باز نشستگان زندگي كنيد؟
ناشناس۲۱۰۲۷۵۲۰۵:۴۵:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۲۹
مشکل دولت با کم شدن بازنشسته بینوا حل میشود
ملا۲۱۰۳۰۲۲۱۰:۳۷:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۲۹
چرا به بيانات حضرت آقا گوش فرا نمي دهيد كه خير دنيا و آخرت در آن است . چرا شعار سال را آويزه گوش نمي كنيد كه همه مشكلات معيشتي حل شود ..
علی 671۲۱۰۳۰۸۲۱۱:۲۲:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۹
روحانی هشت سال به مردم از بالا نگاه کرد و دلسوز مردم نبود .آنوقت که همین مردم تا کمر در سطل زباله غوطه می خوردند .حالا مژده که گربه عابد و مسلمان شد .حالا که دیگر دستش به جایی بند نیست فکر مردم افتاده .نبادی با این همه بد بختی خنده مان بگیرد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین