حضور میدانی امام جمعه اهواز برای حل بحران بی‌آبی

اجتماعی،   4000427104 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طی چند روز گذشته و با شدت گرفتن بحران بی‌آبی، حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه‌ی دلسوز اهواز، آستین همت‌اش را بالا زد تا با حضوری میدانی پرده از راز مگوی این بی‌آبی بردارد‌.

حضور میدانی امام جمعه اهواز برای حل بحران بی‌آبی

به گزارش فارس، کم‌آبی و در بسیاری از مواقع بی‌آبی، قصه‌ای است که غصه‌اش سال‌هاست به امتداد عمر آدم‌های این خطه تکرار می‌شود، دبه‌های پلاستیکی و تانکرهای فلزی هم به بخش جدانشدنی زندگی مردمان رنجور خوزستان تبدیل شده است.

فرقی نمیکند در شهر باشی یا روستا، در دوقدمی سد یا با فاصله چند کیلومتری، همسایه کارون یا دز و کرخه، اینجا اگر آب هم از بغل خانه‌ات رد بشود تشنه‌ای و محکوم به جست‌وجوی نشانه؛ نشانه‌ای که خبر از آب بدهد و گلویی که قرار است از خنکایش تازه شود.

طی چند روز گذشته و با شدت گرفتن بحران بی‌آبی، حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه‌ی دلسوز اهواز، آستین همت‌اش را بالا زد تا با حضوری میدانی پرده از راز مگوی این بی‌آبی بردارد‌.

ایشان در اولین گام درخصوص پرسش‌های حاضرین با موضوع آب و برنامه‌شان برای حل این بحران عنوان کرد: باتوجه به خشکسالی شاهد کمبود واقعی آب هستیم در همین راستا همراه با اقشار مختلفی از جامعه بازدیدی از سدها و نیروگاه‌های استان خواهیم داشت تا نزدیک شاهد وضعیت موجود باشند.

امام جمعه اهواز در ادامه این تحلیل میدانی، ضمن دیدار با مدیران بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبر از قول‌هایی داد که امید اجرایشان می‌رود و گفت: درخصوص آب و کمک در رفع مشکلات مردم در این زمینه قول‌هایی از مسئولان این دو مجموعه گرفته شد.

 

وی همچنین با محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز دیدار و عنوان کرد: در مسئله کم‌آبی و بی‌آبی‌های اخیر مشکلات اساسی برای مردم در برخی شهرهای خوزستان رخ داد که انتظار می‌رود ستاد اجرایی به سهم خودش برای رسیدگی به این مشکل برنامه ویژه داشته باشد.


جمعی از شیوخ و معتمدین خوزستان نیز در اعتراض به وضع موجود با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند که شاهد حضور مدیرعامل و مدیران سازمان آب‌و‌برق خوزستان در این جلسه بودیم و مشکلات مربوط به آب شرب و کشاورزی مردم بررسی شد.

شیوخ و معتمدین خوزستان در این دیدار با شرح مشکلات به وجود آمده برای مردم، خواستار رسیدگی فوری به معضل آب‌و‌برق استان و توقف طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌ رودخانه‌های خوزستان شدند که امام جمعه اهواز ضمن تاکید بر لزوم حضور میدانی مسئولان آب استان در میان مردم، عنوان کرد: از مدیران استان تقاضا می‌شود که پاسخگوی مردم باشند و اعلام کنند که برای تامین آب شرب اهالی و احشام و زمین های زراعی چه برنامه ای دارند.

او در بخش دیگری از این دیدار ادامه داد:اگر واقعیت‌ها به مردم گفته شود و شفاف‌سازی صورت گیرد مردم نیز درک می‌کنند و مطالبات آنها با توجه به وضعیت موجود خواهد بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به تبعات سوء مدیریت‌ها، وعده‌ی پیگیری ملی معضل بی‌آبی را به شیوخ و معتمدین داد و گفت: مردم به سهم خود نسبت به صرفه‌جویی آب‌وبرق حساس باشند؛ من نیز به سهم خود از مسئولان محلی و ملی پیگیر رفع مشکلات خواهم بود.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد جهت بررسی میدانی با همراهی شیوخ و بزرگان در محل سد کرخه حضور پیدا کردند و در این خصوص اظهار کردند:

از مدت‌های قبل تاکنون برای شنیدن صدا و مشکلات مردم شهر به شهر به‌طور میدانی مسائل را مورد بررسی قرار دادیم به‌طور مثال روز گذشته با حضور در مناطق رفیع، هویزه، سوسنگرد، گمبوعه و. . . صدای مردم را کامل شنیدیم و دیدیم که در پایین‌دست اوضاع چگونه است.

وی افزود: آنچه خواسته ماست آنست که حتی‌الامکان از حوزه بالادست به‌ویژه از سد سیمره به مناطق درگیر رسیدگی شود همچنین در گفت‌وگو با جناب رئیسی رئیس‌جمهور منتخب از ایشان خواستم یک تیم از طرفشان برای شنیدن صدای مردم در خوزستان حضور یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: طبق بازدیدهایی که از سدهای کرخه و دز انجام شد لازم است که مسوولین آب را از بالادست رها کنند.

وی ادامه داد: در این چند روز با مسوولین و وزرای زیادی رایزنی شد و با شورای امنیت ملی و رئیس ستاد اجرائیات فرمان حضرت امام‌خمینی در راستای رفع چالش موجود صحبت‌هایی انجام گردید.

محمد نبی موسوی‌فرد تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی عنوان کردند که اگر دولت فعلی برای جبران خسارت مصوباتی در نظر نگرفت حتما در اولین فرصت کار گروهی برای برآورده جبران خسارت به خوزستان خواهند آمد.

وی بیان کرد: احشام و دام‌های مردم و محصولات زراعی بویژه در پایین‌دست درحال از بین رفتن هستند و همه ما باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکل بی‌آبی مرتفع شود.

دیدگاه کاربران

حمید اصلانی۲۱۰۱۰۵۴۰۸:۲۶:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۲۸
سلام امام جمعه محترم شما چرا گذاشتی قضیه به بحران بکشه بعد آستین بالا بزنی ؟ خوب روز اول میرفتی مشکل را حل میکردی !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین