انواع ورق کامپوزیت و مزایای آن

گزارش بازرگانی،   4000407017

ورق کامپوزیت نوعی متریال پیشرفته و نوظهور بوده که از دو لایه اصلی خارجی از جنس آلومینیوم و هسته ای از جنس مواد پلی اتیلن ساخته شده است. ورق کامپوزیت همانند لباس آلومینیومی بر تن ساختمان، باعث زیبایی و شکیل شدن دو چندان آن ساختمان خواهد گردید. ورق کامپوزیت، متریال نمای مقرون به صرفه ای می باشد که با تنوع رنگ نامحدود و انواع مختلفی که دارد، نیاز های هر سلیقه ای را برآورده می سازد. اجرای ورق کامپوزیت بسیار سریع و آسان می باشد، به همین جهت مورد توجه پیمانکاران قرار گرفته است زیرا سرعت اجرای نمای ساختمان از اولویت انبوه سازان می باشد.

انواع ورق کامپوزیت

به دلیل سلایق مختلف و نوع کاربری متفاوت، ورق کامپوزیت در انواع برند، طرح و رنگ تولید می گردد. در زیر به معرفی انواع ورق کامپوزیت و ویژگی های آن را می پردازیم.

ورق کامپوزیت P.V.D.F

ورق کامپوزیت P.V.D.F نوعی ورق کامپوزیت آلومینیوم است با پوششی از ترکیب چندین نوع مواد تولید می گردد. این مواد شامل رزین فلوئوروکربن که حاوی فلورآنزیمها، حلال استر، رنگ ها و الکل ها نیز می باشد. ترکیب این مواد پوششی را ایجاد می کند که بسیار مقاوم تر از پوششهای ورق کامپوزیت معمولی است و نسبت به تغییر رنگ و خط و خش بسیار مقاوم است.

ورق کامپوزیت با روکش نانو

با ظهور فناوری نانو در صنعت ساختمان، ورق های کامپوزیت با استفاده از این فناوری از سایر متریال های نما پیشی گرفته اند. فناوری نانو امروزه در تمام اجزای ساختمان مانند اسکلت، سیستم های هوشمند ساختمانی استفاده می شود. با این حال، بیشترین کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساختمان مربوط به نمای ساختمان است. امروزه به دلیل هزینه های نگه داری و شستشو نمای ساختمان، فناوری نانو که باعث می گردد گرد و غبار و کثیفی به ورق کامپوزیت نچسبد و با قابلیت خودتمیزکنندگی که این نوع ورق ها دارند، هزینه های شستشو و نگهداری ساختمان به حداقل برسد.

ورق کامپوزیت لانه زنبوری (HONEY COMB)

ورق کامپوزیت لانه زنبوری محصول جدیدی از ورق کامپوزیت است که امروزه در جهان مورد استقبال قرار گرفته است. تکنولوژی ساخت این نوع ورق کامپوزیت بسیار پیشرفته تر از سایر ورق های کامپوزیت است. سطح خارجی ورق کامپوزیت لانه زنبوری از روکشی ساخته شده است که در برابر آب و هوای بد مقاوم است. ورق کامپوزیت لانه زنبوری ساختار سبک و بادوامی دارند که از یک هسته میانی به شکل کندوی عسل و دو ورق بیرونی آلومینیومی ساخته شده است. ساختار این نوع ورق ها همانگونه که از نام آن مشخص است توخالی، استوانه ای و شش ضلعی است. هسته میانی از جنس پلی استر و پلاستیک بوده که با الیاف و شیشه تقویت شده است.

ورق کامپوزیت طرح چوب

ورق های کامپوزیت طرح دار چوب با رگه های چوب، بسیار ظاهر طبیعی داشته و به دلیل استفاده از لایه های آلومینیوم و وجود لایه های محافظ در برابر آفتاب تا 20 سال بدون تغییر ماندگاری دارد. ورق کامپوزیت طرح چوب به دلیل زیبایی، مورد استقبال بسیاری از معماران و طراحان قرار گرفته است. برخلاف چوب، ورق کامپوزیت آلومینیوم فرسوده نمی شوند. این ورق نمای کامپوزیت خاصیت ضد زنگ دارد اما چوب ظرف چند سال پوسیده می شود. نمای کامپوزیت طرح چوب در برابر حشرات مقاوم است، اما چوب فاقد چنین خصوصیاتی است. به دلیل مواد غیر آلی و مصنوعی ورق کامپوزیت، بر خلاف چوب طبیعی، ورق کامپوزیت در برابر آفتاب تغییر رنگ نمی دهد. از نظر قیمت، نمای کامپوزیت بسیار مقرون به صرفه تر از چوب می باشد.

ورق کامپوزیت طرح سنگ

امروزه استفاده از متریال های طبیعی و سنتی مانند سنگ طبیعی برای نما و دکوراسیون داخلی می تواند مشکلاتی از جمله بروز مشکلاتی در اجرا، افزایش وزن ساختمان ها، تیرگی و تغییر رنگ به دلیل نور خورشید را نیز ایجاد کند. ورق کامپوزیت با طرح سنگ با داشتن ظاهر و بافت طبیعی سنگ بهترین جایگزین سنگ طبیعی می باشد، مواد معدنی و طبیعی به مرور بر اثر عوامل محیطی فرسوده می شوند. به عنوان مثال ایجاد ترک، باران اسیدی که بر رنگ سنگ ها تأثیر منفی می گذارد، شل شدگی و ریزش سنگ و ... ورق کامپوزیت طرح سنگ در اثر اشعه ماورا بنفش خورشید، رنگ آن تغییر نکرده و با حفظ ظاهر، برای سال های طولانی جایگزین مناسبی برای سنگ طبیعی به حساب می آید.

ورق کامپوزیت آینه ای

ورق آینه کامپوزیت طرح آینه ای با یک پوشش آینه ای با استفاده از رنگ PE یا PVDF ، صفحه ای صاف و صیقلی ایجاد می کند که جلوه خاصی به نمای ساختمان می بخشد. دو لایه ورق آلومینیوم به هسته داخلی پلی اتیلن متصل شده است. پوشش ورق آینه کامپوزیت آینه ای از نوع PVDF بوده که دارای مقاومت بالایی در برابر تابش مستقیم خورشید، باد و باران دارد.

ورق کامپوزیت ضد حریق

ورق های کامپوزیت ضدحریق یا ورق های کامپوزیت نسوز (FR) برای افزایش ایمنی ساختمان ها در برابر آتش طراحی و ساخته شده اند. به دلیل وجود پلی اتیلن در مرکز ورق های کامپوزیت معمولی، در صورت آتش سوزی، دود بسیار سمی در محل آتش سوزی منتشر می شود و استنشاق آن صدمات جبران ناپذیری ایجاد می کند. ورق کامپوزیت ضد حریق از هسته نسوز ساخته شده است که از گسترش و انتشار آتش جلوگیری می نماید.

مزایای ورق کامپوزیت

  • مقاوم در برابر تغییرات محیطی و سازگار با انواع شرایط آب و هوایی
  • تنوع بالا در رنگ بندی
  • عایق بسیار مناسب گرما و سرما
  • قابلیت آکوستیک
  • مناسب جهت آب هوای گرمسیری و مناطق مرطوب
  • ابعاد متنوع
  • صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان
  • ورق کامپوزیت پیشرفته ترین فناوری رنگ در جهان را دارد و دوام آن در برابر خورشید بسیار بالاست
  • وزن سبک
  • ضد حریق
  • قابلیت ضد زلزله
  • شکل پذیری آسان
  • عدم نیاز شتسشو مداوم و کاهش هزینه های نگهداری ساختمان
  • مواد زیرسازی سبک
  • تعویض پنل های معیوب بدون آسیب به کل نما
  • سرعت بالا در اجرا

گروه تخصصی نما آلومینیوم

گروه تخصصی نما آلومینیوم با کسب سال ها تجربه موفق در زمینه تامین و واردات انواع متنوع ورق کامپوزیت، با به کارگیری از تکنسین ها و طراحان برجسته و حرفه ای، آماده اجرای انواع نمای کامپوزیت ساختمان را دارا می باشد. این گروه توانایی تهیه و توزیع برند های معتبر جهانی ورق کامپوزیت مانند : آلکوباند، آلواستون، مکس متال، اطلس باند، آلکووست، آلومی پیک، آلوتک، سان متال، مکس متال، دلتاباند، پلاس باند، آلومکس، گلکسی باند، آلوتایل، پریمیوم باند، نانو باند، گات باند، طلوع باند، شاین باند، آلوکس، فوجی، رینوباند، تویو باند، سوپر باند و... با سرعت و کیفیت بالا را دارا می باشد.

واردات مستقیم انواع چوب ترمو با بهترین برند ها، از کشور فنلاند با بالاترین کیفیت و سرعت، همچنین تولید چوب ترمووود باکیفیت ایرانی و فروش رنگ مخصوص چوب ترمو (ترمووود) با برند کیلز (KILZ) .

تماس با گروه تخصصی نما آلومینیوم :

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان نبوت هفت ، ابتدای گلبرگ غربی ، خیابان کمیجانی پلاک 8

وب سایت : namaaluminium.com

021-77971176 - 021-77972741 : تلفن

09122112901 - 09193800034 : همراه

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین