امیر سرتیپ الهامی: سامانه موشکی جوشن امسال عملیاتی می‌شود

سیاسی،   4000405075

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان با اینکه سامانه موشکی جوشن امسال عملیاتی می‌شود، گفت: پدافند هوایی ارتش به دانش‌های نوظهور همچون لیزر، کوانتوم و دسترسی به فضا وارد شده است.

امیر سرتیپ الهامی: سامانه موشکی جوشن امسال عملیاتی می‌شود

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پیشرفت‌های اخیر این نیرو، اظهار داشت: نقطه عطف پیشرفت‌های پدافند هوایی که به صورت جهشی پدافند را ارتقا داد، تدبیر و راهبرد کلان فرمانده معظم کل قوا بود که باعث استقلال و جداشدن از ساختار قبلی نیروی هوایی بود.
وی افزود: این تدبیر کلان ایشان که توام با حمایت‌های بسیار سازنده و اثرگذار سلسله مراتب در ستاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح بود باعث رشد جهشی و قابل ملاحظه پدافند هوایی شد. واقعا باید نقطه اصلی و رمز پیشرفت پدافند هوایی را همان عنایت ویژه فرمانده معظم کل قوا و نگاه تیزبینانه و همچنین تشخیص به موقع ایشان در استقلال پدافند هوایی ارتش دانست و تدابیر ایشان در پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش بسیار موثر است.
امیر سرتیپ الهامی اضافه کرد: ماموریت پدافند هوایی صیانت و دفاع از مرزها و آسمان جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه تهدید هوایی است؛ بنابراین همه تجهیزات پدافند هوایی ارتش و سامانه‌هایی که در سازمان رزم ارتش به حساب می‌آیند فقط شامل سامانه‌های راداری و موشکی نیستند. بلکه سامانه‌های دیگری هم هستند که جزو سامانه‌های پدافند هوایی هستند، ولی در شناخت عامه مردم مغفول مانده و یا اطلاعات بسیاری کمی از آن در دسترس قرار دارد.
وی گفت:در حوزه سامانه‌های راداری فعال (ACTIVE) و غیر فعال (PASSIVE) دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در سال گذشته رونمایی و به چرخه عملیاتی اضافه کردیم. در حوزه سامانه‌های درگیری نیز یک سامانه موشکی جدید با نام سامانه جوشن را در اواخر سال گذشته طراحی کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم در سال جاری پس از آزمایش‌های نهایی به چرخه عملیاتی خود اضافه کنیم. سامانه کنترل فرماندهی کاملا ایرانی را هم با تجربیات داخلی ساخته‌ایم.
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: فرزندان این کشور در پدافند هوایی ارتش در کنار همه رزمندگان سال‌های دفاع مقدس نقش خودشان را برای دفاع از مرزهای کشورمان ایفا کرده اند و در این راه جانباز یا شهید شدند و برخی هم خانواده‌های خود را از دست دادند. اما امروز افتخار می‌کنیم که نگذاشتیم وجبی از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد. شاید سخت بتوان یک برش خاص از سال‌های دفاع مقدس را برای پدافند هوایی جداکرد. چراکه در سال‌های دفاع مقدس بیش از ۶۰۰ فروند از هواگردهای دشمن بعثی را منهدم کردیم و بیش از ۲۵ هزار عملیات هوایی را ناکام گذاشتیم.
امیر سرتیپ الهامی گفت: ما در حوزه دانش بنیان بودن نیز فعالیت‌های بسیاری انجام دادیم. چون تهدیدات لحظه به لحظه و روز به روز تغییر می‌کند باید خودمان را متناسب با تهدیدات ارتقا بدهیم. چون تهدید از تکنولوژی استفاده می‌کند پس ما هم باید در لبه تکنولوژی دنیا باشیم تا خودمان را حفظ کنیم. وگرنه نمی‌توانیم نیاز کشورمان را در حوزه پدافند هوایی تامین کنیم و در مقابله با تهدیدات تکنولوژیک دشمن ایستادگی کنیم. در واقع یکی از الزامات برای پدافند هوایی این است که خود را با پیشرفته‌ترین علوم روز دنیا سازگار کند.
وی اظهار داشت: امروز با افتخار به مردم عزیز ایران اسلامی عرض می‌کنیم که با ایجاد بستر نخبه پروری، همکاری و هماهنگی در مجامع علمی و پژوهشی کشور به ویژه در شرکت‌های دانش بنیان در مقابل فرار مغزها و انتقال نخبگان کشور به خارج از کشورمان ایستادگی کردیم. یکی از نخبگان عزیز ما گفت که اگر در یکی از پروژه‌های جدید قرارداد امضا نمی‌کردم، اگر شما این تکلیف کاری را به من محول نکرده بودید تمام کارهای من برای سفر به خارج از کشور انجام شده بود. این مورد یکی از افتخارات نیروی پدافند هوایی است که با ایجاد بستر همکاری برای نخبگان و فعال شدن آن‌ها که موجب حفظ آن‌ها در کشور است که دانش و آموخته‌های آن‌ها برای کشورمان حفظ شود.
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: یکی از قدیمی‌ترین و پیشتازترین نیروها در جلب همکاری با دوستان عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، چراکه این یک تکلیف برای ماست. در ماموریت ابلاغی برای ما آمده است که حراست و صیانت از آسمان کشور با بهره گیری از همه ظرفیت‌های ممکن. وقتی این ماموریت صریح به ما در نیروی پدافند هوایی ارتش ابلاغ شده یعنی اینکه می‌توانیم این ماموریت را با همکاری و استفاده از دستاوردهای برادران عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که دستاوردهای خوبی در حوزه‌های پدافند هوایی دارند به خوبی انجام دهیم. از سال‌های بسیار دور که ریشه آن در سال‌های دفاع مقدس است با هم همکاری داریم و این فعالیت‌ها علاوه بر تعمیق بیشتر، حوزه‌های بیشتری نیز پیدا کرده است.
امیر سرتیپ الهامی گفت: ما هم در کارگاه‌ها و مراکز ساخت اختصاصی نیروی پدافند هوایی ارتش برخی از پهپادهای خودمان را طراحی، تولید و به سازمان رزم یگان‌های خود الحاق کرده‌ایم. برخی از این پهپادها نیز تولیدات وزارت دفاع هستند که پس از بازدید از آن‌ها و تغییر برخی از آن‌ها مطابق نیاز پدافند هوایی ارتش به وزارت دفاع اعلام کرده و پس از اعمال این تغییرات، محصول مورد نیاز ما به نیروی پدافند هوایی ارتش تقدیم می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای ماموریت‌های مردم‍یاری است. در این ماموریت پرافتخار خود هر آنچه ازعهده ما برآید برای آرامش و آسایش مردم عزیزمان انجام می‌دهیم. هنگامی که مردم نیاز به کمک بدنی دارند ما بازوان پرتوان ارتش را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. در سختی‌هایی که طی چند سال اخیر بر مردم ایران وارد شد در کنار آنها بودیم. در موضوع بیماری کرونا نیز تلاش کردیم در کنار مردم باشیم و توانستیم کارهایی مانند تولید ماسک، تولید مواد ضد عفونی کننده، ضد عفونی معابر، تجهیز بیمارستان‌ها و اختصاص فضای آن‌ها به مردم، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی، ایجاد تخت‌های نقاهتگاهی ویژه و هرآنچه توانستیم را برای خدمت‌گذاری به مردم در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین