آیت الله علم الهدی: مردمی بودن ویژگی بارز رئیس جمهور منتخب است/ مردم فاصله‌ای میان خود و رئیس جمهور منتخب نمی‌بینند

سیاسی،   4000404059 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مردمی بودن و جهادی بودن ویژگی‌های بارز رئیس جمهور منتخب است.

آیت الله علم الهدی: مردمی بودن ویژگی بارز رئیس جمهور منتخب است/ مردم فاصله‌ای میان خود و رئیس جمهور منتخب نمی‌بینند

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در حوزه تقوای عملیاتی و در حوزه ارتباط با جوانان است؛ بسیاری از مشکلات جوانان با تعامل صحیح پدر و مادر با جوان حل می‌شود و تقوا اقتضا می‌کند که پدر و مادر وظیفه خود را در تعامل با جوان بدانند و بشناسند.

وی افزود: دو بینش در کانون خانواده وجود دارد که مشکل آفرین است و هر دو مشکل ساز است؛ یکی اینکه پدر و مادر از جوان متوقع هستند چون او را به ثمر رسیده می‌بینند و دوم بینش خود جوان نسبت به خودش.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این دو بینش یعنی توقع پدر و مادر و غرور و بینش خود جوان و خودبرتربینی هر دو مشکل‌ساز است؛ جوان تصور می‌کند تمام شئون زندگی خانوادگی بایستی در استخدام وی باشد. این غروری که جوان احساس می‌کند و آن کمالی که پدر و مادر در پسر و دختر خودشان می‌بینند سبب ایجاد مشکل برای جوان‌ها می‌شود که بایستی به این توجه داشت.

 
آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه توسعه جسمانی به معنای کمال نیست تاکید کرد: جوان روح عصیانگری پیدا می‌کند و حالتی سرکش دارد که در روایات از آن به مستی جوانی یاد شده است؛ غرور و خودبرتربینی جوان برای وی این حالت را ایجاد می‌کند.
 
وی تاکید کرد: حضرت علی(ع) نیز به این مهم اشاره دارند که باید با مستی مال و قدرت و مقام و موقعیت و علم مقابله کرد. مستی جوانی نیز مورد اشاره است اما این مستی جوانی به معنای چیست؟ گرایش‌های باطنی انسان در این وضعیت فوران می‌کند و مانع دید صحیح عقل می‌شود. این غرور و خودبرتربینی جوان یک چنین حالت مستی در جوان ایجاد می‌کند و جوان دیگر پندپذیر نیست و به خیرخواهی توجه ندارد.
امام جمعه مشهدمقدس اضافه کرد: دائما با جوان حرف زدن و صحبت کردن و نصیحت کردن از موضع بالا برخورد کردن است. این جوان به این نصیحت عمل نمی‌کند و در مقابل آن موضع‌گیری می‌کند زیرا تحقیر شده است. نصیحت و موعظه برای جوانی که در عنفوان شباب است اثر معکوس دارد و نتیجه که ندارد هیچ بلکه معکوس اثرگذار است. باید در این موقعیت برخوردی عاطفی داشت. باید برخوردی عاشقانه و عاطفی با جوان داشت و نوعی نوازش جوانی را نسبت به جوان صورت دهید و البته این با نوازش دوران کودکی متفاوت است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: هر دوره‌ای اقتضای رسیدگی عاطفی خاص خود را دارد. وقتی بچه بزرگتر شد نوازشش با نوازش دوره کودکی متفاوت است و باید به نحو دیگری او را نوازش کرد. معنای جوانی این نیست که از نوازش بی‌نیاز است و باید رهایش کرد و فقط موعظه و نصیحت کرد. این بینش، اشتباه است و مشکلات جوان را بیشتر می‌کند. امروز جوانان ما در مسئله مسکن و اشتغال و ازدواج و سرمایه مشکل دارد و شما پدر و مادری که این گونه برخورد می‌کنید نیز مشکلات را بیشتر می‌کنید زیرا جوان دنبال نصیحت نیست بلکه باید نوازش جوانانه صورت بگیرد.باید با نوازش جوانانه این جوان را جذب کرد.
 
آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به توصیه به تقوای الهی تاکید کرد: از حماسه ارزشمند و شرکت تکلیف‌مدار شما در انتخابات متشکرم و موفقیت شما را در ادای این تکلیف الهی آن هم در دهه کرامت علی ابن موسی الرضا(ع) به همه شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم؛ البته حضور شما در انتخابات ولو 49 درصد عنوان شده اما آنچه در آمار آمده مشارکت بالای 53 درصد است و در خراسان رضوی مشارکت را تا حدود 60 درصد تخمین زده‌اند اما در عین حال، مشارکت حداکثری مطلوب این حضور نبوده و علت داشته است.
وی بیان کرد: تعمیم این احساس در همه مردم انقلابی کشور ما اقتضا می‌کرد حضور در عرصه انتخابات بیش از اینها باشد اما با مشکلاتی که شکل گرفت همین حضور نیز یک حماسه آفرینی از شما مردم باایمان انقلابی دلداده این نظام و انقلاب بود زیرا مسائلی که وجود داشت طبیعی بود که موجب حضور بسیار کمتر این شود و با این کیفیت حضور پیدا کردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معضل کرونا اظهار داشت: قبلا 11 درصد افراد واجد شرایط یا مبتلا به کرونا هستند و یا وحشت از این بیماری دارند و در انتخابات شرکت نمی‌کنند و این رقم، قابل توجه بود و وحشت مردم چیزی نبود که دست آنها باشد و به عنوان یک محذور و عذر شرعی نیز شاید به حساب می‌آمد.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به ضعف مدیریت اجرایی و قرار دادن همه تخم مرغ‌ها در سبد سیاست خارجی غربگرا بیان کرد: از امکانات داخلی بی‌توجهی صورت گرفت و به ظرفیت‌های شرق دنیا نیز در سیاست خارجی بی‌توجهی شد و فقط چشم به دروازه غرب دوخته شد و 8 سال بخواهند فقط با همین رویکرد کشور را اداره کنند معلوم بود این مشکلات را شکل می‌داد و در مقابل این ضعف مدیریت در زندگی و معیشت مردم طی این 8 سال، رسانه‌های دشمن با همه قدرت فعالیت کردند و در مقابل چشم مرد و زن جامعه ما آن قدر نمایش و عکس و تبلیغات کردند که همه ضعف مدیریت را به حساب نظام قرار دهند و بگویند نظام توان اداره ندارد. این تبلیغات رسانه‌ای پرفشار از سوی دشمن ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: می‌خواستند تلقین کنند نظام قدرت اداره را ندارد و بگویند با این نظام زندگی شما اداره نمی‌شود و روی این مسئله رسانه‌های دشمن تبلیغات عظیمی را صورت دادند.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به ضعف مدیریت در فرآیند انتخابات در 28 خرداد تصریح کرد: انشاء الله این اختلالات مغرضانه نبوده و مردم معطل شدند و با دست خالی بازگشتند و طبیعی بود که سطح آراء را به مراتب پائین می‌آورد و به مشارکت ضربه می‌زند اما با همه این حرف‌ها بالای 50 درصد مردم مشارکت کرده و رای دادند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: نکته بعدی که از شما مردم تشکر دارد و بایستی سپاسگزار این بینش و احساس انقلابی شما باشیم رای بالا به رئیس جمهور منتخب بود و این بیانگر بصیرت و بینش کامل شما مردم بود. فردی که از کارنامه قابل توجهی در مدیریت قوه قضائیه کشور برخوردار بود و تحول عظیمی صورت داد و با فساد جنگید و مبارزه با فساد و مفسد را در این شخص شاهد بودید. در مسئله جهش دادن به تولید، با همه فعالیت 2000 کارخانه از کارافتاده بدون مسئولیت اجرایی به کار انداخته شد.

وی افزود: آنچه در واقع بصیرت اصلی شما مردم در این انتخابات بود اینها نبود؛ امروز مقارن است با هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی؛ امام بزرگوار فرمایشی دارند نسبت به مرحوم شهید بهشتی که ظاهرا در سال دوم و یا اول شهادت شهید بهشتی فرموده‌اند. این غیر از جملات مشهور امام در مورد شهید بهشتی است. ایشان فرمودند:« ارزش آقای رجایی و باهنر و بهشتی به این نبود که یک دستگاهی داشتند و دارای شخصیت سیاسی بودند بلکه ارزششان به این بود که با مردم خودی بودند و با مردم بودند و برای مردم خدمت می‌کردند و مردم احساس می‌کردند اینها برای آنان خدمت می‌کنند.»

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این وضعیت شهید بهشتی در این انتخابات شکل گرفت؛ این همه افتراء و تهمت و جسارت به رئیس جمهور منتخب و حتی در مناظره تلویزیونی صورت گرفت اما مردم بصیرت داشتند و دیدند این آقا از خودشان و برای خودشان است و همان احساسی که به شهید بهشتی داشتند سبب شد بالای 62 درصد به این رئیس جمهور منتخب رای دهند.

آیت الله‌ علم‌الهدی تاکید کرد: خودی بودن رئیس جمهور مردم را امیدوار می‌کند و اینکه می‌بینند رئیس جمهور منتخب مثل آنها زندگی می‌کند و دوم مدنظر داشتن انگیزه خدایی مهم است؛ این آقا یک طلبه است که با انگیزه نوکری بالا آمده و انگیزه خدایی او بر همه انگیزه‌ها می‌چربد و این امتیاز بالایی است. این آقا امیدش به خداست.

وی خاطرنشان کرد: آدمی که جهادی عمل می‌کند هیچ وقت فعالیتش را محدود نمی‌کند و با تمام ظرفیا و توان جهاد می‌کند و محدودیت زمان و شرایط و موقعیت ندارد زیرا همه چیز را برای خدا می‌بیند. اعتقاد به خدا و کار کردن برای خدا، رئیس جمهور منتخب را به جهاد وامی‌دارد و این دو خصوصیت سبب امیدواری است که انشاء الله در این دولت خداباور و جهادی با انگیزه خدایی مشکلات ما حل شود.

دیدگاه کاربران

معلم۲۰۶۳۱۳۰۱۵:۲۳:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۴
چیزی که در این میان صحبت از ان نشد تحریمهای ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن بود و تمام تقصیر ها به گردن دولت افتاد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در حد توان تلاش کرد..
ناشناس۲۰۶۳۲۸۴۱۶:۴۳:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۴
آقای علم الهدی از کجا فهمیدید فاصله‌ای میان رئیس‌جمهور و مردم وجود ندارد
نرگس۲۰۶۳۳۶۴۱۷:۳۵:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۴
انشاالله، با رئیس جمهور ولایی، مشکلات در کمترین زمان مرتفع گردد و همین عملکرد دولت باعث می شود که نظام و انقلاب جهش چشمگیری داشته باشد. قطعا وجود تدابیر و سخنان ارزنده رهبر فرزانه انقلاب نیز راهگشا است.
حمید۲۰۶۳۳۸۶۱۷:۴۸:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۴
آرای رئیسی طبق اعلام شورای نگهبان 18 میلیون رای آورد و مجموع کل آرای 4 کاندیدای ریاست جمهوری حدود 25 میلیون بود .با یک محاسبه ساده میتوان دریافت که رئیسی 30 در صد آراء را از 60 میلیون کسب نمود و مشارکت رای دهندگان 41 در صد بوده ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      11. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      12. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      13. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      14. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      15. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      16. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      17. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      18. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      19. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      20. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      21. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین